Gå til innhold

"Jeg skal amme hvor jeg vil, fordi jeg kan"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor folk gir barna sine mat er revnende likegyldig for meg..det viktigste er at barnet får mat når det trenger.

Dog er jeg helt enig med deg angående barn og soMe..der har de ingenting å gjøre før de har nådd aldersgrensen til plattformen (som i utgangspunktet har for lave aldergrenser). Merkelig at man ikke anser barnet som et eget individ med like mye rett til privatliv som en voksen. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fordi jeg ønsker å amme lenger inn i lokalet under litt roligere omgivelser?

Alright then

Anonymkode: 0f156...f08

Grunnen til at folk reagerer på innlegget ditt, er ikke fordi du sier at du vil trekke deg unna, grunnen er at du stempler andre mødre som selvopptatte og oppmerksomhetssyke fordi de tar andre valg enn deg.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da går jeg til et ammerom  :) det har vi på kjøpesenteret

Anonymkode: 0f156...f08

Du går gjennom et helt kjøpesenter for å finne ammerommet, med en hylskikende unge, pepper som lekker som svar på ungens skriking og svetten som pipler som en fysisk reaksjon på barnets skiking i stedenfor å bare sette deg på nærmeste benk og være ferdig på 5 min? 

Ja, den skal jeg like å se😜

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi jeg ønsker å amme lenger inn i lokalet under litt roligere omgivelser?

Alright then

Anonymkode: 0f156...f08

Nei, fordi du kaller mødre som ammer oppmerksomhetssyke fordi de ammer offentlig. 

Hva du gjør er ikke så interessant. Problemet er hvordan du omtaler andre kvinner. 

Anonymkode: 29a93...aad

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

? Det var en hypotetisk situasjon om at hvis det var fullt på kafeen så hadde jeg ikke satt meg der men heller gått til et ammerom

Anonymkode: 0f156...f08

Hva hvis du allerede sitter og spiser på kafeen? Hva hvis det ikke finnes ammerom (det er ikke overalt det finnes)? Hva hvis du ikke vet hvor ammerommet er? Hva hvis du er sammen med noen andre - hva skal de gjøre? 

Personlig ønsker jeg alle ammende mødre å kunne gå ut og være sosiale, beholde sine venner og mentale helse i stedet for å måtte gå og gjemme seg når enn babyen er sulten, eller bry seg om umodne mennesker som ikke tolererer å se noen amme. Bare se bort. Du har kontroll over hvor du ser. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøysekopp skrev (1 minutt siden):

Grunnen til at folk reagerer på innlegget ditt, er ikke fordi du sier at du vil trekke deg unna, grunnen er at du stempler andre mødre som selvopptatte og oppmerksomhetssyke fordi de tar andre valg enn deg.

Jeg sier hva jeg tenker, det er ikke å stemple noen  :)

Anonymkode: 0f156...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

katties skrev (1 minutt siden):

Hva hvis du allerede sitter og spiser på kafeen? Hva hvis det ikke finnes ammerom (det er ikke overalt det finnes)? Hva hvis du ikke vet hvor ammerommet er? Hva hvis du er sammen med noen andre - hva skal de gjøre? 

Personlig ønsker jeg alle ammende mødre å kunne gå ut og være sosiale, beholde sine venner og mentale helse i stedet for å måtte gå og gjemme seg når enn babyen er sulten, eller bry seg om umodne mennesker som ikke tolererer å se noen amme. Bare se bort. Du har kontroll over hvor du ser. 

Jeg har i flere innlegg sagt at jeg velger passelig plass fra starten av. Er det ikke ledig så går jeg en annen plass 

Var visst vanskelig det her  :ler:

Anonymkode: 0f156...f08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg sier hva jeg tenker, det er ikke å stemple noen  :)

Anonymkode: 0f156...f08

Det gjør vi andre også. Så bakstreversk og kvinnefiendtlig er mine tanker. Fint med meningsutveksling 

Anonymkode: 29a93...aad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg sier hva jeg tenker, det er ikke å stemple noen  :)

Anonymkode: 0f156...f08

Det er fint at du sier hva du tenker. Men det man tenker, blir ikke alltid realiteten når babyen er der og hylgriner etter pupp 😀

Problemet med at du sier hva du tenker om de som ikke er nok diskrete (etter din mening) når de ammer er at det sitter usikre, nybakte mødre der ute som tenker «å er det sånn folk tenker om meg når jeg ammer offentlig» og så blir kanskje enden på visa at de isolerer seg i huset og tom kanskje blir deprimerte. Heldigvis har du fått mest motbør i tråden her, som en motvekt. 
 

Problemet er også at du lokker frem kvinnehatende troll som snakker om hvor fælt det er å se «melkesprengte bryster» og det som verre er, som det også er et par eksempler på i tråden her. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har i flere innlegg sagt at jeg velger passelig plass fra starten av. Er det ikke ledig så går jeg en annen plass 

Var visst vanskelig det her  :ler:

Anonymkode: 0f156...f08

Du vet at det er DU som føler deg krenket av det hee, mens de fleste gjør ikke. Vet du hva som er en lettere løsnimg? DU kan jo gå et annet sted.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var gøy. Kjedelig at folk tar seg så nær av det jeg mener, men. Nå skal jeg spise litt så jeg logger av her. Ha en fin dag  :)

Anonymkode: 0f156...f08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hva med å vise litt respekt for våre nye landsmenn, amming i offentligheten er haram og respektløst.

Anonymkode: 919d4...484

Norge er ikke muslimsk, og du kan gjerne dra tilbake dit du kom fra hvis du ikke føler deg komfortabel her. 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har observert siste tiden at kvinner ammer overalt, noe som i utgangspunktet er helt greit. Men allikevel virker det som om de velger ut enkelte plasser hvor de får flest mulig øyne på seg.

Anonymkode: 0f156...f08

For min del handler det ikke om hvor de ammer, men hvordan de gjør det.

Jeg har selv ammet der det måtte passe seg, men har aldri fått reaksjoner på det. 

Venninnen min fikk alltid reaksjoner når hun gjorde det samme.

Forskjellen lå i hvordan vi gjorde det.

Hun startet alltid med å åpne for brystet før hun gjorde noe annet, og å dekke til brystet igjen var alltid det siste hun gjorde.

Hennes metode gjorde de rundt veldig ukomfortable.  De reagerte ikke på ammingen, eller hvir hun ammet, men på at hun luftet brystet i forkant og etterkant.

 

 

 

Anonymkode: f582c...0eb

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tre barn som jeg har ammet hvor jeg vil. Jeg ammer ikke for oppmerksomheten sin skyld, jeg ammer for å gi barnet mitt mat. Er barnet mitt sulten så får det mat enkelt å greit. Er jeg i Dyreparken med barna mine, så kan jeg gå å amme, jeg gidder ikke å betale masse penger for inngang for å så miste masse tid fordi jeg må ta hensyn i at andre ikke liker at barn mates på den mest naturlige måten i verden. 
 

Jeg har bilder av at jeg ammer barna mine, men man kan på ingenmåte se brystene mine. Men jeg syntes det er fint å ha som minne fra en hyggelig tid når barna var små. Men jeg legger det ikke ut og tar ikke bilder av av ammingen offentlig. Men syntes det er fint at andre kan gjøre det for å vise nybakte mødre at det er helt greit å amme offentlig. Hvis man blir krenket fordi man kan se at en mamma har barnet sitt i ammestilling(for det er sjeldent man ser noe som helst pupp), tenker jeg man får isolere seg inne. For da er det en selv som er problemet ikke mammaen som velger å amme der hun er fordi barnet ønsker mat. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det tenker du kanskje nå, FØR du har fått barn og erfaring med amming...

Noen babyer bruker evigheter på å spise. Det er lite kult å sitte to timer i en krok av caféen, mens venninnene du gikk dit med sitter og slarver noen bord bortenfor... 

Man kan bli fryktelig ensom og isolert når man har en baby. Om man skal låse seg til å kun amme "bortgjemt i en krok", blir det enda verre. 

Jeg var veldig ukomfortabel med offentlig amming, men altså, om jeg skulle gjemt meg bort i en krok, hadde jeg ikke fått vært sosial i det hele tatt. Begge mine babyer var sånne som omtrent bodde på puppen, og hver amming kunne ta halvannen til to timer. I månedsvis. 

Anonymkode: 22ed4...057

Ikke sant. 

Alt man tenkte før man fikk barn...
Som så blir 100% det motsatte av det man aaaaaaldri skulle gjøre...

Amming er så gull. Og de første 4-6 mnd tar det vanvittig mye tid. Lurt å være forberedt. De første 2-3 mnd nesten lenket til en sofa. Så, noen ganger kan det være godt å lufte seg litt og ha babyen på pupp og faktisk sitte på en voksenstol. Rart hvordan man savner det etter 2 mnd i sofakroken. Tro meg, alt blir helt annerledes enn du tror ;) Så vokt dine ord litt....du får de kjapt tilbake. 

For...om man er på cafe - ikke alene - med andre man skulle snakket med. Hva hjelper det å "sette seg vekk i et hjørne" i kanskje 20-30 minutter, for å gjenta det hver halvtime fordi babyen er urolig og overtrøtt og selvsagt egentlig ikke skulle vært på cafe...? Da vil de BARE ha pupp - HELE TIDEN. Så valget er ofte, enten baby på puppen der man er, eller like gjerne bli hjemme. Du får en ny sjef snart skjønner du. Det er ikke tull.

Anonymkode: 0dfbd...9df

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tror en del kvinne er såpass usikker at de reagerer litt som at de har funnet opp kruttet når de får barn. Litt sånn: "selv om jeg er middelmådig i alt jeg foretar meg i livet, er jeg KVINNE: jeg er en unik urkraft som skaper liv og produserer melk! Se så flink jeg er til dette!"

Anonymkode: c919b...5a2

Må dette være usikkerhet?

Fantastisk om kvinner føler det slik vil jeg si. Det burde jo føles slik egentlig. Hvorfor skulle kvinner ikke føle stolthet ved dette? Det er en fantastisk urkraft å kunne skape et barn, bære det frem og ivareta. 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da går jeg til et ammerom  :) det har vi på kjøpesenteret

Anonymkode: 0f156...f08

Det sier du nå! Ammerommet stinka gamle bæsjebleier på mitt nærsenter 😀

Anonymkode: 15931...d80

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to barn og har aldri ammet offentlig.

På jentekveld med 10 andre, hadde jeg med meg baby.

Gikk inn på et eget rom og ammet.

Anonymkode: 984ae...22b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ytringsfrihet er at staten ikke kan kriminalisere deg basert på ting du sier, det handler NULL om sosiale konsekvenser av å framstå som dømmende/kjip. 

Min mening er at det å rakke ned på andre kvinner er kjedelig, og kvinner som gjør det har godt av å høre at det ikke er en kul egenskap. 

Anonymkode: e711d...859

Nettopp. Å kritisere noen med slette holdninger er også ytringsfrihet. 

Anonymkode: e4a64...cd7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har to barn og har aldri ammet offentlig.

På jentekveld med 10 andre, hadde jeg med meg baby.

Gikk inn på et eget rom og ammet.

Anonymkode: 984ae...22b

Fordi du hadde mulighet til å gå på et annet rom. Her på kjøpwsenteret så skal man lete lenge etter et tomt rom som faktisk har et sted å sitte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...