Gå til innhold

"Jeg skal amme hvor jeg vil, fordi jeg kan"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det gjør vi ikke. Skifte bleie gjør man på stellerom/do. Spise gjør man på kafe. Ungen spiser. Altså, skal han/hun ikke på dass og spise. 

Anonymkode: e4a64...cd7

Da kan man sitte på stellerommet og mate. En liten unge driter i hvor den spiser.

Sitter du deg ned ved spisebordet hjemme, hver gang du skal amme?

Anonymkode: f3f52...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 24.10.2023 den 13.11):

Ikke rakk ned på andre kvinner som ikke har samme syn på ting som deg selv. Det er en dårlig vane som fort farger hvordan man ser samfunnet. 

Kanskje noen bare føler for å amme fordi ungen er sulten, og de ikke gidder å lete etter et lite hjørne for å være akkurat gjemt nok for din smak, og det er helt ok. 

Vi kaller ikke andre kvinner for selvopptatte og opperksomhetssyke for at de ikke følger dine standarder for hva som skal skjules å hva som er greit. 

Jeg er en frivillig barnløs kvinne, og har aldri sett på ammende kvinner (eller soMe bilder av ammede barn) som verken mer, eller mindre "slitsomt" enn alt annet barnesnakket. Så for min del kan alle kvinner amme barne sitt der de føler for det. Det viktigste er at ungen får mat, ikke om andre synes det er upassende eller ikke. (altså jeg synes ikke barnesnakk er slitsomt eller noe sånt, jeg har bare ikke barn selv. men barn, babyer og gravide er en naturlig del av mitt samfunn, så da fortjener de å være tilstede, uansett hvor aktuelt det er for meg)

Anonymkode: e711d...859

men om man ammer der og da kun for at babyen er sulten, hvorfor må hun dra fram mobilen og snappe bilder av det? Desduten sier ekspertene at man ikke skal sitte med mobilen men fokusere på babyen fordi babyen trenger øyekontakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Nei, alle er ikke som dette. Dette er DEG. Jeg dekket meg til og ingen kunne se brystvortene mine. Eldste min var for øvrig et kolikkbarn, og jeg rakk likevel å dekke meg og barnet til med skjerf e.l. 

Anonymkode: 4fff2...141

Sikkert kjempebehagelig for barnet å bli dekket til...

Det er jo så ekstremt deilig å puste under et tøystykke.

Frie luftveier er oppskrytt. Særlig når én av to pustemuligheter allerede er opptatt.

Anonymkode: 47c9b...783

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (5 minutter siden):

men om man ammer der og da kun for at babyen er sulten, hvorfor må hun dra fram mobilen og snappe bilder av det? Desduten sier ekspertene at man ikke skal sitte med mobilen men fokusere på babyen fordi babyen trenger øyekontakt

Jeg har innmari mange bilder av babyen som ammer, men de er ikke publisert noe sted. Det er minner, for den tiden går så alt for fort. Det er ingen motsetning mellom å holde masse øyekontakt med baby og å ta et par bilder i løpet av ammeøkten - for ikke å snakke om alle gangene babyen ammer med lukkede øyne i halvsøvne. 

Anonymkode: 82d5d...93e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sikkert kjempebehagelig for barnet å bli dekket til...

Det er jo så ekstremt deilig å puste under et tøystykke.

Frie luftveier er oppskrytt. Særlig når én av to pustemuligheter allerede er opptatt.

Anonymkode: 47c9b...783

Vi har nok ulik forståelse av hva det innebærer å "dekke til"....

Anonymkode: 4fff2...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes amming skal ses på som like interessant som at noen spiser mat. Man bør ikke måtte gjemme seg bort i kroker for å amme, det er ikke noe feil/skamfullt/superprivat med amming. Det er en baby som spiser fra en pupp, om man ser en pupp så får man tåle det. Pupper er ikke farlig. 

Anonymkode: 82d5d...93e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har nok ulik forståelse av hva det innebærer å "dekke til"....

Anonymkode: 4fff2...141

Ja, det håper jeg da.

For når du sier at du dekket til barnet med et skjerf, så jeg for meg at barnet og puppen fikk et skjerf over seg slik at de ikke syntes, skjønner du. Og å puste under et skjerf er jo noe helt annet enn å puste utildekket.

Glad jeg tok feil, hva mente du egentlig?

Anonymkode: 47c9b...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, det håper jeg da.

For når du sier at du dekket til barnet med et skjerf, så jeg for meg at barnet og puppen fikk et skjerf over seg slik at de ikke syntes, skjønner du. Og å puste under et skjerf er jo noe helt annet enn å puste utildekket.

Glad jeg tok feil, hva mente du egentlig?

Anonymkode: 47c9b...783

Oi, om du ønsker å sitte med puppen i det fri, så skal ikke jeg forsøke å nekte deg, altså.

Å dekke seg til betyr ikke at man pakker både baby og pupp helt inn i et skjerf/pledd/what ever. Man dekker seg til, som i at minst mulig blir synlig for offentligligheten. Babyen i seg selv dekker noe, tøyet vi har på oss kan dekke noe, og et skjerf e.l. kan dere noe. Man kan også skjerme seg fra offentlig skue ved å trekke seg litt unna folkemengden. Jeg har ammet flere barn selv på denne måten, uten at babyen fikk pusteproblemer av den grunn. 

Gjør som du vil. Jeg synes fortsatt at det er ulekkert med bryst som veltes ut i offentligheten.

Anonymkode: 4fff2...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Oi, om du ønsker å sitte med puppen i det fri, så skal ikke jeg forsøke å nekte deg, altså.

Å dekke seg til betyr ikke at man pakker både baby og pupp helt inn i et skjerf/pledd/what ever. Man dekker seg til, som i at minst mulig blir synlig for offentligligheten. Babyen i seg selv dekker noe, tøyet vi har på oss kan dekke noe, og et skjerf e.l. kan dere noe. Man kan også skjerme seg fra offentlig skue ved å trekke seg litt unna folkemengden. Jeg har ammet flere barn selv på denne måten, uten at babyen fikk pusteproblemer av den grunn. 

Gjør som du vil. Jeg synes fortsatt at det er ulekkert med bryst som veltes ut i offentligheten.

Anonymkode: 4fff2...141

Oi, så det var akkurat som jeg trodde likevel!

(Jeg visste nok det)

Vi syntes jo alle under koronatiden at et tildekket ansikt ga nøyaktig samme pustefrihet som ikke å bruke maske.

Var ingen som følte lettelse over å puste fritt igjen.

Min pupp ser ingen, så ta det helt rolig.

Synes bare det er interessant at det er viktigst å fysisk dekke til den stakkars ungen.

Anonymkode: 47c9b...783

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Oi, så det var akkurat som jeg trodde likevel!

(Jeg visste nok det)

Vi syntes jo alle under koronatiden at et tildekket ansikt ga nøyaktig samme pustefrihet som ikke å bruke maske.

Var ingen som følte lettelse over å puste fritt igjen.

Min pupp ser ingen, så ta det helt rolig.

Synes bare det er interessant at det er viktigst å fysisk dekke til den stakkars ungen.

Anonymkode: 47c9b...783

Det var det, ja? Interessant. 

Anonymkode: 4fff2...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Oi, om du ønsker å sitte med puppen i det fri, så skal ikke jeg forsøke å nekte deg, altså.

Å dekke seg til betyr ikke at man pakker både baby og pupp helt inn i et skjerf/pledd/what ever. Man dekker seg til, som i at minst mulig blir synlig for offentligligheten. Babyen i seg selv dekker noe, tøyet vi har på oss kan dekke noe, og et skjerf e.l. kan dere noe. Man kan også skjerme seg fra offentlig skue ved å trekke seg litt unna folkemengden. Jeg har ammet flere barn selv på denne måten, uten at babyen fikk pusteproblemer av den grunn. 

Gjør som du vil. Jeg synes fortsatt at det er ulekkert med bryst som veltes ut i offentligheten.

Anonymkode: 4fff2...141

Sier du det samme til ungjenter som går med magetopper og pupper som nesten velter ut av BH? Skjørt som mer minner om et belte? Damer som soler seg toppløse på stranden? Eller er det bare ammende kvinner du vil til livs? 

Anonymkode: e4a64...cd7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sier du det samme til ungjenter som går med magetopper og pupper som nesten velter ut av BH? Skjørt som mer minner om et belte? Damer som soler seg toppløse på stranden? Eller er det bare ammende kvinner du vil til livs? 

Anonymkode: e4a64...cd7

Velter puppene ut av BHen eller bare nesten? Soler kvinnene seg toppløs på uterestaurant og, eller bare på stranden? Kan menn gå med bar overkropp på restaurant? Kan folk gå naken på kafe om de vil? 

Man har sine grenser for hva man synes er passende i ulike settinger. Vi er alle forskjellige, og jeg har selv vært en ammende kvinne over flere år, så jeg forstår ikke helt hva du mener med at jeg vil "ammende kvinner til livs"?! 

Anonymkode: 4fff2...141

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Velter puppene ut av BHen eller bare nesten? Soler kvinnene seg toppløs på uterestaurant og, eller bare på stranden? Kan menn gå med bar overkropp på restaurant? Kan folk gå naken på kafe om de vil? 

Man har sine grenser for hva man synes er passende i ulike settinger. Vi er alle forskjellige, og jeg har selv vært en ammende kvinne over flere år, så jeg forstår ikke helt hva du mener med at jeg vil "ammende kvinner til livs"?! 

Anonymkode: 4fff2...141

Ja, mange ungjenter har minimalt med klær. De flasher mage, halve puppen og halve rompeballen. Ingen reagerer på det, fordi det er seksuelt fint og pent. Men når pupp løsrives fra sex, blir det ekkelt, av en eller annen grunn. 

Anonymkode: e4a64...cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, mange ungjenter har minimalt med klær. De flasher mage, halve puppen og halve rompeballen. Ingen reagerer på det, fordi det er seksuelt fint og pent. Men når pupp løsrives fra sex, blir det ekkelt, av en eller annen grunn. 

Anonymkode: e4a64...cd7

Hva så om de har minimalt med klær? Og jo, det er da nok av folk som kritiserer unge jenters klesstil. Men toppløse ser du dem ikke, verken i gaten eller på restaurant. 

Pupper løsrevet fra sex blir feilaktig stemplet som ekkelt, sier du.. vil det si at du ikke hadde hatt noe imot å spise en finere middag på restaurant med toppløse kvinner sittende ved nabobordet?

Anonymkode: 4fff2...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Oi, om du ønsker å sitte med puppen i det fri, så skal ikke jeg forsøke å nekte deg, altså.

Å dekke seg til betyr ikke at man pakker både baby og pupp helt inn i et skjerf/pledd/what ever. Man dekker seg til, som i at minst mulig blir synlig for offentligligheten. Babyen i seg selv dekker noe, tøyet vi har på oss kan dekke noe, og et skjerf e.l. kan dere noe. Man kan også skjerme seg fra offentlig skue ved å trekke seg litt unna folkemengden. Jeg har ammet flere barn selv på denne måten, uten at babyen fikk pusteproblemer av den grunn. 

Gjør som du vil. Jeg synes fortsatt at det er ulekkert med bryst som veltes ut i offentligheten.

Anonymkode: 4fff2...141

Du må ha K pupp eller noe du, som måtte velte ut puppen for å amme offentlig. Vi andre klarer heldigvis å gjøre det litt mer diskré. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Velter puppene ut av BHen eller bare nesten? Soler kvinnene seg toppløs på uterestaurant og, eller bare på stranden? Kan menn gå med bar overkropp på restaurant? Kan folk gå naken på kafe om de vil? 

Man har sine grenser for hva man synes er passende i ulike settinger. Vi er alle forskjellige, og jeg har selv vært en ammende kvinne over flere år, så jeg forstår ikke helt hva du mener med at jeg vil "ammende kvinner til livs"?! 

Anonymkode: 4fff2...141

Men du vil jo tydeligvis det, når du ikke liker offentlig amming. 

Anonymkode: 8cee9...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

vil det si at du ikke hadde hatt noe imot å spise en finere middag på restaurant med toppløse kvinner sittende ved nabobordet?

Hvorfor sammenligner du toppløs kvinner med ammende kvinner med klær på? Denne debatten handler ikke om at kvinner skal gå toppløse på restaurant, men om å amme. To veldig forskjellige ting. 

Anonymkode: 82d5d...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Oi, om du ønsker å sitte med puppen i det fri, så skal ikke jeg forsøke å nekte deg, altså.

Å dekke seg til betyr ikke at man pakker både baby og pupp helt inn i et skjerf/pledd/what ever. Man dekker seg til, som i at minst mulig blir synlig for offentligligheten. Babyen i seg selv dekker noe, tøyet vi har på oss kan dekke noe, og et skjerf e.l. kan dere noe. Man kan også skjerme seg fra offentlig skue ved å trekke seg litt unna folkemengden. Jeg har ammet flere barn selv på denne måten, uten at babyen fikk pusteproblemer av den grunn. 

Gjør som du vil. Jeg synes fortsatt at det er ulekkert med bryst som veltes ut i offentligheten.

Anonymkode: 4fff2...141

Hvis du selv har ammet, bør du også vite at å amme ikke vil si at man sitter med puppen I det fri 🙄

Anonymkode: 8cee9...22a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinsiew skrev (11 minutter siden):

Du må ha K pupp eller noe du, som måtte velte ut puppen for å amme offentlig. Vi andre klarer heldigvis å gjøre det litt mer diskré. 

Hva er K pupp? Og nei, alle ønsker ikke å amme diskret, som vel var hele poenget med denne tråden? 

Anonymkode: 4fff2...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Men du vil jo tydeligvis det, når du ikke liker offentlig amming. 

Anonymkode: 8cee9...22a

Liker jeg offentlig amming? 

Anonymkode: 4fff2...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...