Gå til innhold

"Jeg skal amme hvor jeg vil, fordi jeg kan"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er helt sant. Derfor det er så spennende med diskusjonsforum og høre andre tanker, men man får visst ikke lov å uttrykke egne meninger her fordi da får man bare  "Ikke bry deg" og "Pass dine egne saker" tilbake.

Anonymkode: 0f156...f08

Temaer som amming og diagnoser skal man helst ikke ha "andre" meninger om enn. 

Anonymkode: 364be...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg legger ikke ut bilder av at jeg ammer. Men jeg har ammet ganske offentlig. Bl.a i garderoben i svømmehallen og ved bordet rett ved inngangen på kafé. Tenkte også som deg at jeg skulle gjemme meg bort og sånn, og gjorde det mye i starten. Gikk alltid med ammetopp så puppen skulle syntes minst mulig og sånn. Men nå orker jeg ikke bry meg lenger. Bare slenger frem puppen når det passer. Er ikke alltid det er like enkelt å finne et skjermet hjørne på kafé. Noen ganger er det jo helt fullt. 

Anonymkode: bf807...f5b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva med å vise litt respekt for våre nye landsmenn, amming i offentligheten er haram og respektløst.

Anonymkode: 919d4...484

Disse nye landsmennene bør jo være klar over hvilket land de har valgt å bosette seg i. Om de ønsker å praktisere sin religion så får de gjøre det, uten å innskrenke vår ytringsfrihet, verdier, kultur og levemåte. 

Dere skal få mene akkurat hva dere vil, men det er absolutt ingen som skal måtte skjule amming fordi det er respektløst ovenfor deres religion. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har observert siste tiden at kvinner ammer overalt, noe som i utgangspunktet er helt greit. Men allikevel virker det som om de velger ut enkelte plasser hvor de får flest mulig øyne på seg. Jeg er selv høygravid og har planer om å amme, og må baby ha mat hvis jeg er på kafé så skal hun få det, men jeg kommer allikevel til å plassere meg i en god sofa i hjørnet av kafeen. Hvorfor er det sånn at enkelte så absolutt skal være så offentlig som mulig? Og tar bilder av et ammende barn og legger det ut på Instagram osv?

Kanskje jeg er litt sær, men nå har ikke jeg noen planer om å legge ut bilder av barnet mitt på noen som helst form for sosial plattform. Synes enkelte mødre nå om dagen virker veldig selvopptatte og oppmerksomhetssyke

Anonymkode: 0f156...f08

Selvopptatt fordi de ammer babyen sin? Okei

Anonymkode: 6c73f...905

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva med å vise litt respekt for våre nye landsmenn, amming i offentligheten er haram og respektløst.

Anonymkode: 919d4...484

Klarer ikke å ta dette seriøst. Verre er det at flere har likt det. Hjertet håper jeg at det er brukeren selv som har lagt igjen.. 

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinsiew skrev (42 minutter siden):

Klarer ikke å ta dette seriøst. Verre er det at flere har likt det. Hjertet håper jeg at det er brukeren selv som har lagt igjen.. 

ikke for å være frekk, men får inntrykk av at folk ikke skjønner ironi lenger. 
Ser det gang på gang her inne at åpenbart innlegg der brukere benytter satire og ironi går folk hus forbi. Av og til lurer jeg på om folk faktisk ikke forstår det, eller om de ikke vil forstå. 
Ikke jeg som skrev kommentaren du siterer, men den er helt klart ironisk og med snert mot innvandring.

Hilsen litt eldre bruker i alderssegmentet Bård, Harald og Atle Antonsen. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bacteria skrev (Akkurat nå):

ikke for å være frekk, men får inntrykk av at folk ikke skjønner ironi lenger. 
Ser det gang på gang her inne at åpenbart innlegg der brukere benytter satire og ironi går folk hus forbi. Av og til lurer jeg på om folk faktisk ikke forstår det, eller om de ikke vil forstå. 
Ikke jeg som skrev kommentaren du siterer, men den er helt klart ironisk og med snert mot innvandring.

Hilsen litt eldre bruker i alderssegmentet Bård, Harald og Atle Antonsen. 

Problemet her er at det er så mange som faktisk skriver dette, at hvis man faktisk er ironisk her, må man bruke ironiflagget. 

 

Hilsen ei som er flittig bruker av ironi og sarkasme selv, men som har vært såpass lenge på KG at jeg vet at dette kan være dønn seriøst ment. 

Men flott sleivspark på slutten der!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinsiew skrev (Akkurat nå):

Problemet her er at det er så mange som faktisk skriver dette, at hvis man faktisk er ironisk her, må man bruke ironiflagget. 

 

Hilsen ei som er flittig bruker av ironi og sarkasme selv, men som har vært såpass lenge på KG at jeg vet at dette kan være dønn seriøst ment. 

Men flott sleivspark på slutten der!

Skjønner, og du har sikkert rett. 
Hvordan lager man et slikt ironiflagg?

#godpåironidårligpådata50+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (1 minutt siden):

Skjønner, og du har sikkert rett. 
Hvordan lager man et slikt ironiflagg?

#godpåironidårligpådata50+

Man finner det blant emojiene. Øverst, nest til høyre på verktøylinja i tekstboksen når du skriver kommentarer. 😊

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan ta med flaske og bruke den. Jeg vil ikke ga melkesprengte bryst midt i fleisen.

Anonymkode: f3f52...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere kan ta med flaske og bruke den. Jeg vil ikke ga melkesprengte bryst midt i fleisen.

Anonymkode: f3f52...0be

Så man skal gi mme, og styre med oppvarming i stedentfor å bare hi melken rett fra kilden? Og du, hvis du går bort til ei som ammer og putter trynet opp i pumpen mens den er melkesprengt bør du ta deg en tur til fetishforum så du får villige ammende. De færreste liker at fremmede putter trynet i nærhete av brystene deres. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det er opp til hver enkelt kvinne hvor de finner det komfortabelt å amme. De er da ikke slik at de flasher puppen for folk. Jeg er ikke aktiv på Instagram, så jeg vet ikke hva som foregår der.

Hilsen kvinne som er frivillig barnløs.

Anonymkode: 7d36a...cf8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammer barnet mitt når hun er sulten, men aldri så jeg er til sjenanse for andre. Null problem å snu stolen mot en vegg/hjørne, og dekke seg litt til. Tenker mange kvinner vil demonstrere, og det er jeg ikke noen fan av. 

Anonymkode: 9317d...117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke det der jeg ; jeg ammet to barn og greide alltid å planlegge det så jeg gjorde det hjemme for meg selv. Hadde intet ønske om publikum til ammingen . Heller var jeg ikke hjemme alltid, jeg var hos andre mødre, hos familien, på barseltreff og whatever. Isolert var jeg aldri. 

Anonymkode: f36d5...470

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor renne rundt på kjøpesenter med små babyer? Lufta der inne er ikke bra for noen. 

Anonymkode: 6b961...494

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du får vente og se til det er din tur å amme ett barn mens du er på kafé. Kanskje er ikke den bortgjemte kroken ledig, og da er det vel viktigere å gi barnet mat enn akkurat hvor det skjer.

Jeg tenkte mye som deg til å begynne med, men når det plutselig bare var ledig sitteplass midt i gangen på storsenteret idet babyen krevde mat, ja da ble det amming midt i senteret. 

Vi skal være glad for alle som våger å amme i full offentlighet, så amming blir så normalisert som overhode mulig. Men det betyr ikke at du trenger å gjøre det, eller at du trenger å synes det er fantastisk at noen gjør det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har observert siste tiden at kvinner ammer overalt, noe som i utgangspunktet er helt greit. Men allikevel virker det som om de velger ut enkelte plasser hvor de får flest mulig øyne på seg. Jeg er selv høygravid og har planer om å amme, og må baby ha mat hvis jeg er på kafé så skal hun få det, men jeg kommer allikevel til å plassere meg i en god sofa i hjørnet av kafeen. Hvorfor er det sånn at enkelte så absolutt skal være så offentlig som mulig? Og tar bilder av et ammende barn og legger det ut på Instagram osv?

Kanskje jeg er litt sær, men nå har ikke jeg noen planer om å legge ut bilder av barnet mitt på noen som helst form for sosial plattform. Synes enkelte mødre nå om dagen virker veldig selvopptatte og oppmerksomhetssyke

Anonymkode: 0f156...f08

Mulig noen vil vise seg frem men de aller, aller fleste har nok ikke det som motiv. Hvorfor synes noen det er greit mens andre føler behov for å skjule seg? Begge deler er vel like rart. Noe henger nok sammen med at nakne kvinnebryster er veldig overseksuaisert i vår kultur. Det er vel ingen fornuftig grunn til det. Som på mange andre områder så opplever vi vel en kulturell hjernevasking hvor kulturen sier at noe er riktig og noe galt uten at det er noe fornuftig grunn til det. Vi vokser opp med disse reglene og tror at de er riktigere enn alt mulig annet uten at det egentlig er noen rasjonell/vitenskapelig grunn til det.

Anonymkode: 93168...7e1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker said:

Dere kan ta med flaske og bruke den. Jeg vil ikke ga melkesprengte bryst midt i fleisen.

Anonymkode: f3f52...0be

Mitt i fleisen? Hvilken avstand pleier du ha til andre kvinners bryster? 15cm?

Anonymkode: 93168...7e1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvorfor renne rundt på kjøpesenter med små babyer? Lufta der inne er ikke bra for noen. 

Anonymkode: 6b961...494

Fordi man må ha klær og andre produkter som selges på senter, kanskje? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Skjønner ikke det der jeg ; jeg ammet to barn og greide alltid å planlegge det så jeg gjorde det hjemme for meg selv. Hadde intet ønske om publikum til ammingen . Heller var jeg ikke hjemme alltid, jeg var hos andre mødre, hos familien, på barseltreff og whatever. Isolert var jeg aldri. 

Anonymkode: f36d5...470

Så heldig du var som kunne amme etter klokka! Dessverre er ikke alle babyer enige i den tankegangen og har slikt som økedøgn(som fort kunne vare i en uke) eller akutt sult etter 40 min kjøring til senter/familie/venner. 

Du kan jo ikke ha vært borte mer enn to timer om gangen...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...