Gå til innhold

❤️ Prøverør 2024 ❤️

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vameam96 skrev (13 timer siden):

Hei! Gikk veldig fint. 14 egg ut og 13 befruktet. 4 stk utviklet seg til blasto. En inn idag og 3 på frys🙏🏻

Jeg gikk på gonal-f og fyremadel.

Herlig, så bra! 😃 lykke til! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vameam96 skrev (16 timer siden):

Hei! Gikk veldig fint. 14 egg ut og 13 befruktet. 4 stk utviklet seg til blasto. En inn idag og 3 på frys🙏🏻

Jeg skal ta samme medisiner som deg så jeg ble litt nysgjerrig.

Du har sikkert skrevet det lengre bak, men hvor mange dager gikk du på medisiner før uttak? 

Gratulerer med innsett 😍 krysser fingrene for deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid gikk det fra første møte med IVF klinikken, til dere fikk starte med medisiner? Skal til samtale i april, og har et håp om å få starte samme måned. Er det helt urealistisk? 🫣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cassandra95 skrev (22 minutter siden):

Hvor lang tid gikk det fra første møte med IVF klinikken, til dere fikk starte med medisiner? Skal til samtale i april, og har et håp om å få starte samme måned. Er det helt urealistisk? 🫣

Tror det kanskje kan være litt individuelt? På min klinikk sa de at de har ventelister på opp til 6mnd nå for tiden, men jeg ble prioritert pga jeg ikke har barn fra før av, og fordi det hastet med egguttak pga mine lave eggreserver. Ble utredet hos privatklinikk på forhånd. Fikk starte på medisiner med en gang etter første møtet. Altså første blødningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

luv skrev (2 timer siden):

Jeg skal ta samme medisiner som deg så jeg ble litt nysgjerrig.

Du har sikkert skrevet det lengre bak, men hvor mange dager gikk du på medisiner før uttak? 

Gratulerer med innsett 😍 krysser fingrene for deg ❤️

Så spennende! Jeg tok 125 gonal f i 8 dager og fyremadel i 5 dager. Hadde ultralyd på dag 8 og da bestemte de at jeg skulle ta en siste kveldsdose med gonal f på dag 8 og siste morgendose med fyremadel dagen etter. Da tok jeg ovitrelle sent på kvelden samme dag som siste med fyremadel (dag 9). Deretter egguttak på dag 11.

Tror det er veldig inviduelt hvor lenge man blir stimulert.

Ønsker deg masse lykke til ved oppstart🙏🏻❤️

Tusen takk, det trenger jeg❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vameam96 skrev (Akkurat nå):

Så spennende! Jeg tok 125 gonal f i 8 dager og fyremadel i 5 dager. Hadde ultralyd på dag 8 og da bestemte de at jeg skulle ta en siste kveldsdose med gonal f på dag 8 og siste morgendose med fyremadel dagen etter. Da tok jeg ovitrelle sent på kvelden samme dag som siste med fyremadel (dag 9). Deretter egguttak på dag 11 fra sprøytestart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cassandra95 skrev (51 minutter siden):

Veldig variabelt. Kjenner noen som fikk begynne samme mnd, noen mnd etter, andre ventet opp mot 6mnd.. 

Mye er avhengig av hvor du skal i behandling og gjeldene kapasitet der og da. Og hvordan man ligger i forhold til prioritering etc. 

Ventet 2 sykluser fra første samtale til oppstart med medisiner. 

Anonymkode: 89a93...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vameam96 skrev (7 timer siden):

Så spennende! Jeg tok 125 gonal f i 8 dager og fyremadel i 5 dager. Hadde ultralyd på dag 8 og da bestemte de at jeg skulle ta en siste kveldsdose med gonal f på dag 8 og siste morgendose med fyremadel dagen etter. Da tok jeg ovitrelle sent på kvelden samme dag som siste med fyremadel (dag 9). Deretter egguttak på dag 11.

Takk for svar 😊 Det er samme dose de har planlagt for meg, og UL dag 7-8. Håper jeg også slipper lengre stimulering og flere UL. 

Blir spennende for deg/dere de neste par ukene da! Når har du testdag?❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

luv skrev (10 timer siden):

Takk for svar 😊 Det er samme dose de har planlagt for meg, og UL dag 7-8. Håper jeg også slipper lengre stimulering og flere UL. 

Blir spennende for deg/dere de neste par ukene da! Når har du testdag?❤️

Krysser fingrene for kort stimulering på deg også🤞🏼Når har du oppstart?

Trodde egentlig at det var testdag 14 dager etter innsett, men det var visst 14 dager etter uttak. Så vår testdag er allerede om en uke, den 26 ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/17/2024 at 5:53 PM, Vameam96 said:

Krysser fingrene for deg 🍀🍀🍀

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Cassandra95 said:

Første møte var i slutten oktober, fikk tilbud på oppstart før jul men måtte utsette pga av sykdom. Begynner med stimulering om ca en uke 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vameam96 skrev (4 timer siden):

Krysser fingrene for kort stimulering på deg også🤞🏼Når har du oppstart?

Trodde egentlig at det var testdag 14 dager etter innsett, men det var visst 14 dager etter uttak. Så vår testdag er allerede om en uke, den 26 ❤️

Tusen takk❤️

Vi skulle hatt oppstart rett over nyttår (egentlig i høst, men måtte utredes for noen skumle kuler de så på mr først). Så har det vært en feil/misforståelse med henvisning til prekonsepsjonell samtale som vi må ha før oppstart.. (Jeg har crohns og har operert en del i magen) 

Vi har time på fødeavdelingen på Ullevål om halvannen uke og får da dato for oppstart fra ivf-avdelingen.. Jeg har fått beskjed om å melde mens siden november, men hver gang får vi beskjed om at det mangler en uttalelse fra en lege eller som nå, at vi blir henvist (først nå) til den samtalen vi skulle hatt i høst. Som igjen gjør at det går enda lengre tid. 

Jeg skal antakelig/forhåpentligvis starte neste syklus, men har blitt så motløs og pessimistisk etter alt det siste året at jeg er forberedt på at det blir utsatt igjen. Det hjelper på motløsheten å lese her inne ❤️

Men så spennende! 🥰🥰 selvom en uke vanligvis går ganske kjapt så kan jeg tenke meg at denne uka vil gå ekstra tregt for deg ❤️ hvor får du behandling? (Om du vil svare selvfølgelig)

Endret av luv
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

luv skrev (2 timer siden):

Tusen takk❤️

Vi skulle hatt oppstart rett over nyttår (egentlig i høst, men måtte utredes for noen skumle kuler de så på mr først). Så har det vært en feil/misforståelse med henvisning til prekonsepsjonell samtale som vi må ha før oppstart.. (Jeg har crohns og har operert en del i magen) 

Vi har time på fødeavdelingen på Ullevål om halvannen uke og får da dato for oppstart fra ivf-avdelingen.. Jeg har fått beskjed om å melde mens siden november, men hver gang får vi beskjed om at det mangler en uttalelse fra en lege eller som nå, at vi blir henvist (først nå) til den samtalen vi skulle hatt i høst. Som igjen gjør at det går enda lengre tid. 

Jeg skal antakelig/forhåpentligvis starte neste syklus, men har blitt så motløs og pessimistisk etter alt det siste året at jeg er forberedt på at det blir utsatt igjen. Det hjelper på motløsheten å lese her inne ❤️

Men så spennende! 🥰🥰 selvom en uke vanligvis går ganske kjapt så kan jeg tenke meg at denne uka vil gå ekstra tregt for deg ❤️ hvor får du behandling? (Om du vil svare selvfølgelig)

Det blir spennende! Forhåpenteligvis får dere oppstart ganske snart 😄

Veldig kjipt når det blir sånn og det blir utsatt gang etter gang ❤️ ivf føles ut som en evig sirkel.

Denne uka føles som evig lang allerede, så blir nok en lang uke 🤞🏼Vi får behandlig på Rikshospitalet. Hørt mye forskjellig om ivf avdelingen der, men vi er veldig fornøyde med både behandlig og service foreløpig ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vameam96 skrev (3 minutter siden):

Det blir spennende! Forhåpenteligvis får dere oppstart ganske snart 😄

Veldig kjipt når det blir sånn og det blir utsatt gang etter gang ❤️ ivf føles ut som en evig sirkel.

Denne uka føles som evig lang allerede, så blir nok en lang uke 🤞🏼Vi får behandlig på Rikshospitalet. Hørt mye forskjellig om ivf avdelingen der, men vi er veldig fornøyde med både behandlig og service foreløpig ❤️

Det har du helt rett i ❤️ man håper bare på at sirkelen får en positiv avslutning 💞 

Er dette første forsøket ditt/deres? 

Vi har et håp hver mnd at det skal gå naturlig mens vi venter. Men vi har vært sammen i snart 17år og har hatt prøveperioder tidligere også uten hell. Denne gangen begynner det å haste pga min alder (blir 37 om et par mnd) så vi ba i fjor om henvisning til ivf. Så vi prøver vel forgjeves. Men kanskje.. og det er jo uansett ikke sikkert at ivf blir vellykket heller, så jeg prøver å senke skuldrene generelt og bare ta alt positivt som en bonus. Men det er ikke lett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering. Av 10-11 eggposer fikk de hentet ut 5 egg. Egguttaket var noe dritt, syntes legen var litt røff med den ultralydstaven. 😛

Sånn ok fornøyd med 5 egg. Kunne gjerne hatt flere, men men. Kan ikke være for kravstor med mine tall.  Legene virket ganske fornøyde ihvertfall. Samboer sin sæd så heldigvis bra ut, så krysser fingrene og håper så inderlig at det kanskje kan ende opp med noen små eskimoer i løper av uka!

Noen flere som har hatt egguttak? 🙂

Endret av Hjertefisk
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertefisk skrev (3 timer siden):

Oppdatering. Av 10-11 eggposer fikk de hentet ut 5 egg. Egguttaket var noe dritt, syntes legen var litt røff med den ultralydstaven. 😛

Sånn ok fornøyd med 5 egg. Kunne gjerne hatt flere, men men. Kan ikke være for kravstor med mine tall.  Legene virket ganske fornøyde ihvertfall. Samboer sin sæd så heldigvis bra ut, så krysser fingrene og håper så inderlig at det kanskje kan ende opp med noen små eskimoer i løper av uka!

Noen flere som har hatt egguttak? 🙂

5 egg er veldig bra for oss med lav AMH ☺️ Håper at de utvikler seg bra videre og at du får gullegget satt inn 🤞

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har mage som en ballong og er utrolig oppblåst. Går dette raskt over? Ser gravid ut:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogsjente skrev (3 timer siden):

5 egg er veldig bra for oss med lav AMH ☺️ Håper at de utvikler seg bra videre og at du får gullegget satt inn 🤞

Tusen takk!! ❤️ og lykke til du også! Har du også lav amh? Hva har du? Jeg hadde 3.3pmol/l og det ble telt 6 follikler ved første undersøkelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertefisk skrev (8 minutter siden):

Tusen takk!! ❤️ og lykke til du også! Har du også lav amh? Hva har du? Jeg hadde 3.3pmol/l og det ble telt 6 follikler ved første undersøkelsen.

Min AMH ble først målt til 8, men så ble den målt til 13 i neste syklus, så den er nok i mellom der. Stemmer det at du gikk på dose 300 med menopur? Jeg skal gå på 400 ie menopur. Lurer litt på hvorfor jeg er satt på så høy dose 😅 FSH 3,5. Tusen takk ♥️ Skal starte med sprøyter i helgen så jeg er vel 2 uker bak deg i løypa. Får du vite hvor mange egg som ble befruktet i morgen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogsjente skrev (1 time siden):

Min AMH ble først målt til 8, men så ble den målt til 13 i neste syklus, så den er nok i mellom der. Stemmer det at du gikk på dose 300 med menopur? Jeg skal gå på 400 ie menopur. Lurer litt på hvorfor jeg er satt på så høy dose 😅 FSH 3,5. Tusen takk ♥️ Skal starte med sprøyter i helgen så jeg er vel 2 uker bak deg i løypa. Får du vite hvor mange egg som ble befruktet i morgen? 

Det hørtes jo ut som et skikkelig bra utgangspunkt! Burde få mange, fine egg med de målene. 😊

Hmm ja, 400iu hørtes mye ut men de har helt sikkert en god grunn til det. Om jeg ikke husker feil så sa min klinikk (St.Olavs) at 300iu menopur var den høyeste dosen de gav. Dette blir ren spekulering fra en ikke-doktor men jeg mistenker at det kanskje er med utgangspunkt i studier, hvor høyere doser enn 300iu ikke nødvendigvis utgjør en betydelig forskjell på sluttresultatet(?) Det blir kanskje bare dyrere for pasienten. Jeg har lest tilsvarende i en studiebok om DOR. Halv-gamle damer som meg med kjempelite egg får bedre kvalitet på eggene når dosen ikke er alt for høy. Men de blir nok å følge med deg og regulere dosen din opp og ned ved behov. 🙂

Spent på å høre hvor mange egg du får ut!

Jeg får dessverre ikke vite hvor mange som ble befruktet, bare hvor mange som havnet på frys, om en uke. Det er egentlig helt greit. Jeg har en tendens til å stresse og gruble litt for mye. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...