Gå til innhold

Tråd for oss som skal finne kjærligheten i 2024

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Huff 😂😂her var det mange på

minus siden. Og noen litt desperate men alt det er jo greit. Når det aldri går veien i dating så skjønner jo at man mister motivasjon og tenker er det meg det er noe feil på osv. dating er som et minefelt. Fort gjort å gå på en smell eller bli såra og skuffa. 

det jeg kjenner på jeg er mest redd for er å møte på noen som jeg ser har ett eller annet problem. Kan være psyke, medfødt, alvorlige sykdommer .. høres fælt ut men jeg vil ha noen som er friske lissom. Og mye syns ikke på chat eller cam. Har gått på en smell før der så litt skeptisk hvis jeg får en feeling på at det kan være noe men kan like godt ikke være noe. Hvis noen skjønner. Men en får vel bare prøve seg frem. 

har opplevd at det har vært mye flørting online før vi har møttes og så når en møter de så forsvinner all interesse for min del. Og da føler at jeg har lurt dem ved å ha flørta med dem online. Men det har med at jeg har syns de var spennende online. Men in real life så kan det fort gå fra 100 til 0 interesse. 

Så prøver ikke flørte online så mye men da tror vel han jeg ikke er så interessert.

Hvordan gjør dere andre det? Flørter dere online og opplevd at interessen ble lik null når en møttes??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, GrønnNellik68 said:

Hvordan gjør dere andre det? Flørter dere online og opplevd at interessen ble lik null når en møttes?

Ja, der har jeg opplevd. Jeg tror jeg er bedre på å flørte på chat enn på date. Jeg tror også jeg flørter mer og bedre IRL når jeg ikke er i en date-setting. 

Derfor tror jeg ikke det er bra å flørte for mye og lenge på chat før man treffes. Jeg prøver å avtale date med de jeg matcher med relativt raskt (en uke eller to) etter litt initiell chatting for å se an matchen litt. Faren er at man bygger opp et fantasibilde av personen som er noe helt annet enn virkeligheten. Dermed er du nødt til å få deg en overraskelse når du treffer daten og det kan fort oppleves som skuffelse. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BobTheNoob skrev (46 minutter siden):

Ja, der har jeg opplevd. Jeg tror jeg er bedre på å flørte på chat enn på date. Jeg tror også jeg flørter mer og bedre IRL når jeg ikke er i en date-setting. 

Derfor tror jeg ikke det er bra å flørte for mye og lenge på chat før man treffes. Jeg prøver å avtale date med de jeg matcher med relativt raskt (en uke eller to) etter litt initiell chatting for å se an matchen litt. Faren er at man bygger opp et fantasibilde av personen som er noe helt annet enn virkeligheten. Dermed er du nødt til å få deg en overraskelse når du treffer daten og det kan fort oppleves som skuffelse. 

Jepp har opplevd begge deler da. Men mest skuffelse. Og en gang positivt overrasket. Men er som du sier. Man bygger seg opp ett fantasi bildet ut av det man har å gå på som cam prat og bilder og tekst. Vanskelig det der. Det at man ikke møtes fort er jo at ikke alle bor i Oslo og tettbebygde strøk så hender det må planlegges litt mer og møtes. Da det kanskje tar en time eller to og kjøre. Og da blir det ofte litt lengre på chat da før en møtes. 

Endret av GrønnNellik68
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje i kategorien «desperat» nå, vet ikke 🤣 føler meg litt desp iallefall. Har jo en jeg har snakket med en stund, vi har møttes et par ganger å interessen er der fortsatt men det er vanskelig å finne tid… vi kjenner vel begge på livet om dagen, slitne og mye jobb. Ikke hatt sex men det ligger i kortene siden vi har avtalt kun «gøy» og FWB. Venner er vi nå iallefall blitt🤣

Men så har jeg blandt alle matchene på tinder (faktisk så er det endel match om dagen) funnet en veldig hyggelig mann som virker veldig intressant. Litt vanskelig å holde praten i gang (travel han også samt har pappauke)  så jeg tenkte njaaaa, jeg ser ann. Så våkna jeg til god morgen melding å greier. Prøver å holde meg seriøs, ikke tilby snap enda. Lagt til på instagram bare. Men kjenner at snap jo er for min del foretrukket «kanal» men det har jo litt for å bli useriøst. Jeg har snappen hans men ikke lagt til (han er sånn som har samme brukernavn på alt 😂)

Og en meget kjekk svenske.. men bor litt for langt unna til at det blir noe. Livet har liksom ikke plass til masse reising for å date. 

Anonymkode: 6ced5...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg er kanskje i kategorien «desperat» nå, vet ikke 🤣 føler meg litt desp iallefall. Har jo en jeg har snakket med en stund, vi har møttes et par ganger å interessen er der fortsatt men det er vanskelig å finne tid… vi kjenner vel begge på livet om dagen, slitne og mye jobb. Ikke hatt sex men det ligger i kortene siden vi har avtalt kun «gøy» og FWB. Venner er vi nå iallefall blitt🤣

Men så har jeg blandt alle matchene på tinder (faktisk så er det endel match om dagen) funnet en veldig hyggelig mann som virker veldig intressant. Litt vanskelig å holde praten i gang (travel han også samt har pappauke)  så jeg tenkte njaaaa, jeg ser ann. Så våkna jeg til god morgen melding å greier. Prøver å holde meg seriøs, ikke tilby snap enda. Lagt til på instagram bare. Men kjenner at snap jo er for min del foretrukket «kanal» men det har jo litt for å bli useriøst. Jeg har snappen hans men ikke lagt til (han er sånn som har samme brukernavn på alt 😂)

Og en meget kjekk svenske.. men bor litt for langt unna til at det blir noe. Livet har liksom ikke plass til masse reising for å date. 

Hørtes veldig forvirrende ut og innlede ett FWB samtidig og se etter noe seriøst med en gang. Men det står ikke på kandidater da skjønner jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, GrønnNellik68 said:

Hvordan gjør dere andre det? Flørter dere online og opplevd at interessen ble lik null når en møttes??

Det skjer, men oftere er det litt motsatt egentlig. Synes ofte det er vanskelig å uttrykke ting som fikses med tone og kroppsspråk i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GrønnNellik68 skrev (4 timer siden):

Hørtes veldig forvirrende ut og innlede ett FWB samtidig og se etter noe seriøst med en gang. Men det står ikke på kandidater da skjønner jeg. 

Er jo redd det vil ta tid å finne den «rette» seriøse å jeg trenger litt oppmerksomhet/sex… han som evt blir fwb vet at jeg leter aktivt etter «mannen i mitt liv». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.3.2024 den 20.08):

Sliter Sååååååå med en samtale på tinder. Jeg er vant til at menn vil ha snap pgså poffff så ryr  dickpicksene inn. Men han her spurte om instagram… supert det. Ikke en plass jeg har en samtale liksom. Så da fortsetter vi på tinder da. Han har pappauke så skjønner at det er litt «unntakstilstand» men heeeeiiii, jeg er heeer 😂😂 Vi har kun snakket et par dager men jeg kjenner desperasjonen min på laaang vei. 

Jeg sier det til dem jeg, ikke noe nakenbilder eller dickpics. 

Anonymkode: 852a6...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. 

Jeg matchet med en og spurte han om snap faktisk. Så skrev han, ja jeg har snap, men du kan jo ringe meg.. Og skrev nr sitt.. Så jeg ringte. 

Snakket 40 minutter. 

Vi la til hverandre på snap også, men så ble det bare meg som tok kontakt og lite tilbake. Snakket igjen på telefon og denne gangen en time. Det er lenge for å være meg. 

Avtalte å treffes, men så trekker han seg. Han hadde ikke troen 🤪

Lei meg en kveld og så tenkte jeg, nå tar jeg pause fra dette her. Og neste gang så skal jeg være sånn som de jeg har snakka med. Avventende. 

Meeeen jeg har Happn fortsatt. Man har da betalt 🤣

Og der ramla det inn melding fra en om vi kanskje kan møtes. 

Og to til som ville snakke på chat. 

Men om det er seriøst? Nei. Jeg har mista troen nå. Foreløpig. 

Men jeg har mye å tenke på og er litt stressa og sliten så da er det enklere for meg å være avventende. Jeg mister konsentrasjon og blir sliten av dette. 

Ville vel bare si litt om hvordan det med meg og kjærleiken 2024 😍

Mye igjen av 2024 enda, jeg har kjøpt billett til en konsert /fest i mai. Drar alene sannsynligvis, spennende og jeg gleder meg. Det blir min lille ferie som skal motivere meg til en del jobb jeg har å gjøre. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortsetter på "gjøre ting annerledes i 2024". Fant akkurat ut at noen har startet opp "mingletreff" for single her i byen. Ikke ment som direkte dating, men å møtes og bli kjent med andre single på samme alder av begge kjønn. De prøver å styre så det er omtrent like mange menn og kvinner på treffene da. Så nå har jeg hoppet ut i det og meldt meg på treff om 2 uker.🙈

Tenker det uansett kan være positivt å bli kjent med flere single som kanskje vil være med på ulike aktiviteter.

Og det skjer ingen endring om man ikke gjør en endring...

Så nå håper jeg bare ikke det blir så kleint som jeg er redd for at det kan bli...🙈

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.2.2024 den 22.27):

"likestilling går begge veier, så du må skrive først" osv. Jeg syns det er usjarmerende.

Ingenting er så usjarmerende som koldtbord-"likestilling".

Ja, sånn vil jeg ha… og sånn… nei, det vil jeg ikke ha…

Æsj! 🤮

Anonymkode: b3d51...259

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg sier det til dem jeg, ikke noe nakenbilder eller dickpics. 

Anonymkode: 852a6...888

Sant, tror ikke han her er dickpick-typen da. Men ja lurt å si fra egentlig… jeg får nok sånne bilder fra fwb’n så jeg vil ikke det i noe jeg ser på som mer seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun FwB’n som er aktiv i kveld virker det som, de andre har kidshelg. Skal legge inn litt aksjer hos et par i morgen, kanskje høre om snap ev høre om å møtes. 

Litt trist da for min nabo å FF har begynnt med tinder og happn, det vil jo si at han ikke vil ha meg. Alle synes jo det er sååå gøy at han er på jakt 😭 men jeg er bare lei meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har selv vært i et par (eller et dusin:P) forhold opp i gjennom mine år. Det kan være tungt og finne den rette men jeg heier på dere alle sammen ! Dere finner den rette til slutt :-) Jeg var selv sammen med min mann i 12 år før jeg fant ut at jeg har litt andre.. behov. Jeg har nå endt opp med en fantastisk kvinne ved navn Berit og har aldri hatt det bedre. Dere finner den rette til slutt :hjerteflagg:

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mange samtaler på nett med potensielle, og når jeg møter de i virkeligheten så skjærer det raskt eller tregt ut i alle retninger. Fra folk jeg ikke hører noe mer fra, til karer jeg overhodet ikke går overens med, til manglende kjemi og så videre. Etterhvert har jeg blitt bedre på å plukke ut via nett de jeg reelt går bra med. Små nyanser i utseendet på bilder, en fornemmelse i teksten de skriver og så hvordan samtalen går.

Men min nåværende flørt, han er en fjern bekjent fra år tilbake og ikke fra nett. I går hadde jeg mine tvil, mens i dag er jeg dypt lengtende etter han. Date er avtalt, men ikke helt festet i tid og sted enda.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingenting er så usjarmerende som koldtbord-"likestilling".

Ja, sånn vil jeg ha… og sånn… nei, det vil jeg ikke ha…

Æsj! 🤮

Anonymkode: b3d51...259

Likestilling handler om menneskerettigheter. Preferanser for dating er lov å ha, for ingen er tvunget til å oppføre seg akkurat som du vil. Det er jo sånn med det meste, noen går vi godt med, andre ikke. 

Sånn som det du skriver går jeg ikke godt med. Å antar at slikt jeg skriver ikke går godt med deg. Irriterende for oss begge, men livet går videre. 

Anonymkode: b0ba6...861

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er jo redd det vil ta tid å finne den «rette» seriøse å jeg trenger litt oppmerksomhet/sex… han som evt blir fwb vet at jeg leter aktivt etter «mannen i mitt liv». 

Jeg forstår ikke hvordan det er mulig å ha to-tre samtaler med to-tre ulike ukjente menn (som er interessante) for på toppen av det parallelt finne seg en pulekompis, parallelt som du skal finne mannen i ditt liv. 

En eller annen dame som driver og fixer seg pulekompis/har pulekompiser parallelt som hun lissom skal bli kjent med meg og date meg, herregud, så uaktuelt. Det er et knallrødt flagg for alle seriøse menn. En kvinnelig versjon av fuckboy Tinder Tom er ikke hva seriøse menn som ønsker et seriøst forhold leter etter.

Søker man et seriøst forhold så bør man sette seg i en posisjon hvor man er åpen for det og kun har fokus på det. Dvs. man begynte ikke å pule en ny kar 2 dager før Mr.Right dukket opp, og man har ingen behov for å runde av en haug av relasjoner man har hatt gående parallelt fordi man nå - x antall uker inn i datingen med Mr.right - nå skal være seriøs. Snakk om lage ris til egen ræv og ignorere alt av hvordan et menneske følelsesmessig/tilknyttningsmessig er skrudd sammen.

Anonymkode: 3490c...475

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg forstår ikke hvordan det er mulig å ha to-tre samtaler med to-tre ulike ukjente menn (som er interessante) for på toppen av det parallelt finne seg en pulekompis, parallelt som du skal finne mannen i ditt liv. 

En eller annen dame som driver og fixer seg pulekompis/har pulekompiser parallelt som hun lissom skal bli kjent med meg og date meg, herregud, så uaktuelt. Det er et knallrødt flagg for alle seriøse menn. En kvinnelig versjon av fuckboy Tinder Tom er ikke hva seriøse menn som ønsker et seriøst forhold leter etter.

Søker man et seriøst forhold så bør man sette seg i en posisjon hvor man er åpen for det og kun har fokus på det. Dvs. man begynte ikke å pule en ny kar 2 dager før Mr.Right dukket opp, og man har ingen behov for å runde av en haug av relasjoner man har hatt gående parallelt fordi man nå - x antall uker inn i datingen med Mr.right - nå skal være seriøs. Snakk om lage ris til egen ræv og ignorere alt av hvordan et menneske følelsesmessig/tilknyttningsmessig er skrudd sammen.

Noen dager med dobbelsnakking må man jo kunne ha, spesielt når det går sååå tregt. Har brennt meg tidligere på å satse alt på et kort for så å bli dumpa etter et par dater å måtte starte på nytt igjen. Men det er jo ikke snakk om mange uker inn i en relasjon her.

Men for all del, jeg er kanskje skadet 🤷‍♀️

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er enig med deg det høres veldig stressende ut. For meg ser det ut som om det er at vedkommende har gjort seg avhengig av oppmerksomhet 24/7 fra menn. Det kan jo skyldes traumer fra fortiden, oppvekst, behov for å bli sett etc. men dette tror jeg ikke er måten å gjøre det på. 

Jeg hadde heller ikke villet hatt noe med en kar jeg ikke følte var koblet litt på meg. Det syns på kontakten om de har kobla seg litt på deg eller ikke. Det blir treg kommunikasjon ellers. 

og om du så blir avist om du satser på ett kort, hva gjør det? Det må en jo regne vil skje mer enn 1 gang. Men i det minste er det mye mer redelig og seriøs måte og gå frem. At man må starte på nytt skjer hele tiden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Noen dager med dobbelsnakking må man jo kunne ha, spesielt når det går sååå tregt. Har brennt meg tidligere på å satse alt på et kort for så å bli dumpa etter et par dater å måtte starte på nytt igjen. Men det er jo ikke snakk om mange uker inn i en relasjon her.

Men for all del, jeg er kanskje skadet 🤷‍♀️

Skal ikke uttale meg om du er skadet. Jeg tror det er veldig mange kvinner som er på Tinderkjøret og tenker det er greit å ligge med mange og gjerne ligge med andre samtidig, og samtidig som man dater en potensiell seriøs person. 

Nå har vi i generasjoner hørt hva damer mener om menn som holder på sånn - og det er tross alt ikke flertallet av menn som er fuckboys. Så hvorfor damer tror det er noe bedre at de holder på sånn begriper jeg ikke. 

Jeg håper virkelig ikke at jeg møter ei som har en ff på si samtidig som hun dater meg. Det finnes få ting som får meg til å reise meg fortere fra bordet og droppe en dame enn akkurat det. Jeg har heldigvis ikke opplevd det, men jeg opplevde noe som lignet en gang og jeg var ferdig med henne på sekundet og så meg aldri tilbake. 

Nå er vi alle forskjellige og det er ikke meningen å være dømmende. Du får gjøre det du mener fungerer for deg, men jeg vil bare gjøre deg klar over at blant menn som leter seriøst er det mange som mener som meg (i hvert fall i min bekjentskapskrets) 

Anonymkode: db83f...30b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...