AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #241 Del Skrevet 15. februar 2024 Hoia skrev (19 timer siden): Men nå heter det vel inneklemt fredag?? Grodagen var starten på innføringen av femte ferieuke. At noen kaller inneklemte dager Grodagen er bare et tulleuttrykk. Anonymkode: 4f8a5...fd6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #242 Del Skrevet 15. februar 2024 On 2/11/2024 at 12:45 AM, fru Alving said: Dødsbudskap på radioen i fellesferien. beskjed til føreren av en Volvo med registreringsnummmer xxxx "Din far er død" De opplesningene var skumle. Tenk å få et dødsbudskap opplest på den måten av en fremmed, mens du kjører. Men ellers kunne det jo gått flere uker før man fikk budskapet. Anonymkode: 3ec5c...f85 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 15. februar 2024 #243 Del Skrevet 15. februar 2024 Peggy-Lovise skrev (12 timer siden): Dette husker jeg også. 😂 Jeg kommer fra bygda og snakker litt bred dialekt. Hver gang mamma ringte og bestilte noe sånt så la hun om dialekten og snakket veldig «pent». 😂😂 🤣 mamma ble også veldig «dannet» i telefonen 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #244 Del Skrevet 15. februar 2024 8 minutter siden, Boetica said: 🤣 mamma ble også veldig «dannet» i telefonen 😅 For ikke å snakke om hvor dannet folk snakket på fjernsynet i gamle dager. Så nylig et intervju med en ung og meget formell kronprins Harald. Han har blitt vesentlig mer folkelig i tonen med alderen. Sonja derimot snakker omtrent som før 😅 Anonymkode: 3ec5c...f85 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #245 Del Skrevet 15. februar 2024 Tamagochi (husker ikke hvordan det staves). Anonymkode: 0b4cd...190 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #246 Del Skrevet 15. februar 2024 Så nettopp den bekymrede tråden om hvorvidt en 15-åring og en niåring kan være alene noen timer... da føler man seg gammel, da. Var jo hjemme alene etter skolen stort sett hver dag under hele skolegangen. Og passet mye mindre barn da jeg var mye yngre enn 15. Hva har egentlig skjedd med putesying? Og vil det fortsett i den retningen, eller bli mer avslappet igjen? Anonymkode: 3ec5c...f85 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #247 Del Skrevet 15. februar 2024 Maleficenta skrev (På 14.2.2024 den 15.56): Ewww. Omg syns jeg husker jeg leste det samme. Sykt svar hun fikk tilbake Det mener jeg og å huske. Skal tro hvem som er bak svarene til Mikkel. Mann 47 med tennårings døttre....? Anonymkode: 14da9...02f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 15. februar 2024 #248 Del Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det mener jeg og å huske. Skal tro hvem som er bak svarene til Mikkel. Mann 47 med tennårings døttre....? Anonymkode: 14da9...02f Håper ikke det... 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 15. februar 2024 #249 Del Skrevet 15. februar 2024 (endret) Commodore 64, Star Wars, Rød snø og Derrick. Sånne gele-hender som vi slengte opp på veggen alle steder, cola, fanta,-jojo'er. Endret 15. februar 2024 av Hoia 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #250 Del Skrevet 15. februar 2024 49 minutter siden, Hoia said: Commodore 64 Ja, føles jo ganske retro å ha lagret data på kassett. Anonymkode: 3ec5c...f85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #251 Del Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så nettopp den bekymrede tråden om hvorvidt en 15-åring og en niåring kan være alene noen timer... da føler man seg gammel, da. Var jo hjemme alene etter skolen stort sett hver dag under hele skolegangen. Og passet mye mindre barn da jeg var mye yngre enn 15. Hva har egentlig skjedd med putesying? Og vil det fortsett i den retningen, eller bli mer avslappet igjen? Anonymkode: 3ec5c...f85 Den tråden er direkte skremmende. Anonymkode: d20ed...567 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #252 Del Skrevet 15. februar 2024 46 minutter siden, AnonymBruker said: Den tråden er direkte skremmende. Anonymkode: d20ed...567 Ja, ikke sant? Folk der som påstår at hver eneste dag hele barnas oppvekst er "familietid" og at foreldrene aldri er hjemmefra, i hvert fall ikke samtidig. Hvordan skal det gå med disse barna som aldri har vært alene før myndighetsdagen? Anonymkode: 3ec5c...f85 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KraKriAm Skrevet 15. februar 2024 #253 Del Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, ikke sant? Folk der som påstår at hver eneste dag hele barnas oppvekst er "familietid" og at foreldrene aldri er hjemmefra, i hvert fall ikke samtidig. Hvordan skal det gå med disse barna som aldri har vært alene før myndighetsdagen? Anonymkode: 3ec5c...f85 Der har du grunnen til at dagens unge er med foreldrene sine på ferie til de er 30. Totalt uselvstendige og limt fast til foreldre. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #254 Del Skrevet 15. februar 2024 Fysisk avstraffelse av lærere og rektor. Dette var så sent som slutten av 90-tallet og på en helt vanlig skole i Oslo. De fleste lærerinnene var veldig snille (i våre øyne) og ga bare ørefik eller så måtte vi stå i skammekroken. Lærerne var verre, men det var særlig en eldre lærer som slo oss hardt med pekestokken, dro oss i ørene, klasket til i bakhodet og slike ting. Husker den største skrekken var å bli sendt på rektors kontor for han hadde en stokk han slo oss med på blanke messingen. Jeg slapp billig unna en gang fordi jeg var jente som var kommet et stykke inn i puberteten og da mente rektor at det var å krysse en grense å be meg trekke ned buksene. Alle, både elever, lærere og foreldre til de i klassen, ertet meg for at jeg hadde sluppet billig unna. Anonymkode: fe032...022 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #255 Del Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fysisk avstraffelse av lærere og rektor. Dette var så sent som slutten av 90-tallet og på en helt vanlig skole i Oslo. De fleste lærerinnene var veldig snille (i våre øyne) og ga bare ørefik eller så måtte vi stå i skammekroken. Lærerne var verre, men det var særlig en eldre lærer som slo oss hardt med pekestokken, dro oss i ørene, klasket til i bakhodet og slike ting. Husker den største skrekken var å bli sendt på rektors kontor for han hadde en stokk han slo oss med på blanke messingen. Jeg slapp billig unna en gang fordi jeg var jente som var kommet et stykke inn i puberteten og da mente rektor at det var å krysse en grense å be meg trekke ned buksene. Alle, både elever, lærere og foreldre til de i klassen, ertet meg for at jeg hadde sluppet billig unna. Anonymkode: fe032...022 Dette høres jo helt sykt ut. Jeg begynte i første klasse i 1970, og har aldri opplevd at noen ble fysisk straffet. Vi var for øvrig fullt klar over at det heller ikke var lov, og om én lærer hadde slått én elev ville hen fått sparken. I call troll. Anonymkode: 9871b...bf8 11 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #256 Del Skrevet 16. februar 2024 Litt morsomt å tenke på at vi i dag klarer oss uten ting vi ikke kan forstå hvordan vi klarte oss uten, noen år frem i tid. Spent på hva de tingene blir. Anonymkode: 3ec5c...f85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #257 Del Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dette høres jo helt sykt ut. Jeg begynte i første klasse i 1970, og har aldri opplevd at noen ble fysisk straffet. Vi var for øvrig fullt klar over at det heller ikke var lov, og om én lærer hadde slått én elev ville hen fått sparken. I call troll. Anonymkode: 9871b...bf8 Jeg begynte i første klasse i 1985. Læreren vår stilte pøblene opp på rekke og kløp dem i rompa. Nabogutten fikk ris med belte. Anonymkode: 2a848...1f7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 16. februar 2024 #258 Del Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg begynte i første klasse i 1985. Læreren vår stilte pøblene opp på rekke og kløp dem i rompa. Nabogutten fikk ris med belte. Anonymkode: 2a848...1f7 Herlighet. Sikker på at det ikke var lov da.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #259 Del Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg begynte i første klasse i 1985. Læreren vår stilte pøblene opp på rekke og kløp dem i rompa. Nabogutten fikk ris med belte. Anonymkode: 2a848...1f7 Trodde ikke slikt fantes så sent som på 80-tallet. Jeg begynte tidlig på 60 tallet, opplevde aldri at noen fikk fysisk avstraffelse. Noen ble sendt på gangen om de var frekke/eller bråkte, men ungene hadde mer respekt for lærerne da. Anonymkode: 3dcec...367 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Missi- Skrevet 16. februar 2024 #260 Del Skrevet 16. februar 2024 Ang det med straff av lærere jeg er født i 87. Vi hadde en matte lærere en eldre dame som slo folk med en sånn svær linjal. Da måtte du legge henda på pulten og få en smekk. Jeg fikk mye tyn for matte var jeg ikke god i 😂matte læreren jeg hadde når jeg tok påbygg som voksen fant ut jeg hadde dyskalkuki. Men den matte læreren fra barneskolen var hyggelig også jeg fikk lov komme inn i huset hennes av og til og låne Donald pocket. Det var etter lillebror døde og da syntes hun vell litt synd på meg 🤭kom på at jeg nå har den matte læreren som venn på fb🤔😂hun lever enda og husker hun som urgammel da🤔 Enda lærer greie jeg kom på, på samme skole. Jeg hadde da kommet i ungdomsskolen. Vi kunne blant annet velge spansk fordypning. Det var kun en elev som valgte det meg. Jeg ble da låst inn på et klasserom med en ordbok og fikk beskjed om å lære meg ett ord innen jeg ble låst ut igjen. Som voksen innser jeg dette ikke var helt innafor 😂men der og da som barn elsket jeg det. Jeg ble nemlig låst inn på data rommet. Vi hadde fått et data rom men ingen av lærerne kunne jo noe nesten . Jeg logget meg inn på 123spill.no og spilte mujaffa 🤭så bladde jeg i ordboken og pugget det ordet for vær runde bilen var i garasjen. 5 min før læreren skulle komme slo jeg av pc og nipugget på ordet jeg skulle si 🤭 Generelt mye frihet som barn men det pedagogiske kan man vell ikke helt si var innenfor 😂 Husker og dette med røyk som nevnes i tråden. Alle voksne røyka og jeg lagde røyk på sånn maskin eller rullet i bil feks mens de voksne kjørte. Petterøes nr 3 røyka omtrent alle de voksne 🤔den og en rød pakning. Husker jeg synes det var ekkelt skille på de papirene røyken skulle rulles i😂og det at du ikke fikk puste overalt, sa du noe om det var du pingle og måtte ta deg sammen. Husker mamma hadde en gammel Renault liten kvit rusten bil, i vindu hadde hun en kuk i sånn bamse stoff på en måte 🤔den hang der hele barndommen 😂en kuk med baller og fjes og det sto noe på den men det husker jeg ikke 🤔bilen var 87 modell og jeg er født i 87 så den gang der hele mitt liv. Først som tenåring begynte jeg synes det var litt små flaut😂i tilegg den bilen stoppa jo overalt særlig på sommer ferie eller vinterferie da måtte vi ut av baksete og dytte. Så dyttet vi og dyttet jeg og lillesøster når bilen startet måtte vi dytte mer og løpe ved siden av for så til slutt hoppe inn i fart. Husker jeg var litt redd for å ikke klare hoppe inn men da fikk jeg bare kjeft for å være pingle og beskjed om å skjerpe meg😂den bilen er som prenta inn i hodet mitt. Var mye dytting😂 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå