Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2024


Julie97

Anbefalte innlegg

Parv skrev (6 timer siden):

Må få høre hvordan det går i dag da, @Nikline 💗

Det gikk veldig fint, en sprell levende liten hybelboer🥹🥰

kulen jeg har kjent er mest sannsynlig en muskelknute på livmoren(?), så skal følge litt med på den. Er vel ikke så mye å få gjort med🙈

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nikline skrev (1 time siden):

Det gikk veldig fint, en sprell levende liten hybelboer🥹🥰

kulen jeg har kjent er mest sannsynlig en muskelknute på livmoren(?), så skal følge litt med på den. Er vel ikke så mye å få gjort med🙈

Så godt å høre ❤️ 🥰 

en muskelknute er vel nokså harmløst vil jeg tro ja, selv om det kanskje er litt ubehagelig ☺️

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere andre her inne? Er det mange som begynner å nærme seg time til TUL?🤩 Jeg skal inn på onsdag og grugleder meg veldig🥵😮‍💨

Her har kvalmen avtatt noe etter at jeg fikk Xonvea på resept hos legen, det var veldig deilig. 

Jeg synes magen oppfører seg litt rart denne gangen da. Trodde magen skulle poppe tidligere med barn nr 2, men den ene dagen er det en liten hevelse rett over skambeinet, mens den neste dag er litt borte🙈 Spent på når jeg begynner å merke magen på ordentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@alilja ja jeg var på UL på sykehuset for en uke siden. Jeg kjenner veldig godt igjen spenningen og bekymringene i forkant. Man gleder seg jo sånn til å endelig se hvem som bor inni der, samtidig som man er så redd for at de skal finne noe galt ❤️

Magen min har jeg gitt opp å forstå. Jeg er 13+6 i dag, og har hatt diger mage siden uke 7. Jeg har riktignok lagt på meg 3 kg, og alle de må jo da ligge på magen, eller?? Føler meg ikke så veldig oppblåst heller, men på en annen side, lå visst den ene babyen rett ved navlen på ultralyden, så det kan jo hende at livmoren også har beveget seg høyere enn jeg hadde trodd den ville på dette tidspunktet.

Godt å høre at du føler deg bedre, og masse lykke til på ultralyd! De aller, aller fleste er jo helt friske og fine, så satser på at det gjelder for din også 🥰

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@alilja Jeg skal inn om en uke til tidlig UL på sykehuset. Var på privat klinikk for to uker siden. Jeg er sånn som egentlig bare gruer meg til slike undersøkelser, og selv om alt så fint ut da jeg var inne i uke 10 er jeg like urolig frem mot neste sjekk. 😅 

Synes ikke jeg går rundt og gjør annet enn å grue meg til ting denne graviditeten og kjenner det tærer på psyken min. Gleder meg til å få en prat med jordmor så jeg kan få luftet litt. Kan hende ting kjennes litt lettere når jeg finner mot til meg og får fortalt nyheten til arbeidsgiver - som jeg også gruer meg veldig til. 

Tenker dere at det er ok å fortelle arbeidsplassen i plenum (inkl sjefen)? Vi er en veldig liten gjeng med kollegaer, og jeg kommer til og få forklaringsproblemer når jeg takker nei til alkohol når vi skal på firmatur neste helg. Tenker det vil være en naturlig anledning til å fortelle. Ønsker ikke fortelle jobben før familien, men vil ikke fortelle noen før jeg har vært på UL og ser at alt ser ok ut. UL er dagen før turen, så vil ikke få anledning til å fortelle sjefen før de andre. 

Magen ja.. Den er jeg ikke helt klok på selv heller. oksehungeren vil ingen ende ta, og jeg har lagt på meg 5 kilo de siste ukene. Føler meg mildt sagt ikke spesielt bra nå. Magen buler litt, men synes ikke den er spesielt fremtredende heller. Her er det pupper, lår og rumpe som har fått kiloene først og fremst 😅

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Parv jeg fortalte sjefen først, deretter kollegaen som blir nødt til å ta den verste "støyten" mens jeg er borte. Da det var unnagjort, sa jeg det i et ukemøte med hele prosjektteamet mitt. Jeg syntes det var veldig greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Bovina sancta Så utrolig deilig, hurra for negativ test! 🥳

@alilja Vi har også time for tidlig ultralyd kommende onsdag! Ikke vært på noe privat, så veldig spent på hvordan det er. Tror jeg må forberede samboeren på forskjellige reaksjoner, for sånn som det er akkurat nå aner jeg ikke hvordan jeg vil reagere. Er redd det kan bli seende ut som et panikkanfall uten å være det, har vært så ufattelig emosjonell den siste halvannen uka 😂

Er det noen av dere som vet om det finnes hostetabletter eller lignende som er trygge å innta nå? Jeg har en grusom tørrhoste som normalt ville vært behandlet med Noskapin eller Cosylan, men leser at Noskapin IKKE skal brukes ved graviditet. Det samme gjelder vel forsåvidt Cosylan også, men denne har jeg uansett ikke tilgjengelig, så den utgår allikevel. 

Endret av Anonymous11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

… Og der var plutselig 12 uker fullgått. Hjelp, så fort dette går 🥲 

Kvalmen er dessverre like ille som før og formen generelt ganske dårlig. Hadde jo håpet at det skulle bli litt bedre snart.. 
 

Flere som har tippet 12 uker nå? 

Endret av Parv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Parv gratulerer så mye med 12 fullgåtte og viktig milepæl! 

Jeg er 14+2 i dag, og synes formen er blitt bedre de siste par ukene. Jeg er fortsatt kvalm nå og da, og ordentlig trøtt og sliten, men ligger i alle fall ikke våken på grunn av kvalme. Håper den snart letter for deg og ❤️

Jeg er ikke helt enig i at tiden flyr forresten😅 Jeg kan nesten ikke tro at det bare er drøyt to måneder siden jeg fant ut at jeg var gravid. Alt har vært så intenst i denne tiden, og den dårlige formen i tillegg har gjort at jeg synes det har vært tidenes lengste høst. På en annen side er det helt greit, for jeg kjenner at jeg trenger tid frem til de plutselig er her og krever alt vi har av oss 😇

Endret av Bovina sancta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+1 idag! jeg syns det er en deilig milepæl å nå🫶🏽 kvalmen er fortsatt greit tilstede, selv med xonvea, og formen er ganske elendig🙈 men har troa på at det går seg til om et par uker, for det gjorde det sist🤞🏽 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Bovina sancta det er kanskje ikke så rart at jeg synes det går litt fortere med to barn til her hjemme i kombinasjon med full jobb, juleforberedelser og generelt mye som skjer. 😅 

Egentlig greit at tiden fremover er litt travel. Tiden fra 12 uker og frem til OUL er så lang, og det skjer liksom så lite i svangerskapet. 
Ser jeg har notert at jeg kjente liv rundt uke 14-15 i forrige graviditet, så da kan man jo begynne å glede seg til det og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, Parv said:

Ser jeg har notert at jeg kjente liv rundt uke 14-15 i forrige graviditet, så da kan man jo begynne å glede seg til det og. 

Så gøy at du skriver dette! Jeg har kjent ett eller annet der hvor den øverste tvillingen ligger de siste par dagene, men slått det fra meg fordi jeg har lest at det er for tidlig. Spesielt med førstegangs, siden man ikke vet helt hva man kjenner etter. Men så er det jo ikke noe annet som skjer i den delen av magen til vanlig som jeg pleier å kjenne... så kanskje er det babyen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy, @Bovina sancta
Tror det ofte er sånn at man tror man kjenner noe, men ikke helt greier å tro at det er baby fordi man ikke helt vet hva man skal kjenne 😆 Da er det mest sannsynlig baby 🤍

Noterte meg at det kjentes ut som noen prikket meg kjempeforsiktig fra innsiden (litt som svak leamus) eller som små flaksende vinger. Alt føles litt tryggere når man kan kjenne liv 🥰 

Endret av Parv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Parv said:

Så gøy, @Bovina sancta
Tror det ofte er sånn at man tror man kjenner noe, men ikke helt greier å tro at det er baby fordi man ikke helt vet hva man skal kjenne 😆 Da er det mest sannsynlig baby 🤍

Noterte meg at det kjentes ut som noen prikket meg kjempeforsiktig fra innsiden (litt som svak leamus) eller som små flaksende vinger. Alt føles litt tryggere når man kan kjenne liv 🥰 

Ja, akkurat sånn er det!! ❤️❤️ Dette gjorde kvelden min! Tusen takk 😍

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bovina sancta skrev (22 timer siden):

Ja, akkurat sånn er det!! ❤️❤️ Dette gjorde kvelden min! Tusen takk 😍

Så koselig 🩷🩷 

kjente jeg begynte å glede meg ekstra til å kjenne liv selv nå. 🥰 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av dere som har vært gravid før begynt å merke noe til magen? Synes dette er et lite mysterium og begynner å stresse meg litt opp fordi jeg ikke føler jeg vokser. 

Har en "kul" nederst på magen, men det er nok mest luft og ekstra kilo som har kommet til. Kjenner heller ikke noe særlig til at  livmor har begynt å komme opp over skambenet, så nå kjenner jeg litt på at jeg er skikkelig nervøs i forkant av UL på fredag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kjenner jeg på at det er godt at ultralyden er i morgen. Hatt milde til moderate magekramper siden jeg stod opp og nå var dopapiret lett rødbrunt også. 😬
Hatt små antydninger til blødning tidligere også, men det føltes litt ekstra ekkelt nå når jeg er 13 uker i morgen og magekrampene har vært der hele dagen.
Skal sies at menstruasjonen normalt skulle vært i disse dager, så det kan kanskje ha en sammenheng?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymous11 skrev (9 minutter siden):

I dag kjenner jeg på at det er godt at ultralyden er i morgen. Hatt milde til moderate magekramper siden jeg stod opp og nå var dopapiret lett rødbrunt også. 😬
Hatt små antydninger til blødning tidligere også, men det føltes litt ekstra ekkelt nå når jeg er 13 uker i morgen og magekrampene har vært der hele dagen.
Skal sies at menstruasjonen normalt skulle vært i disse dager, så det kan kanskje ha en sammenheng?  

Livmoren strekker seg mye i disse dager og litt rødbrunt er i alle fall ikke noe ferskt. 🙂 Tenker det du opplever er veldig normalt og i de fleste tilfeller ufarlig, men skjønner du blir nervøs. ❤️ Godt å vite at du skal få inn allerede i morgen for sjekk. Er du veldig bekymra kunne du jo kanskje ringt jordmor for en sjekk? 

I forrige svangerskap blødde jeg også da jeg skulle hatt mensen rundt uke 8, så det kan jo også ha en sammenheng. Fikk i alle fall høre det da at det var ganske vanlig med blødning rundt den tiden man ellers har mensen. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...