Gå til innhold

❤️ Prøverør 2024 ❤️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som har hatt både sprøyter og stikkpiller med progesteron...merket dere sterkere gravid symptomer, da spesielt kvalme? Ble veldig kvalm første runde og fikk beskjed om å ta begge deler denne gang, å kjenner jeg gruer meg til den kvalmen 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

baby24*håper* skrev (3 minutter siden):

Dere som har hatt både sprøyter og stikkpiller med progesteron...merket dere sterkere gravid symptomer, da spesielt kvalme? Ble veldig kvalm første runde og fikk beskjed om å ta begge deler denne gang, å kjenner jeg gruer meg til den kvalmen 🙈 

Jeg merket ikke særlig kvalme, men jeg ble kjempe oppblåst - mer med sprøyter enn stikkpillene. Stikkpillene gir meg konstant følelse av urinveisinfeksjon da 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (1 minutt siden):

Jeg merket ikke særlig kvalme, men jeg ble kjempe oppblåst - mer med sprøyter enn stikkpillene. Stikkpillene gir meg konstant følelse av urinveisinfeksjon da 🙈 

Takk for svar 💗 

Oppblåst ja 😅  det er ikke noe godt det heller 🙈 håper å kunne jobbe, at medisinene ikke tar helt knekken på meg 😅 føles greit om det er graviditet som gir plager, men surt med ekstra pga medisiner 😅 men får bare ta det vi får 🙈😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baby24*håper* skrev (1 minutt siden):

Takk for svar 💗 

Oppblåst ja 😅  det er ikke noe godt det heller 🙈 håper å kunne jobbe, at medisinene ikke tar helt knekken på meg 😅 føles greit om det er graviditet som gir plager, men surt med ekstra pga medisiner 😅 men får bare ta det vi får 🙈😊

Hehe ja.. Symptomer er helt topp om det er graviditet.. Men kjipt om det bare skyldes medisiner. Men lite vi får gjort med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (8 minutter siden):

Hehe ja.. Symptomer er helt topp om det er graviditet.. Men kjipt om det bare skyldes medisiner. Men lite vi får gjort med det. 

Ja viss frøet fester seg denne gang så blir det nok litt lettere å styre hodet over på at det skyldes graviditet, hjelper vertfall litt psykisk 😅 off, hadde meg en knekk i går, tårene strømmet for frøet som ikke festet seg i oktober, så nå ruller alt av tanker og spørsmål i hodet 🙈😅 takk for at du svarte, føler meg lyttet til..var nok det jeg trengte mest 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår! 

Jeg logger meg inn på helsenorge to ganger daglig nå som det er hverdag igjen i påvente av time 🤣 Det offentlige vil dog ha en ny sædanalyse av samboer selv om han allerede har tatt en som var helt normal, så jeg regner med det er kanskje det som gjør at vi enda ikke har fått time om oppstartssamtale. Heldigvis er timen til sædanalysen veldig snart :)

Anonymkode: 9efda...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Godt nyttår! 

Jeg logger meg inn på helsenorge to ganger daglig nå som det er hverdag igjen i påvente av time 🤣 Det offentlige vil dog ha en ny sædanalyse av samboer selv om han allerede har tatt en som var helt normal, så jeg regner med det er kanskje det som gjør at vi enda ikke har fått time om oppstartssamtale. Heldigvis er timen til sædanalysen veldig snart :)

Anonymkode: 9efda...04e

Ganske vanlig at mennene må levere en ny prøve i forkant av oppstartsamtale. Vi fikk beskjed om å ha med samme dag som samtalen, eller levere dagen før - men er ulik praksis rundtom :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (9 timer siden):

Ganske vanlig at mennene må levere en ny prøve i forkant av oppstartsamtale. Vi fikk beskjed om å ha med samme dag som samtalen, eller levere dagen før - men er ulik praksis rundtom :)

 

Aha, takk 😊 Fint å vite at det er vanlig!

Anonymkode: 9efda...04e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år til alle. Måtte 2024 bli året vårt. Jeg hadde innsett i desember som dessverre endte i negativ test på nyttårsaften. Venter på menstruasjon nå, så skal vi i gang med forsøk nummer to. Jeg var ganske avslappet før det første forsøket, nå er jeg mye mer bekymret. Vi har to embryoer igjen på frys, og dersom ingen av de to sitter er håpet ute på grunn av min alder. Hva gjør dere for å forberede dere best mulig? Er det noen triks jeg kan gjøre for å øke sjansene for at embryoet fester seg? Jeg brukte Progynova og Prolutex på det forrige innsettet, skal bruke det på neste også.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

jeg vil gjerne bli med her😊

Jeg skal ha mitt første (og siste) fryseforsøk nå. Det blir i styrt syklus og jeg startet med progesteron igår.

Jeg ble nesten umiddelbart øm og oppblåst i magen og føler meg litt amper🙈 rart igrunn da jeg knapt har merket at jeg har tatt 6mg progynova hver dag i et par uker😆

Leit at forsøket i desember ikke gikk veien frøken grønn❤️ håper du snart er i gang med det neste. 2024🤞

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter veldig pris på denne tråden. Vi står i kø for offentlig behandling, men etter en del tips og etter at jeg har lest litt så kommer vi til å velge å gå privat da vi har råd til dette etter litt ( streng) vurdering.
Håper 2024 blir året for oss alle ❤️ er super spent på å sette i gang og litt nervøs også :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal igang med første egguttak og innsett i Februar (offentlig). blir veldig spennende fremover! 
Gleder meg å lese hvordan det går med dere andre her fremover 😄

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hiver meg på forumet ☺️

Er 28 år, prøvd i ca 1 år og har pcos. Alle tester kommer tilbake fine, er slank og har blitt gravid siste to forsøk ved hjelp av provera og dobbel dose letrozol. Har verken menstrasjon eller eggløsning naturlig. Gleden har vært kortvarig da det har endt med SA etter 5/6 uker begge gangene. Etter mye styr med doser har vi kun hatt to forsøk som har vært mulig. Begge på rad, og begge positive. Gynekologen min har tatt opp IVF, satt oss på liste og tatt opp Hausken klinikken i Stavanger.

 

Etter mye tårer og frustrasjon er det å ikke vite hva som er galt det verste. Noen i samme situasjon eller opplevd lignende? Ser flere har fått hjelp med progesteron, men mine verdier er normale. Har lyst å prøve for å se om det hjelper, men også kanskje gå rett på IVF 😅

Anonymkode: 67c0b...3a5

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var mensen meldt inn og det er bare å sette seg ned og slappe av  og vente på nytt innsett 🤞🤞🤞 Håper bare ingenting faller på helg denne mnd 🤞🤞🤞

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (1 time siden):

Da var mensen meldt inn og det er bare å sette seg ned og slappe av  og vente på nytt innsett 🤞🤞🤞 Håper bare ingenting faller på helg denne mnd 🤞🤞🤞

Spennende! Jeg meldte inn mens på fredag, og skal på ultralyd for å sjekke status til mandag ❤️ 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.1.2024 den 18.31):

Hei! Hiver meg på forumet ☺️

Er 28 år, prøvd i ca 1 år og har pcos. Alle tester kommer tilbake fine, er slank og har blitt gravid siste to forsøk ved hjelp av provera og dobbel dose letrozol. Har verken menstrasjon eller eggløsning naturlig. Gleden har vært kortvarig da det har endt med SA etter 5/6 uker begge gangene. Etter mye styr med doser har vi kun hatt to forsøk som har vært mulig. Begge på rad, og begge positive. Gynekologen min har tatt opp IVF, satt oss på liste og tatt opp Hausken klinikken i Stavanger.

 

Etter mye tårer og frustrasjon er det å ikke vite hva som er galt det verste. Noen i samme situasjon eller opplevd lignende? Ser flere har fått hjelp med progesteron, men mine verdier er normale. Har lyst å prøve for å se om det hjelper, men også kanskje gå rett på IVF 😅

Anonymkode: 67c0b...3a5

Er selv 27 og har PCOS, men blir ikke gravid med letrozol selv om jeg har hatt EL på både enkel og to runder med dobbel dose. Trenger ikke bruke provera på letrozol siden jeg får menstruasjon 2 uker etter EL. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke blir gravid med letrozol. Har egentlig veldig fine hormonprøver tross PCOS (utenom AMH da på 93) så det er ufattelig frustrerende. For oss er nok IVF neste stopp og jeg tipper det blir oppstart i mars. Vi har heller ikke mannlig faktor å skylde på. 

 

Anonymkode: 9efda...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gøy å se at så mange er i gang! Blir spennende å følge denne tråden fremover. 😊

Skal ha innsett på tirsdag! 🤞❤️🥺

Det ble noen dager tidligere enn jeg hadde forventet. Sist fikk jeg positiv test 4 dager etter innsett, så det betyr at jeg kanskje får vite allerede neste uke om jeg er gravid eller ikke. 🥰

Anonymkode: 49fe1...797

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Gøy å se at så mange er i gang! Blir spennende å følge denne tråden fremover. 😊

Skal ha innsett på tirsdag! 🤞❤️🥺

Det ble noen dager tidligere enn jeg hadde forventet. Sist fikk jeg positiv test 4 dager etter innsett, så det betyr at jeg kanskje får vite allerede neste uke om jeg er gravid eller ikke. 🥰

Anonymkode: 49fe1...797

Masse lykke til!!

Anonymkode: 9efda...04e

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 30 og 33, og har ingen årsak til infertiliteten. Har prøvd i 1,5 år og kun sett én positiv test som viste seg å være kjemisk et par dager etter IKM. Vi startet på vårt første forsøk på Riksen i oktober -23 med lang protokoll, men måtte avbryte etter andre kontrolltime grunnet dårlig respons på Gonapeptyl... Fikk beskjed om at vi skulle prioriteres inn da forsøket ble avbrutt, men har ikke fått nytt forsøk før uke 6. Har ingenting å utsette på behandlingen vi har fått offentlig, men vi har vel bestemt oss for å gå privat dersom det ikke blir noe ut av neste forsøk heller. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Jeg lurer på om noen har prøvd progesteron støtte? Kroppen min vil ikke «holde på» graviditene 😔 Noen som ble kvalm, fikk blødninger eller andre bivirkninger? Hvilken type og styrke fikk dere?

Vi skal prøve dette først, og så gå videre med IVF hvis dette ikke funker 🤞🏼🥺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...