Gå til innhold

❤️ Prøverør 2024 ❤️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Cassandra95 skrev (1 time siden):

Hei alle sammen!

 

Jeg lurer på om noen har prøvd progesteron støtte? Kroppen min vil ikke «holde på» graviditene 😔 Noen som ble kvalm, fikk blødninger eller andre bivirkninger? Hvilken type og styrke fikk dere?

Vi skal prøve dette først, og så gå videre med IVF hvis dette ikke funker 🤞🏼🥺

Har brukt progresteronstøtte både i sprøyteform og vagitorieform. Ingen særlige bivirkning av noen av de. I sprøyteform husker jeg ikke styrke, men ett hetteglass per dag, og vagitorieform brukte jeg cyclogest. Mener de er 400mg per vagitorie, brukte 2 per dag, en morgen og en kveld😊

Anonymkode: ba052...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cassandra95 skrev (3 timer siden):

Hei alle sammen!

 

Jeg lurer på om noen har prøvd progesteron støtte? Kroppen min vil ikke «holde på» graviditene 😔 Noen som ble kvalm, fikk blødninger eller andre bivirkninger? Hvilken type og styrke fikk dere?

Vi skal prøve dette først, og så gå videre med IVF hvis dette ikke funker 🤞🏼🥺

Bivirkninger på progesteron kan varierer fra syklus til syklus og medikament til medikament. Jeg har fått mer bivirkninger av svakere dose progesteron enn medikament med høyere dose progesteron. 🤷‍♀️ 

Men ikke noe ekstremt. Opplevde konstant følelse av uvi hele tiden jeg brukte dem og oppblåsthet. Noen typer holdt mensen tilbake, andre gjorde ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har brukt progresteronstøtte både i sprøyteform og vagitorieform. Ingen særlige bivirkning av noen av de. I sprøyteform husker jeg ikke styrke, men ett hetteglass per dag, og vagitorieform brukte jeg cyclogest. Mener de er 400mg per vagitorie, brukte 2 per dag, en morgen og en kveld😊

Anonymkode: ba052...aca

Tusen takk for svar! Har hatt så mange SA at jeg har gitt litt opp håpet. Står fortsatt på venteliste til IVF, og gynekologen anbefaler at vi prøver dette først så prøver å være positiv 🤞🏼

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Jeg er igang med forsøk hos privat aktør nå. Var på ultralyd i går og de fant totalt 20 poser og 7 av dem var over 12 mm. Nå har jeg mange poser til vanlig (mannlig infertilitet), så var egentlig bare fornøyd med at alt har utviklet seg slik som det skal.

Jeg skal ta siste runde med sprøyter ikveld og Ovitrelle på søndag, og så blir det uttak på tirsdag. Kjenner at jeg gruer meg litt til uttak. Er det smertefullt eller bare ubehagelig? Vet at jeg får smertestillende, men vil gjerne høre erfaringer fra dere. 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dogmom14 skrev (6 timer siden):

Hei igjen! Jeg er igang med forsøk hos privat aktør nå. Var på ultralyd i går og de fant totalt 20 poser og 7 av dem var over 12 mm. Nå har jeg mange poser til vanlig (mannlig infertilitet), så var egentlig bare fornøyd med at alt har utviklet seg slik som det skal.

Jeg skal ta siste runde med sprøyter ikveld og Ovitrelle på søndag, og så blir det uttak på tirsdag. Kjenner at jeg gruer meg litt til uttak. Er det smertefullt eller bare ubehagelig? Vet at jeg får smertestillende, men vil gjerne høre erfaringer fra dere. 😊 

Så gøy!

Jeg har hatt 4 uttak. Legens metode har mye å si for hvor vondt det gjør. Jeg har hatt et uttak av en ynder opplæring, mitt første uttak, det var helt jævelig. Fant ut at jeg ikke hadde fått riktig smertestillende også, så det var dobbelt opp grunn til at det gjorde så grusomt vondt.

Neste uttak spurte jeg om å få så mye smertestillende og beroligende som mulig (offentlig). Det var ikke veldig mye jeg fikk akkurat, 1g Paracet og en halv beroligende... Men legen var erfaren og brukte en bedre metode.

Tredje uttak var jeg så opprørt over feilbehandling at jeg ikke husker så mye, tenkte bare at det var et bortkastet forsøk... samme smertelindring og beroligende som andre gang.

Fjerne uttak ba jeg igjen om å få det jeg kunne få. Privat. Fikk mye mer smertestillende, inkl morfin, pluss beroligende. Det letteste uttaket jeg har hatt.

For meg er uttak grusomt vondt, men folk er ulike. Legens metode har noe å si. Ellers går det heldigvis relativt fort.

Anonymkode: 49fe1...797

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært stor forskjell på de ulike uttakene. Første var litt ubehagelig, men helt overkommelig. Var litt øm i buken dagen etterpå. Andre forsøk måtte de stikke flere ganger og den ene eggstokken lå veldig vanskelig til. Selve uttaket går jo ganske fort, men jeg ble veldig veskefylt og hadde ganske store smerter etterpå. I etterpåklokskap burde jeg nok kontaktet klinikken og fått litt veiledning mtp smertelindring. Tørte ikke ta så mye smertestillende pga planlagt innsett osv. Tredje gangen vurderte jeg å snu i døra og gi opp hele prosjektet basert på forrige erfaring. Fikk ekstra smertestillende og fikk med paralgin forte hjem. Dette forsøket gikk superbra og jeg var ute og jobba i hagen samme ettermiddag.

Mine tips/råd:

- Selve uttaket går veldig fort. Det er en slags trøst. 

- Uttak kan være veldig forskjellig fra person til person og fra gang til gang. Hvis du mot formodning får en dårlig opplevelse så trenger det ikke være sånn neste gang.

- Hvis du er veldig nervøs/anspent be om ekstra beroligende og smertestillende.

- Man kan bli ganske hoven og øm i buken ETTER uttak, det var jeg ikke klar over første gangen.

Ønsker deg masse lykke til med uttak og veien videre ❤️ Selv om hele egguttakprosessen var kjip for min egen del, så er det jo også veldig spennende!

Anonymkode: 2efe6...b6d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dogmom14 skrev (12 timer siden):

Hei igjen! Jeg er igang med forsøk hos privat aktør nå. Var på ultralyd i går og de fant totalt 20 poser og 7 av dem var over 12 mm. Nå har jeg mange poser til vanlig (mannlig infertilitet), så var egentlig bare fornøyd med at alt har utviklet seg slik som det skal.

Jeg skal ta siste runde med sprøyter ikveld og Ovitrelle på søndag, og så blir det uttak på tirsdag. Kjenner at jeg gruer meg litt til uttak. Er det smertefullt eller bare ubehagelig? Vet at jeg får smertestillende, men vil gjerne høre erfaringer fra dere. 😊 

Først av alt - Masse lykke til 🤞

Jeg for min egen del syns ikke uttaket var smertefullt. Klarte meg fint med de smertestillende jeg fikk og kjente i grunn kun de to stikkene, ellers ikke vondt for meg. 

Som sies over her - det kan variere basert på legen og dens måte å gjøre uttaket på etc.  Samt plasseringen av eggstokkene har litt å si på hvor enkelt de kommer til dem. 

Har en venninne som akkurat har hatt uttak. Hun gruet seg fryktelig - hun syns en vanlig underlivsundersøkelse er smertefullt og fælt - så tanken på uttaket var vanskelig for henne. Hun snakket med klinikken i forkant om sine bekymringer, fikk noe ekstra smertestillende og beroligende - og etter uttaket var hun positivt overrasket. Hun trodde selv hun kom til å kaste opp eller svime av - men det hadde gått mye bedre enn forventet, selv om hun syns det var ubehagelig og tidvis lett smerte, men kortvarig. 

Jeg var ganske øm i magen etter uttaket - varte i 2 dager ca.. Varmeflaske var da kjempe nyttig og syns i grunn det fungerte bedre enn smertestillende. 

Mitt beste råd: snakk med dem om eventuelle bekymringer, ta det steg for steg og de kan stoppe opp litt hvis du trenger det. Du kan også be om mer smertestillende etter de er begynt om du ønsker det. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere alle? Jeg er i gang med runde to, skal begynne med progesteron på onsdag og ha innsett på mandag. Så nå er det bare å fokusere på positive tanker og å ta vare på kropp og hode den neste tiden 😊

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Grønn skrev (2 minutter siden):

Hvordan går det med dere alle? Jeg er i gang med runde to, skal begynne med progesteron på onsdag og ha innsett på mandag. Så nå er det bare å fokusere på positive tanker og å ta vare på kropp og hode den neste tiden 😊

 

Så spennende! Samboeren min måtte gjennom diagnostisk PESA/TESE i november og etter det måtte man visst vente 2-3mnd før man startet eventuell IVF/ICSI, så vi har en telefonsamtale med klinikken 31.januar hvor vi får vite veien videre🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått vite min protokoll. Kort, antagonist. Skal bruke 300iu menopur og så Ganirelix. Synes kanskje 300iu menopur var litt heftig, men jeg har en ganske høy FSH (19), og lav amh så kanskje derfor. Har lest mye om at lave doser egentlig er bedre for eggkvaliteten for sånne som meg, men får bare håpe at legene vet hva de holder på med. Er livredd for at de kansellerer uttaket fordi FSHen min er for høy.

Tar forøvrig ny amh test i morgen. Fordi jeg har en teit fantasi om at kaaaaaaaaanskje vil den være bedre da. At kaaaanskje det å knaskre d-vitamin og q10 har hatt noe å si. 

Starter med hormoner i februar og merker at jeg allerede er super-pessimistisk. 😛

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Masse takk til dere som delte deres erfaringer med egguttak.❤️❤️❤️

Jeg hadde egguttaket i dag og de fikk ut 11 egg. Krysser fingrene for at noen av de klarer befruktningen 🤞🏽 Selve uttaket ble så todelt, på høyreside var ikke noe smertefullt, men venstre side gjorde vondt. Legen forklarte at min eggstokk på venstre side er endel større enn den på høyre, og var flere egg der og at dette var grunnen til at det gjorde vondt. Jeg er glad for at det er over og spent på tilbakemeldingen på befrukningen. 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen 😊

Her blir det ICSI (forstod det sånn at alle med PCOS må velge det?) for første gang i februar. 

Jeg grugleder meg og er litt spent på hva man kan forvente. Legen er veldig positiv med tanke på antall egg.

Jeg har et "egenlaget" barn fra før, men fyller 35 i år, så tiden begynner å løpe fra meg.

Noen spørsmål:

1) Hvordan fungerer det mtp smertelindring ifbm uttak? Bør man spørre om sterkere medisiner enn Paracet?

2) Hvor mange egg er det vanlig å få ut, og "kjenner" man at det gjør vondt hver gang et egg suges ut?

3) Jeg synes det er litt synd at kun fryseforsøk blir tilfelle her, men legen sier at det ikke trenger å være negativt. 

4) Ifølge legen setter de kun inn ett egg av gangen, er det en generell regel? 

5) Blir det vanskeligere å holde på egget med alderen, eller er det kun biologisk alder på egg som er en bekymring?

6) Hva er dine beste råd?

7) Hvilken klinikk vil du anbefale?

😎 Jeg har kun kjøpt et forsøk fordi de har såpass tro på at det vil gå bra første forsøk. Er det en vanlig/ok anbefaling?

Jeg benytter C Medical fordi fødselslegen til min første datter jobber der og jeg fikk også et veldig godt inntrykk av resten av folka. 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helena * skrev (13 minutter siden):

Hei alle sammen 😊

Her blir det ICSI (forstod det sånn at alle med PCOS må velge det?) for første gang i februar. 

Jeg grugleder meg og er litt spent på hva man kan forvente. Legen er veldig positiv med tanke på antall egg.

Jeg har et "egenlaget" barn fra før, men fyller 35 i år, så tiden begynner å løpe fra meg.

Noen spørsmål:

1) Hvordan fungerer det mtp smertelindring ifbm uttak? Bør man spørre om sterkere medisiner enn Paracet?

2) Hvor mange egg er det vanlig å få ut, og "kjenner" man at det gjør vondt hver gang et egg suges ut?

3) Jeg synes det er litt synd at kun fryseforsøk blir tilfelle her, men legen sier at det ikke trenger å være negativt. 

4) Ifølge legen setter de kun inn ett egg av gangen, er det en generell regel? 

5) Blir det vanskeligere å holde på egget med alderen, eller er det kun biologisk alder på egg som er en bekymring?

6) Hva er dine beste råd?

7) Hvilken klinikk vil du anbefale?

😎 Jeg har kun kjøpt et forsøk fordi de har såpass tro på at det vil gå bra første forsøk. Er det en vanlig/ok anbefaling?

Jeg benytter C Medical fordi fødselslegen til min første datter jobber der og jeg fikk også et veldig godt inntrykk av resten av folka. 😊

 

Nei alle med PCOS må ikke velge ICSI. Det er feilinformasjon iallefall :)

1 - For noen er uttak smertefullt og de trenger mer smertestillende enn det man får som "standard", noen trenger ikke annet enn paracet. Veldig individuelt. Jeg klarte meg fint, syns ikke det var vondt. 

2 - Er ikke noe standard på hvor mange egg som er vanlig å få ut. Kommer an på ens eggreserver, hvor godt man har reagert på stimulering etc etc.. Noen får ut 4, andre får ut 15.. Helt umulig å si et tall. Men de kan si hva de forventer å hente ut hos deg basert på dine prøver og undersøkelser. 

Nei man kjenner ikke hvert egg som suges ut. 

3 - Frys forsøk har gode odds for å fungere. Hvis det ikke hadde det, så ville de ikke praktisert det i like stor grad som de gjør. Hvis jeg husker rett er suksess raten generelt i Norge høyere med frysførsk enn først. ( men viktig å huske at i slik statistikk regnes det oppnådde graviditeter, ikke fødte barn) 

4 - Ja, i Norge er det kun i svært sjeldne tilfeller at de setter inn mer enn 1 egg om gangen. Grunnen til det er for å minske risikoen for komplikasjoner, flerlinger mm. Ligger en del forskning på nett om dette, man finner raskt om man søker etter det. 

5 - Begge deler spiller en rolle.  Generelt sett så hvis du rundt 30 år er sjansen ca 20%, etter fylte 35 år er det ca 10%, og ved passert 40 år er det ca 5% sjanse for å oppnå graviditet hver mnd.   Så har man statistikken for vellykket IVF/ICSI som spiller en rolle der også. 

6 - Ta det som det kommer, vær innstilt på at det kan ta tid og flere forsøk ( sannsynligheten for å lykkes på første forsøk med ICSI er vel rundt 35%, men her spiller mange ulike faktorer inn) Lev så normalt som du kan mens du er i prosessen. 

7 - Ingen - verken leger, gyn, andre kan si noe som helst om hvor mange forsøk man vil trenge. Det spørs hvor mange egg man får ut på første uttak, hvor mange som blir befruktet, hvor mange som utvikler seg normalt, hvor mange man får på frys osv..  De aller fleste jeg kjenner som går privat er blitt anbefalt å velge selv - klinikkene tjener penger på dem som kjøper 3 forsøk, men lykkes på 1 eller 2.. Og de taper gjerne litt penger på de som trenger alle 3 uttakene og ikke oppnår graviditet eller oppnår det på siste innsett f.eks.  du som pasient tjener på 3pk forsøk dersom du trenger det, og taper penger på det dersom man ikke trenger det. Er i grunn ren gjetting og flaks. 

Det er så mange ulike faktorer som spiller inn på om et innsett lykkes eller ei. Personlig har jeg hatt 7 innsett, oppnådd graviditet 5 ganger, men fremdeles ikke fått baby. 

Masse lykke til 🤞🌹

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Helene90 said:

Nei alle med PCOS må ikke velge ICSI. Det er feilinformasjon iallefall :)

1 - For noen er uttak smertefullt og de trenger mer smertestillende enn det man får som "standard", noen trenger ikke annet enn paracet. Veldig individuelt. Jeg klarte meg fint, syns ikke det var vondt. 

2 - Er ikke noe standard på hvor mange egg som er vanlig å få ut. Kommer an på ens eggreserver, hvor godt man har reagert på stimulering etc etc.. Noen får ut 4, andre får ut 15.. Helt umulig å si et tall. Men de kan si hva de forventer å hente ut hos deg basert på dine prøver og undersøkelser. 

Nei man kjenner ikke hvert egg som suges ut. 

3 - Frys forsøk har gode odds for å fungere. Hvis det ikke hadde det, så ville de ikke praktisert det i like stor grad som de gjør. Hvis jeg husker rett er suksess raten generelt i Norge høyere med frysførsk enn først. ( men viktig å huske at i slik statistikk regnes det oppnådde graviditeter, ikke fødte barn) 

4 - Ja, i Norge er det kun i svært sjeldne tilfeller at de setter inn mer enn 1 egg om gangen. Grunnen til det er for å minske risikoen for komplikasjoner, flerlinger mm. Ligger en del forskning på nett om dette, man finner raskt om man søker etter det. 

5 - Begge deler spiller en rolle.  Generelt sett så hvis du rundt 30 år er sjansen ca 20%, etter fylte 35 år er det ca 10%, og ved passert 40 år er det ca 5% sjanse for å oppnå graviditet hver mnd.   Så har man statistikken for vellykket IVF/ICSI som spiller en rolle der også. 

6 - Ta det som det kommer, vær innstilt på at det kan ta tid og flere forsøk ( sannsynligheten for å lykkes på første forsøk med ICSI er vel rundt 35%, men her spiller mange ulike faktorer inn) Lev så normalt som du kan mens du er i prosessen. 

7 - Ingen - verken leger, gyn, andre kan si noe som helst om hvor mange forsøk man vil trenge. Det spørs hvor mange egg man får ut på første uttak, hvor mange som blir befruktet, hvor mange som utvikler seg normalt, hvor mange man får på frys osv..  De aller fleste jeg kjenner som går privat er blitt anbefalt å velge selv - klinikkene tjener penger på dem som kjøper 3 forsøk, men lykkes på 1 eller 2.. Og de taper gjerne litt penger på de som trenger alle 3 uttakene og ikke oppnår graviditet eller oppnår det på siste innsett f.eks.  du som pasient tjener på 3pk forsøk dersom du trenger det, og taper penger på det dersom man ikke trenger det. Er i grunn ren gjetting og flaks. 

Det er så mange ulike faktorer som spiller inn på om et innsett lykkes eller ei. Personlig har jeg hatt 7 innsett, oppnådd graviditet 5 ganger, men fremdeles ikke fått baby. 

Masse lykke til 🤞🌹

Takk for svar, Helene.🙂 Har lest litt anonymt en periode, og synes du deler så mye og god kunnskap. Håper virkelig det går veien for deg/dere snart.🥰

2) Hvis man ikke kjenner hvert egg, vil det si at det man kjenner er når nålen går løs på ny eggpose? Eller hva er det man som regel kjenner.

3) Det er interessant. Igjen - mulig jeg har misforstått, men jeg trodde at noe kunne  bli ødelagt ved opptining (men da er det kanskje ikke levedyktig uansett).

5) Jeg synes det er vanskelig å forstå statistikken. Spurte gynekologen og han sa at det viktigste er at alderen stoppes når eggene tas ut ( jeg vil fortsatt ha egg som 36-åring selv om jeg som 42 skulle bestemme meg for barn #3). Så jeg skjønte ikke helt hvordan biologisk alder spiller inn videre i prosessen. 😊

7) Ikke sant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helena * skrev (36 minutter siden):

Takk for svar, Helene.🙂 Har lest litt anonymt en periode, og synes du deler så mye og god kunnskap. Håper virkelig det går veien for deg/dere snart.🥰

2) Hvis man ikke kjenner hvert egg, vil det si at det man kjenner er når nålen går løs på ny eggpose? Eller hva er det man som regel kjenner.

3) Det er interessant. Igjen - mulig jeg har misforstått, men jeg trodde at noe kunne  bli ødelagt ved opptining (men da er det kanskje ikke levedyktig uansett).

5) Jeg synes det er vanskelig å forstå statistikken. Spurte gynekologen og han sa at det viktigste er at alderen stoppes når eggene tas ut ( jeg vil fortsatt ha egg som 36-åring selv om jeg som 42 skulle bestemme meg for barn #3). Så jeg skjønte ikke helt hvordan biologisk alder spiller inn videre i prosessen. 😊

7) Ikke sant. 

Åh 🙈 Takk for det. Svarer så godt jeg kan, der jeg kan.. Har (dessverre) litt sånn klisterhjerne så har jeg først lest noe så henger det spikret - på godt og vondt 😂  Vi satser på at 2024 er året 🤞😉

2 - Er nok noe varierende hva man kjenner sånn sett. Jeg kjente kun når de stakk seg inn til eggstokkene. Og noe ømhet når de trykker med ULproben for å se.. 

3 - egg KAN ble ødelagte ved opptining - det stemmer. Men i 95% av tilfellene (mener å huske det var så pass stor % andel) så går opptining helt bra. Om de ville vært levedyktige vet man aldri.. Det vet man jo ikke med de som overlever opptining heller hvor lenge de vil fortsette å utvikle seg eller stoppe opp. 

5 - De faktorene som spiller inn i forhold til din alder er jo din kropps evne til å da holde på en graviditet. Det er en kjent faktor at jo eldre mor er - jo større risiko er det for ulike komplikasjoner, fullførte graviditeter, spontanaborter etc.. en kvinne på 45 har f.eks 8 gsnger så høy sannsynlighet for Spontanaborter blant annet. Fordelen man har er jo det at eggene er yngre enn deg, men det i seg selv betyr ikke at de vil ende som vellykkede graviditeter.  Den andre fordelen er jo at jo eldre eggene er - jo større sjanse er det f.eks for kromosomfeil - denne risikoen minskes jo ved at eggene er yngre 👍  3.8% av alle fødsler i 2020 var av kvinner mellom 40-44 år. 

Men igjen så blir jo alderen for førstegangsfødende stadig høyere - på landsbasis var vel snitt alderen passert 30 år for førstegangsfødende i fjor... Det forskes jo nå mye på om dette også - pga høyere og bedre levevilkår - kan bidra til at det etterhvert kan bli "tryggere" for de med noe høyere alder. Men det finner de nok ikke ut av i vår levetid.. 

 Alt i alt så har assistert befruktning i utgangspunktet gode odds - for de aller aller fleste - selv om noen dessverre aldri lykkes. Men er jo ikke bare biologi, alder og embryo som spiller inn så det er litt som lotto uansett 🌹 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi endelig klar! Innsett neste uke - så lenge blasto overlever opptining da 🤞  Det har ikke skjedd enda at det ikke har overlevd, men man vet aldri 🤞🤞🤞

EL testen var ikke heeelt positiv i dag tidlig, men nå i kveld poppet både strek og smilefjes frem 🎉🤞   UL kontrollen i dag gikk fint. Alt såg tipp topp ut, hadde den tykkeste slimhinnen jeg har hatt noen gang på UL kontroll igjennom disse 2 årene med IVF 🤞 

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helene90 skrev (5 timer siden):

Da er vi endelig klar! Innsett neste uke - så lenge blasto overlever opptining da 🤞  Det har ikke skjedd enda at det ikke har overlevd, men man vet aldri 🤞🤞🤞

EL testen var ikke heeelt positiv i dag tidlig, men nå i kveld poppet både strek og smilefjes frem 🎉🤞   UL kontrollen i dag gikk fint. Alt såg tipp topp ut, hadde den tykkeste slimhinnen jeg har hatt noen gang på UL kontroll igjennom disse 2 årene med IVF 🤞 

Så spennende! Vi hadde vårt første innsett i dag, så her blir også de neste ukene veldig spennende. Krysser fingrene for at blasto klarer tinningen og lykke til med innsettet 🤞🏽🥰

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (5 timer siden):

Da er vi endelig klar! Innsett neste uke - så lenge blasto overlever opptining da 🤞  Det har ikke skjedd enda at det ikke har overlevd, men man vet aldri 🤞🤞🤞

EL testen var ikke heeelt positiv i dag tidlig, men nå i kveld poppet både strek og smilefjes frem 🎉🤞   UL kontrollen i dag gikk fint. Alt såg tipp topp ut, hadde den tykkeste slimhinnen jeg har hatt noen gang på UL kontroll igjennom disse 2 årene med IVF 🤞 

Så godt å høre at du er i gang, og at slimhinnen er tykk og fin☺️ Krysser alt jeg kan, og håper så inderlig at alt går din vei denne gangen🥰🤞

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9dpo og blendahvit test. Sist jeg ble gravid testet jeg positivt denne dagen. 😭 Da endte det i MA, men likevel.

Jeg hadde sånn trua på dette innsettet! Jeg går på to ulike hormoner, to ulike blodfortynnende, Prednisolon... Har tatt Fyremadel og Menopur under stimuleringen og enda en gang brukt en formue på medisiner. Dette var mitt tiende innsett, etter å ha brukt opp alle offentlige forsøk og nå to innsett privat. Ikke gratis det heller.

Jeg har hatt mange symptomer som startet etter innsett, sviing i livmoren og stikking nedover bena. Puppene har vært såre. Jeg pleier ikke reagere så voldsomt på progesteron og har derfor trodd at det har vært håp i disse tegnene. I natt våknet jeg av at jeg var svett. Var det kroppen som støtte fra seg det som prøvde å implantere?

Alle tester er fine, blodprøver, endometrieprøver og prøver av skjeden.

Hva må til for at man skal få teste genene? Kan det være at jeg eller mannen bærer på noen uheldige gener eller vår match ikke er liv laga?

Noen som har noen tips om ting vi kan prøve til neste gang?

Er helt knust.

Anonymkode: 49fe1...797

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev et langt innlegg her før jul om alle skjærene som har dukket opp i sjøen vår på veien mot babydrømmen.

Nå har endelig svaret på kontroll-celleprøven kommet og den var helt normal. Er så sykt lettet. Legen vår på OUS har ringt flere ganger i mnd og vært utrolig omsorgsfull og positiv, mens vi har ventet på alle disse svarene. Det har hjulpet veldig på de vonde tankene som kommer. 

Nå skal de ringe meg i morgen for å planlegge dato for oppstart av behandling. De sa det var lang ventetid nå (bla pga flytting), men at de skulle gjøre det de kunne for å presse oss inn nå i februar allerede. 

Nå som vi endelig kan senke skuldrene og er klare for å starte så merker jeg at jeg har plutselig begynt å tenke veldig negativt. Tenker at det ikke vil skje for oss likevel. Jeg må ta tak i dette tankemønsteret med en gang, for nå er det på tide at vi begynner å glede oss over dette som kanskje kan resultere i det vi ønsker oss mest. 

Jeg har også et par spørsmål kanskje noen av dere kan svare på:

De har skrevet " Kort protokoll. Antagonist, Gonal-F 150 E daglig med kontroll dag 7-8 med UL og Ø" 

Hva står "Ø" for?

Hvor langt tid ca tar det før innsett etter jeg har startet på medisiner? 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...