Gå til innhold

"Jeg skal amme hvor jeg vil, fordi jeg kan"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du lever i en fantasiverden der begge disse tingene eksisterer. Det finnes ingen ledig sofa litt lenger inn i lokalet i en rolig sofa reservert for ammende selv på dagtid i lunsjtider. Valget ditt kommer til å bli enten å amme der du får bord, eller å leve et isolert liv hjemme. 

Anonymkode: a240f...516

Samme her på kjøpesenteret. "Ammerommet" de har er kombinert med stellerom, og der stinker det alltid skitne bleier. Vil du selv spise i drittlukta? Ikke det, nei? 

I tillegg må man gå inn på en butikk og hente nøkkel til rommet, for så å gå tilbake med nøkkelen etterpå. Utrolig styrete.

Anonymkode: e4a64...cd7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvorfor velger du her å rakke ned på en gravid kvinne? 

Du har din mening, hun har sin. Så ikke si at hun ikke får rakke ned, så rakker du ned henne istedet. 

Da forblir du en hykler. 

Oh please. Fordi jeg skriver at det er kjipt å rakke ned på andre, så så rakker jeg ned på en gravid kvinne? 

Er det sånn vi skal drive samfunnet vårt? Noen ytrer svært dømmende å kritiske ting mot et tema, men istedenfor å si i mot, samt forklare hvorfor jeg er uenig så skal jeg nikke å si: takk for meningen din stakkars lille venn? 

Hennes mening er at når andre kvinner mater babyen sin så er de selvopptatte og oppmerksomhetssyke, min mening er at det å rakke ned på kvinner er kjipt. Om hun ønsker å ytre sin mening uten noen som helst reaksjon så får hun sende flaskepost, ikke sitte på et forum hvor folk kan svare. 

Anonymkode: e711d...859

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.10.2023 den 12.44):

Jeg har observert siste tiden at kvinner ammer overalt, noe som i utgangspunktet er helt greit. Men allikevel virker det som om de velger ut enkelte plasser hvor de får flest mulig øyne på seg. Jeg er selv høygravid og har planer om å amme, og må baby ha mat hvis jeg er på kafé så skal hun få det, men jeg kommer allikevel til å plassere meg i en god sofa i hjørnet av kafeen. Hvorfor er det sånn at enkelte så absolutt skal være så offentlig som mulig? Og tar bilder av et ammende barn og legger det ut på Instagram osv?

Kanskje jeg er litt sær, men nå har ikke jeg noen planer om å legge ut bilder av barnet mitt på noen som helst form for sosial plattform. Synes enkelte mødre nå om dagen virker veldig selvopptatte og oppmerksomhetssyke

Anonymkode: 0f156...f08

Jeg ammet der jeg måtte hadde gjerne med stor «gulpeklut» så jeg kunne dekke litt til, men ikke alltid man finner hverken en rolig eller gjemt plass inni et hjørne. Hva gjør du hvis du er på kafé, det er ikke ledig plass i hjørnet og ungen MÅ HA MAT NÅ? Lar du da ungen sulte? Skal ungen skrike til du finner en passende plass fordi det er viktigere enn at ungen får mat? Eller hvordan løser du det? 
Ikke alltid det handler om å være selvopptatt eller oppmerksomhetssyk, men at ungen må ha mat og det må skje fort for å slippe å forstyrre alle med masse babyhyl og slikt.. 

Du virker redd for å se pupp eller hva andre tenker om deg hvis du sitter midt på et senter med puppen ute. Slapp av og gjør som du vil, også lar du andre få gjøre som de vil uten at du må stemple de som oppmerksomhetssyk, upassende og selvopptatt. 

Anonymkode: b9e81...08c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ammer ikke på steder som er populære og fulle av øyner med vilje. Man ammer når barnet er sultent og med mindre du vil isolere deg hjemme og amme der så ingen ser så får du bare godta at folk ammer der hvor de er til enhver tid. Å sitte i en god sofa er en fordel for da får kroppen støtte for det arbeidet som skal gjøres. Lykke til med amminga og håper du får til å amme. 

Anonymkode: 34e6e...716

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Oh please. Fordi jeg skriver at det er kjipt å rakke ned på andre, så så rakker jeg ned på en gravid kvinne? 

Er det sånn vi skal drive samfunnet vårt? Noen ytrer svært dømmende å kritiske ting mot et tema, men istedenfor å si i mot, samt forklare hvorfor jeg er uenig så skal jeg nikke å si: takk for meningen din stakkars lille venn? 

Hennes mening er at når andre kvinner mater babyen sin så er de selvopptatte og oppmerksomhetssyke, min mening er at det å rakke ned på kvinner er kjipt. Om hun ønsker å ytre sin mening uten noen som helst reaksjon så får hun sende flaskepost, ikke sitte på et forum hvor folk kan svare. 

Anonymkode: e711d...859

Oppmerksomhetssyk som gir barnet mat? Tror noen nå rette på de vrangforestillingene der. 

Anonymkode: 34e6e...716

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.10.2023 den 12.44):

Jeg har observert siste tiden at kvinner ammer overalt, noe som i utgangspunktet er helt greit. Men allikevel virker det som om de velger ut enkelte plasser hvor de får flest mulig øyne på seg. Jeg er selv høygravid og har planer om å amme, og må baby ha mat hvis jeg er på kafé så skal hun få det, men jeg kommer allikevel til å plassere meg i en god sofa i hjørnet av kafeen. Hvorfor er det sånn at enkelte så absolutt skal være så offentlig som mulig? Og tar bilder av et ammende barn og legger det ut på Instagram osv?

Kanskje jeg er litt sær, men nå har ikke jeg noen planer om å legge ut bilder av barnet mitt på noen som helst form for sosial plattform. Synes enkelte mødre nå om dagen virker veldig selvopptatte og oppmerksomhetssyke

Anonymkode: 0f156...f08

Når sant skal sies kan du ikke alt nå si med 100% sikkerhet du skal amme barnet. Ting kan skje, og kanskje baby må ha MME på flaske eller du kan kan risikere å måtte pumpe for baby tar kun MM på flaske.

Dersom barnet ender opp med flaske, kommer du da likevel til å finne deg en sofa eller krok slik baby drikker av flaska? Mat er mat. For baby er mat mat. Om du trekker deg tilbake for å amme baby, burde du vel da også gjøre det om baby kun tar flaske uavhengig om det er MM på flaska eller MME.

Selv ser jeg ikke eller har ikke sett overflod av de som poster bilder når de ammer. Skjønner ikke hvorfor du henger deg opp i det. Andre må få gjøre som de vil eller?

 

Har selv både ammet barn og hatt barn som kun tok flaske. Som nevnt over ikke alltid amming blir slik du tenker nå før baby er født.

Anonymkode: 14992...331

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angry Man skrev (På 24.10.2023 den 18.36):

Bare å flekke fram puppen så jeg får noe å se på. Trenger jeg melk i kaffen spør jeg gjerne høflig om å få litt også.

😂

Gjør det. Vær så snill :laugh:

Anonymkode: f3f52...0be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg ammet der jeg måtte hadde gjerne med stor «gulpeklut» så jeg kunne dekke litt til, men ikke alltid man finner hverken en rolig eller gjemt plass inni et hjørne. Hva gjør du hvis du er på kafé, det er ikke ledig plass i hjørnet og ungen MÅ HA MAT NÅ? Lar du da ungen sulte? Skal ungen skrike til du finner en passende plass fordi det er viktigere enn at ungen får mat? Eller hvordan løser du det? 
Ikke alltid det handler om å være selvopptatt eller oppmerksomhetssyk, men at ungen må ha mat og det må skje fort for å slippe å forstyrre alle med masse babyhyl og slikt.. 

Du virker redd for å se pupp eller hva andre tenker om deg hvis du sitter midt på et senter med puppen ute. Slapp av og gjør som du vil, også lar du andre få gjøre som de vil uten at du må stemple de som oppmerksomhetssyk, upassende og selvopptatt. 

Anonymkode: b9e81...08c

Da går du på toalettet, ellet finner deg en krok et annet sted.

Anonymkode: f3f52...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de to første ammet jeg der det passet seg, følte meg selvsikker og hadde tro på at alle oppegående mennesker delte mitt syn på at er barnet sultent, så gir man mat, selv om man befinner seg i en gang eller på café.

Med de to siste så begynte jeg å gjemme meg bort, droppe å dra bort i det heletatt hvis det var sjans for at barnet ble sultent, fordi jeg var livredd for å krenke noen eller å få kjeft om jeg ammet offentlig. Forskjellen var sy jeg i mellomtiden hadde lest i diverse kommentarfelt.

Jeg tror ikke jeg trenger å forklare hvilke av disse gangene jeg hadde det best med meg selv og min opplevelse, eller å si hva som er riktig. At man i det heletatt skal være nødt til å VURDERE å ikke gjøre ting fordi noen kan bli krenka? Nei vet du, hvis du finner noe andre gjør krenkende så er det faktisk kun DEG og ditt syn du kan gjøre noe med. Du kan ikke endre andre. Du kan ikke kontrollere andre. Og å forsøke er bare sykt.

Jeg blir seksuelt opphisset av å se mannepupper, forresten. Aldri har jeg bedt en mann dekke seg til, selv om jeg kan synes det er ubehagelig når jeg er i et forhold. JEG må selv distansere meg, for andre kan ikke ta hensyn til meg hele tiden. Samme gjelder andre veien. Nå har jeg blitt så gammel at jeg tenker at om noen har et problem med puppene mine, så får de ta ansvar for det selv!! 

Anonymkode: f4cdd...2c7

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Da går du på toalettet, ellet finner deg en krok et annet sted.

Anonymkode: f3f52...0be

Hvis du synes det er så ubehagelig å se diende barn, så kan jo heller du ta med deg maten på dass og spise.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/24/2023 at 12:44 PM, AnonymBruker said:

Jeg har observert siste tiden at kvinner ammer overalt, noe som i utgangspunktet er helt greit. Men allikevel virker det som om de velger ut enkelte plasser hvor de får flest mulig øyne på seg. Jeg er selv høygravid og har planer om å amme, og må baby ha mat hvis jeg er på kafé så skal hun få det, men jeg kommer allikevel til å plassere meg i en god sofa i hjørnet av kafeen. Hvorfor er det sånn at enkelte så absolutt skal være så offentlig som mulig? Og tar bilder av et ammende barn og legger det ut på Instagram osv?

Kanskje jeg er litt sær, men nå har ikke jeg noen planer om å legge ut bilder av barnet mitt på noen som helst form for sosial plattform. Synes enkelte mødre nå om dagen virker veldig selvopptatte og oppmerksomhetssyke

Anonymkode: 0f156...f08

Når jeg kommer over damer som absolutt skal dra frem puppen i full belysning. pleier jeg å gå litt nærmere også stirrer jeg ekelt på de, viser at dette tenner meg og selvfølgelig vise at kulen i buksa vokser. 
De fleste stopper ganske fort og gjør det aldri igjen.

og jeg holder på å dø av latter. (jeg liker ikke det de gjør, og de liker ikke hva jeg gjør. vinn vinn)

Anonymkode: 066db...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når jeg kommer over damer som absolutt skal dra frem puppen i full belysning. pleier jeg å gå litt nærmere også stirrer jeg ekelt på de, viser at dette tenner meg og selvfølgelig vise at kulen i buksa vokser. 
De fleste stopper ganske fort og gjør det aldri igjen.

og jeg holder på å dø av latter. (jeg liker ikke det de gjør, og de liker ikke hva jeg gjør. vinn vinn)

Anonymkode: 066db...139

Åja, så det er sånn det skal være. 😉

Da håper jeg du får oppleve at noen kommer med en stivert og stiller seg foran deg når du sitter ute å spiser også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bålkaffe said:

Åja, så det er sånn det skal være. 😉

Da håper jeg du får oppleve at noen kommer med en stivert og stiller seg foran deg når du sitter ute å spiser også.

hvor kommer logikken din fra? 
for det du sier gir ingen mening 🤣

Anonymkode: 066db...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ammer der jeg er, jeg orker ikke flytte meg fordi jeg må amme med mindre baby trenger bleieskift for da går jeg selvsagt på stellerommet.

For en stund siden var jeg på ikea. De hadde en ammekrok men det var ikke mulig å få inn vogna mellom bordene og inn i den kroken, da satte jeg meg på en sofa rett ved. Mest fordi baby ville ha mat, og det NÅ men jeg syns plasseringen passet seg slik at kanskje de ansatte så at dette var en idiotisk plassering av ammekrok.

Anonymkode: cc1c9...41b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

hvor kommer logikken din fra? 
for det du sier gir ingen mening 🤣

Anonymkode: 066db...139

Du klarer ikke å se logikken?

Hvorfor skal du trenge deg inn på en baby som spiser med en ståpikk og slenge stygge blikk, fordi mora gjør det hun skal gjøre, nemlig å mate ungen sin?

Du åpner for at andre kan gjøre eksakt det samme mot deg: nemlig å stille seg opp med en synlig ståpikk foran deg og sende deg stygge blikk når du sitter ute å spiser.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Bålkaffe said:

Du klarer ikke å se logikken?

Hvorfor skal du trenge deg inn på en baby som spiser med en ståpikk og slenge stygge blikk, fordi mora gjør det hun skal gjøre, nemlig å mate ungen sin?

Du åpner for at andre kan gjøre eksakt det samme mot deg: nemlig å stille seg opp med en synlig ståpikk foran deg og sende deg stygge blikk når du sitter ute å spiser.

De må gjerne komme. bare litt vanskelig å idetifisere meg hvis jeg sitter ute et sted kontra en som sitter med tittsa ute

Anonymkode: 066db...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Når jeg kommer over damer som absolutt skal dra frem puppen i full belysning. pleier jeg å gå litt nærmere også stirrer jeg ekelt på de, viser at dette tenner meg og selvfølgelig vise at kulen i buksa vokser. 
De fleste stopper ganske fort og gjør det aldri igjen.

og jeg holder på å dø av latter. (jeg liker ikke det de gjør, og de liker ikke hva jeg gjør. vinn vinn)

Anonymkode: 066db...139

Så det er vinn vinn for deg at alle rundt deg ser at du er en ekkel gris? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

De må gjerne komme. bare litt vanskelig å idetifisere meg hvis jeg sitter ute et sted kontra en som sitter med tittsa ute

Anonymkode: 066db...139

Ah, så nå skjønte du logikken?

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dummeste jeg har hørt i hele mitt liv. Skal vi få sånne amerikanske tilstander hvor gravide og ammede blir stuet vekk - gjerne sitte på et toalett og amme fordi gud forby noen skulle få et glimps av en pupp? Nei takk. 
 

Gikk rundt alene på rema og så begynte junior å hylgrine. Han var sulten. Skulle jeg satt fra meg vogna med masse varer i og gått ut i bilen for å amme i 30 min? Skulle jeg, i juni med sommerkjole, kjøpt et sjal for å ha over? Nei takk. 
 

Jeg tok han ut av handlevogn»stolen», og la han disket til puppen. Så gikk jeg rundt og handlet ferdig, mens jeg ammet. Handler ikke om å flashe noen, handler om at babyen må ha mat.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Hansehan said:

Så det er vinn vinn for deg at alle rundt deg ser at du er en ekkel gris? 

Det er det som er poenget da. vær ekkel for å oppnå ønsket resultat

Anonymkode: 066db...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...