Gå til innhold

Påvist kjønnssykdom, men ingen av oss har vært utro?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Klamydia kan man ha i år uten å vite det, gonore derimot.....

Anonymkode: 955e2...595

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvilke sykdommer blir en testet for ved graviditet? Skjer dette alltid?

Anonymkode: ced9e...f95

Hiv, syfilis og gonoré som jeg husker.

Anonymkode: fbbcc...e73

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Klamydia kan man ha i år uten å vite det, gonore derimot.....

Anonymkode: 955e2...595

Det er direkte feil: 

Sitat

Omtrent halvparten av alle kvinner som får gonoré, har ingen symptomer. Menn får derimot vanligvis symptomer. Typiske symptomer er endret utflod og mellomblødninger hos kvinner og svie og utflod i urinrøret hos menn. Kvinner kan ha smerter i nedre mageregion, og menn kan få ømme testikler.

https://www.fhi.no/ss/seksuelt-overforbare-infeksjoner/diag/om-gonore/#:~:text=Omtrent halvparten av alle kvinner,menn kan få ømme testikler.

Anonymkode: 8ce82...735

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hiv, syfilis og gonoré som jeg husker.

Anonymkode: fbbcc...e73

Når jeg googla så gjaldt det hepatitt b, hiv, syfilis og hemoglobin..

Anonymkode: ced9e...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første må du også teste deg TS, men jeg tror ikke det er hensiktsmessig at dere anklager hverandre for å være utro, for det kan faktisk være at dere gikk smittet inn i forholdet, men at det ikke har slått ut noe før nå: 

Gonoré: Fra kvinne til mann er sannsynligheten for smitte 20 % (øker så klart for hvor ofte man har samleie med smittet partner), og som kvinne er har du ofte ikke symptomer. Ikke alle menn får symptomer heller: https://www.fhi.no/ss/seksuelt-overforbare-infeksjoner/diag/om-gonore/#:~:text=Omtrent halvparten av alle kvinner,menn kan få ømme testikler.

Klamydia: mange får ikke symptomer https://www.fhi.no/ss/seksuelt-overforbare-infeksjoner/diag/om-klamydia/#:~:text=Symptomer og forløp,-Tiden fra smitte&text=Mange av de som smittes,vannlating og betennelse i bitestikkelen.

Det KAN hende at dere begge er uskyldige her. 

Anonymkode: 8ce82...735

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For det første må du også teste deg TS, men jeg tror ikke det er hensiktsmessig at dere anklager hverandre for å være utro, for det kan faktisk være at dere gikk smittet inn i forholdet, men at det ikke har slått ut noe før nå: 

Gonoré: Fra kvinne til mann er sannsynligheten for smitte 20 % (øker så klart for hvor ofte man har samleie med smittet partner), og som kvinne er har du ofte ikke symptomer. Ikke alle menn får symptomer heller: https://www.fhi.no/ss/seksuelt-overforbare-infeksjoner/diag/om-gonore/#:~:text=Omtrent halvparten av alle kvinner,menn kan få ømme testikler.

Klamydia: mange får ikke symptomer https://www.fhi.no/ss/seksuelt-overforbare-infeksjoner/diag/om-klamydia/#:~:text=Symptomer og forløp,-Tiden fra smitte&text=Mange av de som smittes,vannlating og betennelse i bitestikkelen.

Det KAN hende at dere begge er uskyldige her. 

Anonymkode: 8ce82...735

Veldig veldig usannsynlig etter så mange år.

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan han ha vært utsatt for sove-voldtekt?

Har han vært på noe jobb-seminar med overnatting el.l. i det siste?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan kan det ha seg? Samboer hat noen plager og var hos legen, han bestemte at det skulle taes endel tester, blandt annet seksuellt overførbare sykdommer. Han har nå påvist klamydia og gonore! Jeg skjønner ingen ting! Han konfronterte meg med deg og mistenker utroskap fra min side. Jeg har absolutt IKKE vært utro og begynte å lure på han, men jeg har ikke hatt noe grunn til å frykte det, han er en meget lojal mann og vi er jo også sammen hele tiden, så tror ikke han har hatt noe særlig mulighet uansett😅 men hvordan kan der stemme? Jeg har ikke hatt sex med noen andre på 12-13 år, han sier det samme gjelder han. Kan vi ha bært på dette så lenge? Blir man ikke dårlig av det? Klamydia, greit, det kan man bære lenge og ikke merke noe, men gonore?? Og vi har jo begge brukt antibiotika ila disse årene, det er jo det som er behandlingen, ville det da ikke vært borte..? Jeg skjønner ingen ting!☹️

Anonymkode: da50c...9ea

Han har så klart vært utro og beskylder deg for å redde sitt eget skinn

Anonymkode: 6de6d...a61

  • Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (8 minutter siden):

Veldig veldig usannsynlig etter så mange år.

Men fortsatt en mulighet. Jeg ville i hvert fall forhørt meg med leger og lest om det, før jeg anklaget ene parten (slik han gjør).

Anonymkode: 8ce82...735

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan kan det ha seg? Samboer hat noen plager og var hos legen, han bestemte at det skulle taes endel tester, blandt annet seksuellt overførbare sykdommer. Han har nå påvist klamydia og gonore! Jeg skjønner ingen ting! Han konfronterte meg med deg og mistenker utroskap fra min side. Jeg har absolutt IKKE vært utro og begynte å lure på han, men jeg har ikke hatt noe grunn til å frykte det, han er en meget lojal mann og vi er jo også sammen hele tiden, så tror ikke han har hatt noe særlig mulighet uansett😅 men hvordan kan der stemme? Jeg har ikke hatt sex med noen andre på 12-13 år, han sier det samme gjelder han. Kan vi ha bært på dette så lenge? Blir man ikke dårlig av det? Klamydia, greit, det kan man bære lenge og ikke merke noe, men gonore?? Og vi har jo begge brukt antibiotika ila disse årene, det er jo det som er behandlingen, ville det da ikke vært borte..? Jeg skjønner ingen ting!☹️

Anonymkode: da50c...9ea

Han lyver.

Du har ikke vært utro,du hadde ikke skrevet dette innlegget og lurt på dette da. Det betyr at han lyver. Du har ikke hatt gonore og klamydia i 12-13 år. Umulig.

Anonymkode: 15bbd...04c

  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket deg? Du kan ha blitt smittet av han.

  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde klamydia og tenkte ikke over det annet enn at det var litt ubehagelig å tisse. Når min siste seksuelle kontakt ringte meg og ba meg sjekke så hadde jeg det. Mann her.

Anonymkode: 7f31a...274

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men fortsatt en mulighet. Jeg ville i hvert fall forhørt meg med leger og lest om det, før jeg anklaget ene parten (slik han gjør).

Anonymkode: 8ce82...735

Så liten mulighet for dette at du finner neppe en lege som vil bekrefte at to mennesker kan ha to ulile typer kjønnssykdommer i 12 år uten noe plager hos noen av dem. 

Mer sannsynlig at inkubasjonstiden for gonoré i forhold til når han begynte å få plagene kan si noe om tidspunktet han var utro enn at han fikk de plagene etter 12 år. 

  • Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Over halvparten av kvinner får ikke symptomer på Gonoré. Da har du i så fall hatt det i over 13 år og mannen din har ikke blitt smittet før nå. Tenker det er ganske usannsynlig.

En av dere må ha vært utro. 

Anonymkode: 0b1ef...fc4

Dersom ts har vært gravid og født er det helt vanlig å teste for seksuelt overførbare sykdommer tidlig i svangerskapet. Om hun var negativ da så har han garantert vært utro 

Anonymkode: 6de6d...a61

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor skulle hun opprettet denne tråden om hun vet svaret?

Anonymkode: 950af...3ad

Jeg tror hele samfunnet skal være evig takknemlig for at du ikke jobber med straffesaker i politiet, for eksempel.

Svaret på spørsmålet ditt vil for eksempel kunne være at vi har med en kvinne som er på desperat jakt etter mulige bortforklaringer, og velger å formulere seg som i trådstarten. 

Dette er bare en - av svært mange - alternativer.

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sex nesten daglig de siste ukene… er dette noe dere pleier?

om ikke, så kan det dessverre tyde på utroskap også.

Anonymkode: b1a5a...e25

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Wow, mange svar! 
Jeg har vært ganske okkupert med å tenke på hvordan dette kan ha skjedd, og hvordan jeg kan overbevise han om at jeg ikke har vært utro, og har bare en så iboende tro på han som person at jeg ikke har ville tenke det kam være han, men etter å lese 5 sider med i innlegg hvor dere mener han lyver synker det nå litt inn at det vel ikke finnes noe annen forklaring. Sjekket furst.no og fant ut at jeg ble sist testet i 2018 for gonore, det står bare «utført». Verken «negativ» eller «positiv», det var litt rart? Men vil jo tro legen får beskjed om det er positivt og jeg hadde vel blitt ringt.. så da har jeg ihvertfall ett svar på at vi ikke har bært på det siden før forholdet startet. 
 

Vi har 2 barn. Rart jeg ikke finner prøvesvar fra 2019, da var jeg gravid med nr. 2 og burde vel vært testet igjen? 
 

Jeg vet jo veldig godt hva jeg har gjort og ikke, så da er det ikke mye annet å tenke igjen. Selvom det knuser meg og jeg nok lett vil ha lyst til å tro på enhver annen forklaring, da det ville vært så jævlig vondt å ta innover seg og slutten på forholdet… 

 

Vi har hatt sex nesten daglig de siste ukene, så frykter jeg har det uansett, må dra og teste meg i morgen, og håper den er negativ. Da er det definitivt ingen tvil..! 
 

TS

Anonymkode: da50c...9ea

Jeg ble også testet for kjønnssykdommer ved første svangerskap og ikke andre, andre var kun året etter første og vi var gift så legen mente jeg ikke trengte

Anonymkode: 950af...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Wow, mange svar! 
Jeg har vært ganske okkupert med å tenke på hvordan dette kan ha skjedd, og hvordan jeg kan overbevise han om at jeg ikke har vært utro, og har bare en så iboende tro på han som person at jeg ikke har ville tenke det kam være han, men etter å lese 5 sider med i innlegg hvor dere mener han lyver synker det nå litt inn at det vel ikke finnes noe annen forklaring. Sjekket furst.no og fant ut at jeg ble sist testet i 2018 for gonore, det står bare «utført». Verken «negativ» eller «positiv», det var litt rart? Men vil jo tro legen får beskjed om det er positivt og jeg hadde vel blitt ringt.. så da har jeg ihvertfall ett svar på at vi ikke har bært på det siden før forholdet startet. 
 

Vi har 2 barn. Rart jeg ikke finner prøvesvar fra 2019, da var jeg gravid med nr. 2 og burde vel vært testet igjen? 
 

Jeg vet jo veldig godt hva jeg har gjort og ikke, så da er det ikke mye annet å tenke igjen. Selvom det knuser meg og jeg nok lett vil ha lyst til å tro på enhver annen forklaring, da det ville vært så jævlig vondt å ta innover seg og slutten på forholdet… 

 

Vi har hatt sex nesten daglig de siste ukene, så frykter jeg har det uansett, må dra og teste meg i morgen, og håper den er negativ. Da er det definitivt ingen tvil..! 
 

TS

Anonymkode: da50c...9ea

Ikke alle prøver blir sendt til furst tror jeg. Noen av prøvene jeg har tatt har ikke jeg mulighet til å sjekke svaret på. 

Snakk med legen asap, få sjekket deg og hør hva legen mener om hva som er sannsynlig i denne saken?

Anonymkode: 077e5...61f

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan kan det ha seg? Samboer hat noen plager og var hos legen, han bestemte at det skulle taes endel tester, blandt annet seksuellt overførbare sykdommer. Han har nå påvist klamydia og gonore! Jeg skjønner ingen ting! Han konfronterte meg med deg og mistenker utroskap fra min side. Jeg har absolutt IKKE vært utro og begynte å lure på han, men jeg har ikke hatt noe grunn til å frykte det, han er en meget lojal mann og vi er jo også sammen hele tiden, så tror ikke han har hatt noe særlig mulighet uansett😅 men hvordan kan der stemme? Jeg har ikke hatt sex med noen andre på 12-13 år, han sier det samme gjelder han. Kan vi ha bært på dette så lenge? Blir man ikke dårlig av det? Klamydia, greit, det kan man bære lenge og ikke merke noe, men gonore?? Og vi har jo begge brukt antibiotika ila disse årene, det er jo det som er behandlingen, ville det da ikke vært borte..? Jeg skjønner ingen ting!☹️

Anonymkode: da50c...9ea

Ei venninne fikk klamydia og gonoré av sin samboer. Han anklagde henne for å være utro. Dette stemte selvfølgelig ikke. Han hadde vært utro på jobbreise. :) De er ikke sammen i dag. 

Anonymkode: b66eb...55a

  • Liker 19
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...