Gå til innhold

Wit sin livsstilsendring for å nå målet


Wit

Anbefalte innlegg

Får være innafor med stillstans ja :klem:
Håper neste jobbuke blir alt for slitsom. Blir godt å se frem mot ferie da! Og lurt å ta en legesjekk etter den ja.

God helg Wit 💝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amatariel skrev (1 time siden):

Får være innafor med stillstans ja :klem:
Håper neste jobbuke blir alt for slitsom. Blir godt å se frem mot ferie da! Og lurt å ta en legesjekk etter den ja.

God helg Wit 💝

Ja, stillstand er OK, selv om jeg selvsagt vil lengst mulig unna 90-tallet før påske 😉

Jeg vet at neste uke blir stressende med lange dager helt til og med fredag. Så det er bare å passe på at jeg allikevel spiser de riktige tingene. Ikke stappe innpå lettvinte kalorier bare fordi jeg er sliten og stresset. Og det skal jeg klare, må bare spise riktig til de måltidene jeg spiser og være flink til å drikke vann. For når jeg er skikkelig sliten er det mye enklere å bare spise noe som står fremme (kjeks, sjokolade osv), men det skal jeg ikke gjøre neste uke. 

Og legesjekken tror jeg er lurt å få gjort. Er jo ganske sliten for tiden, og har lest at det også kan komme av lav hvilepuls. Kanskje henger ting mer sammen enn jeg har trodd til nå. Greit å få sjekket at det ikke er noe som bør sjekkes nærmere. Og kan jeg kutte piller gjør jeg gjerne det 😉

God helg til deg også @Amatariel 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får positive nyheter hos legen! Lykke til med arbeidsuka og kos deg med påskeferie! 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart klar for påskeferie, bare en litt hektisk dag igjen på jobb. SÅ, var klar for å se at ikke dagens tall ble for høyt siden jeg må regne med litt opp gjennom påsken ;) Bare jeg ikke ser 9-tallet igjen så er det greit liksom.

Her er dagens tall:

05.01.2024 - 91,1 kg, midjemål 90 cm (+2,2 kg, og -1 cm)
12.01.2024 - 89,6 kg (-1,5 kg) - her tror jeg faktisk vekta må ha gitt meg feil tall......
19.01.2024 - 90,5 kg, midjemål 89 cm (+0,9 kg) og -1 cm i midjemål
26.01.2024 - 90,4 kg (-0,1 kg)
02.02.2024 - 90,3 kg (-0,1 kg)
09.02.2024 - 89,0 kg (-1,3 kg)
16.02.2024 - 89,1 kg (+0,1 kg)
21.02.2024 - 88,9 kg (-0,2 kg)
01.03.2024 - 88,8 kg (-0,1 kg)
08.03.2024 - 88,3 kg, midjemål 88 cm  (-0,5 kg)
15.03.2024 - 88,3 kg (0,0 kg)
22.03.2024 - 88,0 kg (-0,3 kg)

Ikke veldig mye ned, men ihvertfall ned 😉 Nå skal jeg ha en hektisk dag på jobb i samme retning som vi har hytte. Derfor gjør vi det litt praktisk sånn at jeg blir hentet ikke så langt fra hytta når jeg er ferdig og slipper å dra hjem for å sette meg i bilen og kjøre i samme retning igjen ;) 

Er skikkelig sliten for tiden, så nå skal det bli godt med over en uke fri.

God påske alle sammen 🐣🌞😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flott at du fikk nedgang igjen, og holder deg langt unna 90-tallet! :D Du er så flink!

Blir kjempedeilig med fri!
pske2.gif.3a87c4620b6fec610e8eb0633154b377.gif

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for nedgang🎉 God påske, og kos deg på hytta☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra resultat før påske! Kos deg på hytta! 😎

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk alle sammen, og håper dere har hatt en fin påske 🐣

Jeg har vært på hytta i hele påsken. Skulle selvsagt ønsket at det hadde vært litt bedre vær, så turer ble det ikke akkurat mye av 😜 I tillegg har jeg brukt fridagene på å faktisk ikke tenke så mye på hva jeg spiser hver dag, og hva jeg faktisk spiser. Har selvsagt ikke tatt helt av i godterikategorien, men har spist litt snacks og godteri når jeg har hatt lyst på dette. Jeg har også kost meg med litt prosecco og andre gode drikker når jeg har hatt lyst på det.

Var innom vekta i går og i dag for å se hvor mye skade denne uka hadde gjort, men det ser heldigvis ikke så ille ut. Det viktigste når fredagen kommer er at jeg IKKE ser 9-tallet først igjen 😉 Og det skal gå greit ser det ut til 👍

I går kom endelig sola og fikk da gått en tur på nesten to timer her hjemme. Deilig med 🌞 i ansiktet etter en hel påske med regn hver dag........

Nå er jeg klar for en ny uke med mye å gjøre på jobb, og så håper jeg på OK tall på vekta på fredag 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo akkurat sånn livet bør være, at man ikke tenker så mye på mat og kosthold, men at det går intuitivt og naturlig. Spise litt av annen type mat når det er ferie :nikke: Du er til stor inspirasjon!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (8 timer siden):

Er jo akkurat sånn livet bør være, at man ikke tenker så mye på mat og kosthold, men at det går intuitivt og naturlig. Spise litt av annen type mat når det er ferie :nikke: Du er til stor inspirasjon!

Takk 💕

Ja, livet kan ikke bare bestå av "de riktige valg". Det viktigste tenker jeg er at jeg klarer å være bevisst at ferien ikke varer til sommeren liksom 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du har hatt en fin og balansert påske! Det å finne tilbake til hverdagen igjen etter ferie har ofte vært vanskelig for meg, og du har helt rett. Påska varer ikke helt til sommeren :D Håper du slipper unna 90-tallet i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janeidet skrev (1 time siden):

Det høres ut som du har hatt en fin og balansert påske! Det å finne tilbake til hverdagen igjen etter ferie har ofte vært vanskelig for meg, og du har helt rett. Påska varer ikke helt til sommeren :D Håper du slipper unna 90-tallet i morgen!

Det har vært vanskelig for meg også tidligere. Lett å bare tenke "en uke til". MEN, nå har jeg sluttet med de tankene. Når hverdagen er tilbake er også rutinene tilbake. Heldigvis går det lettere for hver gang.

Er ganske sikker på at jeg slipper 9-tallet i morgen ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kom dagen jeg gruet meg litt til, nemlig første veiedag etter påske :vekt:Var livredd for at jeg skulle se det forhatte 9-tallet først igjen, men heldigvis gikk det bra. Jeg har jo ikke hatt mange dager å justere på etter påske siden jeg var tilbake til "normalen" igjen på tirsdag. Uansett her er tallene:

Her er dagens tall:

05.01.2024 - 91,1 kg, midjemål 90 cm (+2,2 kg, og -1 cm)
12.01.2024 - 89,6 kg (-1,5 kg) - her tror jeg faktisk vekta må ha gitt meg feil tall......
19.01.2024 - 90,5 kg, midjemål 89 cm (+0,9 kg) og -1 cm i midjemål
26.01.2024 - 90,4 kg (-0,1 kg)
02.02.2024 - 90,3 kg (-0,1 kg)
09.02.2024 - 89,0 kg (-1,3 kg)
16.02.2024 - 89,1 kg (+0,1 kg)
21.02.2024 - 88,9 kg (-0,2 kg)
01.03.2024 - 88,8 kg (-0,1 kg)
08.03.2024 - 88,3 kg, midjemål 88 cm  (-0,5 kg)
15.03.2024 - 88,3 kg (0,0 kg)
22.03.2024 - 88,0 kg (-0,3 kg)
05.04.2024 - 88,9 kg (+0,9 kg)

At det var opp visste jeg jo, men dette kan jeg faktisk leve med. Antar at noe av det forsvinner fort også siden kroppen ikke er helt tilbake i normal gjenge etter over en uke med utskeielser. Det aller viktigste var å ikke bikke 90 igjen, og så er jo det også bra at jeg ikke bikket 89 😉

Nå håper jeg jeg snøen som har kommet snart forsvinner sånn at jeg får kommet meg mer ut igjen også. Så skal jeg nok få trent litt mer enn det jeg har gjort de siste ukene.

Så ja, det ble et rødt tall, men langt fra så ille som jeg hadde fryktet 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite kilo her og der har jo ingenting å si for helheten, men jeg skjønner SÅ godt at du ikke vil se 9-tallet igjen. Det er du liksom ferdig med! Hadet bra til det 👋 Så veldig bra at du holdt deg under, det vil jeg tro motiverer til å fortsette ned nå :klem: Absolutt ikke et ille påskeresultat dette (påskeferien er jo laaang).

Blir bra å fortsette herifra :duskedame: We'll go together!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der! Du slapp greit unna 90-tallet du :) Røde tall etter påske er innafor. Og jeg er enig, påskeferien er laaang.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som vanlig når jeg har hatt en "ferie" stopper det litt opp først etterpå. Også denne gangen....

Her er dagens tall:

05.01.2024 - 91,1 kg, midjemål 90 cm (+2,2 kg, og -1 cm)
12.01.2024 - 89,6 kg (-1,5 kg) - her tror jeg faktisk vekta må ha gitt meg feil tall......
19.01.2024 - 90,5 kg, midjemål 89 cm (+0,9 kg) og -1 cm i midjemål
26.01.2024 - 90,4 kg (-0,1 kg)
02.02.2024 - 90,3 kg (-0,1 kg)
09.02.2024 - 89,0 kg (-1,3 kg)
16.02.2024 - 89,1 kg (+0,1 kg)
21.02.2024 - 88,9 kg (-0,2 kg)
01.03.2024 - 88,8 kg (-0,1 kg)
08.03.2024 - 88,3 kg, midjemål 88 cm  (-0,5 kg)
15.03.2024 - 88,3 kg (0,0 kg)
22.03.2024 - 88,0 kg (-0,3 kg)
05.04.2024 - 88,9 kg (+0,9 kg)
12.04.2024 - 88,9 kg (0,0 kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Klem! Satser på snarlig grønt tall igjen :klem:

Takk :klem3: Satser på det neste uke.

Har nå vært hos legen som ikke var helt fornøyd med den lave hvilepulsen min. Blodtrykket mitt er umulig å måle hos henen for jeg har et såkalt "kontortrykk" som er mye høyere enn ellers. Skal ta en 24 timers måling neste uke for å se. Da ser de også på puls og vi skal bestemme hva som gjøres videre. Ellers var jeg frisk og sunn altså 😊 Hun er veldig fornøyd med vektnedgangen min, og ikke minst det at jeg ikke går opp igjen. Det mener hun er veldig bra med tanke på å gjøre dette varig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stillstand er ikke verst, det er iallfall litt mer motiverende enn å se røde tall! Håper det går bra med 24-timers måling, og at dere finner en god løsning. 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...