AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #102 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er sannt, men det er ikke viben av denne tråden. Dette er mer reglement for søknad om respekt og moderat kjærlighet, å da føler hvertfall jeg litt for å gå i opposisjon å si, fra hvem? Men det er jo bare ordlyden som ikke klinger godt med meg, så ikke nødvendigvis skrevet av min mann. Vi passer jo med litt ulike lister, om vi kaller det for lister. God mann/dame er jo ikke det samme for alle. Er du glad i noen er det noe å legge innsatts for, så lenge det er noen som er gode å ha. Syns ikke noen burde gi for mye en vei å ikke få noe igjen. Anonymkode: da12b...877 På helhetlig basis, det hender vi må gi mye for partner. Men i bunn og grunn er det for meg et genuint, trygt og godt sommerbeid hvor begge er generøse med hverandre. Anonymkode: da12b...877
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #103 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har sett det er mange tråder her inne hvor det legges ut om problemer på hjemmebane. Det er mange menn som karakteriseres som håpløse, men samtidig er det vel de samme mennene de selv har blitt sammen med en gang i tiden. Gjennom et (ganske) langt liv har jeg bygd meg opp noen erfaringer både fra egne forhold og andres. Under følger noen tips til kvinner, da Kvinneguiden gjerne har nok av det motsatte, som har kapret drømmemannen og gjerne vil beholde han livet ut. 1. Sex. Sex er viktig. Han kan ikke forvente at du er klar og villig hver gang han har lyst, men du må unngå lange perioder uten sex. Sørg for å holde sexlivet ved like og by på deg selv. Menn flest ønsker god sex og kvinner som byr på dette på jevlig basis. Det er ingenting i veien med en god avsugning i ny og ne om lysten er ikke et på topp. Ikke la han begynne å drømme om andre damer, for det vil han gjøre dersom sexlivet ikke er bra. Sexlivet er limet i et forhold. 2. Feminintet. Menn flest ønsker feminine kvinner. Det er et faktum. Sørg for å holde deg fresh og i form. Kle deg pent, men anstendig. 3. Vær lojal, ta hans parti. Ingen menn ønsker en dame som krangler og diskuterer offentlig. Er det noe du vil diskutere med mannen din, gjør det under fire øyne. Når dere er sammen med andre, så støtter du han. Menn ønsker en kone som står ved hans side. 4. Bry deg om hus og hjem. Menn ønsker en kvinne som en renslig og liker å skape en hyggelig atmosfære i hjemmet. 5. Masing hjelper ikke. Vil du ha noe gjort, spør han. Er han fornøyd i forholdet vil han gjøre det. Ikke innta en rolle hvor masing er en del av repertoaret. Ingenting motiverer mindre enn masing, og lite irriterer menn mer enn masete kvinnfolk. 6. Ikke press han til forpliktelser. Ikke press en mann til barn eller giftemål. Om han har lyst til det er det fordi han anser deg som en god partner. Hvis du oppfyller kriteriene over, og han ikke finner ut at han vil det, da er han i verdt det. Jeg vil anta at noen vil rase over enkelte av disse punktene, men mange vil nok også innse at dette er noe de streber etter. Kvinner i lykkelige, langvarige forhold vil nok kjenne seg igjen. Anonymkode: 13bc5...8db Dummeste jeg har hørt. Min kjære velger meg hver dag fordi han elsker den jeg er,sjelen min som han sier❤ Anonymkode: 5b417...681 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #104 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): In your dreams. Fordi veldig få kvinner er seg selv, selv av de som tror de er, der ligger det største problemet. Anonymkode: a1bee...649 Du har tydeligvis møtt feil menn som klarer skrive dette😅 Håper du finner en som vil ha deg for deg en gang.... Anonymkode: 5b417...681
Artmo3 Skrevet 8. februar 2024 #105 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du leser jo det du vil lese. Jeg sier jo at han ikke er så glad i deg som man burde, dersom man ikke orker å stille opp og være en partner. Ikke fordi han ikke er fornøyd med deg, men fordi han ikke bryr seg nok. Da burde man ta på seg skoene å gå. Har aldri opplevd å måtte mase på mannen, han stiller opp, tar gjerne ting ut av hendene mine fordi han vil hjelpe meg. Henter meg natt og dag, om det skulle oppstå noe. Ordner penger hvis jeg har litt lite, lager middag for å være romantisk. Måtte jeg bedt om dette, og i tillegg fått et nei, så hadde jeg skjønt at han ikke elsket meg og avsluttet forholdet. Anonymkode: 69125...1c7 Der har du helt rett. Jeg har trodd jeg har elsket noen før, men først nå i slutten av 30 årene jeg virkelig forstått hva kjærlighet gjør med meg. Jeg er ingen tøffel, men jeg kunne lagt fra meg alt og vært der for henne når som helst, liten lyd av hun trenger meg, så er jeg der, uansett. Er vel sånn det skal være? 2 5
ennivk Skrevet 8. februar 2024 #106 Skrevet 8. februar 2024 Artmo3 skrev (3 minutter siden): Der har du helt rett. Jeg har trodd jeg har elsket noen før, men først nå i slutten av 30 årene jeg virkelig forstått hva kjærlighet gjør med meg. Jeg er ingen tøffel, men jeg kunne lagt fra meg alt og vært der for henne når som helst, liten lyd av hun trenger meg, så er jeg der, uansett. Er vel sånn det skal være? Og det er vel fordi du virkelig elsker henne og ønsker å gi henne trygghet ved forpliktelse. Og, ikke som Ts, fordi hun gir deg en avsugning når hun ikke er så lysten på sex, eller fordi hun holder seg fit for at du skal synes hun er sexy, eller fordi hun holder huset ryddig og aldri sier sin mening om den ikke er lik din når dere er sammen med andre. 3 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #107 Skrevet 8. februar 2024 12 minutter siden, AnonymBruker said: Du leser jo det du vil lese. Jeg sier jo at han ikke er så glad i deg som man burde, dersom man ikke orker å stille opp og være en partner. Ikke fordi han ikke er fornøyd med deg, men fordi han ikke bryr seg nok. Da burde man ta på seg skoene å gå. Har aldri opplevd å måtte mase på mannen, han stiller opp, tar gjerne ting ut av hendene mine fordi han vil hjelpe meg. Henter meg natt og dag, om det skulle oppstå noe. Ordner penger hvis jeg har litt lite, lager middag for å være romantisk. Måtte jeg bedt om dette, og i tillegg fått et nei, så hadde jeg skjønt at han ikke elsket meg og avsluttet forholdet. Anonymkode: 69125...1c7 Det er jo nettopp det som er poenget! Og at man som kvinne yter det samme tilbake fordi at mannen også trenger noen som stiller opp. Anonymkode: d9e92...8d9
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #108 Skrevet 8. februar 2024 Jeg giftet meg veldig ung og hadde verdens beste mann uten noen lister eller krav i 25 år. Så ble jeg dessverre enke, men på et vis så er jeg mer glad for det enn at jeg skulle kave rundt med dagens dating surr, og krav, og forventninger og Gud vet hva. Nå som jeg er en enke på 45, så skal det jaggu en mirakel til at jeg gidder engang å tenke på de banene. Hadde det helt fantastisk med mannen min, hvor begge bidro med sitt. Jeg som kvinne, han som mann. Men når jeg hører på venner og kollegaer som dater..- Noup! Har det fint alene i forhold til mye av det smørja der. Anonymkode: 46fac...526
Gjest Hoia Skrevet 8. februar 2024 #109 Skrevet 8. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har sett det er mange tråder her inne hvor det legges ut om problemer på hjemmebane. Det er mange menn som karakteriseres som håpløse, men samtidig er det vel de samme mennene de selv har blitt sammen med en gang i tiden. Gjennom et (ganske) langt liv har jeg bygd meg opp noen erfaringer både fra egne forhold og andres. Under følger noen tips til kvinner, da Kvinneguiden gjerne har nok av det motsatte, som har kapret drømmemannen og gjerne vil beholde han livet ut. 1. Sex. Sex er viktig. Han kan ikke forvente at du er klar og villig hver gang han har lyst, men du må unngå lange perioder uten sex. Sørg for å holde sexlivet ved like og by på deg selv. Menn flest ønsker god sex og kvinner som byr på dette på jevlig basis. Det er ingenting i veien med en god avsugning i ny og ne om lysten er ikke et på topp. Ikke la han begynne å drømme om andre damer, for det vil han gjøre dersom sexlivet ikke er bra. Sexlivet er limet i et forhold. 2. Feminintet. Menn flest ønsker feminine kvinner. Det er et faktum. Sørg for å holde deg fresh og i form. Kle deg pent, men anstendig. 3. Vær lojal, ta hans parti. Ingen menn ønsker en dame som krangler og diskuterer offentlig. Er det noe du vil diskutere med mannen din, gjør det under fire øyne. Når dere er sammen med andre, så støtter du han. Menn ønsker en kone som står ved hans side. 4. Bry deg om hus og hjem. Menn ønsker en kvinne som en renslig og liker å skape en hyggelig atmosfære i hjemmet. 5. Masing hjelper ikke. Vil du ha noe gjort, spør han. Er han fornøyd i forholdet vil han gjøre det. Ikke innta en rolle hvor masing er en del av repertoaret. Ingenting motiverer mindre enn masing, og lite irriterer menn mer enn masete kvinnfolk. 6. Ikke press han til forpliktelser. Ikke press en mann til barn eller giftemål. Om han har lyst til det er det fordi han anser deg som en god partner. Hvis du oppfyller kriteriene over, og han ikke finner ut at han vil det, da er han i verdt det. Jeg vil anta at noen vil rase over enkelte av disse punktene, men mange vil nok også innse at dette er noe de streber etter. Kvinner i lykkelige, langvarige forhold vil nok kjenne seg igjen. Anonymkode: 13bc5...8db Det er litt utenfor tidsalderen vår, det er bare det. Kanskje forholdet og det å bekrefte mannen betyr litt for mye for deg? Endret 8. februar 2024 av Hoia
Artmo3 Skrevet 8. februar 2024 #110 Skrevet 8. februar 2024 ennivk skrev (Akkurat nå): Og det er vel fordi du virkelig elsker henne og ønsker å gi henne trygghet ved forpliktelse. Og, ikke som Ts, fordi hun gir deg en avsugning når hun ikke er så lysten på sex, eller fordi hun holder seg fit for at du skal synes hun er sexy, eller fordi hun holder huset ryddig og aldri sier sin mening om den ikke er lik din når dere er sammen med andre. Tror du tolker TS feil, ikke se alt i verste mening. Ja, jeg elsker henne høyt, og noen ville sikkert sett meg på som svak fordi jeg strekker meg så langt for kjæresten min, men hun er en så bra dame at jeg er villig til å slippe alt fra hendene mine om hun trenger meg. Og merkelig nok, så forventer jeg det samme tilbake
Gjest Hoia Skrevet 8. februar 2024 #111 Skrevet 8. februar 2024 Mitt inntrykk er at de som har slike forhold, ofte søker det dirty darke på bakrommet.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #112 Skrevet 8. februar 2024 Just now, ennivk said: Og det er vel fordi du virkelig elsker henne og ønsker å gi henne trygghet ved forpliktelse. Og, ikke som Ts, fordi hun gir deg en avsugning når hun ikke er så lysten på sex, eller fordi hun holder seg fit for at du skal synes hun er sexy, eller fordi hun holder huset ryddig og aldri sier sin mening om den ikke er lik din når dere er sammen med andre. Du tolker virkelig alt i verste mening. Må være vondt å være oppi hodet ditt. Å ha sex, å ha nærhet til en person er en vakker og fantastisk følelse. Å gjøre en innsats i forholdet, å være på, være nærme en, og ja, det med å bli begjært er fantastisk. ❤️ Å trene er sunt både for fysisk og psykisk helse, å bevege seg er positivt for alle. Jeg syns heller ikke det er sexy med ølmage på menn, og det handler om at man gjør en innsats for partneren. ❤️ Når du dater noen eller er sammen med noen så gir hjemmet ditt et inntrykk av deg som person, hvordan du er og hva du liker. Det er attraktivt for de fleste om hva som skjer rundt seg. ❤️ Anonymkode: d9e92...8d9 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #113 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Du leser jo det du vil lese. Jeg sier jo at han ikke er så glad i deg som man burde, dersom man ikke orker å stille opp og være en partner. Ikke fordi han ikke er fornøyd med deg, men fordi han ikke bryr seg nok. Da burde man ta på seg skoene å gå. Har aldri opplevd å måtte mase på mannen, han stiller opp, tar gjerne ting ut av hendene mine fordi han vil hjelpe meg. Henter meg natt og dag, om det skulle oppstå noe. Ordner penger hvis jeg har litt lite, lager middag for å være romantisk. Måtte jeg bedt om dette, og i tillegg fått et nei, så hadde jeg skjønt at han ikke elsket meg og avsluttet forholdet. Anonymkode: 69125...1c7 Jeg forstår både den du svarer og deg. I et velfungerende forhold så gjør man ting for å glede partneren. Og partneren gjør det samme. Når forholdet er på hell så begynner vi å passe på egne interesser. Den minst seksuelle parten (ofte en kvinne) begynner å føre «kontoer» før hun vil ha sex. «Har han støvsugd nok?». Den minst hjertelige parten (ofte en mann) kutter ned på kjærtegn og godord med mindre han får det han vil ha. Og sånn halter det videre. En stund. Anonymkode: 75583...a28
Gjest Hoia Skrevet 8. februar 2024 #114 Skrevet 8. februar 2024 Bekreftelse er bare bekreftelse. Forelskelse varer som regel max to år. Det er hva du gjør etter det som viser hva slags evner du har til å opprettholde et sunt forhold. Står og faller det med dine evner til å tekkes mannen, er det jo litt synd da.
Hannah80 Skrevet 8. februar 2024 #115 Skrevet 8. februar 2024 Er faktisk enig i det punktet som omhandler sex. 1
ennivk Skrevet 8. februar 2024 #116 Skrevet 8. februar 2024 Artmo3 skrev (20 minutter siden): Tror du tolker TS feil, ikke se alt i verste mening. AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du tolker virkelig alt i verste mening. Må være vondt å være oppi hodet ditt. Jeg tolker TS slik som jeg tolker det innlegget. Dere tolker det annerledes. Vi vet ikke hva som ligger bak TS sine ord. Å si at min tolkning er feil, at deres er riktig og at det må være vondt å være i hodet mitt, blir litt ufint og en måte å forsøke å heve seg over meg istedenfor å respektere hverandres synspunkt. 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #117 Skrevet 8. februar 2024 Hoia skrev (4 minutter siden): Bekreftelse er bare bekreftelse. Forelskelse varer som regel max to år. Det er hva du gjør etter det som viser hva slags evner du har til å opprettholde et sunt forhold. Står og faller det med dine evner til å tekkes mannen, er det jo litt synd da. Disse verdiene sitter langt etter forelskelsen. Trenger ikke være at man må være underdanig og tekkes mannen, det går begge veier, mann og kvinne må gjøre det beste de kan for den man elsker, eller den man er glad i. Selv er jeg kanskje litt utradisjonell med at alt på kjøkkenet er mitt ansvar, men hvor rart er det egentlig når 99% av de beste kokkene i verden er menn? Merker jeg føler litt med kvinner der, dere blir sendt på kjøkkenet av sexistiske menn, men alikevel er menn best på kjøkkenet Anonymkode: f8ad8...3cd
Gjest Hoia Skrevet 8. februar 2024 #118 Skrevet 8. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Disse verdiene sitter langt etter forelskelsen. Trenger ikke være at man må være underdanig og tekkes mannen, det går begge veier, mann og kvinne må gjøre det beste de kan for den man elsker, eller den man er glad i. Selv er jeg kanskje litt utradisjonell med at alt på kjøkkenet er mitt ansvar, men hvor rart er det egentlig når 99% av de beste kokkene i verden er menn? Merker jeg føler litt med kvinner der, dere blir sendt på kjøkkenet av sexistiske menn, men alikevel er menn best på kjøkkenet Anonymkode: f8ad8...3cd Hahaha, dette er jo urkomisk. Dere får ta dere en runde på kjøkkenbenken da. Endret 8. februar 2024 av Hoia
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #119 Skrevet 8. februar 2024 Hoia skrev (1 minutt siden): Hahaha, dette er jo urkomisk. Dere får ta dere en runde på kjøkkenbenken da. Trenger ingen oppmuntring til det. Jeg er kokk, og lar alle de fordelene med det gå ut over henne😊 Anonymkode: f8ad8...3cd
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #120 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Disse verdiene sitter langt etter forelskelsen. Trenger ikke være at man må være underdanig og tekkes mannen, det går begge veier, mann og kvinne må gjøre det beste de kan for den man elsker, eller den man er glad i. Selv er jeg kanskje litt utradisjonell med at alt på kjøkkenet er mitt ansvar, men hvor rart er det egentlig når 99% av de beste kokkene i verden er menn? Merker jeg føler litt med kvinner der, dere blir sendt på kjøkkenet av sexistiske menn, men alikevel er menn best på kjøkkenet Anonymkode: f8ad8...3cd Grunnen til at de beste kokkene i verden stort setter menn er at de er mer konkurranse og prestisjedrevne. De kjemper seg oppover, gjerne uten å ha tid til annet i livet. Kvinner er ofte mer føyelige, gjør gjerne det de blir bedt om å gjøre, selv om det ikke er så utviklende for å nå høyere. Det betyr ikke at menn har bedre utgangspunkt for å være bedre på kjøkkenet hjemme. Tvert i mot, det er vel heller en utakknemlig oppgave, med få eller ingen beundrere, å diske opp med god mat i hjemmet. Anonymkode: 124d7...80f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå