Gå til innhold

My little corner of the world...


Knøttet

Anbefalte innlegg

Gjest synseren

Hei Teria! Har du vært flink å levert cv'n din til potensielle arbeidsgivere nå? Håper du har fattet mot. Etter som jeg har hørt så ser potensielle arbeidsgivere bare positivt på personlig oppmøte. Ønsker deg lykke til og håper du snart er i jobb.

Lagde du blomkålsuppen fra bunnen av? I tilfelle er du flink. Jeg skulle blitt flinkere til å utfordre meg selv på kjøkkenet. Det er da man lærer.

Håper å høre fra deg snart, det er så lenge siden!

Ha en fin uke :klem:!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei :)

hehe, ikke lett med menn som ikke liker vannpumper :ler:

så du har tenkt å begynne på blodtypedietten? minnet meg på at jeg fikk ei bok om det av eksen min, for jeg var alltid så på hugget etter måter å slanke meg på...

hehe, tror jeg fikk lest ei side eller to... :sjenert:

du må si fra om du hører noe om jobb eller noe! krysser fingrene for deg jeg :D vet hvor kjipt det er å bare gå og sløve hele dagen, blir dritlei til slutt... sukk

:klem:

Heisann :)

Mannfolk er vanskelige, hehe ;) Jeg kjøpte en ventil til vannpumpa da, så nå bråker den litt mindre... Tror ikke forloveden engang har merket at jeg har satt på den ventilen, men men

Nei, har egentlig ikke tenkt å begynne på den, men jeg har lyst og leker litt med tanken. Problemet er at alt det jeg liker er forbudt ... og det er kjedelig!! :sur:

Jeg har gått rundt med cv-en min nå da, og spurt forskjellige butikker om de trenger folk ... så nå får vi se! *krysse fingrene*

Kjedelig å sløve i lengden, ja! *sukk*

Ha en fin kveld! :klem:

Hei Teria! Har du vært flink å levert cv'n din til potensielle arbeidsgivere nå? Håper du har fattet mot. Etter som jeg har hørt så ser potensielle arbeidsgivere bare positivt på personlig oppmøte. Ønsker deg lykke til og håper du snart er i jobb.

Lagde du blomkålsuppen fra bunnen av? I tilfelle er du flink. Jeg skulle blitt flinkere til å utfordre meg selv på kjøkkenet. Det er da man lærer.

Håper å høre fra deg snart, det er så lenge siden!

Ha en fin uke :klem:!

Heisann :)

Ja, nå har jeg levert cv-er til nesten alle butikker som har det minste med interiør å gjøre ;) Håper det hjelper ...

Jepp, blomkålsuppe fra bunnen av. Jeg trodde alltid mamma lagde fra pose jeg, men så fant jeg ut at hun gjorde det fra bunnen av... kjempegodt! :sikle: Det er egentlig ganske enkelt:)

Jeg har funnet ut at det er morsomt å lage mat! Og så er det så koselig med et varmt måltid som vi spiser sammen :)

Håper du har en fin dag! :klem:

----------------------------------------------------------------------------------

Jeg tror ikke jeg er helt i form for tida, eller så er det bare øynene mine som ikke har godt av å være foran pc-en hele tida ... Eller det kan være fordi jeg gjør lite annet enn å sløve om dagen, og nå er jeg leiiiii!!! :sur:

Igår gikk jeg rundt til så og si alle interiørbutikker og butikker som ikke har såå mye med interiør å gjøre, med cv-en min. De fleste var positiv, men hadde nettopp ansatt noen ... typisk... Jaja, jeg har iallfall fått lagt igjen cv-en min over nesten hele byen nå da ... så håper det hjelper! Jeg må virkelig få noe å gjøre snart:forvirret:

Kjøpte meg ny mobil på mandagen jeg:-D Var så utrolig lei den gamle, og den var jo et helt år gammel :ler: huff, absolutt ikke riktig tid for å bruke penger på en ny mobil, men men ...

Svigerforeldrene mine, og kanskje foreldrene mine også kommer hit om 1 1/2 uke! De kjører oppover, og tar med hunden. Det blir så koselig! *gleder seg*. Forhåpentligvis kommmer foreldrene mine også, hvis bare pappa får tatt seg fri da! :) *håpe*

Farmoren min har kommet på sykehuset igjen ... Jeg har dårlig samvittighet for å ikke ha ringt henne, og nå er hun hjemme- så det er for sent. Skal ringe henne idag tenkte jeg, må iallfall få snakket med henne. Tror de har funnet ut hva som feiler henne nå, hun tar ikke opp næringsstoffer, så hun må spise lite og ofte. Håper virkelig det hjelper ... Er veldig bekymret for farmoren min :tristbla:

Idag blir det grøt til middag:) Forhåpentligvis rekker forloveden og jeg å gå en kveldstur sammen også:) Føler at vi får lite tid sammen når forloveden jobber så mye :( Den følelsen forsterkes sikkert av at han jobber mye og jeg jobber nesten ikke i det hele tatt ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du som har levert cv'en din til potensielle arbeidsgivere. Håper du får deg jobb. *krysser fingrene*

Ha en fin helg, Teria :klem:!

Takk for det:) Håper det gir utslag også!!!

Du må også ha en super helg! :klem:

-------------------------------------------------------------------------------

Mamma og pappa kommer ikke til neste helg likevel ... kjipt, men foreldrene til forloveden kommer iallfall.

I helga skal jeg på jobb, på mandag skal jeg til lege og på onsdag drar forloveden til Oslo på kurs ... Så da må jeg sove alene for første gang i denne leiligheten, jeg gruer meg!! Er husredd ... :tristbla: Men jeg har bestemt meg for at det skal gå bra. Jeg skal ta kaninen inn på soverommet så jeg har selsskap, og så skal jeg la de fleste lampene i leiligheten stå på jeg er mørkredd når jeg er alene ...

Hvorfor i huleste er det så utrolig mange nydelige små babyer rundt omkring, og damer med stor gravid mage?! Jeg er overbevist om at de er der bare for å friste meg til å få baby ... :ler: Men først må jeg få meg jobb, og det ser ikke ut til å bli lett ... *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå vært hos legen, og tatt blodprøve- uten beroligende tabletter! :hoppe:

For de som ikke har fått det med seg så har jeg blodprøveangst ... I fem år har jeg gått rundt og ikke klart å ta blodprøve, fordi jeg fikk angst bare jeg tenkte på det. Alle legene jeg har hatt har ikke forstått meg, men når jeg flyttet hit fikk jeg en veldig forståelsesfull lege som ga meg beroligende tabletter som jeg skulle ta før jeg tok blodprøve. Da greide jeg det :) Men idag tok jeg blodprøve uten beroligende!! Jeg var skikkelig redd, og det var kjempeekkelt, men det gikk bra. Det gjorde bare litt vondt ...

Så jeg belønte meg selv med en ferskpresset appelsinjuice når jeg gikk hjem :sjarmor:

Idag blir det ikke middag, fordi forloveden skal på kurs etter jobben, og kommer da ikke hjem før ni-ti tida... Så da tar jeg meg en ferdigpizza:)

Nå er det bare to dager til han reiser på kurs!! :overrasket::hakeslepp::(:sad:

Men det går bra, det SKAL gå bra!!

Forresten, jeg har funnet den perfekte jobben å søke på! Indiska skal starte i Trondheim, og trenger dekoratører og selgere! :sjarmor: Må bare finne ut hva jeg skal gjøre med søknaden for at den skal skille seg ut ... Og om jeg skal sende i posten eller på e-mail ... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er med blodprøvene.. Jeg hater blodprøver selv jeg, og må som regel ha med meg mannen min som moralsk støtte når jeg skal ta blodprøver :sjenert: Så jeg syns du har vært kjempe flink i dag jeg :klappe::klappe:

Håper du får en strålende dag i dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er med blodprøvene.. Jeg hater blodprøver selv jeg, og må som regel ha med meg mannen min som moralsk støtte når jeg skal ta blodprøver :sjenert: Så jeg syns du har vært kjempe flink i dag jeg :klappe:  :klappe:

Håper du får en strålende dag i dag :klem:

Takk for det :klem:

Jeg har tatt med meg forloveden tidligere jeg også, og det er til mye hjelp:) Men i går kunne han dessverre ikke være med ... Men det gikk jo bra! :-D

Du må ha en super dag! :klem:

-----------------------------------------------------------------------------------

Etter mye om og men ser det ut til at både svigers og mine foreldre kommer oppover til oss denne helgen, og vi gleder oss! :-D

Forloveden skal bli en dag ekstra borte, han sitter på med foreldrene sine fra Oslo og opp hit igjen. Men heldigvis slipper jeg å være alene mer enn en natt, for foreldrene mine kommer på torsdag, og forloveden og svigers kommer på fredag:) Får bare håpe foreldrene mine kommer nå da, for hvis ikke må jeg være alene to netter ... og det vil jeg svært lite ... Men det ordner seg:)

Møtte de to fra gamleklassen min som jeg har hatt litt kontakt med i høst, idag. Ble til at vi snakket endel før de dro til skolen. Det er så koselig at jeg har kontakt med de, håper det fortsetter- trenger litt flere venner her oppe ... de fleste vennene mine bor på andre steder i landet.

Nå regner det, og det har begynt å bli litt kaldt- så jeg sitter inne under teppet og koser meg. Skikkelig høststemning, det er koselig det! :-D Det er også skikkelig mørkt om kveldene. Syns det skjedde så fort jeg, begynner å bli vinter snart ja ... Men trenger ikke snø riktig enda da :ler:

Idag skal vi kose oss med taco, og så er det tvkveld så da skal jeg sitte i morgenkåpen min og et teppe og forhåpentligvis forloveden i armkroken og se tv- herlig! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøft gjort av deg å klare blodprøve uten beroligende!!! :) er søren ikke lett når en har angst for ting nei... så synes du var modig jeg :D

har alltid hatt så lyst til å gå på indiska butikk! bare sett små ting i blader derfra, vil se alt de har :D

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøft gjort av deg å klare blodprøve uten beroligende!!! :) er søren ikke lett når en har angst for ting nei... så synes du var modig jeg :D

har alltid hatt så lyst til å gå på indiska butikk! bare sett små ting i blader derfra, vil se alt de har :D

:klem:

Takk :)

Er ikke enkelt med angst ... og så er det så mange som ikke forstår problemet. Jeg har møtt på noen leger som har sagt ting som "blodprøve greier du, det greier jo til og med unger!". Jeg blir så sint av slike kommentarer! :frustrert: Heldigvis er legen jeg har nå veldig forståelsesfull:)

Indiska er skikkelig interessant butikk:) Jeg har bare vært i én jeg altså, men ... :sjenert: Jeg elsker dill og dall, og da passer den butikken godt til meg ;)

God natt :klem:

----------------------------------------------------------------------------

Forloveden er nå i Oslo, på konferanse med jobben sin. Det er skikkelig rart å være her uten han ... liker ikke å være alene etter at det har blitt mørkt, og så blir jeg så asosial av å bare sitte inne en hel dag. Holdt på å gå på veggene tidligere. Jeg må lære meg å ta meg en tur ut og finne på noe når jeg kjeder meg, hvis ikke blir jeg gal tilslutt ... Det hjelper faktisk å bare ta en tur ut, sette seg på en benk i byen eller noe, bare å være ute, se andre folk ... Imorgen skal en venninne og jeg gå litt i byen da, så slipper jeg å kjede meg helt ihjel :)

Foreldrene mine kommer imorgen. Da skal jeg lage pizza til de kommer. Har aldri lagd pizza på stenovn før (forloveden har alltid fått oppgava med å steke de :sjenert: ) så vi får håpe det blir bra. Gleder meg til de kommer! :-D

På fredag kommer forloveden hjem, gleeeeeeeeeeder meg! Hater å sove alene ... får ikke sove like godt, og våkner og lurer på hvor han er. Dvs, jeg har aldri sovet alene en hel natt i denne leiligheten ... bare noen timer, så det blir spennende å se hvordan det går. Hvis det blir helt krise har både bestevenninna og forloveden på mobilen slik at jeg kan ringe:) Snille er de!

Men nå er det vel egentlig på tide å legge seg, selv om jeg ikke er trøtt. Noe som kanskje ikke er så rart, siden jeg ikke har gjort noe idag :ler:

Natta! :vinke:

Endret av Teria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg teria :)

Skønner godt at du ikke syns det er noe gøy å være hjemme alene.. Det syns ikke jeg er noe artig heller men med jobben til min mann så må jeg nok bare bli vant med det ja, for han er av og til borte fem netter i strekk, og enda er det nokså nytt og uvant enda så jeg er ikke helt tilfreds med det nei, men hitill har det gått bedre enn forventet, men så har jo jeg noen hunder som holder meg med selskap da og det hjelper jo på :)

Håper du får en koselig dag, og så bra at foreldrene dine kommer sånn at du slipper å være alene ei natt til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du klarte deg uten beroligende da du tok blodprøve. Det var bra du fikk en fastlege som forsto problemet ditt.

Det blir spennende å se om du får den jobben du har lyst på. Du får bruke god tid på finpussen. Jeg skal krysse fingrene for deg :).

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg teria :)

Skønner godt at du ikke syns det er noe gøy å være hjemme alene.. Det syns ikke jeg er noe artig heller men med jobben til min mann så må jeg nok bare bli vant med det ja, for han er av og til borte fem netter i strekk, og enda er det nokså nytt og uvant enda så jeg er ikke helt tilfreds med det nei, men hitill har det gått bedre enn forventet, men så har jo jeg noen hunder som holder meg med selskap da og det hjelper jo på :)

Håper du får en koselig dag, og så bra at foreldrene dine kommer sånn at du slipper å være alene ei natt til :klem:

Heisann :vinke:

Nei, jeg hater å være hjemme alene om kvelden og natten, er husredd ... Er litt for gammel til å være husredd, men :ler:

Kjedelig at mannen din er borte så mye, men du blir jo vant til det, og så blir det sikkert ikke noe problem lengre etterhvert :) Det er veldig mye selskap i dyr! Vurderte å ta kaninen inn på soverommet, men han ville nok heller holdt meg våken ved å tygge på buret istedetfor å beroliget meg ;)

Gleder meg til foreldrene mine kommer!!

Ha en fin kveld! :klem:

Så flott at du klarte deg uten beroligende da du tok blodprøve. Det var bra du fikk en fastlege som forsto problemet ditt.

Det blir spennende å se om du får den jobben du har lyst på. Du får bruke god tid på finpussen. Jeg skal krysse fingrene for deg :).

:klem:

Mhm, er veldig fornøyd :Nikke: Var på tide jeg fikk en lege som forstod meg ... håper jeg får beholde henne lenge, lenge ... :)

Jeg har funnet ut hva cv-en min mangler: referanser! huff, jeg er litt for vimsete, burde tenkt på at jeg trenger referanser ... :sjenert:

Takk for det, snilt av deg! :-D

Har du ikke skrevet noe i blogen din, eller er det jeg som er blond? hmmm

Ha en fortsatt fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var forloveden tilbake! Det var kjempeherlig å ha han hjem igjen! :sjarmor: Og han får aldri dra herfra igjen :ler: Neida, han må vel få lov til det da ;)

Nå har vi hatt besøk av svigers og foreldrene mine, og det har vært kjempekoselig:) Har gått en del i byen, vært på kafé, lagd middag og dessert hjemme og bare kost oss. Det har vært såå koselig:)

Og jeg har fått kjørt litt! :sjarmor:

Svigers er her enda, og ikveld blir det hjemmelaget pizza og brownies med is, naaam! :sikle:

Svigerfar og jeg "sloss" om å få skrape bollen sjokolade isted :ler: Små barn ...

Nå er jeg suuuuuuuuuuulten!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Måtte ein rask tur innom å lese litt om livet ditt utanom alt bryllupspraten..må lese meir ein anna dag, då det var mange sider å komme over.Flinke Teria med blodprøven og med blomkålsuppen! :klappe: Kjekt med besøk! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres ut som dere har hatt det koselig med foreldre og svigerforeldre på besøk.

Hjemmelaget pizza og brownies med is hørtes fristende ut! Ble sulten her jeg sitter :ler:.

Ha en fin uke, Teria :klem:!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :klem:

Høres ut som om du har hatt en koselig helg, og skjønner veldig godt at det var godt å få hjem samboeren din ja :)

Nå fikk jeg kjempe lyst på hjemmelaget pizza i dag så kanskje det blir det i kveld ja :)

Håper du får en koselig dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Måtte ein rask tur innom å lese litt om livet ditt utanom alt bryllupspraten..må lese meir ein anna dag, då det var mange sider å komme over.Flinke Teria med blodprøven og med blomkålsuppen! Kjekt med besøk! :kose:

hei hei!

Koselg at du stikker innom denne dagboken også!

Takk for ros ;) Pappa mener jeg har blitt en liten husmor ... *ler* Synes faktisk det er morsomt å lage mat, jeg! Det hadde jeg aldri trodd jeg kom til å synes!

Ha en fin tirsdag! :klem:

Høres ut som dere har hatt det koselig med foreldre og svigerforeldre på besøk.

Hjemmelaget pizza og brownies med is hørtes fristende ut! Ble sulten her jeg sitter

Ha en fin uke, Teria :klem:!

Heia!

Hadde en kjempekoselig helg, synd den er over så fort!

Pizzaen og browniesene med is var bare heeelt nydelig ;) Men jeg skulle ikke tatt to brownies, de er ganske mektige ... Vi tok de to siste stykkene til frokost på mandag :ler: Det er så typisk forloveden min ;)

Ha en fin uke du også! :klem:

Hei hei :klem:

Høres ut som om du har hatt en koselig helg, og skjønner veldig godt at det var godt å få hjem samboeren din ja

Nå fikk jeg kjempe lyst på hjemmelaget pizza i dag så kanskje det blir det i kveld ja

Håper du får en koselig dag :klem:

heia! :vinke:

Jepp, en helt toppers helg:-d

Samboeren var dypt savnet i de to dagene han var borte. Det hørtes patetisk ut, det!! :sjenert:

Hjemmelaget pizza er nydelig, så det synes jeg du bør lage deg ;)

Ha en fin dag! :klem:

Deilig meny  :sikle:

Hehe ... jepp! ;) Og hei på deg :klem:

--------------------------------------------------------------------------------

Siden jeg bor i trøndelag synes jeg den Yoplait reklamen er så utrolig bra!

"d lukte parfyme tå dæ!" - "ro dæ ne Francoise!" - "æ kan itj lev uten dæ, sjøh!" :ler: (nei, jeg er ikke trøndersktalende ... har prøvd, men det funker ikke)

Jeg har funnet ut at jeg må ha noe å gjøre om dagene framover hvis jeg ikke skal bli heeelt gal ... så her er en liste over hva jeg skal gjøre hvis jeg kjeder meg:

*lese videre i boka mi, som jeg ikke har lest i siden i sommer ...

*finne noe å tegne. Har veldig lyst, men har ikke inspirasjon og motiv ...

*Skrive opp gjesteliste til bryllupet

*gå på Aetat og kikke på ledige stillinger, og bli sett slik at de ser jeg er aktiv jobbsøker.

*smårydde litt

*gå en tur, ta med meg ipoden

*gå ut, til byen og sitte der og ta en is, se på folk eller lignende.

*ta kontakt med to av de gamle klassevennene mine, ta en kaffe

*se en film

*ringe noen jeg ikke har ringt på ei stund

*ringe besta/farmor & farfar

*ta med kanine ut (kanskje litt for kaldt nå?)

*pønske ut en bra middag,og lage den

*dra et stykke ut av byen for å levere jobbsøknader

*dra på shopping, finne en "vinterjakke" som kan brukes i ruskevær

Kommer sikkert flere ting senere.

Nå begynner leilighetene ved siden av oss virkelig å bli ferdige, de har fått rekkverk på verandaen, brosten på uteplassen og det ser ut som de begynner å få ferdig interiøret. Så nå håper jeg virkelig vi får kabel-tv snart!! *krysse fingrene og håååpe*

Må skrive en kreativ søknad til Kremmerhuset jeg, med håndskrift. Jeg hater håndskrifta mi ... Noen som har noen forslag til en kreativ søknad?

Men nå må jeg snart flytte på rumpa ... og komme meg ut litt.

Ååååh, dårlig gjort med smileybegrensninger!! *sur*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...