Gå til innhold

My little corner of the world...


Knøttet

Anbefalte innlegg

Gjest Madeline

Der var du igjen :klem:.

Det blir nok litt rart når praksisperioden er over, men du finner sikkert en annen jobb om ikke lenge. Bare fortsett å søke på aktuelle jobber. Vikarbyråene kan kanskje være et alternativ? Får du først en fot innenfor er det lettere å få fast jobb der senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der var du igjen :klem:.

Det blir nok litt rart når praksisperioden er over, men du finner sikkert en annen jobb om ikke lenge. Bare fortsett å søke på aktuelle jobber. Vikarbyråene kan kanskje være et alternativ? Får du først en fot innenfor er det lettere å få fast jobb der senere.

Det er jeg, vet du ;):klem:

Er bare så fraværende for tida pga mye som skjer og jeg er mye trøtt og sliten ...

Håper på å finne en annen jobb. Nå har jeg i allfall butikkerfaring, så da er det forhåpentligvis lettere å få en butikkjobb :)

Er meldt opp hos de fleste vikarbyrå, men er litt for lite aktiv da ... skal skjerpe mg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest synseren

Sikkert lettere å få jobb nå når du har fått litt praksis. Krysser fingrene for deg.

Håper du har fått litt mer energi nå og ikke bare er trøtt og slten.

Ønsker deg lykke til med jobbsøkingen :klem:!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert lettere å få jobb nå når du har fått litt praksis. Krysser fingrene for deg.

Håper du har fått litt mer energi nå og ikke bare er trøtt og slten.

Ønsker deg lykke til med jobbsøkingen :klem:!

Det håper jeg, men ser ikke ut til å hjelpe særlig mye enda. Men, det har bare gått litt over en uke da :)

Takk for det! ha en fortsatt fin dag :):klem:

============================================

Har funnet ut at jeg ikke kan velge på øverste hylle, og imorgen skal jeg på kassaopplæring i en matvarebutikk (iiingenting galt med matvarebutikk, misforstå meg rett!). Spent nå, veldig mye å lære og huske ... og jeg kan bli stresset under press ...

Jeg hater situasjonen vi er i nå, både jeg og forloveden jobber lite og har dårlig råd. Forloveden har mye mindre jobbing nå, og han må finne seg noe nytt hvis situasjonen ikke forbedrer seg. Det er så kjipt, og så ser det ikke lyst ut for noen av oss, og så blir jeg så negativ ... Føler livet blir satt på vent i forhold til barn og bryllupsreise og alt sånt ... blir aldri vår tur og bla bla bla, og det hjelper såklart ikke på situasjonen at jeg er negativ :(

Jaja, får se det positive i det, er 4 måneder til bryllupet, ting kan enda skje.

Hvorfor blir alle andre rundt meg gravid mens de går på prevensjon, men ikke jeg?!?!?!?! :sur:

Neida, har ikke blitt gal, bare litt frustrert :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, her var det liv ...

Igår var jeg på opplæring i en matvarebutikk. Så da får vi se hvordan de syntes det gikk, og om de kan bruke meg i bemanningsbyrået ... Har ikke hørt noe enda, begynner å lure på om jeg var så utrolig dårlig ... :overrasket::forvirret::grine:

Ellers skjer det lite, nå skal vi bare bestemme hva som skal stå inni invitasjonene og så skal vi sende de ut :)

Og imorgen skal vi forhåpentligvis (hvis ingen av oss må jobbe) ut og se på ringer, og kjøpe! :-D :hoppe: :hoppe: :hope:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på ringshopping! Det var så utrolig koselig :-D Nå har vi tre butikker vi vil innom igjen og se på ringer en gang til, gleder meg! :-D

Ellers har jeg jobbet hver dag denne uka, utenom idag,på forskjellige matvarebutikker. Håper jeg får jobbe endel neste uke også, trenger pengene og så er det kjekt å ha noe å gjøre. Veldig grei jobb, men får vondt i nakken og ryggen og det er veldig kjedelig ... Mange hyggelige kunder i matvarebutikker, nesten ingen som er sure! Dessuten er de som regel tålmodig når det er noe jeg ikke kan eller bruker litt tid på. Utrolig mye å huske på da, alle kodene for f.eks frukt, og så ser jeg ikke forskjell på et frokostbrød og waldkornbrød og alt sånt tull :ler: Men, tror da det går bra, ingen som har sagt noe annet :)

Liker meg uansett best på små butikker, der er det mindre å huske på, og alt er så ... eh, annerledes på en positiv måte :) Jeg jobber på forskjellige butikker hver gang, fordi jeg er ansatt gjennom et bemanningsbyrå som sender meg dit de trenger meg,dag for dag.

Det eneste som er kjedelig er at jeg føler jeg har fått for lite tid med samboeren denne uka, men det er jo normalt. I kveld skal vi iallfall lage god mat og kose oss, gleder meg :)

Håper det skjer noe til helga, enten at samboeren og jeg finner på noe annet enn å være hjemme foran tv-en, eller at vi finner på noe med venner. Sist lørdag hadde vi filmkveld, og det var kjempekoselig :) Selv om filmen var altfor skummel, og ikke særlig bra :sjenert:

Fikk så forferdelig lyst på marsipankake idag, men så hadde de ikke og jeg kjøpte marsipanpotet istedet. Det skulle jeg ikke gjort, ble kvalm av alt det søte før jeg rakk å spise opp ... neste gang jeg får lyst på noe skal jeg heller avstå fra å kjøpe det, tror jeg, men er jo ikke så lett :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Teria :)

Så gøy å lese at det har blitt en del jobbing på deg. Det er jo kjempe bra :tommelsmil: Får håpe ikke ryggen din gir deg for mange plagene etter hvert da for ryggvondt er noe herk. Kanskje lurt å forebygge med litt styrketrening hvis du ikke allerede gjør det da? Og tenke ekstra nøye over hvordan man belaster kroppen når du står og går.. Håper det ikke gjør noe at jeg kommer med noen tips ;) Veit hvor fort gjort det er å belaste kroppen feil og da reagerer som regel ryggen med å si i fra ganske fort ;)

Så gøy med ringshopping da :sjarmor: Sånt er stas :sjarmor: Har dere igjen mye av forberedelsene eller? Nyyyyt forberedelsene sier jeg, for sannelig går selve bryllupsdagen kjempe fort :)

Håper du får en koselig fredagskveld Teria :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Teria :)

Så gøy å lese at det har blitt en del jobbing på deg. Det er jo kjempe bra :tommelsmil:  Får håpe ikke ryggen din gir deg for mange plagene etter hvert da for ryggvondt er noe herk. Kanskje lurt å forebygge med litt styrketrening hvis du ikke allerede gjør det da? Og tenke ekstra nøye over hvordan man belaster kroppen når du står og går.. Håper det ikke gjør noe at jeg kommer med noen tips ;) Veit hvor fort gjort det er å belaste kroppen feil og da reagerer som regel ryggen med å si i fra ganske fort ;)

Så gøy med ringshopping da :sjarmor:  Sånt er stas :sjarmor:  Har dere igjen mye av forberedelsene eller? Nyyyyt forberedelsene sier jeg, for sannelig går selve bryllupsdagen kjempe fort :)

Håper du får en koselig fredagskveld Teria :klem:

Hei hei! :vinke:

Jepp, kjekt å jobbe, tjene penger å ha noe å gjøre! :-D Styrketrening er nok en god idè, rygg/nakkevondt er veldig kjedelig :( Er ikke så flink til å trene, og er heller ikke flink til å engasjere meg til å trene på egen hånd ...

Bare kjekt at du kommer med tips, må vite! :-D

Har igjen endel forberedelser, ja. Invitasjonene sendes til trykk imorgen, menyen er ikke satt og jeg har ikke kjøpt strømper,slør og sko. Det er mye mer igjen da, men det er hovedtingene. Er sånn noenlunde i rute, tror jeg :)

Ha en fortsatt fin kveld/natt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synseren

Så kjekt at du har fått deg jobb i butikk. Selvom du kanskje kunne tenke deg en annen type jobb på sikt er det iallefall en begynnelse.

Høres kos ut å forberede bryllupet. Virker som du koser deg med det også. Det blir vel nesten som en hobby, det er mye som skal på plass til den store dagen.

Har ikke vært her så mye, derfor har jeg ikke skrevet i dagboka de på en stund. Men nå har jeg oppdatert meg igjen.

Ha en fin kveld :)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Kjekt å lese at du har fått deg jobb. Det er alltid godt med litt ekstra penger, og selv om dette kanskje ikke er drømmejobben din, gir den deg god erfaring.

Det er mye som skal ordnes til bryllupet, men det ser ut som du har alt under kontroll.

Håper du har hatt en koselig helg :klem:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at du har fått deg jobb i butikk. Selvom du kanskje kunne tenke deg en annen type jobb på sikt er det iallefall en begynnelse.

Høres kos ut å forberede bryllupet. Virker som du koser deg med det også. Det blir vel nesten som en hobby, det er mye som skal på plass til den store dagen.

Har ikke vært her så mye, derfor har jeg ikke skrevet i dagboka de på en stund. Men nå har jeg oppdatert meg igjen.

Ha en fin kveld :)!

Ja, det er det jeg ser på jobben som jeg også. Det er en begynnelse, og jeg har noe å gjøre, samtidig som jeg tjener penger :) Dessuten er det en helt grei jobb.

Bryllupsforberedelser er veldig koselig, men litt stress også ;)

Koselig at du er tilbake fra en fraværsperiode. Kjenner til slike perioder, ja ... ;)

Ha en fortsatt fin dag! :klem:

Kjekt å lese at du har fått deg jobb. Det er alltid godt med litt ekstra penger, og selv om dette kanskje ikke er drømmejobben din, gir den deg god erfaring.

Det er mye som skal ordnes til bryllupet, men det ser ut som du har alt under kontroll.

Håper du har hatt en koselig helg :klem:.

Kjekt med jobb, ja! Helt enig med deg, og så trenger jeg jo noe å gjøre for å ikke bli gal, og for å ha penger :)

Har nok ikke helt kontroll på alt til bryllupet, men det går seg til :)

Har hatt en fiin helg, ja, til tross for at jeg jobbet på den andre jobben min ... :)

Du må ha en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er det skikkelig nydelig vårvær, har vært ute to ganger i byen- vil bare sitte på en benk og storkose meg hele dagen! Dessverre er det fortsatt litt kaldt ute, men det blir mer og mer vår! :-D

Var i byen for å finne en flaske til en kreativ søknad idag (flaskepost!) og da la jeg merke til at en annen interiørbutikk også trenger ekstrahjelp, så nå har jeg kjøpt fint papir, rullet cv-en og søknaden sammen og knyttet et bånd rundt den og levert den på butikken, så da er det vel bare å vente ...

Idag skal jeg lage potetball til samboeren kommer hjem, jeg har fri for engangsskyld, og så skal vi kose oss med en rolig tv-kveld :) Tenkte å dra å møte han på jobb og dra hjem sammen med han, og lage ferdig middagen slik at den er bare å koke når vi kommer hjem :)

Skal hjem til foreldrene mine på fredag, gleder meg! :-D Håper på å få en gratis leiebil, kjekk og rask måte å reise på, og så eeelsker jeg å kjøre :reise: :reise: :reise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi fikk gratis leiebil! En stor wolkswagon caravelle med 6 seter, som lille meg kjørte halve turen :ler: Aldri kjørt så stor bil før, så det var veldig uvant og veldig morsomt! :-D

Hadde en kjempekoselig helg hjemme, men tiden strekker aldri helt til ... Vil tilbake!

Og så skjedde det noe trist etter at vi kom hjem ... Min kjære, gamle pusekatt døde, 18 år gammel ... Han har blitt redusert de siste månedene, og når foreldrene mine tok han med til dyrlegen viste det seg at han har brukket kjeven ... Stakkars katten :grine::grine::grine::grine:

Han er dypt, dypt savnet ... for makan til tålmodig, herlig, snill, fantastisk, godmodig, lat, spesiell katt med personlighet finnes ikke ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madeline

Så leit med katten din :klem:. En katt er jo en del av familien og det blir veldig tomt og trist når den er borte. Du får trøste deg med at den har hatt et langt og godt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit med katten din :klem:. En katt er jo en del av familien og det blir veldig tomt og trist når den er borte. Du får trøste deg med at den har hatt et langt og godt liv.

Takk :)

Du har så rett ... jeg har vokst opp med den katten siden jeg var 6 år, han har vært en del av livet mitt veldig lenge, gjennom godt og vondt, og han har vært der for meg hele tiden, en god venn å klemme, kose, gråte med og trøste seg hos. Et dyr er aldri bare en katt, en hund, en kanin eller en fugl.

Han hadde virkelig et langt, og godt liv, maken til bortskjemt og velfødd katt med godt liv finnes ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synseren

Huff det var trist å høre om pusen din. Vet godt hvor glad vi blir i de firbente.De er noen søte skapninger.

Kanskje du skal kjøpe en ny, det døyver kanskje det verste savnet? Selvom den ikke kan erstatte den katten du hadde, så blir du sikkert glad i den nye pusen og dens egenskaper..

Høres ut som du er kreativ mtp. søknaden du ha lagd. Kanskje du får napp fordi de ser på deg som en kreativ person?

Når en skal jobbe med interiør er jo kreativitet et nøkkelord!

Ha en strålende helg, Knøttet :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff det var trist å høre om pusen din. Vet godt hvor glad vi blir i de firbente.De er noen søte skapninger.

Kanskje du skal kjøpe en ny, det døyver kanskje det verste savnet? Selvom den ikke kan erstatte den katten du hadde, så blir du sikkert glad i den nye pusen og dens egenskaper..

Høres ut som du er kreativ mtp. søknaden du ha lagd. Kanskje du får napp fordi de ser på deg som en kreativ person?

Når en skal jobbe med interiør er jo kreativitet et nøkkelord!

Ha en strålende helg, Knøttet :klem:

Kan nok ikke kjøpe ny katt, ikke enda iallfall ... Katten min bodde hos foreldrene mine, men vi har ikke mulighet til å ha katt her- vi bor midt i byen, og har ikke lov til å ha dyr engang :( Men det blir katt når vi flytter, det er garantert! :-D *glede seg*.

Faktisk var jeg på jobbintervju på torsdag!! Tror ikke jeg får jobben, men jeg fikk iallfall komme på intervju, og det er jo ikke så verst :) Må nok bare fortsette å søke *sukk*, og så hater jeg jobbintervju- å bli "målt" opp og ned, nøye nøye ... og så er jeg sjenert ... :sur:

ha en fin helg! :klem:

=======================================

Idag er samboeren på jobbmøte/fest, og jeg er alene hjemme, egentlig godt å være litt alene også, selv om det på en måte er ensomt spesielt siden det er lørdag. Prøvde å få med en venninne ut, men hun fikk besøk av broren sin, synd siden jeg ikke har sett henne på over en uke- men får se henne imorgen, på bursdagen hennes :) Egentlig liker jeg å være helt alene hjemme og slappe av, bare jeg har noe å gjøre. Har kjøpt meg safarikjeks, cola (halvliter zero- forsiktig med sukkeret ...) og potetgull, så får nok kost meg, dessuten er det jo litt å se på på tv nå når vi har endel kanaler :)

Enda har vi ikke fått ryddet ut gjestesengene fra besøket vårt, huff ... og så må vi rydde bort noen gamle blader og jakker fra soverommet, så blir det så fint:) Men det orker jeg ikke alene, og ikke nå!

Endelig begynner det å ligne litt på vår her også! Idag var det meldt 15 grader, men det ble bare 10, men det føltes vårlig når sola skinte idag, og fiiin stemning i byen med alt for mye folk ;) Sambo og jeg gikk en tur til et sted utenfor byen for å ta bilder, han er ivrig og veldig flink hobbyfotograf, og skal sende inn til en konkurranse nå snart.

Forhåpentligvis kan vi snart ta med oss vennene våre og sitte på taket og drikke og kose oss, det må bare bli mer vår først! :-D *glede seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble visst fest på lørdag likevel. Bestevenninna mi hadde bursdag på søndagen, og tok med seg kjæresten sin til meg- hvor vi satt og drakk og hadde det gøy. Så kom samboeren og noen venner av han, og vi dro ut etterhvert- og hadde det kjempegøy! :-D

Søndagen var vi hos bestevenninna og feiret bursdag, grillet utenfor hos henne- var kjempekoselig og det var skikkelig nydelig vær, vårlig! Nå derimot, nå snør det det første minuttet, så regner det og så er det plutselig sol. Merkelige greier!

Idag har samboeren vært og gitt blod, og nå skal vi snart begynne på husarbeidet ... Mye å gjøre, må legge sammen klær, henge opp klær, rydde ut div. ting fra soverommet, vaske pizzaovn, blender og vinglass,og selvsagt vaske og støvsuge leiligheten. Fridagen som ikke ble en fridag likevel ... men, ska slappe av etter at vi har gjort husarbeidet. Da skal jeg kose meg med reprise av hotel cæsar, dagens hotel cæsar-episode, gilmore girls x2 (lastet ned nyeste! :-D ), ugly betty og gårsdagens frustrerte fruer-episode :)

Ellers er det ikke mye som skjer ... er babysyk som få ... og ingen av oss får jo noengang fast jobb ser det ut til :sur: Hadde jeg bare vist vi kunne begynne å prøve etter bryllupet hadde det vært greit, men ser dårlig ut for det ... :grine::sur: *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synseren

Bra gjort å komme til intervju. Da går det nok ikke lang tid før du får fast jobb. Krysser iallefall fingrene for deg.

Sikkert den kreative søknaden som slo ann.

Ha en fortsatt strålende helg, Knøttet :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra gjort å komme til intervju. Da går det nok ikke lang tid før du får fast jobb. Krysser iallefall fingrene for deg.

Sikkert den kreative søknaden som slo ann.

Ha en fortsatt strålende helg, Knøttet :klem:

Ja, er jo det ... men vil jo ha en sjanse på å få en jobb også ... Håper du har rett, er lei av situasjonen nå- selv om jeg ikke har noe imot å jobbe slik jeg gjør nå da (vikarbyrå). Skal søke på samme butikken jeg søkte på der jeg fikk jobbintervju forresten, de trenger folk i en annen butikk i kjeden. Hvis jeg får jobbintervju denne gangen skal jeg forberede meg skikkelig! :)

Takk for det, du må ha en super helg du også! :-D :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...