Gå til innhold

"Jeg skal amme hvor jeg vil, fordi jeg kan"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hansehan skrev (15 timer siden):

Så du pleier å glo på ammende kvinner? Hvorfor det?

For at de skal føle seg ukomfortable og flytte seg til en egnet plass.

Anonymkode: f3f52...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Menelaos skrev (15 timer siden):

Hva skal de gjøre la være å mate ungen når den er sulten?

Kanskje du skal slutte å stirre på kvinner som ammer.

 

De får bruke flaske.

Anonymkode: f3f52...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Menelaos
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De får bruke flaske.

Anonymkode: f3f52...0be

Eller så kan du slutte å stirre på kvinner som ammer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

For at de skal føle seg ukomfortable og flytte seg til en egnet plass.

Anonymkode: f3f52...0be

Hvorfor det? Kan du ikke bare la være å se på dem?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For at de skal føle seg ukomfortable og flytte seg til en egnet plass.

Anonymkode: f3f52...0be

På dass, altså? Ofte finnes det ikke "egnet plass" for ammende kvinner. Det finnes derimot egnet plass for trakasserende menn. Det heter fengsel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De får bruke flaske.

Anonymkode: f3f52...0be

Ikke alle barn tar flaske. Det er også mye bedre med morsmelk enn erstatning (og før du sier at man kan jo pumpe, så er det ikke alle som får det til, og det er i tillegg idiotisk å bruke ekstra tid til å pumpe noe i en flaske som man har naturlig festet til kroppen)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

For at de skal føle seg ukomfortable og flytte seg til en egnet plass.

Anonymkode: f3f52...0be

Du overvurderer for øvrig kvinnenes reaksjon. Vi har alle opplevd creepy menn som stirrer og smiler ekkelt. Det er ikke noe som overrasker eller avskrekker oss lenger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrejesus for et kommentarfelt. Unnskyld språkbruken. Mister litt trua på mennesker her. 
Her er det mange mislykkede individer som ikke har det bra med seg selv. Kondolerer. 
 

Og du/dere som planlegger å sette seg å nistirre på en ammende kvinne, synd for dere at jeg har avsluttet produksjon. Jeg hadde kommet til å ropt ut til hele lokalet hva i helvete dere driver på med. Skulle satt en stopper for tullet deres rimelig kjapt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (12 minutter siden):

Herrejesus for et kommentarfelt. Unnskyld språkbruken. Mister litt trua på mennesker her. 
Her er det mange mislykkede individer som ikke har det bra med seg selv. Kondolerer. 
 

Og du/dere som planlegger å sette seg å nistirre på en ammende kvinne, synd for dere at jeg har avsluttet produksjon. Jeg hadde kommet til å ropt ut til hele lokalet hva i helvete dere driver på med. Skulle satt en stopper for tullet deres rimelig kjapt. 

Synes det er feil av deg, å framstille det som alle i kommentarfeltet har problemer med at kvinner ammer.

Anonymkode: b99bf...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Synes det er feil av deg, å framstille det som alle i kommentarfeltet har problemer med at kvinner ammer.

Anonymkode: b99bf...4c8

Nei det har jeg jo ikke sagt. 
Sikter ikke til ts fex, men ble lettere sjokkert over noen i den siste delen av tråden her. 
Tror du skjønner hva jeg sikter til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menelaos skrev (7 timer siden):

Eller så kan du slutte å stirre på kvinner som ammer.

 

Før i tiden klarte vi kvinner å skjule oss når vi ammet. Nå er det om å gjøre å flekke puppene i synet på andre.

Anonymkode: f3f52...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du sitter på en cafe og barnet ditt er sulten så dekker du barnets behov for mat det er helt grunnleggende hos alle foreldre. Dekking av det behovet må faktisk komme før hva du personlig tenker er sosialt akseptert. Offentlig amming bør være ( og er vel egentlig) like naturlig som offentlig spising i sin helhet. Ja, det er noen som har kjempet en kamp om nettopp dette, men ærlig talt den kampen er egentlig totalt sett i samfunnet ganske ferdig ( ingen som blir kastet ut eller får kommentarer på at de ammer barnet sitt offentlig lenger?) . Det er faktisk problematisk når denne kampen har blitt ( slik jeg ser det) mer en trend og at det skal ropes høyt om hver gang man ammer barnet sitt offentlig. Virker det ikke da mot sin hensikt? For hvem roper høyt og smeller ut på sosiale medier hver gang de spiser offentlig? Det er også slik at barnet som blir delt på disse bildene muligens ikke synes det er så kult at det ligger bilder  av de med puppen til mamma i munnen på nettet når de blir tenåringer. For uansett hvor naturlig det er så det flaut når man er i den alderen.                           En helt annen ting TS: bare forbered deg på å svelge MANGE STORE kameler etter at barnet er født og flere år frem i tid. Du vil nok som flere av oss lære å ikke være for bastant i uttalelsene 😉

Endret av Supermarit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Supermarit skrev (På 28.10.2023 den 22.09):

Om du sitter på en cafe og barnet ditt er sulten så dekker du barnets behov for mat det er helt grunnleggende hos alle foreldre. Dekking av det behovet må faktisk komme før hva du personlig tenker er sosialt akseptert. Offentlig amming bør være ( og er vel egentlig) like naturlig som offentlig spising i sin helhet. Ja, det er noen som har kjempet en kamp om nettopp dette, men ærlig talt den kampen er egentlig totalt sett i samfunnet ganske ferdig ( ingen som blir kastet ut eller får kommentarer på at de ammer barnet sitt offentlig lenger?) . Det er faktisk problematisk når denne kampen har blitt ( slik jeg ser det) mer en trend og at det skal ropes høyt om hver gang man ammer barnet sitt offentlig. Virker det ikke da mot sin hensikt? For hvem roper høyt og smeller ut på sosiale medier hver gang de spiser offentlig? Det er også slik at barnet som blir delt på disse bildene muligens ikke synes det er så kult at det ligger bilder  av de med puppen til mamma i munnen på nettet når de blir tenåringer. For uansett hvor naturlig det er så det flaut når man er i den alderen.                           En helt annen ting TS: bare forbered deg på å svelge MANGE STORE kameler etter at barnet er født og flere år frem i tid. Du vil nok som flere av oss lære å ikke være for bastant i uttalelsene 😉

Hvorfor er det så vanskelig med flaske? Det er bare å venne ungen til det. Jeg ga kun flaske til mine fra begynnelsen av og til de ble avvent,

Anonymkode: f3f52...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor er det så vanskelig med flaske? Det er bare å venne ungen til det. Jeg ga kun flaske til mine fra begynnelsen av og til de ble avvent,

Anonymkode: f3f52...0be

Her tok det 8 mnd med flaskemating flere ganger fir dag før barnet tok flaske 😅

Kunne ønske jeg hadde det så enkelt som deg! Her var måltider fra fødsel til 7-8 mnd med sprøyte og etterhvert kopp. 

Anonymkode: d08cf...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så kjekt å gjemme seg i en krok mens barnet ammer. Er man på cafe, så er det jo ofte med venninner, og da vil jeg snakke med dem og ikke sitte og gjemme meg i et hjørne i 20 minutter. Det tar tid å amme. 

Så skal ammende få lov å være ute i offentligheten? Det er jo ikke sånn at du kan amme på gata i dette været, så skal du amme ute, så må du nesten finne en plass å sitte. 

Jeg tror du TS vil få et liv mer realistisk bilde på dette når din tid kommer, og kanskje også se på puppene dine som mer mat enn pryd. 

Anonymkode: 19ea7...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor er det så vanskelig med flaske? Det er bare å venne ungen til det. Jeg ga kun flaske til mine fra begynnelsen av og til de ble avvent,

Anonymkode: f3f52...0be

Hvorfor er det så vanskelig med pupp? Det er jo bare å venne ungene til det. Skjønner ikke hvorfor noen ikke får til amming heller du da «for det er jo bare å venne ungen til det».

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.10.2023 den 17.52):

Før i tiden klarte vi kvinner å skjule oss når vi ammet. Nå er det om å gjøre å flekke puppene i synet på andre.

Anonymkode: f3f52...0be

Er det det? Det har jeg ikke sett? 

Før i tiden? Når før i tiden skjulte ammende kvinner seg? Holdt de seg hjemme hele tiden da? Syns synd på dere som måtte forsake hele deres sosiale liv når dere fikk barn, bare fordi dere ikke kunne gi ungen mat ute. 

Du må jo ha store problemer med å gå ute blant folk på sommeren, så mange kvinner som går rundt med dyp utringning. Man ser jo mer pupp på de, enn på ammende kvinner. På ammende kvinner ser man stort sett kun et bakhodet på en baby, og null pupp. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinsiew skrev (45 minutter siden):

Er det det? Det har jeg ikke sett? 

Før i tiden? Når før i tiden skjulte ammende kvinner seg? Holdt de seg hjemme hele tiden da? Syns synd på dere som måtte forsake hele deres sosiale liv når dere fikk barn, bare fordi dere ikke kunne gi ungen mat ute. 

Du må jo ha store problemer med å gå ute blant folk på sommeren, så mange kvinner som går rundt med dyp utringning. Man ser jo mer pupp på de, enn på ammende kvinner. På ammende kvinner ser man stort sett kun et bakhodet på en baby, og null pupp. 

Dette! INGEN reagerer på at damer soler seg toppløse, nei, det er "moderne", "frigjorte" og "kropp er naturlig". Men en kvinne som har klær på, og ammer babyen, hun skal lynsjes. Hun skal helst sitte på dass, heldekket, og amme der. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammer offentlig når jeg må det, glor tilbake på de som glor på meg 😊

Anonymkode: 6da91...f30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...