Gå til innhold

Påvist kjønnssykdom, men ingen av oss har vært utro?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde det vært "bare" klamydia kunne det kanskje vært en "teoretisk" mulighet for at noen har fått ikke-seksuell smitte og overført til seg selv, men siden det er to er det en av dere som har ligget med noen andre.

 

Anonymkode: d973b...be6

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

37 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har ikke hatt sex med noen andre på 12-13 år, han sier det samme gjelder han. Kan vi ha bært på dette så lenge?

Nei

Anonymkode: 98eb3...3cd

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, FrøkenMånestråle said:

Har overhodet ikke tro på at denne samboeren din ikke har vært utro, dere har vært sammen over 10 år, er ikke sjans at han har fått disse før forholdet startet og først nå får symptomer. 

Du må iallfall ta tester, ikke minst hiv test. Ble det tatt det av han når han var hos legen? Så kan du iallfall slappe litt mer av, men du må teste deg.

Sjansen er nok liten ja. Men ang klamydia så er jeg litt usikker på om det faktisk heeeelt kan utelukkes. jeg vet det er noen undersøkelser som viser at en liten andel fremdeles har hatt ubehandlet symptomfri klamydia i kroppen etter en del år. Typ 4-5 om jeg ikke husker helt feil. Og vanlig antibiotikakurer vil i de aller fleste tilfeller ikke ta klamydia.  Men 11-12 år er laaang tid og jeg tror sjansen er svært liten her. Men så vidt jeg vet tror jeg faktisk ikke at man vitenskapelig helt kan utelukke det. 

Gonore kjenner jeg ikke særlig til så det tør jeg ikke uttale meg om. 

Anonymkode: 2edc7...943

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gonore merker han. Som å pisse piggtråd. 
 

Han lyver.

Anonymkode: b3637...1e8

  • Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men på en annen side ts, la oss si at han har hatt klamydia i 13 år, da har du det og, og da kan de ha påvirket din evne til å få barn.. 

Anonymkode: 77ecb...6fc

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, A-hunter said:

Det kan altså ikke være ts som lyver? For hun har fortalt oss at hun ikke har vært utro? Og da er jo det selvsagt 100% riktig, ikke sant?

Hvem ville vel lyve som anonym trådstarter på et anonymt forum? Hæ?

Det eneste riktige svaret her er at en av de to lyver - og at vi ikke kan vite hvem.

Ts vet sikkert om hun har vært utro eller ikke. Om hun har det, hvorfor opprette tråden og spør om mannen lyver? 

Anonymkode: 98eb3...3cd

  • Liker 24
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Gonore er ikke uvanlig. 

 

TS: Det er høyst usannsynlig at dere har hatt dette i 12-13 år med symptomer hos din mann først nå. Kroppen pleier å kunne kvitte seg med slike infeksjoner etter en viss tid (men før den tid kan man ha fått bekkeninfeksjon og blitt steril). Jeg har hørt om folk som har gått med det i 1-2 år, men ikke lengre enn det. 

Anonymkode: cf977...eaa

3000 tilfeller i året er da uvanlig. 

Anonymkode: 1ea57...e03

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slutt på meldeplikt for kjønnssykdommer? Før i tiden, så måtte man ved påvist sykdom, oppgi alle seksualpartnere og disse ble så innkalt til testing med oppmøteplikt. Å ikke møte til test var straffbart.

Anonymkode: 70335...38b

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Sjansen er nok liten ja. Men ang klamydia så er jeg litt usikker på om det faktisk heeeelt kan utelukkes. jeg vet det er noen undersøkelser som viser at en liten andel fremdeles har hatt ubehandlet symptomfri klamydia i kroppen etter en del år. Typ 4-5 om jeg ikke husker helt feil. Og vanlig antibiotikakurer vil i de aller fleste tilfeller ikke ta klamydia.  Men 11-12 år er laaang tid og jeg tror sjansen er svært liten her. Men så vidt jeg vet tror jeg faktisk ikke at man vitenskapelig helt kan utelukke det. 

Gonore kjenner jeg ikke særlig til så det tør jeg ikke uttale meg om. 

Anonymkode: 2edc7...943

Gonore har vel symptomer ganske raskt mener jeg leste fra 2-7 dager etter smitte så...her har han vært ute å viftet utstyret med andre enn ts. For håpe han ikke har smittet henne med noe verre og for dette er jo egentlig ille nok.

  • Liker 13
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sykt at han i tillegg til å være utro legger skylden over på deg. Drittsekkoppførsel. Å få gonoré er i tillegg ganske spesielt. Da er det tvilsomt at det er en elskerinne eller lignende, sjansen er større for en Tinderdate, sexkjøp, sex med annen mann eller i et åpent sexmiljø eller lignende. Så utrolig kjipt at du er i denne situasjonen, TS. Men det er ikke slik at man vil gå i 12 år med noe sånt og så plutselig oppdage symptomer.

Anonymkode: 5d2e0...eb1

  • Liker 18
  • Hjerte 3
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For det første; sannsynligheten for at han har vært utro er 99,9%. 
For det andre; ikke vær så naiv at du tror mannen din aldri kan ha vært utro. ALLE kan være utro, uavhengig av hvor «perfekte» de er. 
 

Har selv vært i samme situasjon, men ikke kjønnssykdommer i bildet. Alt var «perfekt» i mine øyne, mannen min var vel den alle rundt oss aldri kunne tenkt skulle være utro. Men hvem var utro? Jo mannen min. Oppdaget det tilfeldig ved at det lå en kvittering i en jakkelomme, hotellrom i byen vi bor i. Forsvarsmekanismen hans var; «bestilte det gjennom jobb, for noen som kommer tilreisende på kurs». For det første, det er langt fra hans arbeidsområdet, for det andre; det hadde vært veldig mye overtid den samme uken (som ikke er unormalt for han). Han innrømte det til slutt. Men da la han fortsatt skylden over på meg, jeg hadde vist gidd han mange grunner til å være utro.

Så ts, ikke vær så naiv at du tror på disse tåpelige bortforklaringene. Mannen har vært utro, og da får du begynne å tenke på hva du vil gjøre fra nå og fremover. Begynn med å teste deg; han kan jo allerede rukket å smitte deg.

Anonymkode: 5aa35...e95

  • Liker 19
  • Hjerte 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart av han å være den som tar initiativ og er engasjert i dette. Det redder jo ræven hans. Han har vert utro! 

Anonymkode: 90f63...291

  • Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av dere lyver

Anonymkode: 73499...8eb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ts snakk med fastlegen heller. 

Anonymkode: d91b7...810

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan kan det ha seg? Samboer hat noen plager og var hos legen, han bestemte at det skulle taes endel tester, blandt annet seksuellt overførbare sykdommer. Han har nå påvist klamydia og gonore! Jeg skjønner ingen ting! Han konfronterte meg med deg og mistenker utroskap fra min side. Jeg har absolutt IKKE vært utro og begynte å lure på han, men jeg har ikke hatt noe grunn til å frykte det, han er en meget lojal mann og vi er jo også sammen hele tiden, så tror ikke han har hatt noe særlig mulighet uansett😅 men hvordan kan der stemme? Jeg har ikke hatt sex med noen andre på 12-13 år, han sier det samme gjelder han. Kan vi ha bært på dette så lenge? Blir man ikke dårlig av det? Klamydia, greit, det kan man bære lenge og ikke merke noe, men gonore?? Og vi har jo begge brukt antibiotika ila disse årene, det er jo det som er behandlingen, ville det da ikke vært borte..? Jeg skjønner ingen ting!☹️

Anonymkode: da50c...9ea

Han lyver, det gjorde min partner også når jeg fikk klamydia.

 

Anonymkode: 27d63...3fa

  • Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan kan det ha seg? Samboer hat noen plager og var hos legen, han bestemte at det skulle taes endel tester, blandt annet seksuellt overførbare sykdommer. Han har nå påvist klamydia og gonore! Jeg skjønner ingen ting! Han konfronterte meg med deg og mistenker utroskap fra min side. Jeg har absolutt IKKE vært utro og begynte å lure på han, men jeg har ikke hatt noe grunn til å frykte det, han er en meget lojal mann og vi er jo også sammen hele tiden, så tror ikke han har hatt noe særlig mulighet uansett😅 men hvordan kan der stemme? Jeg har ikke hatt sex med noen andre på 12-13 år, han sier det samme gjelder han. Kan vi ha bært på dette så lenge? Blir man ikke dårlig av det? Klamydia, greit, det kan man bære lenge og ikke merke noe, men gonore?? Og vi har jo begge brukt antibiotika ila disse årene, det er jo det som er behandlingen, ville det da ikke vært borte..? Jeg skjønner ingen ting!☹️

Anonymkode: da50c...9ea

Han lyver.. Om du vet du ikke har vært utro så er det han ja. Kan ikke gå så mange år uten å finne ut av det. Du merker det!

Og det at han gikk rett i angrep på deg sier jo sitt..! 

Har dere barn? Du ble vel fulgt opp og da tar de tester og vikle funnet ut om du hadde hatt noe og det ville vel smittet til barnet/barna.

Anonymkode: 79067...66a

  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du drar kjapt til legen og tester deg.

Så spør du legen hvor lenge kjønnssykdommer kan ligge latent. 

Deretter bestemmer du deg for hvordan du skal forholde deg til informasjonen du får. 

Endret av Aureka
  • Liker 13
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...