Gå til innhold

Mannlig Abort


Sadpanda

Anbefalte innlegg

Hvis barnet blir født bør det ha rett på bidrag fra far, eller mor dersom faren har omsorgen. Likestillingen er på pass der. 


Å avbryte graviditet er det selvsagt bare den gravide som kan gjøre. Abort og juridisk abort kan ikke sammenlignes da det er to ulike ting, sistnevnte handler kun om økonomisk ansvar. Bidraget er den eneste konsekvensen en mann risikerer ved en graviditet. En dame må gjennom  9 mnd graviditet og en x timer lang grusom fødsel i tillegg.  

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huldra-78 skrev (5 minutter siden):

Ja, for du bruker gummi, uten noe om og men?

Du har ikke fått med deg alle mannfolka som klager over at de må bruke gummi. Hvor vanskelig damene er som krever at mannfolka skal bruke gummi.

Og så har vi da saker fra bla USA hvor menn har blitt fersket i å dra av gummien mens de knuller dama bakfra...

Nei, stemmer... Kun dama som kan bli gravid etter sex. Dere menn skal bare slippe unna alle konsekvenser, dere.

Personlig har jeg null problem med å bruke gummi. 

Problemet er at mange kvinner ligger med menn som er milevis over deres egen attraktivitet, og dermed går med på det meste. Dersom kvinner i stedet ligger med menn nærmere deres egen attraktivitet, kan de i stor grad diktere forutsetningene for samleie. 

Endret av Traktor
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huldra-78 skrev (2 minutter siden):

Om kun 20 % av mannfolka er i forhold og har sex... Hvorfor ser jeg stadig par ute da, eller venner som er i forhold?

Jeg tviler på at jeg kun kjenner disse 20% mannfolkene dere stadig snakker om.
 

Det har jeg ikke sagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (12 minutter siden):

Dette er i like stor grad kvinners "oopser". Med mindre de blir voldtatt, kan kvinner fint kreve kondom før vaginalt samleie finner sted. De har vetorett. 

Men å ansvarliggjøre kvinner er desverre lite populært. 

Kvinnen blir jo å forsørge barnet, mens mannen slipper. Hvordan er det å ikke ansvarliggjøre kvinner? Eller mener du at mødre er fullstendig fritatt fra å forsørge barna sine?

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (3 minutter siden):

Personlig har jeg null problem med å bruke gummi. 

Problemet er at mange kvinner ligger med menn som er milevis over deres egen attraktivitet, og dermed går med på det meste. Dersom kvinner i stedet ligger med menn nærmere deres egen attraktivitet, kan de i stor grad diktere forutsetningene for samleie. 

Mener du da at det er mest attraktive mennene som sutrer iver å bli fedre "mot sin vilje"?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (4 minutter siden):

Personlig har jeg null problem med å bruke gummi. 

Problemet er at mange kvinner ligger med menn som er milevis over deres egen attraktivitet, og dermed går med på det meste. Dersom kvinner i stedet ligger med menn nærmere deres egen attraktivitet, kan de i stor grad diktere forutsetningene for samleie. 

Dette eksisterer kun i ditt eget hode. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vem ska betala för detta "barn" då?

Anonymkode: 3d01c...f6f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Menn har allerede mulighet til å ikke få barn. Forskjellen er bare at tidspunktet for å bestemme seg er tidligere enn for kvinner. 

Menn har frist på dag 0, altså unnfangelsen.

Kvinner har frist på uke 12.

Det er helt naturlige frister i tråd med deres biologi. Menn bestemmer over sin kropp. De kan la være å legge igjen sæd i en kvinnes vagina. Når sæden er ute av deres kropp, så er deres valg tatt.

Det er utrolig barnslig å kreve en liksom-angrerett. 

Anonymkode: a90c0...446

Kvinner kan også i like stor grad avstå fra å la mannen legge igjen sæd i hennes vagina, med mindre det er snakk om voldtekt.

Med din logikk kan vi jo bare avskaffe abort, untatt ved voldtekt. 

Endret av Traktor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (2 minutter siden):

Personlig har jeg null problem med å bruke gummi. 

Problemet er at kvinner ligger med menn som er milevis over deres egen attraktivitet, og dermed går med på det meste. Dersom kvinner i stedet ligger med menn nærmere deres egen attraktivitet, kan de i stor grad diktere forutsetningene for samleie. 

Men om mannfolka er så redde for at disse damene som ikke er bra nok for dem, de som ikke er i deres liga, skal bli gravide kun for å gjøre livet vanskelig for dem. SÅ får mannfolka slutte å knulle på damer som ikke er gode nok for dem...

 

 

Traktor skrev (3 minutter siden):

Det har jeg ikke sagt. 

Det var du som begynte å snakke om 80% av mannfolka ikke får sex...
Klarer du å bevise dette på noen måte, sånn utenom å vise til statistikk fra Tinder eller Cupido, andre datingsider.

For om det er slik i virkeligheten, burde jo disse "perfekte" 20% mannfolka ha en haug med damer rundt seg, og 80% mannfolka ikke se snurten av en naken pupp en gang

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huldra-78 skrev (1 minutt siden):

Det var du som begynte å snakke om 80% av mannfolka ikke får sex...

Det har jeg heller ikke sagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huldra-78 skrev (2 minutter siden):

Men om mannfolka er så redde for at disse damene som ikke er bra nok for dem, de som ikke er i deres liga, skal bli gravide kun for å gjøre livet vanskelig for dem. SÅ får mannfolka slutte å knulle på damer som ikke er gode nok for dem...

Det er jeg ikke nødvendigvis uenig i. Men all den tid menn er biologisk programmert til å spre sine gener mest mulig. Blir det veldig vanskelig å få de mest attraktive mennene til av avstå fra dette. Og det vil være fordelaktig dersom kvinner også gis insentiver til å ikke la seg bruke av disse mennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (26 minutter siden):

Dette balanseres ved at kvinner i praksis er de som sitter med vetorett vedrørende om sex finner sted eller ikke. Med mindre de blir voldtatt. Som du nesten er inne på, er menn  programmert biologisk til å spre sine gener mest mulig. Og vil sånn sett nesten alltid være gira på sex. 

Menn får bare beskjed om å bruke prevensjon eller avstå fra sex, dersom de ikke ønsker barn. Dette bør i så fall også gjelde for kvinner, og muligheten for abort avskaffes, untatt ved voldtekt.

En positiv konsekvens av dette vil være at det plutselig får konsekvenser for kvinner å ligge rundt med drøssevis av menn langt over deres egen attraktivitet. Slik at de kanskje tenker seg om både en og to ganger før de sprer beina. 

Det er på høy tid at kvinner ansvarliggjøres, på lik linje med menn. 

Ja, ok... Jeg skal gå med på at du ikke sa spesifikk "topp 20%-menn". Beklager for den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I noen få ytterst få saker burde dette vært mulig. Hvor barnet er et resultat av at kvinnen har voldtatt noen (også mindreårige). 

Anonymkode: 78c87...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Traktor skrev (Akkurat nå):

Det er jeg ikke nødvendigvis uenig i. Men all den tid menn er biologisk programmert til å spre sine gener mest mulig. Blir det veldig vanskelig å få de mest attraktive mennene til av avstå fra dette. Og det vil være fordelaktig dersom kvinner også gis insentiver til å ikke la seg bruke av disse mennene.

Og alle de andre mannfolka da, de "normale" midt på treet mannfolka.. 
Du tror de får noe bedre tilgang på sex, når mange har panikk for å gå inn i et forhold.. Og gummi skal iallfall ikke brukes...

Vi kan jo gjøre det enkelt da.. 
Null sex for ekteskap.

Kos dere med runking og sex med andre menn

 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (1 minutt siden):

Det er jeg ikke nødvendigvis uenig i. Men all den tid menn er biologisk programmert til å spre sine gener mest mulig. Blir det veldig vanskelig å få de mest attraktive mennene til av avstå fra dette. Og det vil være fordelaktig dersom kvinner også gis insentiver til å ikke la seg bruke av disse mennene.

Så mennene kan ikke hjelpe for det? De ofre for sin biologi? Da bør han ka skje tenke over at kvinner, kvinnekroppen i særdeleshet, er biologisk programmert til å beskytte fosteret, til og med på bekostning av henne selv 

Nytter ikke å klage over kvinners biologi hvis man ikke skal forsøke å ta en viss kontroll over sin egen

Jeg ser unnskyldninger for menn hele tiden, og krav til kvinner

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (10 minutter siden):

Kvinnen blir jo å forsørge barnet, mens mannen slipper. Hvordan er det å ikke ansvarliggjøre kvinner? Eller mener du at mødre er fullstendig fritatt fra å forsørge barna sine?

Kvinner har i dag mulighet til å bli fritatt fra å måtte forsørge barna sine, etter at befruktningen har funnet, ved å ta abort. Denne muligheten har ikke menn. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Topsi skrev (Akkurat nå):

Så mennene kan ikke hjelpe for det? De ofre for sin biologi? Da bør han ka skje tenke over at kvinner, kvinnekroppen i særdeleshet, er biologisk programmert til å beskytte fosteret, til og med på bekostning av henne selv 

Nytter ikke å klage over kvinners biologi hvis man ikke skal forsøke å ta en viss kontroll over sin egen

Jeg ser unnskyldninger for menn hele tiden, og krav til kvinner

Jeg prøver ikke å unnskylde de mest attraktive mennene, og har liten medfølelse for deres "problemer" i denne sammenheng. Jeg prøver kun å forklare mekanismene bak dette problemet, og mulige realistiske løsninger. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huldra-78 skrev (1 time siden):

Hva slags prevensjon mener du er sikker nok da? SKal damene sterilisere seg, sånn at mannfolka kan knulle uten gummi?

Eller skal vi kvinner avtå fra sex da, sånn at dere slipper gummi? Hvor mange ganger tror du at dere mannfolk i det hele tatt vil få sex?

Det er stadig gnål her inne om hvor vanskelig det er for menn å "få" sex... 
Og det blir neppe noe bedre om vi kvinnfolk sier nei til sex med dere, for at vi skal slippe å være redde for en graviditet...

Dette har jeg da aldri skrevet, nå overdriver du voldsomt. Kondomer beskytter jo også mot kjønnssykdommer. Men det jeg poengterer er at kondomer sprekker. Og at da er mannen fullstendig hjelpeløs mtp graviditet, mens kvinnen kan gjøre alt fra å ta angrepille til å gjennmføre abort. Hun kunne jo også ha valgt en langt sikrere prevensjonsmetode enn p-piller, f eks hormonspiral. Det finnes flere hormonspiral for unge, barnløse kvinner som f eks Jaydess og Kyleena.

Jeg er forøvrig en kvinne. Og jeg har 3 sønner, hvorav en som ble unnfanget pga sprukket kondom. Jeg var heldigvis nygift, men marerittet er jo at en av mine sønner skal oppleve det samme (sprukket kondom) f eks første gang han har sex. Da står man der, ekstremt hjelpeløs, og kan få livet sitt fullstendig rasert.

Anonymkode: 7b860...67d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huldra-78 skrev (7 minutter siden):

Og alle de andre mannfolka da, de "normale" midt på treet mannfolka.. 
Du tror de får noe bedre tilgang på sex, når mange har panikk for å gå inn i et forhold.. Og gummi skal iallfall ikke brukes...

Vi kan jo gjøre det enkelt da.. 
Null sex for ekteskap.

Kos dere med runking og sex med andre menn

 

Jeg vet ikke om du trodde at dette på noen som helst måte skulle treffe meg? Det kan jeg bekrefte at det ikke gjorde.

Det dere kvinner ikke skjønner i slike diskusjoner er at dere i praksis snakker om de 10-20% mest attraktive mennene, men tror det dere sier gjelder alle. Det gjør det i aller høyeste grad ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (6 minutter siden):

Jeg vet ikke om du trodde at dette på noen som helst måte skulle treffe meg? Det kan jeg bekrefte at det ikke gjorde.

Det dere kvinner ikke skjønner i slike diskusjoner er at dere i praksis snakker om de 10-20% mest attraktive mennene, men tror det dere sier gjelder alle. Det gjør det i aller høyeste grad ikke. 

Jeg prøver ikke å treffe deg på noen som helst måte, jeg bare lurer oppriktig på hvordan du tror tilgangen på sex blir for mannfolka, om det til syvende alltid skal være kvinner skyld og feil at sexen ender opp med en graviditet.

På hvilken måte mener du at det er vi kvinner som snakker om de mest attraktive mannfolka?

Om du ser rundt deg, så er det fremdeles mest av de helt vanlige menneskene der ute. Og veldig mange av de vanlige mennene er i forhold med en helt vanlig dame.

Disse 20%-mannfolka er det dere mannfolk som snakker om. Og dere bruker dem som en grunn til at de vanlige mannfolka ikke får seg en partner, eller sex...

Da spør jeg igjen; Hva er det mest av i verden?
De helt vanlige/gjenomsnittlige, eller de "perfekte"?

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...