Gå til innhold

Mannlig Abort


Sadpanda

Anbefalte innlegg

5 hours ago, Rosalilje84 said:

Og i tillegg vil alle innbyggere i Norge måtte betale mer i skatt for å dekke kondomfobiske mennenes "oopser". For TS tror vel ikke at pengene for å dekke farens del faller ned fra himmelen?

Du mener slik skattepengene våre betaler for vanlige aborter i dag?

Penger som kunne vært spart om disse damene hadde giddet å bruke prevensjon.

Anonymkode: 80ea0...1ce

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 hours ago, Ulven said:

Det er like flaut hver gang dette emnet blir dratt opp. For det man implisitt sier er at menn er for dumme til å beskytte seg mot å bli uønsket fedre, og dermed trenger en slik utvei for å slippe å bli fedre, men fremdeles få pu..

Og hva sier det om kvinner som ønsker retten til abort, når de har alle muligheter til å unngå å bli gravid?

Anonymkode: 80ea0...1ce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, tenkselv said:

Svaret er at barnet har rettigheter.  Rett til en far, om enn bare på papiret, rett til økonomisk støtte/forsørgelse. Hvem skal overta det økonomiske ansvaret?

Staten. Men som begrepet juridisk *abort* antyder, er jo dette noe som gjøres før barnet er til, altså omtrent innen samme tidsfrist som vanlig abort.

Anonymkode: 80ea0...1ce

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tyngste argumentet handler ikke om mannen eller kvinnen, men om barnet. Alle barn har rett til å ha støtte fra begge foreldre så langt det er mulig. Dette kan være i form av samvær, barnebidrag eller slike ting. Ingen barn skal høre at de ble «abortert» av den ene parten. Det er ikke juridisk forsvarlig, og går i mot barnekonvensjonen som Noege har signert og ratifisert.

Anonymkode: 55992...d70

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sadpanda skrev (6 timer siden):

Inspirert av en annen diskusjon her på KG. 

Hva tenker dere om mannlige abort ? 

La meg forklare kvinner kan ta abort fram til et visst uke tall. Menn burde ha muligheten til å ta juridisk abort i samme periode. Det vil si de sier fra seg alle rettigheter og plikter i forhold til barnet. 

Dette ville gjøre kjønnene mer likestilt. Men regner med at forslaget kommer til å bli ganske kontroversielt. 

Personlig kunne jeg tenkt meg barn, men synes en bør kunne respektere at ikke alle ønsker det. 

Hvorfor skal kun menn få lov til juridisk abort. Hvorfor ikke kvinnen? 

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Rosalilje84 said:

Slike menn vil ha det deilig på damas bekostning. Det er de samme mennene som mener at kvinner over 30 er altfor gamle, at overvektige kvinner har null verdi, og at damer som ikke går med på visse former for sex, er for pripne og kjipe. Alt for at mannen skal ha det lettvint og deilig. Ikke mas om forhold. Ikke si nei i senga. Ta 100 prosent ansvar for prevensjon. Ikke plag meg. Ikke vær sjalu når jeg flørter med andre. Osv.

Og slike menn velger altså svært mange kvinner å ha ubeskyttet sex med.

Anonymkode: 80ea0...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Staten. Men som begrepet juridisk *abort* antyder, er jo dette noe som gjøres før barnet er til, altså omtrent innen samme tidsfrist som vanlig abort.

Anonymkode: 80ea0...1ce

Så du ser for deg at menn ved en signatur enkelt kan overføre det økonomiske ansvaret til mor og fellesskapet? At menn i framtiden ikke behøver å ta dette ansvaret for sine barn? Ikke et system jeg ønsker. Barn har rett til foreldre, både praktisk, emosjonelt, økonomisk og juridisk, så langt det lar seg gjøre.

Anonymkode: 2d212...30c

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Fremmed fugl said:

Hvorfor skal kun menn få lov til juridisk abort. Hvorfor ikke kvinnen? 

Hun trenger ikke den rettigheten, for hun har rett til å ta vanlig abort.

Anonymkode: 80ea0...1ce

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun trenger ikke den rettigheten, for hun har rett til å ta vanlig abort.

Anonymkode: 80ea0...1ce

Hvis menn får lov til å ta juridisk abort, så skal jeg også det. Så slipper jeg styre med alt det fysiske. LIKESTILLING

Anonymkode: 5b992...509

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis menn får lov til å ta juridisk abort, så skal jeg også det. Så slipper jeg styre med alt det fysiske. LIKESTILLING

Anonymkode: 5b992...509

Du kan slippe alt det fysiske ved å bruke prevensjon, evt kan du la være å ha ubeskyttet sex med menn du ikke ønsker å få barn med.

Anonymkode: 80ea0...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan slippe alt det fysiske ved å bruke prevensjon, evt kan du la være å ha ubeskyttet sex med menn du ikke ønsker å få barn med.

Anonymkode: 80ea0...1ce

Nei, det føles ikke like godt med prevensjon. Jeg ønsker ikke å bruke det. Det er for vanskelig.

Anonymkode: 5b992...509

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei, det føles ikke like godt med prevensjon. Jeg ønsker ikke å bruke det. Det er for vanskelig.

Anonymkode: 5b992...509

Da er det jammen godt du har en utvei likevel hvis du blir gravid, ikke sant?

Anonymkode: 80ea0...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Da er det jammen godt du har en utvei likevel hvis du blir gravid, ikke sant?

Anonymkode: 80ea0...1ce

🙃

Anonymkode: 5b992...509

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvis menn får lov til å ta juridisk abort, så skal jeg også det. Så slipper jeg styre med alt det fysiske. LIKESTILLING

Anonymkode: 5b992...509

Du kan bortadoptere barnet, en form for juridisk abort. Da har du ingen plikter eller rettigheter mer.

Anonymkode: 2d212...30c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan bortadoptere barnet, en form for juridisk abort. Da har du ingen plikter eller rettigheter mer.

Anonymkode: 2d212...30c

Det er også for slitsomt og vanskelig. Jeg ønsker å pule rundt uten konsekvenser, slik menn ønsker. 

Anonymkode: 5b992...509

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Så du ser for deg at menn ved en signatur enkelt kan overføre det økonomiske ansvaret til mor og fellesskapet? At menn i framtiden ikke behøver å ta dette ansvaret for sine barn? Ikke et system jeg ønsker. Barn har rett til foreldre, både praktisk, emosjonelt, økonomisk og juridisk, så langt det lar seg gjøre.

Anonymkode: 2d212...30c

Nei, som jeg presiserte er juridisk abort noe som må foretas FØR barnet blir til.

Barn har rett til foreldre, og det er morens valg om barnet skal være til, og hva slags liv barnet fødes inn i. Kvinner trenger ikke å føde barn mot sin vilje.

Anonymkode: 80ea0...1ce

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, som jeg presiserte er juridisk abort noe som må foretas FØR barnet blir til.

Barn har rett til foreldre, og det er morens valg om barnet skal være til, og hva slags liv barnet fødes inn i. Kvinner trenger ikke å føde barn mot sin vilje.

Anonymkode: 80ea0...1ce

I Norge veier alltid barnets rettigheter tyngst, helt uavhengig av mor og far. Med en gang ungen er født er det barnet som er i sentrum. Dette er en konvensjon Norge og de aller fleste andre land har signert og ratifisert.

Ved juridisk abort vil hensynet til far veie tyngre enn hensyn til barnet, og det lar seg rett og slett ikke gjøre juridisk. Dessuten skal ingen barn få høre at faren deres har "abortert" de. 

Anonymkode: 55992...d70

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du mener slik skattepengene våre betaler for vanlige aborter i dag?

Penger som kunne vært spart om disse damene hadde giddet å bruke prevensjon.

Anonymkode: 80ea0...1ce

Men nå er utgifter til en abort mye mindre enn økonomisk forsørgelse av et barn. I mange tilfeller er det nok sånn at abort vil lønne seg for staten, som alternativ til utvidet barnetrygd, overgangsstønad, og annen støtte til enslige forsørgere. Derfor ennå mindre grunn til at menn skal droppe sin del av det økonomiske ansvaret.

Anonymkode: 2d212...30c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

I Norge veier alltid barnets rettigheter tyngst, helt uavhengig av mor og far. Med en gang ungen er født er det barnet som er i sentrum. Dette er en konvensjon Norge og de aller fleste andre land har signert og ratifisert.

Ved juridisk abort vil hensynet til far veie tyngre enn hensyn til barnet, og det lar seg rett og slett ikke gjøre juridisk. Dessuten skal ingen barn få høre at faren deres har "abortert" de. 

Anonymkode: 55992...d70

Jeg vet ikke om jeg kan si det tydeligere enn jeg har gjort, at juridisk abort må foretas før barnet er til.

Hvis kvinnen ønsker å føde et farløst barn står hun fritt til det, akkurat slik kun står fritt til å la være. Men det er altså hennes valg alene hvilket hensyn hun vil ta til det potensielle barnet og dets rett til to foreldre. Mange kvinner velger å få farløse barn.

Anonymkode: 80ea0...1ce

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Men nå er utgifter til en abort mye mindre enn økonomisk forsørgelse av et barn. I mange tilfeller er det nok sånn at abort vil lønne seg for staten, som alternativ til utvidet barnetrygd, overgangsstønad, og annen støtte til enslige forsørgere. Derfor ennå mindre grunn til at menn skal droppe sin del av det økonomiske ansvaret.

Anonymkode: 2d212...30c

Med alt det rare staten bruker penger på er neppe barnebidrag det som vil velte lasset. Men å si fra seg farskapet er ikke bare å slippe plikter, det betyr jo også at man frasier seg alle rettigheter.

Anonymkode: 80ea0...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...