Gå til innhold

"Jeg skal amme hvor jeg vil, fordi jeg kan"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenker det er greit med egne erfaringer før man uttaler seg. En ting du kan ta til deg først som sist som blivende mor, så er det at ting blir ikke som planlagt når man får barn. Amming hver tredje time er urealistisk for de fleste, til slutt orker man ikke å finne seg et stille hjørne hver gangen baby vil ha mat eller kos. Det trenger ikke å bety at man sitter med puppen på utstilling hele tiden, det finnes masse klær som dekker til og man kan amme på en "smakfull" måte der man er.

Anonymkode: 82347...2e0

Hvor har du det fra at jeg ikke har erfaring?

Anonymkode: 0f156...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg skulle sette meg der fra første stund. Det er andre her som av en eller annen grunn sier at jeg skal bytte plass

Anonymkode: 0f156...f08

Og hva er planen din om det ikke er en diskret plassert sofa ledig? 

Hvor i alle dager er det du bor, hvor det er flust av rolige kroker ledig til enhver tid, med plass til en hel venninnegjeng attåt? Her jeg bor er kaféene på kjøpesentrene ganske så fulle på dagtid, og altså, de rolige krokene er de mest populære.. 

Og hva tenker du å gjøre om babyen blir hysterisk mens du ser etter en ledig Perfekt Plass? 

Anonymkode: 22ed4...057

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og hva er planen din om det ikke er en diskret plassert sofa ledig? 

Hvor i alle dager er det du bor, hvor det er flust av rolige kroker ledig til enhver tid, med plass til en hel venninnegjeng attåt? Her jeg bor er kaféene på kjøpesentrene ganske så fulle på dagtid, og altså, de rolige krokene er de mest populære.. 

Og hva tenker du å gjøre om babyen blir hysterisk mens du ser etter en ledig Perfekt Plass? 

Anonymkode: 22ed4...057

Til lunsjtider i hverdag? Da er det mye ledig, ja  :)

Anonymkode: 0f156...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor har du det fra at jeg ikke har erfaring?

Anonymkode: 0f156...f08

Det kommer veldig tydelig frem, for å si det sånn. OG du nevner ikke med et ord at du har barn fra før i innlegget ditt, bare at du ER høygravid og tenker hvordan du kommer til å amme - uten å si med et ord hvordan du ammet dine forrige barn, som du heller ikke nevner.. 

Så det virker som standard kg-oppførsel: får motgang, og endrer historien sin for å få sympati.. 

Anonymkode: 22ed4...057

  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Til lunsjtider i hverdag? Da er det mye ledig, ja  :)

Anonymkode: 0f156...f08

Og igjen: fint for deg, men klarer du virkelig ikke skjønne at det IKKE er sånn for alle? At det faktisk er mange som ikke HAR den muligheten, og derfor velger å amme barnet sitt på den måten som er mest hendig for dem, der DE er? Ikke alle bor der du bor, ikke alle går på akkurat den kaféen du går på? 

Anonymkode: 22ed4...057

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kommer veldig tydelig frem, for å si det sånn. OG du nevner ikke med et ord at du har barn fra før i innlegget ditt, bare at du ER høygravid og tenker hvordan du kommer til å amme - uten å si med et ord hvordan du ammet dine forrige barn, som du heller ikke nevner.. 

Så det virker som standard kg-oppførsel: får motgang, og endrer historien sin for å få sympati.. 

Anonymkode: 22ed4...057

Jeg er førstegangs, det er helt sant. Men jeg synes det er helt unødvendig å bare gå ut i fra ting om meg som ikke har blitt nevnt. Det normale er å spørre  :)

endrer ingenting og har ingen interesse i sympati, men kjekt med slike spekulasjoner 

Anonymkode: 0f156...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor har du det fra at jeg ikke har erfaring?

Anonymkode: 0f156...f08

Måten du ordla deg på ang. bilder på sosiale medier. Hadde du hatt barn fra før, så regner jeg med at du hadde nevnt at du ikke har bilder av barna dine på SOME, og ikke har planer om det for kommende barn. Regner med du også hadde tatt med tidligere erfaringer rundt amming dersom du hadde hatt barn fra før.

Anonymkode: 82347...2e0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og igjen: fint for deg, men klarer du virkelig ikke skjønne at det IKKE er sånn for alle? At det faktisk er mange som ikke HAR den muligheten, og derfor velger å amme barnet sitt på den måten som er mest hendig for dem, der DE er? Ikke alle bor der du bor, ikke alle går på akkurat den kaféen du går på? 

Anonymkode: 22ed4...057

Da jeg lagde denne tråden så var det fordi jeg så en kvinne som gjorde nettopp dette, uten å dekke seg særlig til. Da var det en million  (overdrivelse) ledige plasser lenger inn i lokalet.  

Hvorfor tar du deg så nær av mine tanker?

Anonymkode: 0f156...f08

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var i grunn feil forum å høre andre meninger. Jeg er jo fullt klar over at KG er ekstremt opptatt av amming og ammerett. Var spennende å se om noen faktisk var enig da :)

Anonymkode: 0f156...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil forum fordi folk er uenige? Velkommen til et diskusjonsforum og ikke et ekko-kammer 😄

Liker du ikke å se kvinner som ammer litt mer åpenlyst enn du har planer om, så se en annen vei. Det er ikke verre enn det.

Anonymkode: 82347...2e0

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Feil forum fordi folk er uenige? Velkommen til et diskusjonsforum og ikke et ekko-kammer 😄

Liker du ikke å se kvinner som ammer litt mer åpenlyst enn du har planer om, så se en annen vei. Det er ikke verre enn det.

Anonymkode: 82347...2e0

Jeg lagde tråden for å se om det fantes noen som var enig her, men her er gjerne folk glad i å være uenig og samtidig slenge ut krasse kommentarer til TS når de er uenig. Det er litt for barnslig for meg

Anonymkode: 0f156...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når babyen var sulten ammet jeg der jeg var. Så jeg har både sittet på benkene i handlegata på Strømmen Storsenter, på Foodcourt i England og midt imellom to dresskledde ukjente menn på fly og ammet. Der og da var det bare naturlig og jeg fikk raskt en teknikk på å legge til ungen uten å blotte. Det går virkelig helt fint å være diskret selv om man er midt i sentrum.

Å lete etter en tom krok når babyen hyler etter mat tok jeg meg aldri tid til.

Anonymkode: 10beb...7de

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte det samme som deg fram til jeg satt der med en baby som skulle ammes konstant og jeg rett og slett sluttet å tenke på det. Det var viktigere å sette meg sånn at vogna ikke stod i veien for andre (han sov ofte når vi kom til kafeen eller skulle sove etter mating, så måtte enten sitte ved vindu hvis vogna stod utenfor eller midt i lokalet der det var plass til vogna). 
Med yngste måtte jeg gjemme meg vekk av hensyn til henne, fram til vi gikk over til flaske. Det var ganske kjipt…

Anonymkode: 6a948...99d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å amme et spedbarn eller baby der det passer er helt i orden. Babyen trenger mat. 
Men, så en gang ei jeg vet hvem er, sitte å amme femåringen sin på en benk en lørdag på et kjøpesenter. Det er litt upassende syntes jeg. Siden jeg vet hvem hun er, så visste jeg at sønnen var fem år. En kan be en femåring vente til de kommer hjem, regner med det ikke var fordi han var sulten.

Anonymkode: d4981...b6c

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var da voldsomt til folk skulle klikke her da. Jeg driter fullstendig i når, hvordan og hvor kvinner ammer. Gjør meg ingenting å se hverken kvinne, pupp eller diende baby. Men man må få lov å si på et anonymt forum at man ønsker at noen kan amme litt diskré i et hjørnen UTEN å bli anklaget for å ha 0 peiling, å være en mobber og verre er.

Som sagt: jeg er uenig med ts. Jeg mener at man skal få amme midt i de travle gatene i Saudi Arabia om man vil, men jeg ser ingen grunn til å halshugge ts fordiom. 

Anonymkode: 2627d...ba2

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg er førstegangs, det er helt sant. Men jeg synes det er helt unødvendig å bare gå ut i fra ting om meg som ikke har blitt nevnt. Det normale er å spørre  :)

endrer ingenting og har ingen interesse i sympati, men kjekt med slike spekulasjoner 

Anonymkode: 0f156...f08

... sa hun som lager en hel tråd som handler om at hun går ut ifra at de som ammer offentlig går inn for å være så åpenbare som mulig ;)

Det normale er ikke å spørre, når det er helt åpenbart av hvordan du ordlegger deg at tilfellet er at du er førstegangs, nei.. 

Anonymkode: 22ed4...057

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

... sa hun som lager en hel tråd som handler om at hun går ut ifra at de som ammer offentlig går inn for å være så åpenbare som mulig ;)

Det normale er ikke å spørre, når det er helt åpenbart av hvordan du ordlegger deg at tilfellet er at du er førstegangs, nei.. 

Anonymkode: 22ed4...057

Denne skjønte jeg ikke, men det er sikkert greit

Anonymkode: 0f156...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte min første i fjor. Lurte litt på hva jeg kom til å tenke om amming i offentlighet, jeg er ikke den som pleier å «vise meg fram». Vi måtte bli litt lenger på sykehuset enn normalt pga babyen, og det var ikke lov å ta i mot besøk på avdelingen. Da endte jeg opp med å amme i sykehuskantina på dag 5 (der var det ikke noe plass å gjemme seg bort eller velge blandt «bortgjemte» plasser). For at besteforeldrene skulle få se den lille babyen så måtte det bli sånn. Jeg ble overrasket selv over hvor lite problematisk jeg synes det var da jeg sto i situasjonen. Jeg viste meg på ingen måte fram, det var vel ikke noe av min hud som synes utenom de to sekundene det tok å koble babyen på. Har ammet på kafeer, kjøpesentre, flyplass og på fly, uten at jeg har følt at jeg flasha puppen akkurat. Må ungen ha mat, så må den det. 

Anonymkode: 8bab1...4ee

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Var da voldsomt til folk skulle klikke her da. Jeg driter fullstendig i når, hvordan og hvor kvinner ammer. Gjør meg ingenting å se hverken kvinne, pupp eller diende baby. Men man må få lov å si på et anonymt forum at man ønsker at noen kan amme litt diskré i et hjørnen UTEN å bli anklaget for å ha 0 peiling, å være en mobber og verre er.

Som sagt: jeg er uenig med ts. Jeg mener at man skal få amme midt i de travle gatene i Saudi Arabia om man vil, men jeg ser ingen grunn til å halshugge ts fordiom. 

Anonymkode: 2627d...ba2

Ja, vil da si det. Folk må ha tatt seg fryktelig nær av mine tanker om saken. Rimelig spesielt å bli kalt mobber og håpe på at babyen min er en gutt og samtidig synes synd på mitt kommende barn som får meg som mor

Heldigvis tar jeg meg ikke nær av ting  :)

barnet mitt er for øvrig ei lita jente

Anonymkode: 0f156...f08

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke rakk ned på andre kvinner som ikke har samme syn på ting som deg selv. Det er en dårlig vane som fort farger hvordan man ser samfunnet. 

Kanskje noen bare føler for å amme fordi ungen er sulten, og de ikke gidder å lete etter et lite hjørne for å være akkurat gjemt nok for din smak, og det er helt ok. 

Vi kaller ikke andre kvinner for selvopptatte og opperksomhetssyke for at de ikke følger dine standarder for hva som skal skjules å hva som er greit. 

Jeg er en frivillig barnløs kvinne, og har aldri sett på ammende kvinner (eller soMe bilder av ammede barn) som verken mer, eller mindre "slitsomt" enn alt annet barnesnakket. Så for min del kan alle kvinner amme barne sitt der de føler for det. Det viktigste er at ungen får mat, ikke om andre synes det er upassende eller ikke. (altså jeg synes ikke barnesnakk er slitsomt eller noe sånt, jeg har bare ikke barn selv. men barn, babyer og gravide er en naturlig del av mitt samfunn, så da fortjener de å være tilstede, uansett hvor aktuelt det er for meg)

Anonymkode: e711d...859

Det tar ikke mange sekundene å flytte seg til et hjørne, eller sette seg med ryggen til gjestene på kafeen. Jeg er møkklei av å få melkesprengte, flashede pupper oppi ansiktet når jeg er på kafe. Tror en god del vrenger puppen ut for å vise seg og bli sett på av mannfolk.

Anonymkode: f3f52...0be

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...