Gå til innhold

Mannlig Abort


Sadpanda

Anbefalte innlegg

Inspirert av en annen diskusjon her på KG. 

Hva tenker dere om mannlige abort ? 

La meg forklare kvinner kan ta abort fram til et visst uke tall. Menn burde ha muligheten til å ta juridisk abort i samme periode. Det vil si de sier fra seg alle rettigheter og plikter i forhold til barnet. 

Dette ville gjøre kjønnene mer likestilt. Men regner med at forslaget kommer til å bli ganske kontroversielt. 

Personlig kunne jeg tenkt meg barn, men synes en bør kunne respektere at ikke alle ønsker det. 

  • Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ville vært unikt i et rettssamfunn å kunne gi fra seg plikter. 

Nei takk, jeg ønsket ikke at kommunen skulle utbedre vannkilden, jeg avstår fra vannavgiften i år. Pliktig å betale? Kyss meg i ræva 

Også unikt å kunne bestemme over andre rettigheter. Nei baby, jeg velger at du ikke før barnebidrag selv om det fører til et kjipere liv for deg. 

Anonymkode: 13222...a2c

  • Liker 39
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er jo hvis han angrer seg, da. Er farskap noe som skal kunne skrus av og på når det passer?

  • Liker 34
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ærlig talt, hvis man som mann ikke vil ha barn må man ta forhåndsregler deretter. 

Anonymkode: 2fb43...fff

  • Liker 34
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener hverken mor eller far skal kunne fraskrive seg ansvaret for barnet. Det svarer vel greit på spørsmålet fra min side. 

  • Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yodas skrev (2 minutter siden):

Problemet er jo hvis han angrer seg, da. Er farskap noe som skal kunne skrus av og på når det passer?

Den er ganske enkel vist du har valgt juridisk abort så har du ingen rettigheter i forhold til barnet. Like lite som man har rettigheter i forhold til andres barn.  

Forvirret23 skrev (2 minutter siden):

Så lenge det er biologisk forskjell på kjønnene så er jeg mot dette. Hvilken konsekvens er det mannen sitter igjen med når han har sex? Er det kun kvinner som skal ha alle konsekvenser, for å skrive under ett papir er noe helt annet enn inngrep kvinnen må igjennom.
Sex vet vi alle at kan resultere i graviditet, alle må vi da ta denne konskvensen  

Hvorfor skal kvinner ha muligheten til å påtvinge en mann ansvaret for barn når menn selvfølgelig ikke skal ha denne muligheten. Det vil alltid være forskjell på kjønnene men vi kan etterstrebe å gjøre ting så likt som mulig. 

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sadpanda skrev (12 minutter siden):

Inspirert av en annen diskusjon her på KG. 

Hva tenker dere om mannlige abort ? 

La meg forklare kvinner kan ta abort fram til et visst uke tall. Menn burde ha muligheten til å ta juridisk abort i samme periode. Det vil si de sier fra seg alle rettigheter og plikter i forhold til barnet. 

Dette ville gjøre kjønnene mer likestilt. Men regner med at forslaget kommer til å bli ganske kontroversielt. 

Personlig kunne jeg tenkt meg barn, men synes en bør kunne respektere at ikke alle ønsker det. 

Du kan ikke likestille biologi. Det er kvinnen som bærer frem barn. Når menn begynner å bære frem barn, kan vi snakke om mannlig abort. Mener du for øvrig at det er manglende likestilling når menn ikke får tilbud om mammografi, livmorhalsprøve osv? Kvinner får jo det, så da bør også menn få det?

Anonymkode: 4c696...7c4

  • Liker 21
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sadpanda skrev (Akkurat nå):

Den er ganske enkel vist du har valgt juridisk abort så har du ingen rettigheter i forhold til barnet. Like lite som man har rettigheter i forhold til andres barn.  

Hvorfor skal kvinner ha muligheten til å påtvinge en mann ansvaret for barn når menn selvfølgelig ikke skal ha denne muligheten. Det vil alltid være forskjell på kjønnene men vi kan etterstrebe å gjøre ting så likt som mulig. 

Men kvinne- og mannekropper er ikke like. Da må vi også likestille fødsel og amming. Det er urettferdig at det er kvinnen som skal gå gjennom sterke smerter og skader, for så å blø fra puppene og være våken døgnet rundt. Jeg krever som mottiltak at menn overtar halve fødsel, barsel og amming. Er du med på det?

Anonymkode: 4c696...7c4

  • Liker 24
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sadpanda skrev (Akkurat nå):

Den er ganske enkel vist du har valgt juridisk abort så har du ingen rettigheter i forhold til barnet. Like lite som man har rettigheter i forhold til andres barn.  

Hvorfor skal kvinner ha muligheten til å påtvinge en mann ansvaret for barn når menn selvfølgelig ikke skal ha denne muligheten. Det vil alltid være forskjell på kjønnene men vi kan etterstrebe å gjøre ting så likt som mulig. 

Alt kan ikke være likt, sånn er livet. Mannen har ett valg han også, ikke ha vaginal sex med kvinner. Er sex med kvinner en rettighet mannen har? Ingen påtvinger mannen noe, barnet har rettigheter og derfor kommer det plikter med et barn. 

  • Liker 35
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Sadpanda said:

Den er ganske enkel vist du har valgt juridisk abort så har du ingen rettigheter i forhold til barnet. Like lite som man har rettigheter i forhold til andres barn.  

Hvorfor skal kvinner ha muligheten til å påtvinge en mann ansvaret for barn når menn selvfølgelig ikke skal ha denne muligheten. Det vil alltid være forskjell på kjønnene men vi kan etterstrebe å gjøre ting så likt som mulig. 

Du virker å tro at det bare er to parter i dette. En mann og en kvinne. Men barnet har i høyeste grad rettigheter. 

Faktisk så er det ikke slik at skilte foreldre har krav på samvær. Det er ikke en rettighet voksne har. Men barnet har rettighet på samvær med begge foreldre. 

Anonymkode: 13222...a2c

  • Liker 26
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sadpanda skrev (1 minutt siden):

Den er ganske enkel vist du har valgt juridisk abort så har du ingen rettigheter i forhold til barnet. Like lite som man har rettigheter i forhold til andres barn.  

Hvorfor skal kvinner ha muligheten til å påtvinge en mann ansvaret for barn når menn selvfølgelig ikke skal ha denne muligheten. Det vil alltid være forskjell på kjønnene men vi kan etterstrebe å gjøre ting så likt som mulig. 

Og hvis noe sånt blir innført, blir konsekvensene følgende:

1. Du må betale høyere skatt, siden mange menn vil fraskrive seg ansvaret, og staten (altså vi, via skatteseddelen, eventuelt ved at velferdstjenester reduseres) betaler det far ikke gidder.

2. Du får ikke pult. Når du har denne holdningen, vil ingen damer ha sex med deg. Risiko for at hun ved eventuell uhellgraviditet blir henvist til "juridisk abort" fra deg, er altfor stor til at moro ved å ha sex med deg oppveier de negative konsekvensene. Kos deg med sølibat.

Anonymkode: 4c696...7c4

  • Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sadpanda skrev (15 minutter siden):

Inspirert av en annen diskusjon her på KG. 

Hva tenker dere om mannlige abort ? 

La meg forklare kvinner kan ta abort fram til et visst uke tall. Menn burde ha muligheten til å ta juridisk abort i samme periode. Det vil si de sier fra seg alle rettigheter og plikter i forhold til barnet. 

Dette ville gjøre kjønnene mer likestilt. Men regner med at forslaget kommer til å bli ganske kontroversielt. 

Personlig kunne jeg tenkt meg barn, men synes en bør kunne respektere at ikke alle ønsker det. 

Mannen kan pakke penisen ned i buksa eller sterilisere seg,

har han sex så kjører han en risiko og

thats life.

Anonymkode: 65750...e5f

  • Liker 25
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forvirret23 skrev (1 minutt siden):

Alt kan ikke være likt, sånn er livet. Mannen har ett valg han også, ikke ha vaginal sex med kvinner. Er sex med kvinner en rettighet mannen har? Ingen påtvinger mannen noe, barnet har rettigheter og derfor kommer det plikter med et barn. 

Nettopp. Han kan heller ha sex med andre menn. Da unngår han graviditet og abort. Vinn-vinn.

Anonymkode: 4c696...7c4

  • Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mannen kan pakke penisen ned i buksa eller sterilisere seg,

har han sex så kjører han en risiko og

thats life.

Anonymkode: 65750...e5f

HELT ENIG! Mannen kan ta juridisk abort ved å sterilisere/ikke ha sex/ha sex med menn for å sikre at uhellet ikke skjer.

  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eg ganske åpenbar grunn til at dette ikke er noe som burde inngøres er hvordan menn kan befrukte kvinner dagen lang, kvinner kan bare befruktes noen dager hver mnd og maksimalt på nytt hver 10-ish mnd. Det vil også naturlig begrenses hvor mange ganger en kvinnekropp kan bære frem barn der det nesten ikke finnes begrensninger på hvor mange ganger en mann kan befrukte. 

Anonymkode: fbf95...bfa

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mor også er enig bør det være lov. Ingen barnefar er bedre enn en udugelige en. 

Anonymkode: 99202...23b

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her hadde du kanskje ikke tenkt gjennom, TS. Litt flaut av deg.

Anonymkode: 5b992...509

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...