Gå til innhold

stebarn, sremor, mine, dine osv.

Fremhevede innlegg

Skrevet

etter all denne negativiteten vil jeg bare pese på at jeg skrev et innlegg på siden 3 (tror jeg det var) om at stemødre har jammen prøvd å stille opp vi også og mor kan også være den som saboterer. jeg er lei av å bli jugd til, kalt både det ene og det andre og samtidig å bli smilt til - inntil hun snur seg og snakker bare dritt om meg. snakk om falskt. jeg blir helt deppa av dette her, sliter skikkelig med min stesønns mor. og det gjør igjen at jeg sliter mer og mer med han (dessverre), pga at han blir mer og mer lik sin mor (juger).

skitt, dette er så vanskelig.

jeg elsker mannen min over alt på jord, men jeg vet sannelig ikke om jeg hadde gått inn i et forhold på nytt der det allerede var en unge. så vanskelig er det faktisk å være stemor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
he-he så det er bare eks`er som er sure og har mensen!?

Nei, da. Men hos noen virker det som om de har det hele tiden ;)

Gjest Oppsaltrylletrollet
Skrevet
Jaja, nabodama og andre som ikke er stemødre får bare klage og sutre.

De kommer aldri til å BEGRIPE 1% av hvordan det er å være stemor..

Enig. Det er kanskje en naturlov at mødre blir så egoistiske og selvsentrerte, men prøver å late som om det er på barnas vegne i steden for å innrømme at det faktisk er av hensyn til dem.

Det finnes en bok som heter Myten om den onde stemor : fra folketradisjon til masselitteratur av kulturhistoriker Birgit Hertzberg Johnson. Ganske artig...

Skrevet

Jeg var stemor for ungene til min eks! verdens søteste unger men mora var jo helt gal!! Nå som jeg er mor selv og må sende ungene til en stemor så skjønner jeg litt mer av hva hun gikk igjennom! Det er ikke mye gøy å sende ungene sine til "fienden"!

...men jeg har lært hvordan man ikke skal opptre.

Jeg svelger endel kameler men er ikke redd for å ta opp ting vedrørende ungene!

Det er ikke større forskjell på mødre og stemødre enn folk flest, men en mor er i en litt annen situasjon enn en stemor!

• 1 måned senere...
Gjest jøss
Skrevet
Jeg får vel rett og slett starte produksjon av egne (felles) barn her, så kanskje jeg får det bedre med både meg selv og andre ;) Så neste år, når ferien kommer, blir det nok festlig, når alle skal tilpasse seg det lille skrikende krapylet mitt :hoho: Jeg gleder meg allerede :twisted:

Du er ikke moden for barn om du tenker slik!(og dine tidligere innlegg)

Ikke glem at du da må tilpasse deg dine egne barn og stebarnet ditt - alt skal klaffe, og da forstår du sikkert at det er mer jobb å være mor enn "bare" stemor.

Skrevet
Sitter å leser til øyet blir stort og vått og syns usigelig synd på de barna som lever med dere stemødre som skriver her. Stakkars, stakkars unger.....

Det handler faktisk ikke om å bli like glad i stebarn som egne. Det handler dog om at dere er presumptiv voksne mennesker som HADDE et valg!!! Dere måtte ikke inn i dette forholdet, men ungen - hva slags valg hadde ungen?? jo - må ta til takke med ei stemor som åpenbart (for manger her iallfall) misliker barnet fullstendig.

At dere ikke skammer dere.....  :frustrert:

enig med deg!

Stakkars barn! Hadde de biologiske foreldren lest hva dere kan døtte ut av kjærringkjeften deres er jeg sikker på dere hadde blitt sparka ut!

Ungene betyr mer for dem en det dere betyr for faren til barnet.

Har enkelte av dere noe positivt å si i det hele tatt om stebarna deres, eller er de bare en byrde hele tiden.

Jeg har vært alenemor i mange år og jeg har meeeeget sjeldent hatt ferie uten barna mine.

Hva syter dere for egentlig?

Skrevet
Vel, nå er det omvendt problemstilling hos oss, og varselklokka mi ringer i forhold til hvorvidt det er mulig for sambo å sette av tid til bare oss som par. Særlig i år, når barnets mor for første gang tar med ungen på utenlandsferie. Ja, for HUN har ikke sett på dette som noe problem. Hun har dratt utenlands hvert forbanna år, uten sønnen. Det burde liksom gjøre det mulig for oss å dra på ferie alene i år.

Jeg kjenner meg igjen, men jeg har svigerforeldre som stiller opp enormt mye og hjelper oss i økonomiske "kriser"

Jeg er nok heldigere enn mange av dere andre kanskje, men uten svigers hadde jeg aldri hatt en ferie uten barn og heller ikke hatt råd til ferie!

En hyllest til alle snille svigerforeldre.

Gjest Gjest
Skrevet
enig med deg!

Stakkars barn! Hadde de biologiske foreldren lest hva dere kan døtte ut av kjærringkjeften deres er jeg sikker på dere hadde blitt sparka ut!

Ungene betyr mer for dem en det dere betyr for faren til barnet.

Har enkelte av dere noe positivt å si i det hele tatt om stebarna deres, eller er de bare en byrde hele tiden.

Jeg har vært alenemor i mange år og jeg har meeeeget sjeldent hatt ferie uten barna mine.

Hva syter dere for egentlig?

Søtt innlegg :Gjesp:

Skrevet
Søtt innlegg  :Gjesp:

Ikke søtt, men et bra innlegg!

Dersom de får valget mellom barnet og stemor, velger man så klart barnet!

Gjest Gjest
Skrevet
Ikke søtt, men et bra innlegg!

Dersom de får valget mellom barnet og stemor, velger man så klart barnet!

Det kan jo hende for alt du vet at andre sitter inne med andre erfaringer. Ja de finnes. Det er ingen selvfølge at en mann velger barna når han har å gjøre med en X som ser på det som sin livsoppgave å ødelegge for far og barn.

Men vi stemødre skal jo ikke si noe så det blir vel hva dere andre mener.

Skrevet

Bare så alle vet det, jeg har hale.... (troll)

Det finnes folk på KF som ikke liker sine egne unger, så hvorfor er det så galt å ikke være overbegeistret for andres?

Den berømte ferien er bestilt - UTEN barn! Jippi! Bryllupsreise, faktisk! Første parferie i vårt 5 år lange forhold, og sannsynligvis den siste...

Til tross for alt jeg har døtta ut av den såkalte kjerringkjeften min, har jeg altså blitt gift siden sist. Tra la la..... Og stesønnen var ikke med, nei! Det var forøvrig ingen andre ikke-deltagere heller.

Gjest Gjest_Stemor_*
Skrevet
Bare så alle vet det, jeg har hale.... (troll)

Det finnes folk på KF som ikke liker sine egne unger, så hvorfor er det så galt å ikke være overbegeistret for andres?

Den berømte ferien er bestilt - UTEN barn! Jippi! Bryllupsreise, faktisk! Første parferie i vårt 5 år lange forhold, og sannsynligvis den siste...

Til tross for alt jeg har døtta ut av den såkalte kjerringkjeften min, har jeg altså blitt gift siden sist. Tra la la..... Og stesønnen var ikke med, nei! Det var forøvrig ingen andre ikke-deltagere heller.

Hei.

Nå ble jeg glad for å se at du var her :klem:

Gjest Gjest_Stemor_*
Skrevet

Gratulerer :blomst:

Men hvordan i alle dager klarte du å bli gift da?

Så mye dritt som du klarer å dytte ut av den store kjeften din mener jeg :hoho::hoho::hoho:

Skrevet
Mine barn bor 50% av tiden hos meg, og den andre halvparten hos far, stemor, stebror og halvbror!  ;) Jeg opplever at stemor er oppriktig glad i mine barn, og følger dem fint opp. Hun og jeg kommer også godt overens.

Mine barns stebror (altså hennes sønn) er ofte på overnattingsbesøk hos oss de helgene barna er hos meg. Han var her også et par dager i julen. Dette syns både han og mine barn er kjempekoselig, og på denne måten får han også et forhold til det livet mine barn har når de er hos mamma, og ikke hos dem....  :)

Må bare si at jeg blir varm i hjertet mitt når jeg leser dette. Skulle ønske vesla mi hadde en sånn oppvekst. Dere har vært flinke med barna deres og fortjener en klapp på skulderen.

Gjest Gjest
Skrevet
Gratulerer :blomst:

Men hvordan i alle dager klarte du å bli gift da?

Så mye dritt som du klarer å dytte ut av den store kjeften din mener jeg :hoho:  :hoho:  :hoho:

Den stakkars mannen liker rivjernet sitt :hoho:

Det er klart forholdet til stesønnen kunne vært bedre, men det hangler nå framover på ett vis. Noen gode dager og noen litt mindre gode - det kalles å leve har jeg hørt.

Gjest Gjest
Skrevet

Bare så du er klar over det:

1) Hvis du å mannen skal på bryllupsreise så forventes det at stebarnet er med på reisen.

2) Hvis du å mannen har fellesbarn så er det bare koslig om dere tar en bryllupsreise alene. Det har dere virkelig fortjent.

Sånne type holdninger er det vi stemødre møter :sur:

Skrevet
:sur:

Godt oppsummert. Det er altså ikke barnet som er problemet (men som like fullt er en relativt stor utfordring), men andres forventninger til hvordan vi skal føle for dette barnet og involvere det i alt vi gjør. Og disse forventningene kommer vel ofte fra den berømte svigerfamilien, som mange på KF også har et anstrengt forhold til. Men gubben har jo alltid hatt med seg gullet over alt, så det er jo nytt for folk at det går an at han ikke er med på alt.

Ved å snyte alle for et bryllup, har jeg vel fått blodhevnen over alle som kunne ha ment noe som helst om hva enn det skulle ha vært.

Skrevet
Jeg og sambo vil ha mer en EN ukes ferie i utlandet!

DERFOR reiser vi alene, og vi vil ta med ungene våre når de kommer etterhvert.

Sambo har stebarnet 1 uke,og tar fri den uken, og finner på masse gøy med stebarnet.

Hvorfor har ikke din samboer sitt barn lenger en 1 uke i ferien?

Sambo sa til meg at første gang fikk han barn med ei dame han IKKE elsket.

Han ante ikke hva det var å bli far, og gledet seg ikke.

Han kjedet seg på sykehuset.

Sa til meg at han gleder seg veldig mye til vi får barn & lever som en familie sammen, fordi han elsker meg.

Så første gangen er ikke alltid den mest fantastiske..

Mulig han snakker deg etter munnen her.... Ellers så var han så ryggløs at han ikke turte å bryte over et forhold som var over. Tror noe det er det første som stemmer.... Har selv kompiser som sier tilsvarende til nye damer og jeg husker deres sor når bruddet var et faktum og hvordan de forgudet x-en sin...

ikke om vi reiser mer enn en uke på ferie, og sambo har stebarnet kun en uke.

det kan vi ikke ta hensyn til.

1 uke??? Igjen hvorfor?

Gjest Gjest
Skrevet
Godt oppsummert. Det er altså ikke barnet som er problemet (men som like fullt er en relativt stor utfordring), men andres forventninger til hvordan vi skal føle for dette barnet og involvere det i alt vi gjør. Og disse forventningene kommer vel ofte fra den berømte svigerfamilien, som mange på KF også har et anstrengt forhold til. Men gubben har jo alltid hatt med seg gullet over alt, så det er jo nytt for folk at det går an at han ikke er med på alt.

Ved å snyte alle for et bryllup, har jeg vel fått blodhevnen over alle som kunne ha ment noe som helst om hva enn det skulle ha vært.

:klappe:

Skjønner hva du mener. Bare det å gjøre det stikk motsatte av hva andre forventer er jo deilig innimellom.

Enig i at det er ikke i utgangspunktet barna som er det store problemet, men omgivelsenes krav og forventninger.

Her er det barnas mor som er det store problemet, men jeg får si som min mamma sier: du får trollene dine akkurat som du vil ha de.

Gjest Hippopotamus
Skrevet

Dette bryllupet har du jo skrevet alle detaljer om i en annen tråd, så kanskje du skal holde deg til tema her?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...