Skravlekaspar Skrevet 21. januar 2024 #141 Del Skrevet 21. januar 2024 Minosa skrev (13 minutter siden): Interessante refleksjoner. Jeg jobber selv på universitet og helt enig med dine vurderinger. Denne oppgaven har kanskje fått D eller E? Det er nok andre bedre kvalifisert til å svare på. Men det jeg vet er at Kjerkols forklaring på tekstlikheten, at det handler om metode, viser at hun ikke har forstått elementære ting. Metode har ikke noe med sitat å gjøre. Tekst som er identisk skal alltid ha en kilde. 15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anno19 Skrevet 21. januar 2024 #142 Del Skrevet 21. januar 2024 AdonisFFM skrev (1 minutt siden): Det er mange utrolig flinke folk i helse som har blitt forbigått av alskens tåper hvis eneste "fortrinn" er at de har mastergrad. I det hele tatt er det altfor mange folk på universitetene og altfor få i yrkesfaglig utdanning. Og da får vi stor mangel på alt ifra murere til rørleggere og må hente disse fra andre land. Straks jeg hører noen si de har en master som argument for at de hat visse kvalifikasjoner, mister jeg stort sett all respekt for dem og spesielt om de ikke har arbeidserfaring. Tror flere blir forbigått i yrkeslivet fordi de ikke kjenner rette folkene. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 21. januar 2024 #143 Del Skrevet 21. januar 2024 anno19 skrev (5 minutter siden): Tror flere blir forbigått i yrkeslivet fordi de ikke kjenner rette folkene. Ja, nepotisme er et annet kjempeproblem. I Norske kommuner er kameraderi og indre kontakter som regel veldig integrert. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anno19 Skrevet 21. januar 2024 #144 Del Skrevet 21. januar 2024 AdonisFFM skrev (1 minutt siden): Ja, nepotisme er et annet kjempeproblem. I Norske kommuner er kameraderi og indre kontakter som regel veldig integrert. I yrkeslivet generelt, det er mye gutteklubber rundtomkring. Akademia er gjennomsyret av dette. Det handler om å støtte hverandre frem mot høyere tittel, og ikke minst finansiering. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nettrollet Skrevet 21. januar 2024 #145 Del Skrevet 21. januar 2024 Dette er så hinsides pinlig. Politikerne her til lands har jammen jobbet hardt for å øke politikerforakt. Juks på et så lavt nivå?? Det er jo bare flaut. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 21. januar 2024 #146 Del Skrevet 21. januar 2024 Skravlekaspar skrev (1 time siden): Tror nok det bunner i kvaliteten på studiestedet. Master er big business. Studiestedene får betalt etter hvor populære og hvor mange studenter de har. Det er dårlig økonomi for ledelsen på studiestedet om for mange studenter stryker og ikke gjennomfører studiet. Så da senker man standarden på feks mastergraden. Derfor tar jeg også en mastergrad noen har tatt med en klype salt. Det kommer helt an på studiestedet. En mastergrad fra feks NHH, NTNU i Trondheim, UiO og UiB henger fortsatt høyt. missmcbeal skrev (1 time siden): Dette er grunnen til at jeg er skeptisk til at høyskoler skal få universitetsstatus. Det er alt for mange høyskoler som ikke holder et høyt nok nivå. Det er vel ikke spesielt overraskende at masteren har gått gjennom sensur ved dette "universitetet", de har vel ikke spesielt mange studenter og sliter sikkert med å rekruttere ansatte også, og da legger de nok lista lavt for det er jo ikke akkurat spesielt bra heller om studentene som de faktisk har stryker. Men de forventa vel heller ikke at noen skulle oppdage dette. Dette er en enorm ripe i lakken for Nord universitet, og vil være med på å opprettholde skepsisen mot slike sammenslåinger og oppgraderinger til universitetsstatus. Mange av høgskolene som har blitt fusjonert hadde gode merkenavn og var kjent for god kvalitet på enkelte av sine utdanninger, mens har nå blitt en del av noe mer ullent og anonymt. Jeg sliter for eksempel med å gjenkjenne USN og hva de står for og er lokalisert. OsloMet klinger litt lignende, der de tidligere hadde tydeligere profiler på sine respektive høgskoler. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 21. januar 2024 #147 Del Skrevet 21. januar 2024 Skravlekaspar skrev (46 minutter siden): Det er nok andre bedre kvalifisert til å svare på. Men det jeg vet er at Kjerkols forklaring på tekstlikheten, at det handler om metode, viser at hun ikke har forstått elementære ting. Metode har ikke noe med sitat å gjøre. Tekst som er identisk skal alltid ha en kilde. Jeg prøver å finne et sted hvor hun har forklart akkurat hvilken metode det er snakk om, men finner det ikke. Hun har et stort forklaringproblem. Hvis hun ikke skiller mellom metode og sitat, så er det oppsiktsvekkende at hun har mastergrad og er minister. Dessuten så kan man ikke la være å spørre: Hva er oddsen at 2 helt forskjellige grupper mennesker uten noen tilknytning til hverandre og med noen år fra hverandre og om forskjellig tema har sagt akkurat det samme, helt identisk ord for ord? Jeg vil si - ikke-eksisterende. Kjerkol lyver. 19 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venkman Skrevet 21. januar 2024 Forfatter #148 Del Skrevet 21. januar 2024 Hvis Nord uni. ikke konkluderer med plagiat og annullering av masteroppgaven i dette tilfellet, så underminerer de jo fullstendig saken med selvplagiering som nå er/skal ankes til Høyesterett, Den saken fremstår jo nå fullstendig insignifikant sammenlignet med Kjerkol sin. Det er riktignok ulike studiesteder, men loven må da være lik over hele landet. 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 21. januar 2024 #149 Del Skrevet 21. januar 2024 Venkman skrev (1 time siden): Hvis Nord uni. ikke konkluderer med plagiat og annullering av masteroppgaven i dette tilfellet, så underminerer de jo fullstendig saken med selvplagiering som nå er/skal ankes til Høyesterett, Den saken fremstår jo nå fullstendig insignifikant sammenlignet med Kjerkol sin. Det er riktignok ulike studiesteder, men loven må da være lik over hele landet. Hvis nord universitet ikke konkluderer med plagiat, kommer jeg til å bytte universitet fra høsten av. Jeg kan rett og slett ikke gå på et universitet som står så langt fra mine verdier. 16 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lineaaa Skrevet 21. januar 2024 #150 Del Skrevet 21. januar 2024 Hun har fabrikert funn. Og plagiert. MYE verre enn Sandra! Master skal hun ha, gjøre jobben/oppøve seg kompetansen? Neitakk. Hun MÅ miste graden sin, dette er graverende. Spesielt ovenfor informantene, som plutselig mener det samme som i en annen oppgave fra 2015 og 2019. Pinlig!! 13 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Proaktiv Skrevet 21. januar 2024 #151 Del Skrevet 21. januar 2024 Før denne regjeringen hadde vi en regjering som byttet justisminister oftere en folk klarte å kaste fordervet mat fra kjøleskapet. Jeg trodde det skulle bli bedre men ser nå at vi kan ikke stole på noen politikere fordi det er så mange som lyver seg frem til makt og respekt. Jeg forstår godt at det er politiker forakt, men jeg vet ikke hvordan det skal utbedres. Slik jeg ser det er det mer løgn og maktkamp innen politikken enn det er innenfor næringslivet. kanskje politikere og byråkrater forstår at deres kompetanse, evne og vilje ikke rekker opp i det private næringsliv og derfor velger stat/kommune, etc. I så tilfelle har vi alle en utfordring om vi skal fortsette å akseptere uegnede ledere, uansett om de tilhører Høyre, Frp, Ap, Sp, Rødt eller annet. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 21. januar 2024 #152 Del Skrevet 21. januar 2024 Lineaaa skrev (28 minutter siden): Hun har fabrikert funn. Og plagiert. MYE verre enn Sandra! Master skal hun ha, gjøre jobben/oppøve seg kompetansen? Neitakk. Hun MÅ miste graden sin, dette er graverende. Spesielt ovenfor informantene, som plutselig mener det samme som i en annen oppgave fra 2015 og 2019. Pinlig!! Ja, det lukter mer og mer datafabrikkering. Dette er meget alvorlig. Borch sin sak er veldig alvorlig, men denne er mye verre. For hennes egen del håper jeg at hun har en veldig god forklaring som hun kommer til å presentere på en eller annen pressekonferanse snart. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 21. januar 2024 #153 Del Skrevet 21. januar 2024 Drizzt skrev (Akkurat nå): Ja, det lukter mer og mer datafabrikkering. Dette er meget alvorlig. Borch sin sak er veldig alvorlig, men denne er mye verre. For hennes egen del håper jeg at hun har en veldig god forklaring som hun kommer til å presentere på en eller annen pressekonferanse snart. Blir ikke noe forklaring fra henne, annet enn det svadaet hun har sagt til nå om at likheter mellom oppgaver må forventes. At Støre sier de avventer for å se hva nord konkluderer med er helt bak mål. Hvorfor han beskytter Kjerkol når Borsch måtte tre av med en gang, håper jeg han gir klarhet i. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 21. januar 2024 #154 Del Skrevet 21. januar 2024 (endret) Sinsiew skrev (2 minutter siden): Blir ikke noe forklaring fra henne, annet enn det svadaet hun har sagt til nå om at likheter mellom oppgaver må forventes. At Støre sier de avventer for å se hva nord konkluderer med er helt bak mål. Hvorfor han beskytter Kjerkol når Borsch måtte tre av med en gang, håper jeg han gir klarhet i. Fordi Kjerkol er fra Ap, Borch er ikke det. Som partileder føler han forpliktelse å holde sine egne lengst mulig i stillingene, selv om de er uegnet for jobben. Merkelig - jeg kan ikke komme på en eneste statsråd i denne regjeringen som har gjort en bra jobb og er riktig person på rett plass. Det er selvfølgelig helt bak mål at han skal vente på universitetet å konkludere med et eller annet. Ligner veldig på ansvarsfraskrivelse og trenering av det uunngåelige. Endret 21. januar 2024 av Drizzt 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 21. januar 2024 #155 Del Skrevet 21. januar 2024 (endret) 7 minutter siden, Drizzt said: Fordi Kjerkol er fra Ap, Borch er ikke det. Som partileder føler han forpliktelse å holde sine egne lengst mulig i stillingene, selv om de er uegnet for jobben. Merkelig - jeg kan ikke komme på en eneste statsråd i denne regjeringen som har gjort en bra jobb og er riktig person på rett plass. Borch trakk seg og innrømmet at hun hadde gjort det. Kjerkol har kommet med masse svada og nekter å trekke seg. Jeg tenker mer at dette handler om det som er sagt om Støre fra starten av. Han er ikke en ledertype, og klarer ikke ta vanskelige beslutninger. Endret 21. januar 2024 av Blått 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 21. januar 2024 #156 Del Skrevet 21. januar 2024 Blått skrev (27 minutter siden): Borch trakk seg og innrømmet at hun hadde gjort det. Kjerkol har kommet med masse svada og nekter å trekke seg. Jeg tenker mer at dette handler om det som er sagt om Støre fra starten av. Han er ikke en ledertype, og klarer ikke ta vanskelige beslutninger. Nei, han er ikke en ledertype. Helt feil mann for stillingen. Borch trakk seg fordi hun tross juks og fusk har en snev av integritet og ville spare seg og Vedum for mer drama. Kjerkol prøver å omskrive historien i samme situasjon og Støre viser ingen handlekraft. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 21. januar 2024 #157 Del Skrevet 21. januar 2024 1 minutt siden, Drizzt said: Nei, han er ikke en ledertype. Helt feil mann for stillingen. Borch trakk seg fordi hun tross juks og fusk har en snev av integritet og ville spare seg og Vedum for mer drama. Kjerkol prøver å omskrive historien i samme situasjon og Støre viser ingen handlekraft. Enig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knitalong Skrevet 21. januar 2024 #158 Del Skrevet 21. januar 2024 Sinsiew skrev (54 minutter siden): Blir ikke noe forklaring fra henne, annet enn det svadaet hun har sagt til nå om at likheter mellom oppgaver må forventes. At Støre sier de avventer for å se hva nord konkluderer med er helt bak mål. Hvorfor han beskytter Kjerkol når Borsch måtte tre av med en gang, håper jeg han gir klarhet i. Har Støre uttalt seg om denne saken? Spør fordi at da må jeg ha gått glipp av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 21. januar 2024 #159 Del Skrevet 21. januar 2024 1 minutt siden, Knitalong said: Har Støre uttalt seg om denne saken? Spør fordi at da må jeg ha gått glipp av det. vg.no "Støre bryter tausheten" eller noe sånt heter artikkelen. Den er vel nest øverst nå 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knitalong Skrevet 21. januar 2024 #160 Del Skrevet 21. januar 2024 Blått skrev (1 minutt siden): vg.no "Støre bryter tausheten" eller noe sånt heter artikkelen. Den er vel nest øverst nå Takk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå