Gå til innhold

Mannlig Abort


Sadpanda

Anbefalte innlegg

Topsi skrev (2 minutter siden):

Eller at han aksepterer at han er far når barnet faktisk er blitt til. Du bagatelliserer abort veldig i dine innlegg. Det å skulle basere sitt sexliv på at en annen skal ta abort hvis uhellet er ute, er helt på trynet 

Alternativet blir jo da at unge menn må sterilisere seg før de debuterer seksuelt, i og med at kondomer kan sprekke. Eventuelt at menn forblir jomfruer frem til de er godt gifte og det foreligger felles barneønske.

Begge disse tingene må jo være helt greit, for det er jo langt mer inngripende at en kvinne skal måtte gjennomgå en abort (som hun i utgangspunktet ikke hadde måttet gjennomgå, dersom hun hadde valgt sikrere prevensjon enn p-piller).

Anonymkode: 7b860...67d

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alternativet blir jo da at unge menn må sterilisere seg før de debuterer seksuelt, i og med at kondomer kan sprekke. Eventuelt at menn forblir jomfruer frem til de er godt gifte og det foreligger felles barneønske.

Begge disse tingene må jo være helt greit, for det er jo langt mer inngripende at en kvinne skal måtte gjennomgå en abort (som hun i utgangspunktet ikke hadde måttet gjennomgå, dersom hun hadde valgt sikrere prevensjon enn p-piller).

Anonymkode: 7b860...67d

Ja, det er faktisk viktigere at en kvinne ikke blir tvunget til abort hun ikke vil ha enn at en mann skal ha fri sex uten konsekvenser, selv ved prevensjonssvikt

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Alternativet blir jo da at unge menn må sterilisere seg før de debuterer seksuelt, i og med at kondomer kan sprekke. Eventuelt at menn forblir jomfruer frem til de er godt gifte og det foreligger felles barneønske.

Begge disse tingene må jo være helt greit, for det er jo langt mer inngripende at en kvinne skal måtte gjennomgå en abort (som hun i utgangspunktet ikke hadde måttet gjennomgå, dersom hun hadde valgt sikrere prevensjon enn p-piller).

Anonymkode: 7b860...67d

Hva slags prevensjon mener du er sikker nok da? SKal damene sterilisere seg, sånn at mannfolka kan knulle uten gummi?

Eller skal vi kvinner avtå fra sex da, sånn at dere slipper gummi? Hvor mange ganger tror du at dere mannfolk i det hele tatt vil få sex?

Det er stadig gnål her inne om hvor vanskelig det er for menn å "få" sex... 
Og det blir neppe noe bedre om vi kvinnfolk sier nei til sex med dere, for at vi skal slippe å være redde for en graviditet...

Endret av Huldra-78
Glemte litt
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Nei, ærlig talt, hvis man som mann ikke vil ha barn må man ta forhåndsregler deretter. 

Anonymkode: 2fb43...fff

Hvorfor kan man ikke si det samme til kvinner? Og dermed avskaffe abort, med unntak av voldtekt og medisinske årsaker? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (1 minutt siden):

Hvorfor kan man ikke si det samme til kvinner? Og dermed avskaffe abort, med unntak av voldtekt og medisinske årsaker? 

Det er en del av oss som ønsker det. Men selv for meg, som abortmotstander, er det enda verre at noen ønsker andre skal ta abort, og bagatelliserer det, noe en annen må gjennom, enn at kvinnen selv ønsker det

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Mannen kan pakke penisen ned i buksa eller sterilisere seg,

har han sex så kjører han en risiko og

thats life.

Anonymkode: 65750...e5f

Kvinnen kan pakke vaginaen ned i buksa, eller sterilisere seg.

Det er da ingen grunn til at hun skal kunne ta abort, med mindre hun har blitt voldtatt eller det foreligger andre tungtveiende medisinske årsaker.

Med denne logikken er det bare å avskaffe selvvalgt abort først som sist.

that's life. 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Nettopp. Han kan heller ha sex med andre menn. Da unngår han graviditet og abort. Vinn-vinn.

Anonymkode: 4c696...7c4

Kvinner kan også heller ha sex med andre kvinner. Så kan vi avskaffe muligheten for selvvalgt abort, untatt ved voldtekt. Vinn-vinn. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (Akkurat nå):

Kvinnen kan pakke vaginaen ned i buksa, eller sterilisere seg.

Det er da ingen grunn til at hun skal kunne ta abort, med mindre hun har blitt voldtatt eller det foreligger andre tungtveiende medisinske årsaker.

Med denne logikken er det bare å avskaffe selvvalgt abort først som sist.

that's life. 

Og hvordan blir sexlivet til dere mannfolk da, om dere forventer at vi skal avstå fra sex?
Og hvor mange menn ender opp barnløse, om damene skal sterilisere seg slik at dere mannfolk slipper å ta ansvar for egen prevensjon?

Dere menn kan jo bare knulle hverandre, så slipper dere å være redde for å ende opp som far.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Fremmed fugl said:

Hvilket betyr at kvinner kan bli fødde barn som dem ikke hadde ønsket å fødde. 

Hvis de oppdager graviditeten for sent, ja. Men hvis du har hatt sex kan du alltids ta en test etterpå, så det bør ikke komme som en overraskelse.

Anonymkode: 80ea0...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

galmamma skrev (23 timer siden):

HELT ENIG! Mannen kan ta juridisk abort ved å sterilisere/ikke ha sex/ha sex med menn for å sikre at uhellet ikke skjer.

Og kvinnen kan ta abort ved å sterilisere seg/ikke ha sex/ha sex med kvinner for å sikre at uhell ikke skjer. Så kan vi avskaffe abort, untatt ved voldtekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huldra-78 skrev (1 minutt siden):

Dere menn kan jo bare knulle hverandre, så slipper dere å være redde for å ende opp som far.

Det kan kvinnene gjøre også, så kan vi avskaffe muligheten for abort, untatt ved voldtekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn har allerede mulighet til å ikke få barn. Forskjellen er bare at tidspunktet for å bestemme seg er tidligere enn for kvinner. 

Menn har frist på dag 0, altså unnfangelsen.

Kvinner har frist på uke 12.

Det er helt naturlige frister i tråd med deres biologi. Menn bestemmer over sin kropp. De kan la være å legge igjen sæd i en kvinnes vagina. Når sæden er ute av deres kropp, så er deres valg tatt.

Det er utrolig barnslig å kreve en liksom-angrerett. 

Anonymkode: a90c0...446

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.2.2024 den 12.38):

Eg ganske åpenbar grunn til at dette ikke er noe som burde inngøres er hvordan menn kan befrukte kvinner dagen lang, kvinner kan bare befruktes noen dager hver mnd og maksimalt på nytt hver 10-ish mnd. Det vil også naturlig begrenses hvor mange ganger en kvinnekropp kan bære frem barn der det nesten ikke finnes begrensninger på hvor mange ganger en mann kan befrukte. 

Anonymkode: fbf95...bfa

Dette balanseres ved at kvinner i praksis er de som sitter med vetorett vedrørende om sex finner sted eller ikke. Med mindre de blir voldtatt. Som du nesten er inne på, er menn  programmert biologisk til å spre sine gener mest mulig. Og vil sånn sett nesten alltid være gira på sex. 

Menn får bare beskjed om å bruke prevensjon eller avstå fra sex, dersom de ikke ønsker barn. Dette bør i så fall også gjelde for kvinner, og muligheten for abort avskaffes, untatt ved voldtekt.

En positiv konsekvens av dette vil være at det plutselig får konsekvenser for kvinner å ligge rundt med drøssevis av menn langt over deres egen attraktivitet. Slik at de kanskje tenker seg om både en og to ganger før de sprer beina. 

Det er på høy tid at kvinner ansvarliggjøres, på lik linje med menn. 

Endret av Traktor
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Traktor skrev (4 minutter siden):

Dette balanseres ved at kvinner i praksis er de som sitter med vetorett vedrørende om sex finner sted eller ikke. Med mindre de blir voldtatt. Som du nesten er inne på, er menn  programmert biologisk til å spre sine gener mest mulig. Og vil sånn sett nesten alltid være gira på sex. 

Menn får bare beskjed om å bruke prevensjon eller avstå fra sex, dersom de ikke ønsker barn. Dette bør i så fall også gjelde for kvinner, og muligheten for abort avskaffes, untatt ved voldtekt.

En positiv konsekvens av dette vil være at det plutselig får konsekvenser for kvinner å ligge rundt med drøssevis av menn langt over deres egen attraktivitet. Slik at de kanskje tenker seg om både en og to ganger før de sprer beina. 

Det er på høy tid at kvinner ansvarliggjøres, på lik linje med menn. 

Og jeg gleder meg til å høre hylekoret fra mannfolka... 

Buhu!! Ingen vil ha sex med meg!! Buhu! Jeg får ikke knulla alle damene jeg har lyst på

Mannelogikk på sitt ypperste dette🤓

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (23 timer siden):

Og i tillegg vil alle innbyggere i Norge måtte betale mer i skatt for å dekke kondomfobiske mennenes "oopser". For TS tror vel ikke at pengene for å dekke farens del faller ned fra himmelen?

Dette er i like stor grad kvinners "oopser". Med mindre de blir voldtatt, kan kvinner fint kreve kondom før vaginalt samleie finner sted. De har vetorett. 

Men å ansvarliggjøre kvinner er desverre lite populært. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huldra-78 skrev (5 minutter siden):

Og jeg gleder meg til å høre hylekoret fra mannfolka... 

Buhu!! Ingen vil ha sex med meg!! Buhu! Jeg får ikke knulla alle damene jeg har lyst på

Mannelogikk på sitt ypperste dette🤓

 

Generaliseringsadvarsel

Haha ja. Menn klager over at de blir fedre når de ikke bruler kondom, fordi nytelse. De klager over at kvinner "styrer tilgangen til sex", og nå vil de både at kvinner skal ha sex med dem, uten kondom, med abortplikt

Patetisk.

Endret av Topsi
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huldra-78 skrev (5 minutter siden):

Og jeg gleder meg til å høre hylekoret fra mannfolka... 

Buhu!! Ingen vil ha sex med meg!! Buhu! Jeg får ikke knulla alle damene jeg har lyst på

Mannelogikk på sitt ypperste dette🤓

Det gleder jeg meg til også! Svært mange menn har i praksis uansett null tilgang på sex. Og det er bare positivt at de mest attraktive mennene mister muligheten til å velte seg uforpliktende sex. Så blir det kanskje mulighet for de andre mennene som er villige til å forplikte seg også. 

Kvinnfolklogikk på sitt ytterste dette, som overser 80% av menn. 

Endret av Traktor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (3 minutter siden):

Dette er i like stor grad kvinners "oopser". Med mindre de blir voldtatt, kan kvinner fint kreve kondom før vaginalt samleie finner sted. De har vetorett. 

Men å ansvarliggjøre kvinner er desverre lite populært. 

Ja, for du bruker gummi, uten noe om og men?

Du har ikke fått med deg alle mannfolka som klager over at de må bruke gummi. Hvor vanskelig damene er som krever at mannfolka skal bruke gummi.

Og så har vi da saker fra bla USA hvor menn har blitt fersket i å dra av gummien mens de knuller dama bakfra...

Nei, stemmer... Kun dama som kan bli gravid etter sex. Dere menn skal bare slippe unna alle konsekvenser, dere.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (1 minutt siden):

Det gleder jeg meg til også! Svært mange menn har i praksis uansett null tilgang på sex. Og det er bare positivt at de mest attraktive mennene mister muligheten til å velte seg uforpliktende sex. 

Kvinnfolklogikk på sitt ytterste dette, som overser 80% av menn. 

Om kun 20 % av mannfolka er i forhold og har sex... Hvorfor ser jeg stadig par ute da, eller venner som er i forhold?

Jeg tviler på at jeg kun kjenner disse 20% mannfolkene dere stadig snakker om.
 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er noe helt annet med enslige kvinner som reiser til Danmark for kunstig inseminasjon. I slike scenarioer så er det jo ingen fortvilet mann som ikke ønsker barn!

(Men at en manns liv blir ødelagt pga et sprukket kondom er tydeligvis ingenting som skal tas hensyn til. Håper damene her inne selv har sønner som får oppleve dette mareritet som 18/20-åringer).

Anonymkode: 7b860...67d

 

1 hour ago, AnonymBruker said:

Så du krever at menn enten må være jomfruer frem til de er godt gifte og det foreligger felles barneønske, eller så krever du at de må å sterilisere seg før de debuterer seksuelt? 

Anonymkode: 7b860...67d

 

1 hour ago, AnonymBruker said:

... For kondomer kan sprekke. Jeg har selv en 12 år gammel gutt som er bevis på det. 

Anonymkode: 7b860...67d

 

55 minutter siden, AnonymBruker said:

I ogmed at kondomer kan sprekke, så blir konklusjonen at menn har 2 alternativer:

1) Forbli jomfruer frem til de er godt gifte og det foreligger et felles barneønske, samt sterilisere seg øyeblikkelig når han ikke kan se for seg flere barn (f eks i kolikkperioden til sin førstefødte).

2) Svært unge menn må sterilisere seg før de blir seksuelt aktive.

 

Anonymkode: 7b860...67d

 

50 minutter siden, AnonymBruker said:

Alternativet blir jo da at unge menn må sterilisere seg før de debuterer seksuelt, i og med at kondomer kan sprekke. Eventuelt at menn forblir jomfruer frem til de er godt gifte og det foreligger felles barneønske.

Begge disse tingene må jo være helt greit, for det er jo langt mer inngripende at en kvinne skal måtte gjennomgå en abort (som hun i utgangspunktet ikke hadde måttet gjennomgå, dersom hun hadde valgt sikrere prevensjon enn p-piller).

Anonymkode: 7b860...67d

Svært opptatt av sprekt kondom og sterilisering, du.

Anonymkode: 5b992...509

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...