Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2024


Julie97

Anbefalte innlegg

Noen som har opplevd slim med litt tjukk konsistens under graviditeten? 

Da jeg var på toalettet nå oppdaget jeg at utfloden minnet litt om eggløsningslim. Tjukt, litt gult og litt geleaktig. Får litt noia og tenker umiddelbart slimpropp og at noe er i ferd med å skje... Men det er kanskje helt normalt? Hjelp.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har også buksene blitt trangere over rumpe og lår, men det har egentlig gått jevnt oppover gjennom hele sommeren før graviditeten også. Kjøpte en «Jegging Jane» fra Cubus tidlig i vår i feil størrelse (XL, normalt en L i de) som bare har ligget i skapet siden den ble altfor stor. Denne sitter nå som et skudd, og jeg vet ikke om jeg skal være glad eller trist. 😂 Er nok mest lettet, siden jeg fortsatt kan bruke «vanlige» bukser. Men igjen nærmer jeg meg jo bare uke 11, så det er vel egentlig lite som tilsier at jeg burde kunne bruke vanlige klær fortsatt. 🤷🏼‍♀️ 

On the bright side har vekta ligget ganske stabilt de siste 5 ukene (+/- 0.7 kg), det setter jeg pris på. Er jo sikkert på grunn av kvalmen, men jeg tror samtidig jeg spiste litt ekstra i den verste perioden siden jeg måtte innta mat så ofte for å holde kvalmen i sjakk. 😅 

Nå er jeg på dag 3 eller 4 uten antydning til kvalme, og det er så deilig! Samtidig bekymrer det meg jo litt at kvalmen brått er borte, og for vår del er det jo fortsatt 15 dager igjen til TUL og vi får bekreftet at det faktisk ER liv, om det er det.. 🙈 Det føles veeeeeeldig lenge til nå når usikkerheten har begynt å få litt feste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også noen slike dager, @Anonymous11 der kvalmen plutselig forduftet. Glemte helt å kjenne på hvor deilig det var å slippe kvalmen - bekymringene tok jo helt overhånd. 😂 Men så kom den tilbake med full kraft noen dager senere og har vært der siden. 

Hadde litt rar utflod i dag, og nå er jeg bekymret over det også til tross for at jeg var hos privat ul like før helgen og så en helt fin liten baby. Da er det leeeenge til 1. desember selv om man bare får smøre seg med tålmodighet 😅

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så godt å komme inn her å lese at vi er flere som kjenner på samme bekymringer! Gjør liksom til at en ikke føler seg helt tullete 😅

Har også dager der kvalmen er nesten helt borte og blir superbekymret, så åpner jeg kjøleskapet og holder på å spy umiddelbart 😅  fikk kvalmestillende hos legen i går, phenergan. Den slo meg regelrett rett ut! Blir ikke å ta den så ofte tror jeg 🫣  kjente ikke på kvalmen da siden jeg sov hele dagen 😂  

Så har jeg endelig fått time til tidlig ultralyd, 12 desember. Så uendelig lenge til 🫣

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Parv godt å høre at jeg ikke er helt alene der, haha. 😅 Her har heldigvis det å nyte mangelen på kvalme gått foran bekymringene, før det brått ble litt sånn «men vent litt her nå.. hva om..??» 😆

@Fioritura Må le litt av skildringene du legger opp til her, haha. 😂 Jeg er ikke så plaget med kvalme at jeg har tenkt at det er nødvendig med kvalmestillende (heldigvis), har heldigvis holdt å spise noe relativt ofte for å holde den i sjakk - med unntak av lørdagskvelden for noe uker siden, da kom både vann og nødvendige tabletter (allergitabletter og vitamintilskudd, Omega 3) opp igjen. 🙈 
Litt kjipt at de slår deg såpass ut da, men om du er veldig plaget med kvalmen må det allikevel være sykt deilig med en pause fra den. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Parv jeg har hatt utflod som lignet beskrivelsen din et par dager for noen uker siden. Jeg var mest bekymret for infeksjon på grunn av fargen. Siden jeg ikke hadde andre symptomer, så jeg det an, og det gikk over. Dette er nok aller mest sannsynlig ingenting farlig.

@Anonymous11 jeg har hatt sånn ca 4 dager uten kvalme. Ble paranoid og leste meg frem til at det er normalt med fridager innimellom, og man må bare nyte. Jeg vet det er vanskelig å ikke bekymre seg ( som sagt been there, done that), men det er altså tydeligvis ikke unormalt 😊

Endret av Bovina sancta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Bovina sancta Ah, det er godt å høre. Har ikke sett noe mer til det siden i går jeg heller, så håper alt er ok. Kom jo også på at det kan komme av samleie. Typisk at det løsner litt "slim" som viser seg en dag eller to etterpå da. 

Har legetime i dag, så da vil vel urinprøven avdekke om det skulle være infeksjon av noe slag.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Parv Jeg har hatt mye av slik utflod du beskriver de siste ukene. Det kommer og går litt, men det er som regel slimete. Mener å huske at det var slik hos meg i forrige svangerskap også 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ValarMorghulis Ah, det er betryggende å høre. :) Vil tro alt er innenfor normalen. Reagerte bare litt på både farge og at det var såpass "gele".  Rart hvor mye man rekker å tenke på 😅

Var hos legen for prøvetaking i dag, så da er i alle fall det unnagjort. 

På tide å ringe jordmor da, kanskje? 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på ordinær tidlig ultralyd og sett to friske og fine (sannsynligvis) jenter sprelle rundt 😍 Ikke rart jeg synes jeg har vokst, for den øverste ligger rett ved navlen 😅 En enorm lettelse å se at de fortsatt var der, sprell levende og med alle viktige ting på riktig plass💗 Nå er det bare å vente på resultat fra NIPT og håpe det også blir fine resultater der.

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle gravide damer🥰

jeg er idag i uke 9 (8+5) og kan kjenne noe hardt på venstre side (nesten på høyde med hoftebeinet). Har lest og googlet meg ihjel om det er mulig å kjenne livmoren/om den kan ligge på en side o.l så tidlig, men det er tydeligvis ikke vanlig.. nå kjente jeg at jeg ble litt urolig her. Noen andre som har kjent livmora og vet om den kan ligge på en side?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Nikline Vanskelig å si hva det er du kjenner, men kan det rett og slett bare være at du er litt oppblåst? ☺️ 

Tror nok det er litt tidlig å kunne kjenne livmor enda, men at den ligger på en side kan nok skje. 
Jeg har noe som heter dobbel livmor, og har tidligere vært gravid i venstre livmor. Da lå babyen tydelig på venstre side av magen og kulen viste seg tidlig på den siden. 
Denne gangen er jeg faktisk gravid i høyre livmor, og begynner såvidt å kjenne en kul nederst på høyre side som ikke er der på venstre siden. 
Kulen har som regel ikke begynt å komme før litt senere, men som 3. gangsgravid er det nok naturlig at det vises litt tidligere. Er nå inne i uke 12 (11+2) ☺️ 

Dette er vel og merke en sjelden tilstand. 
Hvis du kjenner noe du ikke finner ut av, kan du jo spørre lege eller jordmor om de kan kjenne på deg 😊 Helt sikkert ikke noe å bekymre seg for ❤️

Endret av Parv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Parv skrev (51 minutter siden):

@Nikline Vanskelig å si hva det er du kjenner, men kan det rett og slett bare være at du er litt oppblåst? ☺️ 

Tror nok det er litt tidlig å kunne kjenne livmor enda, men at den ligger på en side kan nok skje. 
Jeg har noe som heter dobbel livmor, og har tidligere vært gravid i venstre livmor. Da lå babyen tydelig på venstre side av magen og kulen viste seg tidlig på den siden. 
Denne gangen er jeg faktisk gravid i høyre livmor, og begynner såvidt å kjenne en kul nederst på høyre side som ikke er der på venstre siden. 
Kulen har som regel ikke begynt å komme før litt senere, men som 3. gangsgravid er det nok naturlig at det vises litt tidligere. Er nå inne i uke 12 (11+2) ☺️ 

Dette er vel og merke en sjelden tilstand. 
Hvis du kjenner noe du ikke finner ut av, kan du jo spørre lege eller jordmor om de kan kjenne på deg 😊 Helt sikkert ikke noe å bekymre seg for ❤️

Takk for utfyllende svar🥰

kjenner tydelig en hard kul på str med en golf/tennisball på venstre side. Samboeren å kjente den tydelig. Ble litt bekymret her og selvfølgelig har jeg allerede krisemaksimert det med alt som er dårlig🙈

skal heldigvis til tidlig ultralyd på privatklinikk imorgen, så da finner vi vel ut av hva det er for noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Nikline så bra at du skal på tidlig ul i morgen. Da får du nok et svar på hva det er 🥰 Det skjer så mye rart med kroppen under graviditet, altså! 
 

Bare 11 dager til vi skal på ny time også nå. Veldig spent, kjenner jeg 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parv skrev (22 minutter siden):

@Nikline så bra at du skal på tidlig ul i morgen. Da får du nok et svar på hva det er 🥰 Det skjer så mye rart med kroppen under graviditet, altså! 
 

Bare 11 dager til vi skal på ny time også nå. Veldig spent, kjenner jeg 🙂

Ja det gjør vi forhåpentligvis🤞🏼🥰

 

Så spennende! Har dere allerede vært på ul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nikline skrev (Akkurat nå):

Ja det gjør vi forhåpentligvis🤞🏼🥰

 

Så spennende! Har dere allerede vært på ul?

Jaa, vi var også hos privat klinikk i for en drøy uke siden 🥰 da var jeg 9+6. Veldig godt å få sett den lille. 
Skal du ha innvendig eller utvendig ul? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parv skrev (3 minutter siden):

Jaa, vi var også hos privat klinikk i for en drøy uke siden 🥰 da var jeg 9+6. Veldig godt å få sett den lille. 
Skal du ha innvendig eller utvendig ul? ☺️

Å så spennende😃 ja det skjønner jeg. Får kanskje litt lavere skuldre med engang man får bekreftet at alt er som det skal🥰

jeg vet ikke om man kan se no og ta utvendig så tidlig jeg? Så har regnet med at det er innvendig😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikline skrev (4 minutter siden):

Å så spennende😃 ja det skjønner jeg. Får kanskje litt lavere skuldre med engang man får bekreftet at alt er som det skal🥰

jeg vet ikke om man kan se no og ta utvendig så tidlig jeg? Så har regnet med at det er innvendig😊

Ja, jeg lettet veldig etterpå. Var også veldig greit å få stadfestet hvor langt på vei jeg er. 
 

Sikkert litt tidlig for utvendig enda ja. Jeg fikk utvendig, men ultralydjordmor sa at at de ville prøve utvendig først og se om vi fikk gode bilder, hvis ikke ville hun ta innvendig i stedet ☺️ 

Fikk veldig fine og tydelige bilder selv om det var tidlig. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...