Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2024


Julie97

Anbefalte innlegg

@Julie97 Så gøy med ultralyd, og at alt ser ut til å være i orden! 🥰

Har vært skikkelig nysgjerrig selv siden det nå er en første gang for alt, og hadde kanskje på én måte håpt at legen hadde ultralydapparat, men vi må nok bare smøre oss med tålmodighet noen uker til. 29. november er heldigvis ikke SÅ langt unna, sånn helt egentlig.😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@Julie97, så gøy med UL! jeg skal på onsdag selv og jeg grugleder meg såå!! 🤞🏽🤍 husker jo hvor fantastisk det var å få se den lille bønna sist, så jeg vet det vil knuse meg om ting ikke er som de skal🥺 håper og krysser fingrene, 3 små dager igjen!

@Fioritura, og hurra for fine blodprøvesvar! 😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har vært igjennom dette før: når sånn ca begynte dere å føle dere bedre sist? "Alle" forteller meg at det snart blir meget bedre, men det bare føles ikke sånn. Noen som har lyst å dele erfaringer? Er 11+2 nå, og kjenner meg veldig klar for å ikke være kvalm hele tiden lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Bovina sancta

Tror jeg var kvalm til uke 13-14 sist, og var generelt ikke sånn kjempetrøtt og sliten den gangen. Kvalmen ble da erstattet med heftig svangerskapskløe etter uke 20.. 😅 Kvalmen kom derimot tilbake etter uke 32, så fikk en god pause om ikke annet. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bovina sancta skrev (37 minutter siden):

@Parv takk, det gir håp! så håper jeg at ikke svangerskapskløen tar meg når jeg endelig har fått fred😅

Krysser fingrene for at du slipper det! Det syntes jeg faktisk var verre enn kvalmen (som for så vidt ikke var kjempeintens) Lå våken natt etter natt og klødde meg nesten til vanvidd. Det verste var at det ikke forsvant før en god stund etter fødselen.  

Håper så inderlig jeg slipper det denne gangen. Da må jeg sykemelde meg så jeg får gå naken rundt hjemme 😆

Snart tidlig ultralyd for min del også - har bestilt hos privat klinikk nå på fredag og er veldig spent. Skal feire dagen til et familiemedlem denne helgen, så håper virkelig på en god opplevelse. Noen som vet om man tar innvendig UL enda når man er 9-10 uker på vei?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Parv det ser ut som at det er innvendig helt frem til etter uke 12. Aleris skriver dette: image.png.c563b522ac7d71704aece63776a7d6b1.png

Lykke til på ultralyd! Håper alt står bra til. Jeg skal neste uke og teller ned dagene ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bovina sancta skrev (7 timer siden):

@Parv det ser ut som at det er innvendig helt frem til etter uke 12. Aleris skriver dette: image.png.c563b522ac7d71704aece63776a7d6b1.png

Lykke til på ultralyd! Håper alt står bra til. Jeg skal neste uke og teller ned dagene ☺️

Takk! 
Det er vel ikke så lett å se noe før uke 12 utvendig nei. Veldig spent på å se hvem som gjemmer seg inni der. 
Magen vokser, men det er nok helst de 737646 ekstra kaloriene som inntas daglig.. 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Parv huff ja, det vokser og gror her og🙈 Jeg har en veldig sterk følelse av at magen popper ut når som helst nå. Jeg har jo ikke gjort dette før, men forstår at første graviditet er det ikke helt vanlig at det skjer helt enda, men så står det jo også at "med tvillinger blir man større før", uten at det står noe sted hva det egentlig betyr.

Har foreløpig vært ganske stabil i vekt etter at jeg raste opp 2 kg på en uke i starten. Gikk så litt ned, og ligger fortsatt rundt 2 kg nå. Men det føles veldig som det er stille før stormen 😬

Jeg blir også nødt til å fortelle arbeidsgiver og prosjektteamet mitt denne uken. Gruer meg. Er det andre som har sagt noe på jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Bovina sancta Det blir nok litt forandring fremover ja, men det er nok veldig individuelt hvor stor man blir uavhengig av om det er tvilliger eller ikke, tror jeg. Men det er nok naturlig at magen kommer litt fortere. 
 

Gruer meg også veldig til å fortelle arbeidsgiver denne gangen. Jeg vet vi blir i beita på jobb med meg ute i permisjon og vet at kollegaene mine også får et tøft år siden vi er få på kontoret.
Samtidig; det er faktisk ikke mitt problem 😆

Skal på tur med jobben om noen uker, og da må jeg nok bare fortelle siden alkohol blir et tema da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bovina sancta skrev (På 6.11.2023 den 13.39):

@Parv det ser ut som at det er innvendig helt frem til etter uke 12. Aleris skriver dette: image.png.c563b522ac7d71704aece63776a7d6b1.png

Lykke til på ultralyd! Håper alt står bra til. Jeg skal neste uke og teller ned dagene ☺️

Jeg tok utvendig ul da jeg var 10+3, de på klinikken sa man kunne komme fra uke 9+0 (de hadde bare utv). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gyngestolen skrev (9 minutter siden):

Jeg tok utvendig ul da jeg var 10+3, de på klinikken sa man kunne komme fra uke 9+0 (de hadde bare utv). 

Da blir det spennende å se hva de gjør ☺️ man kunne bestille ul ut fra hvor langt på vei man var, og skillet var 10 uker på denne klinikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@alilja så gøy å se liv og at det utvikler seg 😍 Er 9+4 omtrent det du hadde beregnet selv?

 

Jeg har nå endelig gitt beskjed til sjefen. Jeg var visst så gravalvorlig i stemmen at han trodde jeg skulle si opp, så han var bare letta og glad for at det var graviditet det var snakk om😂 Godt å få det gjort.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg var rundt 10 uker, så det stemte vel egentlig greit ja :) fikk ny time den 30.11 for den vanlige TUL-timen, så det blir veldig spennende! 

Akkurat nå føles livet veeldig grusomt, for jeg ligger hjemme med opptil 40 i feber og tungpust, selvfølgelig fått Covid😭 Synes så synd på meg selv her jeg snørrer og spyr om hverandre, håper det går fort over😪 

 

Så bra det gikk bra med sjefen!😍 Sånne ting er alltid godt å få ut av verden. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@alilja Huff! God bedring! Jeg håper veldig å slippe unna. Har funnet ut at man kan vaksinere seg gratis mot Covid hvis man er gravid i 2. trimester, så jeg har allerede booket time om et par uker. Krysser alt jeg har for å slippe. 

Trøsten får være at det er først i andre og tredje trimester det anses som skummelt, så om det føles fælt mens det står på(det gjør det jo), så er det i alle fall ikke farlig.

Klem til deg. Det høres ut som du trenger det❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...