Gå til innhold

Wit sin livsstilsendring for å nå målet


Wit

Anbefalte innlegg

Luka_S skrev (18 minutter siden):

Ned er ned in my book, altså! 😎 Selv om det er frustrerende ned baby steps og to skritt fram og ett tilbake, så er faktisk trenden sakte men sikkert ned. Det var bare den tålmodigheten, da... 😄

Ja, den tålmodigheten og jeg er egentlig ikke så gode venner 😂 MEN, da håper jeg bare på bedre tall neste uke 😉 Akkurat disse kiloen har jeg jo gått ned maaaaaaaaange ganger 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som Luka skriver, målvekten din er faktisk ikke sååå langt unna! Men det går jo litt opp og ned det her, sånn er det for oss alle. Full forståelse for at det er kjedelig når det går sakte, men plutselig går det litt fortere igjen🥰 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som januars uke tre var utfordrende og på et lite platå for mange av oss her inne... Men desto større muligheter for bedre resultater neste uke :nikke: Jeg er så glad for at vi er mange som fortsatt holder på!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant litt plutselig denne tråden. Kommer til å følge. Veldig inspirerende for meg som er på en egen helsereise! 

Heier på deg og setter stor pris på at du deler 💪💚💪

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

🙋‍♀️Melder meg herved inn i klubben for de som mener at @Wit fortjener et bedre tall! 😀

Selv om alt folk skriver om at ned er ned og at vektnedgang ikke er en lineær greie er helt sant så har du min fulle sympati. Det er rett og slett kjedelige greier når vekten ikke viser innsatsen Men, jeg har vært der selv mange ganger og setter skikkelig pris på at du ikke gir opp!

Vet ikke om du vet dette, men det var nettopp dagboka di (og @Dundre sin, som er inaktiv nå) som inspirerte meg til å fortsette på min livsstilreise. Og selv om jeg nå sitter her og veier akkurat like mye som det jeg gjorde den gangen (og en baby rikere, så ingen anger der 😊) så har jeg troa på at vi begge når målet vårt til slutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen 💕 Dere er grunnen til at jeg fortsatt er her, og at jeg ikke gir opp :klem3:

Og koselig å høre at jeg var en av grunnene til at du ikke ga opp @KaBom :klem3:

Ja, jeg blir litt frustrert innimellom når jeg ikke syns at innsatsen gir utsalg i gode tall på vekta. Det tar liksom litt "piffen" av arbeidet jeg syns jeg har gjort. Det å bare håpe på gode tall hver eneste uke, og så plutselig se at det ikke rikker seg er frustrerende. Særlig når jeg vet selv at jeg har tatt gode valg siden forrige måling.

MEN, jeg tror denne kroppen min ikke helt skjønner det samme. Det er egentlig ikke noen særlig forskjell de ukene jeg vet at jeg har skeiet litt ut heller. Noen av disse ukene går jeg faktisk ned MER, enn jeg gjør sånn som forrige uke. Har innsett at kroppen min "lever sitt eget liv" når det gjelder vektnedgang. Det gjenspeiler ikke alltid hvordan uka har vært. Men så vet jo jeg selvsagt også at det plutselig kommer et hopp. Bare kjempekjedelig at de ikke kommer oftere 😜

Uansett, jeg er ikke kjent for å være en som gir opp, så jeg henger fortsatt i stroppen. Må jo huske at jeg faktisk har gått ned mange kilo som jeg IKKE har lagt på meg igjen. Jeg er en mye sunnere versjon av meg selv enn jeg var når jeg startet reisen. Det er fort å glemme når det har gått over så lang tid, men er like viktig å huske på nå når det butter litt. Jeg har gjort mye riktig, og jeg vet jo hva jeg må gjøre for å fortsette reisen nedover i vekt. 

Nå er det en ny blank uke foran meg (og skikkelig blank siden det er veldig glatt ute...), så da er det bare å jobbe videre mot det som forhåpentligvis blir litt bedre tall 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wit skrev (1 time siden):

Må jo huske at jeg faktisk har gått ned mange kilo som jeg IKKE har lagt på meg igjen.

Kjempeviktig å huske på ja!! Dette er jo visstnok noe av det aller vanskeligste man gjør i dette gamet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (35 minutter siden):

Kjempeviktig å huske på ja!! Dette er jo visstnok noe av det aller vanskeligste man gjør i dette gamet.

Ja det er nok det 😁 Det er liksom noe man har gjort "tidligere" og da glemmes det fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig når vekta ikke spiller helt på lag, men det betyr ikke at ikke kroppen gjør det! Vi holder jo vann av ørten ulike grunner, så det kan jo bare være noe sånt som er grunnen til at det står litt stille? Uansett gjør du det viktigste, som er å fortsette 😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir en vane. Ja ned er ned.....

05.01.2024 - 91,1 kg, midjemål 90 cm (+2,2 kg, og -1 cm)
12.01.2024 - 89,6 kg (-1,5 kg) - her tror jeg faktisk vekta må ha gitt meg feil tall......
19.01.2024 - 90,5 kg, midjemål 89 cm (+0,9 kg) og -1 cm i midjemål
26.01.2024 - 90,4 kg (-0,1 kg)
02.02.2024 - 90,3 kg (-0,1 kg)

Eneste "trøsten" får være at akkurat i dag VET jeg at jeg har en del vann i kroppen. Får nesten ikke av gifteringen min, og den sitter egentlig løst på meg. I dag sitter den veldig stramt på, og dette betyr vanligvis at jeg har litt vann i kroppen. Mulig middagen i går var litt salt, vet ikke.......

Men dette er en repetisjon av høsten i fjor 😉 og da løsnet det plutselig. Håper det samme skjer nå.

En positiv ting denne uka får være at jeg endelig kom meg ut på tur i åsen her igjen i går. Det var mye snø, men flere hadde gått der før meg, så det var tråkket sti hele veien opp. Var litt glatt, men har pigger på skoa så da gikk det greit. Det er litt tyngre å gå på is, snø og smale stier men utrolig godt å komme ut og kjenne 🌞 i ansiktet. Fikk virkelig følelsen av at nå går det riktig vei 🌞😊

Så håper jeg på en enda bedre uke neste uka. Vil endelig komme meg på 8-tallet igjen og helst bli der denne gangen 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned er ned. Hvis du holder på vann nå, så får du nok plutselig en svosj- effekt, skal du se 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det høres jo absolutt ut som du har en del vann i kroppen da ja. Satser på at det forsvinner i løpet av kommende uke :nikke: Vet at du ikke bikker under motivasjonsmessig av stillstans, men det hadde jo vært en boost og ekstra motiverende om man bare kunne komme seg litt ned igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Triviella skrev (10 minutter siden):

Ned er ned. Hvis du holder på vann nå, så får du nok plutselig en svosj- effekt, skal du se 🙂

Ja, det er dette jeg håper på 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (3 minutter siden):

Ja det høres jo absolutt ut som du har en del vann i kroppen da ja. Satser på at det forsvinner i løpet av kommende uke :nikke: Vet at du ikke bikker under motivasjonsmessig av stillstans, men det hadde jo vært en boost og ekstra motiverende om man bare kunne komme seg litt ned igjen!

Trenger en liten boost nå for å få litt ekstra motivasjon kjenner jeg 😉 Men det som er bra er jo at ukene mine har blitt en vane. Jeg spiser jo mye mindre enn tidligere, og blir mett av det jeg spiser. Det frister ikke med masse fråtsing for da blir jeg ubehagelig mett. I tillegg har jeg blitt veldig glad i salater og grønnsaker, så det spiser jeg mye av. Så fordelen med å ha holdt på lenge er at dette faktisk HAR blitt en livsstil. Så får jeg bare tåle at kroppen min ikke alltid spiller på lag. Jeg vet jo at jeg går ned hvis jeg bare er litt tålmodig. Er veldig sjelden jeg faktisk er så hoven i hendene som jeg var i dag, så jeg satser på at jeg bare spiste noe i går som holdt litt ekstra på vannvekten.

OG så er det jo stadig lysere og forhåpentligvis snart bedre vær sånn at jeg får kommet meg ut på turene mine igjen. Det gir meg ekstra energi, og er jo bra for vektnedgang også 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er "ny", og imponert! Du har virkelig tatt grep for helsen din, og er standhaftig på reisen. Jeg er særlig imponert av hvordan du og mange andre her inne klarer å omfavne livsstilsendringen. Selv er jeg tidvis for opphengt i målet. Heldigvis blir jeg veldig motivert av å lese hvordan andre gjør det, og det føles trygt å ha funnet veien hit. 

Februar er her, og veldig snart er det vår! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ned er ned ja, satser på at vannet forsvinner og du ser 8-tallet neste uke! 

Det så ut som en nydelig lunsj! God helg til deg! 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spår at du ser 80-tallet neste uke, og jeg kan love deg at jeg sjeldent tar feil, er som en magisk ball 😉 Neida, men jeg har trua, du er så flink, så kroppen lukter nok lunta snart og skjønner at du ikke gir deg og joiner deg på turen ned framfor å være litt vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ønsker @krympe og @Luka_S :klem3:

Ja, jeg håper selvsagt jeg også på at jeg ser 8-tallet igjen. Det er liksom greit å komme seg ned dit "fast" og fortsette derfra.

@Janeidet takk for tilbakemeldingen 😊 Det med livsstilen er noe som tar tid. I starten var jeg bare opptatt av tallene, men har etterhvert skjønt at det er mer som må til for at det skal bli varig. Det som etterhvert har blitt like viktig for meg er det at jeg får gode tilbakemeldinger fra legen og kroppen min fungerer mye bedre enn tidligere. At ting blir enklere i hverdagen, og jeg selv kjenner at jeg faktisk har fått en letter hverdag 👍 Det er ikke alltid like enkelt, men så har liksom den nye måten å spise på blitt en vane. Gjør du det lenge nok, så tror kroppen det er sånn det skal være 😉

Ellers fikk jeg gått en tur på lørdag også. Det er ekstra tungt å gå i åsen her nå selv om det er tråkket stier. Det er ganske glatt, så uten piggsko ville det ikke vært mulig. Samtidig er det utrolig godt å kjenne at kroppen faktisk fortsatt klarer å holde et bra tempo og det å kjenne sola i ansiktet er bare fantastisk 🌞

Nå skal det bli kaldt igjen denne uka, så usikker på om jeg får gått så mye da, men vi får se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en fin uke Wit! :duskedame: Vi er mange som gleder oss til våren og alt av snø og piggsko bare blir et fjernt minne. Enn så lenge får vi gjøre så godt vi kan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...