Gå til innhold

Påvist kjønnssykdom, men ingen av oss har vært utro?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Just now, Trolltunge said:

Denne hadde ikke jeg bitt på. Testet pss selvfølgelig da vi ble sammen. (Så har jeg tatt test av alt hver gang jeg likevel må til gynekolog og ta celleprøve. Med noen års jevne mellomrom.)

Jeg VET at jeg ikke har vært utro, jeg VET hvordan slike sykdommer smitter, så selvfølgelig hadde jeg da hatt bevis på at han har vært utro. Uansett han sa.

Mange tilsynelatende veldig seriøse menn som er utro. Mange av dem går til og med til prostituerte, eller har sex med andre menn. Å lukke øynene med beviset så tydelig er ekstremt tåpelig. 

Alt dette er selvsagt riktig. Vil bare påpeke at det er en god del tilsynelatende seriøse kvinner som også er utro. 

Anonymkode: 2edc7...943

  • Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart av ham.. å spørre deg om du er utro, nå stresser du for hvordan du skal overbevise ham om at du ikke har vært det, og hvordan dette har gått til, fremfor å se det mest åpenbare..

Men man kan faktisk ha gonore i 10 år pluss, men rart ikke dere begge har det da. 

Anonymkode: 77ecb...6fc

  • Liker 17
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Han har altså to kjønnssykdommer, hvor den ene er nokså uvanlig?? Ville mistenkt kjøp av sex hvis jeg var deg. 

Anonymkode: 1ea57...e03

Min første tanke også, dessverre. Det var ventet ca 3000 tilfeller av gonoré nasjonalt i 2023, det er ikke vanlig, men på fremmarsj. 

Jeg hadde ikke trodd på at mannen hadde hatt disse infeksjonene latent i så mange år. 

  • Liker 14
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Alt dette er selvsagt riktig. Vil bare påpeke at det er en god del tilsynelatende seriøse kvinner som også er utro. 

Anonymkode: 2edc7...943

Hehe, dette er så irrelevant i denne tråden. Når TS er kvinne og vet hun ikke har vært utro så vil jo svarene dreie seg om han. 

Det har ingenting med kjønn å gjøre. Bare ren logikk 

Anonymkode: 1ea57...e03

  • Liker 20
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tatt piercing eller lignende i det siste? 

Hart of Dixie sesong 1 episode 4: Kona til presten har fått gonoré og landsbyen klandrer presten for å ha vært utro! Det viser seg at kona har tatt navlepiercing for å piffe opp sexlivet med presten og føle seg attraktiv, og hun som tok piercingen hadde vært smittet. 🤷‍♀️

Håper dere finner ut av det! 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Alt dette er selvsagt riktig. Vil bare påpeke at det er en god del tilsynelatende seriøse kvinner som også er utro. 

Anonymkode: 2edc7...943

Selvfølgelig.

Jeg antar likevel at ts vet om hun har vært utro eller ikke. At de kvinner som har vært utro er klar over det. (Og menn som har "ramlet på feil hull" det samme. )

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Rainstorm2.0 said:

Har du tatt piercing eller lignende i det siste? 

Hart of Dixie sesong 1 episode 4: Kona til presten har fått gonoré og landsbyen klandrer presten for å ha vært utro! Det viser seg at kona har tatt navlepiercing for å piffe opp sexlivet med presten og føle seg attraktiv, og hun som tok piercingen hadde vært smittet. 🤷‍♀️

Håper dere finner ut av det! 

Nei nei nei, dette er bare tull. 

Fra fhi: Smittemåte. Gonoré smitter gjennom seksuell kontakt via slimhinner i kjønnsorganene, hals eller endetarm. Smitterisikoen ved et ubeskyttet vaginalt samleie med smittet partner er 50-70 prosent for kvinner og 20-30 prosent for menn.

 

Anonymkode: 1ea57...e03

  • Liker 28
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Han lyver.

Anonymkode: 83cc2...90c

Det kan altså ikke være ts som lyver? For hun har fortalt oss at hun ikke har vært utro? Og da er jo det selvsagt 100% riktig, ikke sant?

Hvem ville vel lyve som anonym trådstarter på et anonymt forum? Hæ?

Det eneste riktige svaret her er at en av de to lyver - og at vi ikke kan vite hvem.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har overhodet ikke tro på at denne samboeren din ikke har vært utro, dere har vært sammen over 10 år, er ikke sjans at han har fått disse før forholdet startet og først nå får symptomer. 

Du må iallfall ta tester, ikke minst hiv test. Ble det tatt det av han når han var hos legen? Så kan du iallfall slappe litt mer av, men du må teste deg.

  • Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av dere lyver eller begge. Det vet dere godt!

Anonymkode: cc0a1...301

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

han er en meget lojal mann

På tide å moderere denne uttalelsen.

"Ingen av oss har vært utro" 

Hvor naiv går det an å bli?🙄

Anonymkode: 73f57...5eb

  • Liker 21
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør teste deg uansett. Så ser du jo fort om du har det påvist eller ikke. Han kan også be om ny prøve. Han hadde plager skrev du, så sannsynligheten for at det stemmer med kjønnssykdom er nok stor. Men det kan likevel være lurt med bekreftende prøver i tilfelle prøvene kan ha blitt forvekslet av legekontor eller laboratorie. 
Har du forresten sett prøvesvarene? Bare i tilfelle han lyver om det for å se hva du sier når han konfronterer deg med utroskap? Har dere hatt noen uoverensstemmelser i det siste eller han kan ha gått rundt å vært redd for at du har vært utro?

Anonymkode: 82fa2...533

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, en av dere lyver. Dette oppstår ikke av seg selv og har ikke ligget latent i 12-13 år. Så om det ikke er deg.... 

Anonymkode: ce15d...b75

  • Liker 10
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke la ham slippe unna med å beskylde deg, iallfall! Fy søren så lavmål. Først være utro, attpåtil bli smittet, og på toppen av det hele prøve å legge skylden over på deg. Her må du være hard med ham! 

  • Liker 11
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei nei nei, dette er bare tull. 

Fra fhi: Smittemåte. Gonoré smitter gjennom seksuell kontakt via slimhinner i kjønnsorganene, hals eller endetarm. Smitterisikoen ved et ubeskyttet vaginalt samleie med smittet partner er 50-70 prosent for kvinner og 20-30 prosent for menn.

 

Anonymkode: 1ea57...e03

Man må IKKE bruke TV-serier som faktakilde! 😅

Men er det mulig at prøvene er blitt vekslet da? 

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Han har altså to kjønnssykdommer, hvor den ene er nokså uvanlig?? Ville mistenkt kjøp av sex hvis jeg var deg. 

Og ja, du har vel testet deg? 

Anonymkode: 1ea57...e03

Gonore er ikke uvanlig. 

 

TS: Det er høyst usannsynlig at dere har hatt dette i 12-13 år med symptomer hos din mann først nå. Kroppen pleier å kunne kvitte seg med slike infeksjoner etter en viss tid (men før den tid kan man ha fått bekkeninfeksjon og blitt steril). Jeg har hørt om folk som har gått med det i 1-2 år, men ikke lengre enn det. 

Anonymkode: cf977...eaa

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vel, en av dere lyver. Dette oppstår ikke av seg selv og har ikke ligget latent i 12-13 år. Så om det ikke er deg.... 

Anonymkode: ce15d...b75

Jo gonore kan ligge lenge, og gi kraftige plager andre steder på kroppen etter mange år, men da burde begge hatt det

Anonymkode: 77ecb...6fc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...