Gå til innhold

Hva skal du stemme ved neste stortingsvalg?


tapetkniv

Anbefalte innlegg

Har inntrykket av at mange har våknet opp og ser at Norge har en dårlig utvikling. Tenker spesielt at mange endelig har fått opp øynene når det kommer til innvandring og kriminalitet knyttet til dette. Altfor mange penger ut av landet, for lite politi, for lange helsekøer, forslag om å avvikle oljen, flere og flere bedrifter/enkeltpersoner går konkurs som følge av de økonomiske belastningene de siste årene. Osv osv 

Hva skal du stemme ved neste valg og er det annet enn du stemte ved sist valg?

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FRP. Selv om jeg misliker Listhaug sterkt.

Er lei woke venstresiden med havvind og høy pengebruk. Tåler ikke at Høyre også liker utenlandskabler og havvind. Nicolay Astrup er blitt tidenes miljøgubbe f. eks.

  • Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (6 timer siden):

Slik det ser ut nå, ingenting. 

Å ikke stemme, det er det samme som å gi en stemme til de du er uenig med.

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aksase skrev (1 time siden):

Å ikke stemme, det er det samme som å gi en stemme til de du er uenig med.

Ja, men jeg kan enda mindre forsvare å  stemme Rødt (abort og Israel), eller KrF (dyrevern) som er de to jeg har stemt de siste årene. KrF nasjonalt og rødt lokalt

Endret av Topsi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tapetkniv skrev (13 timer siden):

Hva skal du stemme ved neste valg og er det annet enn du stemte ved sist valg?

Du a, tjommi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke sikker, men jeg holder en knapp på sentrum/venstre. Hvis Norge skal utvikle seg og bli bedre, må vi dra lasset sammen. Det betyr at alle må bidra og alle må få like muligheter. De som har mest, må bidra mest til de som har minst.

En politikk som gir bedre muligheter for de privilegerte og velstående gjennom bedre helsetjenester, bedre utdanning og bedre eldreomsorg for de som har penger til å betale for private tjenester, gir oss en stor gruppe mennesker som aldri får sjansen til et godt liv, fordi de får ikke de samme muligheter til god helse og god utdanning som de privilegerte. Det er en uting. Alle mennesker bør ha de samme muligheter fra den dagen de blir født. Høyrepolitikk legger ikke opp til det.

Jeg ønsker ikke samme system som i USA, hvor de rike har alle muligheter, og de fattige er henvist til elendige helsetjenester, middelmådige offentlige skoler, middelmådige offentlige helsetjenester og bolig i "slummen" eller i en eller annen campingvogn i en caravan park. Høyrepolitikken trekker oss i denne retning, og det skremmer meg.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aksase skrev (58 minutter siden):

En politikk som gir bedre muligheter for de privilegerte og velstående gjennom bedre helsetjenester, bedre utdanning og bedre eldreomsorg for de som har penger til å betale for private tjenester, gir oss en stor gruppe mennesker som aldri får sjansen til et godt liv, fordi de får ikke de samme muligheter til god helse og god utdanning som de privilegerte. Det er en uting. Alle mennesker bør ha de samme muligheter fra den dagen de blir født. Høyrepolitikk legger ikke opp til det.

Høyresiden ønsker at alle skal ha tilgang til helsetjenester og andre offentlige tjenester og fritt kunne benytte seg av dem enten det er det offentlige, veldedige eller private som står for driften.

Venstresiden skaper klasseskiller ved å fjerne fritt sykehusvalg og andre ordninger som gjør det mulig slik at bare dem med penger nok til private forsikringer kan kjøpe seg ut av køene i det offentlige helsevesenet eller få bedre utdanning enn de kan tilby på offentlige skoler.

  • Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
GP950mAh skrev (1 time siden):

Høyresiden ønsker at alle skal ha tilgang til helsetjenester og andre offentlige tjenester og fritt kunne benytte seg av dem enten det er det offentlige, veldedige eller private som står for driften.

Venstresiden skaper klasseskiller ved å fjerne fritt sykehusvalg og andre ordninger som gjør det mulig slik at bare dem med penger nok til private forsikringer kan kjøpe seg ut av køene i det offentlige helsevesenet eller få bedre utdanning enn de kan tilby på offentlige skoler.

Helt enig. 

Under høyre var det fritt sykehusvalg som utgjorde en enorm stor forskjell for mange. Kortere køer, bedre og bredere tilbud mm. 

Tror min stemme mest sannsynlig går til høyre neste valg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Partiet som fremmer dyrevelferd, helse, skole og selvstendig næringsdrivende. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

aksase skrev (3 timer siden):

kke sikker, men jeg holder en knapp på sentrum/venstre.

Jepp, blir enten SP eller Venstre.  Skulle ønske SP kunne bli borgerlig igjen, så vi fikk et livskraftig sentrum  V/Krf/SP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eplepai1 skrev (10 timer siden):

Partiet som fremmer dyrevelferd, helse, skole og selvstendig næringsdrivende. 

Venstre, men da får du med hundrevis av milliarder brukt på havvind og utenlandskabler på kjøpet.

Jeg var Venstre, men kan ikke mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sklidd lengre og lengre til høyre siste årene. Ytterst venstre med sv/rødt er gode på innenriks sosialisme, skole og helse ,men er idioter på utenriks, forsvar og innvandring. Det er ikke nok å være sosiale for nordmenn, de skal redde resten av verden uten våpenmakt , samt miljøet. De får aldri min stemme igjen med uttalelser vedrørende Nato, Ukraina og Midtøsten.

Sp klarer ikke å gjennomføre sine lovnader for distriktene og Nord Norge. Infrastruktur, flytting av instanser ut av Oslo osv, de klarer ingenting. Frp sine holdninger til uføre er forkastelig, så de får ikke min stemme.

Det blir sp igjen, selv om jeg vet de ikke klarer å levere på lovnader.

 

Endret av Peters
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

aksase skrev (16 timer siden):

Å ikke stemme, det er det samme som å gi en stemme til de du er uenig med.

Jeg forstår argumentasjonen, men hva skal en gjøre når ingen politikere ønsker å gjøre noe ?
De fleste av oss har saker som betyr mye. For min del er det at myndighetene må gjøre noe (og slutte å prate) for å hindre vold og overgrep.
Problemet er at ingen partier gjør noe (men alle snakker om det).
Hadde ett eneste parti forsøkt å gjøre noe mht dette tror jeg de kunne økte stemmeantallet betraktlig ettersom de fleste av oss stemmer på nor som er nært.
Vi vet at titalls drap skjer hvert åt, Vi vet at det er ca 20.000 voldtekter hvert år, Vi vet at det er ca 80.000 seksuelle overgrep generelt hvert år. Og vi kan anta at det er over 300.000 voldstilfeller hvert år.

Dette tilsier at de fleste av oss har familiemedlemmer eller andre bekjente som venner, naboer, etc som har opplevd dette.
Dessverre er det mange av de som har opplevd dette, men om flere hadde valgt å stå fram ville også flere stemt på det partiet som først valgte å gjøre noe.
Under Arendalsuka  for noen måneder siden gikk jeg rundt og snakket med div partipolitikere Fra Stortingspolitikere til ungdomspolitikere i lokal lag.
Det var faktisk et parti der som var lenger frempå enn de andre når det gjelder dette problemet, men de er dessverre blant de minste partiene på tinget. Hadde de tatt tak i dette som "deres sak" ville de sannsynligvis fått vesentlig større oppslutning.

Derfor:
Å la vær å stemme kan som du sier bli en stemme til et annet parti, men for mange er politikerforakten nå så stor at de har gitt opp fordi de ser at de ikke blir hørt utover at alle partiene har sakene på partiprogrammet men i praksis aldri gjør noe når de har mulighet. Vi er et folk som blir likere Russland fordi vi ser at våre behov er det siste som betyr noe for partipolitkerne. Dette for at politikerne skal få makten til å slippe å gjøre noe.
Når ALLE partiene har dette med å hindre vold og overgrep på programmet skulle en tro det var lett å gjøre noe med det, men det de sier og skriver er bare noe som deres reklameavdeling ber dem om. Egentlig betyr vi ingenting utover å være et stemme-kveg som er med de første 24 timene etter valget når makten skal fordeles.  Deretter aksepterer politikere og byråkrater drap, vold og seksuelle overgrep.

Hvorfor skal vi da stemme ???  Våre meninger betyr som kjent ingenting

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir Venstre. Det eneste partiet med en sunn miljøpolitikk og fornuftig næringspolitikk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (På 10.2.2024 den 14.44):

Slik det ser ut nå, ingenting. 

Konservativt (PDK) ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som alle andre år Konservativt (PDK) :D feie globalistene ut av stortinget :D :ler:

Endret av Maskinfører
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...