Gå til innhold

Wit sin livsstilsendring for å nå målet


Wit

Anbefalte innlegg

Oo niiiice Wit! Kjempebra! :danse: Har all forståelse for at det føles godt å være på 80-tallet igjen! Håper jeg kan joine deg der om ikke alt for lenge altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner med at tallet neste uke ikke nødvendigvis blir like bra 😂 Men deilig å komme på 8-tallet først igjen siden jeg etter mye slit klarte å komme dit før jul.

Du joiner meg snart, det er jeg sikker på @Amatariel 👍

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott nedgang sist uke! Jeg har absolutt trua på at du klarer 85 kg til påske! Nå blir det lysere og lysere, og snart er våren her. Har troen på at det i seg selv kan booste motivasjonene litt 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva som har skjedd denne uka vet ikke jeg, men jeg har klart å gå opp nesten alt jeg gikk ned forrige uke. Og jeg skjønner faktisk ikke hvorfor. Har spist helt som jeg bruker å gjøre. Ingen store utskeielser i helga og jeg er HELT sikker på at jeg logger alt jeg spiser. Burde gått ned enda mer denne uka.... Får satse på at det er noe hormonelt eller et eller annet og at neste uke blir mye bedre 😜 Måtte måle midjen også da for ikke å miste motivasjonen helt. Og det har gått ned 1 cm......

Nei, denne uka får gå raskt i glemmeboka, så krysser jeg fingre for at neste uke blir bedre 🤞

Min startvekt 09.02.2021 var 112,9 kilo.

Vekten før jul var 88,9 kilo, midjemål 91 cm.

05.01.2024 - 91,1 kg, midjemål 90 cm (+2,2 kg, og -1 cm)
12.01.2024 - 89,6 kg (-1,5 kg)
19.01.2024 - 91,5 kg, midjemål 89 cm (+0,9 kg) og -1 cm i midjemål

Målet mitt er 75 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta er jo ofte vanskelig å forstå seg på, syns jeg. 

Ofte syns jeg at jeg går opp eller ligger stille, de ukene hvor jeg har vært veldig flink :vetikke: 

Best å legge sånne uker bak seg, så får man heller endre om det blir en trend!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du har gått ned i midjemål er jo et tegn på at du har gjort noe riktig! Du har blitt mindre, og det er jo kjempebra 🙂. Så får vekten bare vise hva den vil denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wolfmoon skrev (8 minutter siden):

Vekta er jo ofte vanskelig å forstå seg på, syns jeg. 

Ofte syns jeg at jeg går opp eller ligger stille, de ukene hvor jeg har vært veldig flink :vetikke: 

Best å legge sånne uker bak seg, så får man heller endre om det blir en trend!

Ja trenden min er jo bra 😉 Jeg går normalt ned eller står på stedet hvil. Jeg har veldig lite å endre på nå, for jeg er skikkelig i kaloriunderskudd. Kan ikke spise mindre enn jeg gjør nå, da fungerer jeg ikke i hverdagen.

MEN, jeg håper det enten er vekta ( :D ) eller at det bare er noe krøll i hormoner/vannvekt..... Så neste uke håper jeg at dette endrer seg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Triviella skrev (Akkurat nå):

Det at du har gått ned i midjemål er jo et tegn på at du har gjort noe riktig! Du har blitt mindre, og det er jo kjempebra 🙂. Så får vekten bare vise hva den vil denne uken.

Ja, det tenker jeg også 😉 Derfor bruker jeg midjemål som en ekstramåling for å se at ting ikke går feil vei. Og vekta mi står på eksakt samme sted hele tiden, så det er ikke det heller.......

MEN, jeg er jo sta og gir ikke opp 😉 Begynner jo å få trening i dette 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig irriterende når man ikke vet hvorfor ja nemlig.gif.b40f6e7e4518729ad6629fa7f5adb705.gif Det er liksom lettere å godta dersom man har hatt et junkmåltid eller noe sånt. Men når man ikke har hatt noe sånt og gjør alt som før så er det irriterende når vekta ikke samsvarer! Må tro at det er noe hormonelt ja. Heldigvis var nedgangen din kjempestor forrige uke, og var absolutt ikke alt som gikk tilbake nå! Fortsatt i fin minus :heiajente:

Men bra du er sta og er klar for at neste uke blir enda bedre :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det å gi opp er ikke noe alternativ @Amatariel ;) 

Så det er bare å fortsette og se om det skjer noe mer neste uke. Forhåpentligvis nærmer jeg meg forrige ukes tall igjen, og fortsetter nedgangen.

Jeg har egentlig veldig god kontroll på hva jeg spiser, og jeg VET at jeg ikke spiser noen kalorier jeg ikke har med i "regnskapet". Jeg spiser bare to måltider mellom kl. 11-17 i ukedagene, og disse er sunne og kalorifattige. I helgene spiser jeg også normalt bare to måltider, men her kan jeg spise litt annen mat og med litt større "spisevindu". Selv om den også ofte er sunn og inneholder lite kalorier. Men jeg har lagt inn noen små planlagte "utskeielser" som jeg har gjort hele tiden for å klare å holde motivasjonen oppe.

MEN, nå dropper jeg vekta frem til neste fredag, og så håper jeg på bedre tall da 👍 Og så lenge midjemålet går ned, så er det jo noe riktig som skjer i kroppen også 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekjedelig! Men det må jo være noe med vannvekt eller hormoner som du sier, når jeg spiser et saltrikt måltid så kan jeg gå opp to kg fra den ene dagen til den neste, for eksempel. Men ganske demotiverende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med ingen nedgang, @Wit. Men som du sier: det kan være mye hormonelt/annet i kroppen som styrer akkurat vekta, så lurt å ta et ekstramål. Jeg ligger jo og vipper selv rundt samme vekt som jeg hadde i sommer, men ser tydelig på bilder at jeg har blitt slankere rundt ansikt, og mange klær som strammet i sommer passer bedre nå, så det er tydelig noe som har skjedd i kroppen. 

Håper du får en fin helg! 🌸

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @KaBom 🙂

Joda, jeg vet jo at vekta mi har en tendens til å gå litt opp og ned, eller ikke røre på seg i det hele tatt. Håper virkelig på bedre tall denne uka 👍

I dag er det hjemmekontor på grunn av føreforholdene. Skulle egentlig vært fysisk på jobb, men vi ble anbefalt på det sterkeste å ta hjemmekontor, så da fikk jeg flyttet litt på noen fysiske møter og gjort noen om til Teams-møter. Så da blir det jobbing hjemme istedenfor å måtte dra på jobb. Egentlig er det like greit, for det å ikke komme seg hjem sånn det var onsdag i forrige uke orker jeg ikke igjen. Blir det virkelig ille så går det jo ingen busser heller, så da er det bedre å sitte hjemme og jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha vært på tur med hunden i dag, tenker jeg det er særdeles fornuftig at alle som kan, holder seg hjemme i dag! 

Veien her var iallfall speilblank, og jeg er spent på hvordan det blir når det blir kuldegrader om natta og varmegrader om dagen framover :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wolfmoon skrev (28 minutter siden):

Etter å ha vært på tur med hunden i dag, tenker jeg det er særdeles fornuftig at alle som kan, holder seg hjemme i dag! 

Veien her var iallfall speilblank, og jeg er spent på hvordan det blir når det blir kuldegrader om natta og varmegrader om dagen framover :P 

Ja, jeg tenker at vi kan få noen utfordrende dager fremover. Håper bare de får strødd og saltet nå som regnet gir seg. Det vil hjelpe mye 👍 Har en datter som må ut og kjøre i dag for å komme seg på jobb, men heldigvis ikke før senere på dagen. Håper det er blitt bedre da 😲

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg på hjemmekontor og hold deg unna glattisen! 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for innlegg i dagboka mi 😃 Spennende å se hvor langt du har kommet, jeg tror jeg må ta en titt i den gamle dagboka di etterhvert og lese litt mer. Du har jo målvekta så i kikkerten nå, må være utrolig gøy 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min startvekt 09.02.2021 var 112,9 kilo.

Vekten før jul var 88,9 kilo, midjemål 91 cm.

05.01.2024 - 91,1 kg, midjemål 90 cm (+2,2 kg, og -1 cm)
12.01.2024 - 89,6 kg (-1,5 kg)
19.01.2024 - 90,5 kg, midjemål 89 cm (+0,9 kg) og -1 cm i midjemål
26.01.2024 - 90,4 kg (-0,1 kg)

Jada, ned er ned, men syntes egentlig jeg fortjente et bedre tall denne uka. Samtidig har det vært en del stress på jobb (men jeg har spist veldig riktig), så kanskje dette også påvirker alt. Så også at jeg hadde skrevet feil tall forrige uke. Skulle være 90,5 og ikke 91,5 😂

Heldigvis har jeg hatt mange sånne perioder og vet at det plutselig "slipper" igjen hvis jeg bare følger matplanene mine. Denne uka har jeg også jobbet mye på hjemmekontor, og det gjør at jeg er mindre aktiv (særlig på grunn av været vi har hatt), så kanskje det også påvirker litt. Vet ikke.....

Uansett, nå er det snart helg og så håper jeg på bedre tall neste uke 👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

krympe skrev (18 timer siden):

Takk for innlegg i dagboka mi 😃 Spennende å se hvor langt du har kommet, jeg tror jeg må ta en titt i den gamle dagboka di etterhvert og lese litt mer. Du har jo målvekta så i kikkerten nå, må være utrolig gøy 😃

Takk @krympe 😊 Joda, har kommet veldig langt fra utgangspunktet og målvekta er der fremme ser jeg. Så jeg er fornøyd sånn alt i alt liksom. 

Og ja, jeg skal selvsagt ikke gi meg før jeg har nådd målet 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned er ned in my book, altså! 😎 Selv om det er frustrerende ned baby steps og to skritt fram og ett tilbake, så er faktisk trenden sakte men sikkert ned. Det var bare den tålmodigheten, da... 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...