Gå til innhold

❤️ Prøverør 2024 ❤️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

luv skrev (17 minutter siden):

Jeg skrev et langt innlegg her før jul om alle skjærene som har dukket opp i sjøen vår på veien mot babydrømmen.

Nå har endelig svaret på kontroll-celleprøven kommet og den var helt normal. Er så sykt lettet. Legen vår på OUS har ringt flere ganger i mnd og vært utrolig omsorgsfull og positiv, mens vi har ventet på alle disse svarene. Det har hjulpet veldig på de vonde tankene som kommer. 

Nå skal de ringe meg i morgen for å planlegge dato for oppstart av behandling. De sa det var lang ventetid nå (bla pga flytting), men at de skulle gjøre det de kunne for å presse oss inn nå i februar allerede. 

Nå som vi endelig kan senke skuldrene og er klare for å starte så merker jeg at jeg har plutselig begynt å tenke veldig negativt. Tenker at det ikke vil skje for oss likevel. Jeg må ta tak i dette tankemønsteret med en gang, for nå er det på tide at vi begynner å glede oss over dette som kanskje kan resultere i det vi ønsker oss mest. 

Jeg har også et par spørsmål kanskje noen av dere kan svare på:

De har skrevet " Kort protokoll. Antagonist, Gonal-F 150 E daglig med kontroll dag 7-8 med UL og Ø" 

Hva står "Ø" for?

Hvor langt tid ca tar det før innsett etter jeg har startet på medisiner? 

Mistenker at det er østradiol? Jeg skal også gang med kort protokoll for første gang selv denne uka, og sånn jeg har forstått det skal man sjekke østradiol-nivået samtidig som første UL 🙂

IMG_5412.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

luv skrev (19 minutter siden):

Jeg skrev et langt innlegg her før jul om alle skjærene som har dukket opp i sjøen vår på veien mot babydrømmen.

Nå har endelig svaret på kontroll-celleprøven kommet og den var helt normal. Er så sykt lettet. Legen vår på OUS har ringt flere ganger i mnd og vært utrolig omsorgsfull og positiv, mens vi har ventet på alle disse svarene. Det har hjulpet veldig på de vonde tankene som kommer. 

Nå skal de ringe meg i morgen for å planlegge dato for oppstart av behandling. De sa det var lang ventetid nå (bla pga flytting), men at de skulle gjøre det de kunne for å presse oss inn nå i februar allerede. 

Nå som vi endelig kan senke skuldrene og er klare for å starte så merker jeg at jeg har plutselig begynt å tenke veldig negativt. Tenker at det ikke vil skje for oss likevel. Jeg må ta tak i dette tankemønsteret med en gang, for nå er det på tide at vi begynner å glede oss over dette som kanskje kan resultere i det vi ønsker oss mest. 

Jeg har også et par spørsmål kanskje noen av dere kan svare på:

De har skrevet " Kort protokoll. Antagonist, Gonal-F 150 E daglig med kontroll dag 7-8 med UL og Ø" 

Hva står "Ø" for?

Hvor langt tid ca tar det før innsett etter jeg har startet på medisiner? 

Det er nok veldig naturlig at man gjerne opplever en liten nedtur etter mye venting. Man går med så mye tanker og følelser og håp. Helt naturlig at det daler litt innimellom. Jeg tenker sånn selv fra tid til annen. Tror de fleste gjør det. 

Ø vil jeg tro er Østradiol - altså blodprøve.. Men kan være det er noe annet 🤷‍♀️  

Hvor lang tid du må stimuleres variere noe selv med kort protokol så blir bare en sånn så som så gjetting. Man stimuleres gjerne mellom 10 og 13 dager (noen lengre). Deretter er det Ovitrelle 36t før uttak. Så er det som oftest innsett 2 dager etter uttak - så sant man får ut egg som blir befruktet. 

Når man melder inn gjeldene mensen - får man ofte en mer detaljert plan med mer datoer og dager. Jeg får iallefall det.

Masse lykke til 🤞🌹 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillemeg93 skrev (49 minutter siden):

Mistenker at det er østradiol? Jeg skal også gang med kort protokoll for første gang selv denne uka, og sånn jeg har forstått det skal man sjekke østradiol-nivået samtidig som første UL 🙂

IMG_5412.png

Ja det er det nok! Takk 😊

Helene90 skrev (47 minutter siden):

Det er nok veldig naturlig at man gjerne opplever en liten nedtur etter mye venting. Man går med så mye tanker og følelser og håp. Helt naturlig at det daler litt innimellom. Jeg tenker sånn selv fra tid til annen. Tror de fleste gjør det. 

Ø vil jeg tro er Østradiol - altså blodprøve.. Men kan være det er noe annet 🤷‍♀️  

Hvor lang tid du må stimuleres variere noe selv med kort protokol så blir bare en sånn så som så gjetting. Man stimuleres gjerne mellom 10 og 13 dager (noen lengre). Deretter er det Ovitrelle 36t før uttak. Så er det som oftest innsett 2 dager etter uttak - så sant man får ut egg som blir befruktet. 

Når man melder inn gjeldene mensen - får man ofte en mer detaljert plan med mer datoer og dager. Jeg får iallefall det.

Masse lykke til 🤞🌹 

Takk for svar 🥰 

Nei det er ikke rart at følelsene går så opp og ned for alle i denne prosessen ❤️ 

Jeg har bare vært så veldig positiv og tenkt nesten at det garantert vil sitte på første forsøk. (Av en eller annen rar grunn) Men nå som alle skumle undersøkelser og prøvesvar er over og det faktisk er en reell sjanse, så skal jeg bli skikkelig pessimistisk 🤷‍♀️  Det er vel bare noen underbevisste mekanismer som jobber. Jeg prøver vel kanskje å beskytte meg selv (på en måte) nå som ivf faktisk skal starte. Tidligere var det nok lettere å være så positiv nettopp fordi det var så mange hindringer før vi skulle stå her vi gjør i dag.. 

PS. Har lest flere av innleggene dine og vil bare si takk for alt du bidrar med i forumet og at jeg krysser alt for deg  ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg inn her :) 

 Fikk satt inn første «eskimo» forrige fredag (5 dagers). 
Testdag er vel offesielt i morgen (testet å fikk blendahvit 7 & 8 dager etter innsett). Så nå forbereder jeg meg egentlig på nytt innsett. 
 

Noen som vet om vi kan kjøre i gang allerede neste syklus? Eller må vi stå over en runde? 

Anonymkode: 14d8e...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hiver meg inn her :) 

 Fikk satt inn første «eskimo» forrige fredag (5 dagers). 
Testdag er vel offesielt i morgen (testet å fikk blendahvit 7 & 8 dager etter innsett). Så nå forbereder jeg meg egentlig på nytt innsett. 
 

Noen som vet om vi kan kjøre i gang allerede neste syklus? Eller må vi stå over en runde? 

Anonymkode: 14d8e...4fe

Det er ingen medisinsk grunn for å vente, men det kommer an på kapasitet hos Klinikk :-) 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hiver meg inn her :) 

 Fikk satt inn første «eskimo» forrige fredag (5 dagers). 
Testdag er vel offesielt i morgen (testet å fikk blendahvit 7 & 8 dager etter innsett). Så nå forbereder jeg meg egentlig på nytt innsett. 
 

Noen som vet om vi kan kjøre i gang allerede neste syklus? Eller må vi stå over en runde? 

Anonymkode: 14d8e...4fe

Satt du inn i naturlig syklus eller tar du mange medisiner? Tror det har litt å si for om man kan hoppe på nytt forsøk eller ei.

Anonymkode: 49fe1...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

luv skrev (6 timer siden):

Ja det er det nok! Takk 😊

Takk for svar 🥰 

Nei det er ikke rart at følelsene går så opp og ned for alle i denne prosessen ❤️ 

Jeg har bare vært så veldig positiv og tenkt nesten at det garantert vil sitte på første forsøk. (Av en eller annen rar grunn) Men nå som alle skumle undersøkelser og prøvesvar er over og det faktisk er en reell sjanse, så skal jeg bli skikkelig pessimistisk 🤷‍♀️  Det er vel bare noen underbevisste mekanismer som jobber. Jeg prøver vel kanskje å beskytte meg selv (på en måte) nå som ivf faktisk skal starte. Tidligere var det nok lettere å være så positiv nettopp fordi det var så mange hindringer før vi skulle stå her vi gjør i dag.. 

PS. Har lest flere av innleggene dine og vil bare si takk for alt du bidrar med i forumet og at jeg krysser alt for deg  ❤️

Jeg var super pessimistisk før første innsett.. Så jeg trodde ikke på sykepleieren når de ringte å sa testen var positiv.. 😂🙈  Har vært mye mer optimistisk etterpå i grunn.. Merkelig nok!  

Men én sunn dose virkelighet hjelper på fra tid til annen 😉❤️ Og det er bare sunt å beskytte seg selv litt oppi denne prosessen.. Man vet aldri hva som er rundt neste hjørne - blir fort slitsomt hvis det blir for altoppslukende tror jeg. 

Et steg av gangen, en runde i slengen har fungert best her. Ikke planlegge for mye, men ikke stoppe å leve.. Vanskelig balanse av og til når man lever etter syklus og ikke årskalender 😂 

Masse lykke til 🌹 

Og tusen takk for det ❤️ Har troen på neste ukes innsett.. Så får vi se om naturen og tilfeldighetene er på vår side denne gangen 🤞🤞

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er igang med første fryseforsøk 🤩 Har innsett på fredag som kommer, og testdag 4 februar...det føles så nært 🙈🤩 Noen andre som har testdag rundt samme tid? 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baby24*håper* skrev (3 timer siden):

Vi er igang med første fryseforsøk 🤩 Har innsett på fredag som kommer, og testdag 4 februar...det føles så nært 🙈🤩 Noen andre som har testdag rundt samme tid? 😃

Innsett torsdag, test dag 8.feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (2 timer siden):

Innsett torsdag, test dag 8.feb

Spennende 🤩 fersk eller frys?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 Dager etter innsett av blasto, 11 dager dpo. Testet ut ovitrell og hadde blendahvite tester for 2 dager siden. Nå får jeg strek som dette både i gårkveld og i dag. Fin og rosa i virkeligheten, men sterk nok til 11 dpo? Ivf forsøk nr 13 og har aldri hatt strek før, så liiitt spent. 

Anonymkode: e251b...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

6 Dager etter innsett av blasto, 11 dager dpo. Testet ut ovitrell og hadde blendahvite tester for 2 dager siden. Nå får jeg strek som dette både i gårkveld og i dag. Fin og rosa i virkeligheten, men sterk nok til 11 dpo? Ivf forsøk nr 13 og har aldri hatt strek før, så liiitt spent. 

Anonymkode: e251b...7f7

 

20240123_075825.jpg

Anonymkode: e251b...7f7

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

baby24*håper* skrev (10 timer siden):

Spennende 🤩 fersk eller frys?

Frys 😊

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

6 Dager etter innsett av blasto, 11 dager dpo. Testet ut ovitrell og hadde blendahvite tester for 2 dager siden. Nå får jeg strek som dette både i gårkveld og i dag. Fin og rosa i virkeligheten, men sterk nok til 11 dpo? Ivf forsøk nr 13 og har aldri hatt strek før, så liiitt spent. 

Anonymkode: e251b...7f7

I følge reglene for gruppen, er det ønskelig at man ikke deler graviditetstester o.l 😕 å vite at man slipper å se det gjør at denne gruppen føles trygg og uten så mange triggere. Ønsker deg lykke til, og håper selvfølgelig på det beste for deg og alle 😊 

  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha et siste forsøk nå før vi evt må begynne å tenke på donasjon, og vi er litt usikre på om vi skal gjøre dette offentlig eller privat. Er det noen som har erfaringer rundt dette, som ønsker å dele?

Anonymkode: b9134...8aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (På 21.1.2024 den 21.11):

Jeg var super pessimistisk før første innsett.. Så jeg trodde ikke på sykepleieren når de ringte å sa testen var positiv.. 😂🙈  Har vært mye mer optimistisk etterpå i grunn.. Merkelig nok!  

Men én sunn dose virkelighet hjelper på fra tid til annen 😉❤️ Og det er bare sunt å beskytte seg selv litt oppi denne prosessen.. Man vet aldri hva som er rundt neste hjørne - blir fort slitsomt hvis det blir for altoppslukende tror jeg. 

Et steg av gangen, en runde i slengen har fungert best her. Ikke planlegge for mye, men ikke stoppe å leve.. Vanskelig balanse av og til når man lever etter syklus og ikke årskalender 😂 

Masse lykke til 🌹 

Og tusen takk for det ❤️ Har troen på neste ukes innsett.. Så får vi se om naturen og tilfeldighetene er på vår side denne gangen 🤞🤞

Jeg skjønner akkurat hva du mener. Jeg har heldigvis et realistisk syn på alt (bank i bordet) og selvom vi har vært sammen i over 16år , og øverst på ønskelista har det jo alltid stått "familie", så ser vi begge likt på det; Vi kommer til å fortsette å ha et fantastisk liv sammen vi to, men OM vi skulle være så heldige å få en liten så er det verdens største bonus. Kanskje også en måte å beskytte oss selv litt om det ikke går, men det føles godt å ha den tanken å gå tilbake til når vi føler på sorg og redsel over at vi aldri skal få være foreldre. Det gjør jo vondt å feks tenke på at han jeg elsker så høyt og ser på som verdens beste menneske, ikke skal få bli far pga meg. Sånne vonde tanker kommer jo. Men OM det går så føler jeg meg som verdens heldigste. Da har jeg alt og mer enn jeg føler jeg fortjener. 

Venter spent på tlf ila dagen (senest i morgen) om det blir uttak nå i februar eller om vi må vente til mars. Er sykt vanskelig å ikke ringe selv 😅 men jeg vet jo at det bare tar opp tid på tlf for andre. 

Jeg skal krysse alt for deg på torsdag 🙅‍♀️🤞❤️ tenk om det er denne som sitter 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oppdatering herfra: Vi hadde innsett i går (frys), så nå er ventetiden i gang. Har masse stikkinger allerede i dag, men vet med hodet at det er for tidlig å kjenne noe som helst, så jeg forsøker å ikke kjenne så mye etter. 

Et spørsmål til dere alle: Hvor mye skjermer dere dere selv i rugetiden? Jeg arbeider et sted med høyt tempo og tidvis høy belastning. I dag fikk jeg vite at min nærmeste leder er sykmeldt inntil videre. Jeg er neste person i linja, så det vil bli mye ekstra de neste ukene. Jeg arbeider i et menneske-yrke, så det er ikke så mange oppgaver som kan skyves på. Jeg er vant til å gi hundre prosent og vel så det på jobb, men jeg er også nå bekymret for at jeg kan ødelegge noe rundt innsettet. Dette er vår nest siste sjanse på grunn av alder. 

Endret av Frøken Grønn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

6 Dager etter innsett av blasto, 11 dager dpo. Testet ut ovitrell og hadde blendahvite tester for 2 dager siden. Nå får jeg strek som dette både i gårkveld og i dag. Fin og rosa i virkeligheten, men sterk nok til 11 dpo? Ivf forsøk nr 13 og har aldri hatt strek før, så liiitt spent. 

Anonymkode: e251b...7f7

 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

 

 

Anonymkode: e251b...7f7

@Anna91 Gratulerer! Men fint om du leser trådens regler før du poster. Du har postet anonymt i denne tråden men ikke i den andre tråden hvor du har postet identiske innlegg, derfor vi vet det er deg og kan tagge deg her. Du kan rapportere innleggene dine for regelbrudd. Det kan alle gjøre forresten, da slettes de.

 

Guitarhero skrev (6 timer siden):

I følge reglene for gruppen, er det ønskelig at man ikke deler graviditetstester o.l 😕 å vite at man slipper å se det gjør at denne gruppen føles trygg og uten så mange triggere. Ønsker deg lykke til, og håper selvfølgelig på det beste for deg og alle 😊 

I Farmenkjendis-tråden har moderator skrevet en tag øverst som kommer opp om reglene for den tråden hver gang du går inn i tråden. Noe sånt hadde vært fint her også. Føler det er viktigere her enn om et TV-program, så skulle ønske det kunne kommet på plass. "Skal ikke postes bilder eller gravidoppdateringer i denne tråden." Hadde gjort det så mye bedre for så mange. Jeg merker jeg blir mer og mer oppgitt for hvert menneske som ikke har mer forstand enn at de deler gravidgreier med ufrivillig barnløse. Jeg forstår det rett og slett ikke.

Anonymkode: 17f98...b4a

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

 

@Anna91 Gratulerer! Men fint om du leser trådens regler før du poster. Du har postet anonymt i denne tråden men ikke i den andre tråden hvor du har postet identiske innlegg, derfor vi vet det er deg og kan tagge deg her. Du kan rapportere innleggene dine for regelbrudd. Det kan alle gjøre forresten, da slettes de.

 

I Farmenkjendis-tråden har moderator skrevet en tag øverst som kommer opp om reglene for den tråden hver gang du går inn i tråden. Noe sånt hadde vært fint her også. Føler det er viktigere her enn om et TV-program, så skulle ønske det kunne kommet på plass. "Skal ikke postes bilder eller gravidoppdateringer i denne tråden." Hadde gjort det så mye bedre for så mange. Jeg merker jeg blir mer og mer oppgitt for hvert menneske som ikke har mer forstand enn at de deler gravidgreier med ufrivillig barnløse. Jeg forstår det rett og slett ikke.

Anonymkode: 17f98...b4a

Hei. Jeg beklager så mye at jeg ikke har satt meg inn i reglene her. Og selvfølgelig veldig lei om jeg har skapt noen dårlige følelser hos noen. Jeg er selv på 5 året med ivf og som nevnt tidligere, uttak nr 13. Så med en liten svak strek nå ble selvfølgelig glad, men mest redd og bekymret og tenkte at disse bekymringene er det ingen andre enn andre som har gjennomgått IVF som kan forstå. Nå er jeg slett ikke sikker på at dette går veien, men jeg håper, om ikke annet, at denne streken kan være til håp og trøst for andre som har gjennomgått utallige forsøk og fortsatt prøver. Jeg heier på hele gjengen (og litt meg selv nå)! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna91 skrev (16 minutter siden):

Hei. Jeg beklager så mye at jeg ikke har satt meg inn i reglene her. Og selvfølgelig veldig lei om jeg har skapt noen dårlige følelser hos noen. Jeg er selv på 5 året med ivf og som nevnt tidligere, uttak nr 13. Så med en liten svak strek nå ble selvfølgelig glad, men mest redd og bekymret og tenkte at disse bekymringene er det ingen andre enn andre som har gjennomgått IVF som kan forstå. Nå er jeg slett ikke sikker på at dette går veien, men jeg håper, om ikke annet, at denne streken kan være til håp og trøst for andre som har gjennomgått utallige forsøk og fortsatt prøver. Jeg heier på hele gjengen (og litt meg selv nå)! 

Jeg var kanskje litt streng, beklager. Er svært hormonell nå midt i eget forsøk og det at reglene ble brutt, slik de har blitt i alle årene jeg har hengt her på prøverforumet, trigget skikkelig. Er langtidsprøver selv som du skjønner, så forstår veldig godt at du ble glad og følte du måtte dele det med noen. Og jeg kjenner godt igjen følelsen av frykt blandet med håp og glede. Følelsene kan vi snakke om i tråden som heter "for oss med positiv gtest" som er for nettopp prat etter positiv test.

Ønsker alt det beste for deg og krysser fingrene for deg. ❤️

Anonymkode: 17f98...b4a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...