Gå til innhold

"Jeg skal amme hvor jeg vil, fordi jeg kan"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er ikke noe rart at noen har angst om amming hvis man skal bli dømt hver gang. Jeg har aldri vært glad i å vise meg fram. Men når man får barn så er puppene mat til ungen. Så jeg tenkte ikke over hvor jeg amma. Jeg ville bare gi mat. Men jeg dekket meg til slik at det ikke var full pupp for folk. Men ungen skal jo puste å. 

Anonymkode: 7dba1...f5c

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hennes metode gjorde de rundt veldig ukomfortable.  De reagerte ikke på ammingen, eller hvir hun ammet, men på at hun luftet brystet i forkant og etterkant.

Anonymkode: f582c...0eb

Det er ikke noe fornuft i dette. Hvis alle var nøye med å skjule puppen så ville noe annet skape oppmerksomhet. Hvis alle mødre flagret med puppene så ville det bli det normale og folk ville venne seg fort til det.

Anonymkode: 93168...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pupp er bare pupp, og skapt for et formål, å gi mat til babyer. Så veldig rart at det er så mye styr rundt det at de brukes til akkurat det de er skapt for. Barn må ha mat, resten av befolkningen kommer i andre rekke, slik det skal være. Se bort om det er et problem, du er ikke viktigere enn en sulten baby. 

Anonymkode: 75f23...a1c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hittil ammet fem barn, og klarer helt utmerket å gjøre det diskret og uten å sjenere noen unødig når jeg befinner meg i offentlighet med barnet. Om noen lar seg provosere av det, ja, da får de bare bli provosert, tenker jeg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig hva enkelte henger seg opp i. 

Jeg er barnløs og er på ingen som helst måte særlig opptatt av noe som helst av det inni baby-bobla -

En gang iblant ser jeg en mor som ammer barnet sitt offentlig, og det jeg tenker da er : "så praktisk med litt medbrakt og riktig temperert mat " og går videre med mitt liv.

Anonymkode: b521e...656

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å flekke fram puppen så jeg får noe å se på. Trenger jeg melk i kaffen spør jeg gjerne høflig om å få litt også.

😂

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ikke rakk ned på andre kvinner som ikke har samme syn på ting som deg selv. Det er en dårlig vane som fort farger hvordan man ser samfunnet. 

Kanskje noen bare føler for å amme fordi ungen er sulten, og de ikke gidder å lete etter et lite hjørne for å være akkurat gjemt nok for din smak, og det er helt ok. 

Vi kaller ikke andre kvinner for selvopptatte og opperksomhetssyke for at de ikke følger dine standarder for hva som skal skjules å hva som er greit. 

Jeg er en frivillig barnløs kvinne, og har aldri sett på ammende kvinner (eller soMe bilder av ammede barn) som verken mer, eller mindre "slitsomt" enn alt annet barnesnakket. Så for min del kan alle kvinner amme barne sitt der de føler for det. Det viktigste er at ungen får mat, ikke om andre synes det er upassende eller ikke. (altså jeg synes ikke barnesnakk er slitsomt eller noe sånt, jeg har bare ikke barn selv. men barn, babyer og gravide er en naturlig del av mitt samfunn, så da fortjener de å være tilstede, uansett hvor aktuelt det er for meg)

Anonymkode: e711d...859

Hvorfor velger du her å rakke ned på en gravid kvinne? 

Du har din mening, hun har sin. Så ikke si at hun ikke får rakke ned, så rakker du ned henne istedet. 

Da forblir du en hykler. 

Anonymkode: cd6f2...bbb

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er bedre at folk ammer hvor de vil og tar bilder og poster det der de vil enn at vi får usa tendenser og syn på amming som er direkte forstyrrende

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper ts endrer mening når hun er i situasjonen selv 😅

Jeg ammer når og hvor det passer meg og barnet mitt. Koster meg nøyaktig ingenting. Glemmer faktisk litt å følge med på omgivelsene mine så aner ikke om folk står og ser surt på meg - men det må de gjerne gjøre!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Enkelte gjør faktisk det. Det er x antall innlegg på Instagram om ammende kvinner

Anonymkode: 0f156...f08

Eh, nei. Ingen gjør det. Ærlig talt! 

Anonymkode: a240f...516

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Japp, det er MINE MENINGER. Er ikke det lov å ha her inne? Jeg ønsker gjerne å høre andres meninger, det er derfor jeg laget denne tråden. Jeg trenger dog ikke at folk blir sure for at jeg har andre meninger enn dem. Jeg er ikke sur  :)

Anonymkode: 0f156...f08

Du får selvsagt lov til å ha dine meninger, men dine meninger er kvinnefiendtlige, og det må du tåle å høre når du ytrer dine meninger! Du står fritt til å ytre kvinnehatet ditt, men virker snurt når noen påpeker det, merkelig…

Anonymkode: a240f...516

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JuliaKepler skrev (5 timer siden):

Du er svært nedsettende ift hvordan andre mødre ønsker å amme eget barn. En forferdelig ufin egenskap. 
 

Uff, får bittelitt vondt av dette ufødte barnet ditt som kommer til å få en en mor med så dårlige holdninger til andre kvinner. Håper du får en sønn. 

Så de fleste mødre i Europa har dårlige holdninger?

Forsåvidt enig med ts.

Anonymkode: 39fcc...7ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Så de fleste mødre i Europa har dårlige holdninger?

Forsåvidt enig med ts.

Anonymkode: 39fcc...7ea

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor må du egentlig amme offentlig? Kan ikke du ta konsekvensene av dine meninger og ikke tiltrekke deg oppmerksomhet ved å ikke være på kafé? Vær hjemme til barnet spiser fast føde. 

Så jævlig lei mødre som skal insistere på å amme rundt folk. 

 

Det er nemlig dette som er konsekvensen av dine meninger. Skamlegging og hemmeliggjøring

Anonymkode: 29a93...aad

Dette! Jeg syntes ts skal isolere seg selv hjemme (helst på soverommet sitt) i 6 mnd. Sluttet å være så oppmerksomhetssyk at hun tar med seg babyen ut og i tillegg møter babyens ernæringsbehov der det oppstår🤮🤮🤮

Anonymkode: a240f...516

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en person som ikke liker at andre kvinner har stor utringing. MEN, når det gjelder baby er det meste lov syntes jeg. Da skal ikke jeg si noe som helst om de sitter midt i kafeen og ammer. Det har en god grunn å amme, og det er ikke noe seksuelt. Jeg kan se den andre veien, ikke noe problem

Anonymkode: 81731...a88

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Rapporterer det her egentlig. Jeg har ikke skrevet noe nedlatende annet enn hva jeg tenker om amming offentlig. Du går til brukerangrep. Hadde jeg vært som du sier hadde jeg kunnet sagt mye uhyggelig tilbake når jeg får sånne kommentarer som dette

Anonymkode: 0f156...f08

Rapporter i vei! Det er klart at du har ufyselige meninger om hvordan andre mødre velger å amme eget barn, og det må du tåle å høre at jeg mener. Det blir ikke lett å være din datter når du mener at din standard er den riktige, fremfor at alle mødre vet best for sitt barn. 
 

Og ja, jeg blir mer sjokkert over mødre som velger å ta mer hensyn til fremmede, fremfor sitt eget sultne barn. Mitt barn ammes i det barnet gir uttrykk for sult, jeg bruker ikke tid på å finne en plass som er sosial akseptable for fremmede. Men, deg om deg. Synes bare det er trist for barnet ditt som ikke forstår hvorfor mamma ikke mater det når det viser så tydelig at det er sultent. 
 

(Du får sikkert et barn som kun etterspør hver 3. time. På minuttet. Så du er ALLTID beredt bortgjemt i en krok). 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fordi jeg ønsker å amme lenger inn i lokalet under litt roligere omgivelser?

Alright then

Anonymkode: 0f156...f08

Du lever i en fantasiverden der begge disse tingene eksisterer. Det finnes ingen ledig sofa litt lenger inn i lokalet i en rolig sofa reservert for ammende selv på dagtid i lunsjtider. Valget ditt kommer til å bli enten å amme der du får bord, eller å leve et isolert liv hjemme. 

Anonymkode: a240f...516

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

katties skrev (4 timer siden):

Norge er ikke muslimsk, og du kan gjerne dra tilbake dit du kom fra hvis du ikke føler deg komfortabel her. 

Du må lære å igjenkjenne vokabularet til de som har like meninger som deg selv. De som bruker frasen "våre nye landsmenn" er sjeldent veldig innvandrervennlige, og jeg kan med 99% sikkerhet påsta at kommentaren var ment ironisk. Et stikk mot islamifiseringen (reell eller ei 😛) av Norge.  

Og sånn mer til tema: ja til offentlig (aka mest praktisk og komfortabel) amming av barn. Ja til deseksualisering av bryster. Egt ja til deseksualisering av kvinnekroppen i alle mulige rare situasjoner som ikke har noe som helst med sex å gjøre... 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymbruker*** skrev (10 minutter siden):

Du må lære å igjenkjenne vokabularet til de som har like meninger som deg selv. De som bruker frasen "våre nye landsmenn" er sjeldent veldig innvandrervennlige, og jeg kan med 99% sikkerhet påsta at kommentaren var ment ironisk. Et stikk mot islamifiseringen (reell eller ei 😛) av Norge.  

Og sånn mer til tema: ja til offentlig (aka mest praktisk og komfortabel) amming av barn. Ja til deseksualisering av bryster. Egt ja til deseksualisering av kvinnekroppen i alle mulige rare situasjoner som ikke har noe som helst med sex å gjøre... 

😝

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...