Gå til innhold

Wit sin livsstilsendring for å nå målet


Wit

Anbefalte innlegg

Håper du koser deg med vinterferie🥰 Jeg tenker at selvom dette er en livsstilsendring, så vil det ikke være bærekraftig om man ikke kan kose seg når det er ferie. Nyt denne ferien mens du har mulighet🥰 Alt kan jo gjøres med moderasjoner! (Hilsen hu som akkurat har hatt to uker med totalt kaos og bare klaging🤪)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg måtte jo ta en liten sjekk nå før jeg drar på vinterferie. Var forberedt på et litt høyere tall siden jeg normalt varierer mye gjennom uka, og tallet bruker å være lavest på fredag (går sånn gradvis litt nedover gjennom uka). Så her er dagens tall:

05.01.2024 - 91,1 kg, midjemål 90 cm (+2,2 kg, og -1 cm)
12.01.2024 - 89,6 kg (-1,5 kg) - her tror jeg faktisk vekta må ha gitt meg feil tall......
19.01.2024 - 90,5 kg, midjemål 89 cm (+0,9 kg) og -1 cm i midjemål
26.01.2024 - 90,4 kg (-0,1 kg)
02.02.2024 - 90,3 kg (-0,1 kg)
09.02.2024 - 89,0 kg (-1,3 kg)
16.02.2024 - 89,1 kg (+0,1 kg)
21.02.2024 - 88,9 kg (-0,2 kg)

Ble egentlig veldig overrasket, for normalt sett ville dette tallet vært litt over det jeg hadde på fredag, og så gått ned litt til de to siste dagen (sånn er ihvertfall min kropp skrudd sammen). Så dette lover bra :vekt:

Kanskje har jeg endelig lagt 9-tallet bak meg, det håper jeg ihvertfall.

Noldi skrev (10 timer siden):

Håper du koser deg med vinterferie🥰 Jeg tenker at selvom dette er en livsstilsendring, så vil det ikke være bærekraftig om man ikke kan kose seg når det er ferie. Nyt denne ferien mens du har mulighet🥰 Alt kan jo gjøres med moderasjoner! (Hilsen hu som akkurat har hatt to uker med totalt kaos og bare klaging🤪)

Det er akkurat sånn min livsstilsendring er 😉 Det er lov å ha ferie uten å hele tiden tenke på vektregimet. Tanken er jo at jeg etterhvert faktisk bare skal måtte justere litt etter ferier og klare å holde meg på den vekten jeg ønsker.

Så jeg kommer til å kose meg på vinterferien 😎 Uansett, så det er det bare det å ikke ta helt av med mat, godteri og drikke. Prøve å velge de sunne alternativene når man kan og ikke skeie helt ut med alt. Det er disse utskeielsene som gjør at jeg faktisk klarer å gjennomføre dette. Jeg orker ikke et veldig strengt regime over veldig lang tid. Da sprekker jeg totalt. Og jeg går jo nedover, så noe riktig gjør jeg ;) Har jo faktisk gått ned 25 kilo fra starten (selv om det har gått litt opp og ned i perioder, men aldri tilbake til utgangspunktet), og det er nå flere år siden jeg forlot de tre-sifrede tall 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det du gjør Wit fungerer virkelig :klem: Stor inspirasjon! Det er klart å være en av dem der kiloene renner av høres fristende ut, men vi som har vært "i gamet" lenge vet jo at dette svært ofte bare er midlertidig da. Men at den varige endringen kommer ved at man tar små skritt, tikker sakte men sikkert ned og har bøtter og spann med tålmodighet.

Vi vinker absolutt farvel til 90-tallet for din del nå! :vinke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (54 minutter siden):

Ja det du gjør Wit fungerer virkelig :klem: Stor inspirasjon! Det er klart å være en av dem der kiloene renner av høres fristende ut, men vi som har vært "i gamet" lenge vet jo at dette svært ofte bare er midlertidig da. Men at den varige endringen kommer ved at man tar små skritt, tikker sakte men sikkert ned og har bøtter og spann med tålmodighet.

Vi vinker absolutt farvel til 90-tallet for din del nå! :vinke:

Takk @Amatariel :klem3: Ja, jeg håper virkelig at 90-tallet nå er borte for alltid. Veldig kjedelig å gå ned de samme kiloene mange ganger.

Tror jeg har funnet noe nå som fungerer for meg, og så får jeg bare akseptere at det faktisk går litt i rykk og napp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kost meg på hytta med noen dager vinterferie. Kjenner jeg gruer meg litt til vekta på fredag, litt redd det blir sånn :vekt:

MEN, jeg har hatt noen dager der hodet har litt fri fra det å hele tiden tenke vekt og fornuftige valg. Har tatt mange fornuftige valg altså, men har også kost meg litt. Trenger disse små luftepausene innimellom for å klare å stå i det.

Nå blir det en uke med fokus på riktig mat og mye jobbing.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange ting viktigere enn vekttallet en uke, og det vil jeg si rekreasjon går innunder! Hørtes sykt deilig ut med vinterferie noen dager. Man trenger virkelig noen pustepauser fra hele hverdagen innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, jeg trenger sånne "pusterom" for å klare å stå løpet ut 😉 Men samtidig er det jo kjedelig å gå ned de samme kiloene mange ganger. Særlig siden jeg har slitt litt for å faktisk se nedgang.

MEN, jeg har et håp faktisk om at denne uka ikke blir så ille. Så jeg gruer meg ikke til fredag foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dagen kommet for å se hva forrige ukes vinterferie hadde gjort med vekta. Og jeg ble heldigvis ikke skuffet :yvonne:

05.01.2024 - 91,1 kg, midjemål 90 cm (+2,2 kg, og -1 cm)
12.01.2024 - 89,6 kg (-1,5 kg) - her tror jeg faktisk vekta må ha gitt meg feil tall......
19.01.2024 - 90,5 kg, midjemål 89 cm (+0,9 kg) og -1 cm i midjemål
26.01.2024 - 90,4 kg (-0,1 kg)
02.02.2024 - 90,3 kg (-0,1 kg)
09.02.2024 - 89,0 kg (-1,3 kg)
16.02.2024 - 89,1 kg (+0,1 kg)
21.02.2024 - 88,9 kg (-0,2 kg)
01.03.2024 - 88,8 kg (-0,1 kg)

Nå var det ikke stor nedgang, MEN jeg trodde faktisk at jeg hadde gått opp litt igjen. Noe som ville naturlig siden jeg jo spiste litt mer snacks og mat/drikke forrige uke.

Må ha en uke til med nedgang for helt å tro på tallene, men dette er positivt, og det var heldigvis ikke noe 9-tall først 😁

Denne helga skal jeg på venninnetur med spa og bobler. Gleder meg masse, men får prøve å passe litt på hva jeg får i meg av mat og drikke. Må lenger ned før påske for å kunne være sikker på at ikke 9-tallet kommer igjen etter påskeferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du klarer å vedlikeholde på ferie, vil jeg påstå du har knekt noen koder i dette livsstilsprosjektet. :) Bra jobba! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janeidet skrev (1 minutt siden):

Når du klarer å vedlikeholde på ferie, vil jeg påstå du har knekt noen koder i dette livsstilsprosjektet. :) Bra jobba! 

Hadde "bare" vinterferie fra onsdag til søndag, men ja, var redd tallene skulle være skikkelig røde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deeeilig Wit!! Bra jobba :D Godt når man frykter det verste, men heldigvis får se et tall som ikke er avskrekkende. Nå kan du gå inn i helgen med et smil og kos deg på spa! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kjempeherlig, du får kose deg masse på venninnetur i helga!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var denne uka over, og det skal bli veldig godt med en rolig helg. Har vært fullt kjør på jobben, og da merker jeg fortsatt restene fra long-covid med at jeg plutselig glemmer veldig mye, blir utmattet (av mindre enn tidligere) og sliter veldig med konsentrasjonen. Uansett, uka er over snart og denne helga skal vi ingen ting spesielt 👍 Håper på noen fine turer i åsen her siden det endelig er litt bedre vær 😎🌞

Så var det dagens tall:

05.01.2024 - 91,1 kg, midjemål 90 cm (+2,2 kg, og -1 cm)
12.01.2024 - 89,6 kg (-1,5 kg) - her tror jeg faktisk vekta må ha gitt meg feil tall......
19.01.2024 - 90,5 kg, midjemål 89 cm (+0,9 kg) og -1 cm i midjemål
26.01.2024 - 90,4 kg (-0,1 kg)
02.02.2024 - 90,3 kg (-0,1 kg)
09.02.2024 - 89,0 kg (-1,3 kg)
16.02.2024 - 89,1 kg (+0,1 kg)
21.02.2024 - 88,9 kg (-0,2 kg)
01.03.2024 - 88,8 kg (-0,1 kg)
08.03.2024 - 88,3 kg, midjemål 88 cm  (-0,5 kg)

Jepp, går nedover i rykk og napp sånn som det har vært hele tiden. Men håper endelig jeg har lagt 90-tallet bak meg nå. Det kommer jo en påske der jeg ikke klarer å holde samme fokus som nå, men så ille kan jeg jo ikke klare å gjøre det i løpet av en uke 😜

 

God helg alle sammen 🙂 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, nå begynner 90-tallet å bli et fjernt minne! Tror ikke du kommer til å komme dit igjen med det første. 😎

Håper du får en god og rolig helg! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (Akkurat nå):

Ja, nå begynner 90-tallet å bli et fjernt minne! Tror ikke du kommer til å komme dit igjen med det første. 😎

Håper du får en god og rolig helg! 

Takk skal du ha @Luka_S :klem3: Håpet nå er å se 87 først før påske 😎

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som du klarer å opparbeide deg en god påskemargin :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Amazing tall! Gratulerer så masse med nydelig nedgang! :blomst: NYT helgen Wit,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janeidet skrev (4 timer siden):

Det ser ut som du klarer å opparbeide deg en god påskemargin :) 

Ja, det håper jeg virkelig 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 timer siden):

Amazing tall! Gratulerer så masse med nydelig nedgang! :blomst: NYT helgen Wit,

Takk, ja jeg skal nyte en avslappende helg uten særlige planer 😎🌞

Har akkurat vært ute i sola og gått en tur i åsen her. Utrolig fint ute nå, og jeg hadde selvsagt tatt på for mye klær 😂 Skjønte ikke helt at det ikke lenger var 20 blå 🌞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny fredag og veiedag:

05.01.2024 - 91,1 kg, midjemål 90 cm (+2,2 kg, og -1 cm)
12.01.2024 - 89,6 kg (-1,5 kg) - her tror jeg faktisk vekta må ha gitt meg feil tall......
19.01.2024 - 90,5 kg, midjemål 89 cm (+0,9 kg) og -1 cm i midjemål
26.01.2024 - 90,4 kg (-0,1 kg)
02.02.2024 - 90,3 kg (-0,1 kg)
09.02.2024 - 89,0 kg (-1,3 kg)
16.02.2024 - 89,1 kg (+0,1 kg)
21.02.2024 - 88,9 kg (-0,2 kg)
01.03.2024 - 88,8 kg (-0,1 kg)
08.03.2024 - 88,3 kg, midjemål 88 cm  (-0,5 kg)
15.03.2024 - 88,3 kg (0,0 kg)

På samme sted denne uka, men gikk i hvertfall ikke opp ;) Så lenge jeg gikk ned 0,5 kg forrige uke var det ikke veldig uventet egentlig.

MEN, det som er hyggelig er at kollegaer som vet at jeg jobber meg nedover i kilo helt uoppfordret kommer til meg og sier at de ser godt jeg har gått ned nå. Dette var faktisk to stykker som helt uavhengig av hverandre som kommenterte dette. Så da må det jo vises litt da 👍

En uke igjen nå så er det påskeferie......

Har vært utrolig sliten for tiden på grunn av mye stress på jobb, så det skal bli godt med noen fridager. Jeg har også bestilt meg time hos legen etter påske. Blodtrykket mitt er ganske lavt for tiden når jeg måler det hjemme, så jeg ønsker å høre om jeg kan slutte med de tablettene jeg bruker. Disse er på lave doser uansett, og jeg tror strengt tatt ikke jeg trenger de lenger. I tillegg viser klokka mi at jeg har hvilepuls på lavt 50-tall eller høyt 40-tall. Det er ganske lavt, og mye lavere enn jeg har hatt tidligere. Ønsker å få sjekket dette også, og få hørt om det kan ha sammenheng med at jeg føler meg veldig trøtt og sliten for tiden.

Allikevel skal jeg aller først ha en velfortjent påskeferie 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...