Gå til innhold

stebarn, sremor, mine, dine osv.

Fremhevede innlegg

Gjest Oppsaltrylletrollet
Skrevet

Maskinen ville ikke svare på riktig innlegg, som kanskje er like greit.... Jeg himler med øya hver gang det er noe å himle for, men det sier ham vel mer enn nok om hva jeg synes om eks.en. hans.

"Ombestemte" seg, ja... Menn er ofte redd for ubehag og sier det de tror vi liker å høre. Jeg liker det nødvenigvis ikke.

Fortiden hans er høyst levende hos meg også, men det var ikke mitt innlegg. Men kunne godt ha skrevet det.

Har vel sagt mitt for i dag - skal hente stesønnen på skolen. Hvis ikke noen har solgt ham til et sirkus da....

Videoannonse
Annonse
Gjest Piper
Skrevet
Skulle dette være et svar? Jeg leste om dine ønsker og krav til bryllupet. Og om denne ferien.  Jeg lurer bare på om du er frekk mot mannen din eller om du baksnakker eksen hans?

Hun bare provoserer deg ;)

Skrevet
Maskinen ville ikke svare på riktig innlegg, som kanskje er like greit.... Jeg himler med øya hver gang det er noe å himle for, men det sier ham vel mer enn nok om hva jeg synes om eks.en. hans.

"Ombestemte" seg, ja... Menn er ofte redd for ubehag og sier det de tror vi liker å høre. Jeg liker det nødvenigvis ikke.

Fortiden hans er høyst levende hos meg også, men det var ikke mitt innlegg. Men kunne godt ha skrevet det.

Har vel sagt mitt for i dag - skal hente stesønnen på skolen. Hvis ikke noen har solgt ham til et sirkus da....

Hvis han valgte sin første kjærlighet og gjorde et så dårlig valg så håper jeg du himler med øynene til han om han.... For det var han som valgte, og det var han som ble der lenge..... :roll:

Jeg himler med øynene mine over hans valg (det siste) og over din oppførsel.

Skrevet
Hun bare provoserer deg  ;)

Jo jeg skjønner igrunn det men jeg klarer ikke å la være å bli provosert. Min eks har en sånn som henne og hun er bare helt utrolig lavpanna selv 10 år senere!!!

Gjest Piper
Skrevet
Jo jeg skjønner igrunn det men jeg klarer ikke å la være å bli provosert. Min eks har en sånn som henne og hun er bare helt utrolig lavpanna selv 10 år senere!!!

Ja, beklageligvis så finnes de i virkeligheten

Gjest opgitt
Skrevet

Opsaltrollet er et troll.....med hale

Jeg blir også provesert og tror hun proveserer, men jeg tror faktisk at hun mener det hun sier!

Jeg tror hun er sånn.

Søkte nemlig på Opsaltrylletrollet + alle forum, fant en del merkelig der ja!

Jeg tror hun har fått en snill mann, som ungår bråk for "husfredens" skyld.

Solgt ungen til cirkus, hva er det for et utsagn?

Har ikke hørt på maken til ufinhet! Stakkars barn og stakkars mann!

Utifra hvordan dette "trollet" beskriver mor til barnet, syntes jeg synd å han som har gått henn å funnet seg enda et slikt djevelhue.

Mannen prøver så godt han kan.

Alt er jo galt jo. Lurer på om...nei..glem det, har ikke ord for det jeg tenkte å skrive!

Hilsen oppgitt stemor med dine, mine og våre barn!

Gjest Gjest
Skrevet

Det kan jo hende for alt du vet at andre sitter inne med andre erfaringer. Ja de finnes. Det er ingen selvfølge at en mann velger barna når han har å gjøre med en X som ser på det som sin livsoppgave å ødelegge for far og barn.

Men vi stemødre skal jo ikke si noe så det blir vel hva dere andre mener.

Jeg har en X som velger stemor foran barna.

X en sier datteren vår bare må takle at han og dama flytter sammen og sånn er det.

Barna har ikke blitt spurt om det er greit at de flytter sammen så fort. Datteren har ikke møtt hun som blir stemor, hun vil ikke møte henne heller.

Far gjør som han vil. Hva stemor tenker vet jeg ikke. Lurer hun ikke på hvorfor datteren ikke vil møte sin far eller henne, bryr hun seg ikke?

Stemor har ikke barn selv og har ikke hatt noe langvarig forhold til en mann før heller.

Her er det ikke jeg som er vanskelig x og lager vanskligheter. Jeg ordner opp i de problemene x-mannen min lager for barna.

Tror ikke stemor kommer til å lage problemer for meg, men hun får kanskje sjokk når hun får barn i huset i tillegg til en mann som er som et stort barn. Hun er 35 og levd alene hele tiden.

Gjest Gjest
Skrevet

Må visst melde meg på jeg også,for det er ikke lett å være stemor.Jeg gikk inn i mitt forhold med åpne øyne og rosenrøde forhåpninger,men akk så skuffet jeg har blitt.Barnets mor har ikke gjort annet enn å stikke kjepper i hjulene for oss og vårt forhold.

Det har vært mye snakk om ferier her og jeg må si vi har virkelig prøvd.

Første året ville vi ta en hopp på tur til Bulgaria og spurte mor om vi kunne hente gutten en dag før avtalt p.g.a.avreisedato....men neida det kunne vi ikke.

Andre året skulle vi til Danmark og da var plutelig hentedagen forandret,vi har hentet fredag og levert søndag to uker senere,(hyttene i Danmark er gjerne fra lørdag til lørdag)men da bestemte mor at det fra nå av var henting mandag og levering søndag to uker senere.

Tredje året skulle vi også til Danmark,men da skulle mor gifte seg så da skulle vi ha gutten de to mitterste ukene istedenfor de to første som var avtalen...

Ifjor valgte jeg å jobbe når han var hos oss og det kommer jeg til å gjøre iår også for jeg gidder ikke mer.

Nå hører det med til historien at vi fikk med oss gutten på alle feriene etter å ha vært igjennom et helvete med mor,problemene hadde heller ikke noe med mors planer å gjøre heller for hun har ikke vært på ferie med barna sine en eneste gang på de fem årene jeg og sambo har vært sammen.

Gjest Gjest
Skrevet
Skulle dette være et svar? Jeg leste om dine ønsker og krav til bryllupet. Og om denne ferien.  Jeg lurer bare på om du er frekk mot mannen din eller om du baksnakker eksen hans?

Å hvorfor skal vi stemødre være nødt til å redegjøre for hva vi gjør å ikke gjør, sier og ikke sier?

Er det noen av dere andre som gjør det?

Det er så sykt, for hver gang en stemor kommer med meningene sine, så er alle på hogget med en gang. Dere er så negative, å dere klarer å lire ut av dere en masse dritt som ikke hører hjemme noen steder.

Gjest Gjest
Skrevet
Må visst melde meg på jeg også,for det er ikke lett å være stemor.Jeg gikk inn i mitt forhold med åpne øyne og rosenrøde forhåpninger,men akk så skuffet jeg har blitt.Barnets mor har ikke gjort annet enn å stikke kjepper i hjulene for oss og vårt forhold.

Det har vært mye snakk om ferier her og jeg må si vi har virkelig prøvd.

Første året ville vi ta en hopp på tur til Bulgaria og spurte mor om vi kunne hente gutten en dag før avtalt p.g.a.avreisedato....men neida det kunne vi ikke.

Andre året skulle vi til Danmark og da var plutelig hentedagen forandret,vi har hentet fredag og levert søndag to uker senere,(hyttene i Danmark er gjerne fra lørdag til lørdag)men da bestemte mor at det fra nå av var henting mandag og levering søndag to uker senere.

Tredje året skulle vi også til Danmark,men da skulle mor gifte seg så da skulle vi ha gutten de to mitterste ukene istedenfor de to første som var avtalen...

Ifjor valgte jeg å jobbe når han var hos oss og det kommer jeg til å gjøre iår også for jeg gidder ikke mer.

Nå hører det med til historien at vi fikk med oss gutten på alle feriene etter å ha vært igjennom et helvete med mor,problemene hadde heller ikke noe med mors planer å gjøre heller for hun har ikke vært på ferie med barna sine en eneste gang på de fem årene jeg og sambo har vært sammen.

Velkommen inn i klubben av de utstøtte stemødre :blomst:

Gjest Gjest_jasså_*
Skrevet
Å hvorfor skal vi stemødre være nødt til å redegjøre for hva vi gjør å ikke gjør, sier og ikke sier?

Det er så sykt, for hver gang en stemor kommer med meningene sine, så er alle på hogget med en gang. Dere er så negative, å dere klarer å lire ut av dere en masse dritt som ikke hører hjemme noen steder.

Det er hyggelig med stemødre som ikke er så hælvetes negative ovenfor barn de selv ikke har født.

Dere stemødre hakker da hele tiden på mødrene til stebarna deres, så hvorfor kan ikke vi si vår mening om dere...unnskyld utrykket..drittmennesker(gjelder ikke alle) som hele tiden slenger møkk om oss som er de biologiske mødrene/fedrene.

Kan dere ikke godta våre barn, så se til h... å kom dere unna dem også!

Gjest Gjest
Skrevet

Du blir kun utstøtt dersom du ikke oppfører deg!

Godta at jenta di eller gutten din har et barn fra før med en annen, klarer du ikke det er det DEG det er noe galt med.

Gjest Gjest
Skrevet
Det er hyggelig med stemødre som ikke er så hælvetes negative ovenfor barn de selv ikke har født.

Dere stemødre hakker da hele tiden på mødrene til stebarna deres, så hvorfor kan ikke vi si vår mening om dere...unnskyld utrykket..drittmennesker(gjelder ikke alle) som hele tiden slenger møkk om oss som er de biologiske mødrene/fedrene.

Kan dere ikke godta våre barn, så se til h... å kom dere unna dem også!

Nå synes jeg faktisk at det begynner å bli endel usaklig hakking på stemødre her. Å for et språkbruk enkelte har :overrasket:

Jeg er faktisk mor selv, mitt barn har en vidunderlig stemor. Å vi klarer fint å samarbeide om barnet, både jeg, min samboer, min X og stemamman.

Det er under forhold der en person (veldig ofte bio-mor) ikke klarer å samarbeide fordi at h*n er vinglete og går å bærer på en bitterhet at komplikasjoner oppstår.

Å en annen ting: Vi stemødre kan ikke komme med våre frustrasjoner om stebarna her. Da får vi høre hvor forferdelige mennesker vi er, men hvis en her inne har lyst til å rakke ned på våre barn da er det greit.

Vi skal ta imot hele tia å være blid og fornøyd.

Tror heller ikke det er mange stemødre som ikke ville godtatt stebarna, helt til stebarna begynner å oppføre seg som noen smådjevler overfor stemor, eller stebarna kommer med referat fra bio-mors samtaler og baksnakking om far og stemor.

Skrevet

Jeg spurte ikke alle stemødre i Norge, eller her på forumet. Jeg spurte en person et spørsmål og det var det. Du trenger ikke å stå til ansvar ovenfor meg eller andre her inne, men hvis du lirer av deg masse rart i en diskusjon så er det noen ganger at du blir bedt om å utdype noe. Det var det som skjedde her.

Jeg ser ikke ned på stemødre eller alenemødre. Gifte eller skilte.

Jeg syns ikke at jeg er noe bedre en deg.

Men hvis du legger et barn nærmest for hat pga at mannen du velger å bo sammen med har en eks du er sjalu på, ja da syns jeg du er en stor tullig!

Oppegående kvinner, enten de er biologiske mødre eller stemødre, oppfører seg som oftest ikke som idioter. Gudskjelov. Så slutt å lek martyr og dull deg inn i "stakkars stemorrollen". Det er isåfall kun barna som lider, ikke de voksene som tar valget hver dag ang. hvem de ønsker å bo sammen med.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg spurte ikke alle stemødre i Norge, eller her på forumet. Jeg spurte en person et spørsmål og det var det. Du trenger ikke å stå til ansvar ovenfor meg eller andre her inne, men hvis du lirer av deg masse rart i en diskusjon så er det noen ganger at du blir bedt om å utdype noe. Det var det som skjedde her.

Jeg ser ikke ned på stemødre eller alenemødre. Gifte eller skilte.

Jeg syns ikke at jeg er noe bedre en deg.

Men hvis du legger et barn nærmest for hat pga at mannen du velger å bo sammen med har en eks du er sjalu på, ja da syns jeg du er en stor tullig!

Oppegående kvinner, enten de er biologiske mødre eller stemødre, oppfører seg som oftest ikke som idioter. Gudskjelov. Så slutt å lek martyr og dull deg inn i "stakkars stemorrollen". Det er isåfall kun barna som lider, ikke de voksene som tar valget hver dag ang. hvem de ønsker å bo sammen med.

Nå er ikke jeg sjalu på samboers X. På ingen måte.

Men jeg må som menneske få lov til å reagere når ungene kommer med påstander om meg eller samboer som kommer fra mor.

Det må være lov til å reagere når avtaler treneres hele veien uten at vi blir så mye som informert, for vi har også annet å gjøre enn å løpe etter samboers X å innordne oss livet etter henne.

Det må være lov til å reagere når ungene stadig kommer med påstander om at det er far som er skyld i foreldrenes skilsmisse, å stakkars mamma. Man er ofte 2 om å få et vellykket forhold, men det har ikke mor skjønt.

Det må være lov til å reagere når samboers X kommer innom etter en sverigetur med masse snop til sine barn, å mitt barn må stå å se på (selv om snop er usundt, men barn er barn) mine stebarn er 16 og 17 år, å mitt barn er 8.

Det må være lov til å reagere når samboers X frasier seg ethvert ansvar for ting som måtte gå galt, men legger alt ansvaret over på oss. Klart alle har et ansvar, men en person skal da ikke alltid kunne legge alt på alle andre. Da burde ikke den personen ha ansvar for barn hvis den ikke engang kan ta ansvar for egne handlinger.

Det må også være lov til å reagere når samboer å jeg har blitt enige i innetid på stebarna, de drar til mor som sier at det er greit at de er ute til både 3 og 4 om natten. Hun kan kjøre de hjem, men får vi beskjed. Nei.

Det må være lov å reagere når ungene får lov til å ta "voksne" avgjørelser hos mor, som de slipper å stå til ansvar for, å når vi ser at dette kan gå galt.

Det må være lov å reagere når våre regler blir motarbeidet når ungene er hos oss.

Ja mine stebarn vil få problemer en dag, men det er ikke fordi at far og jeg ikke har reagert, men vi blir hele tiden motarbeidet å kommer ingen vei. Far kan da sitte på gjerdet å vente på kattastrofene å trå hjelpende til da. Å innen det så vil vel datteren være 17 år og gravid.

Skrevet

Siste gjest:

Jeg skjønner din frustrasjon og jeg mener ikke at du er sjalu, jeg skrev om de som ikke klarer å skille mellom barnet og barnets mor.

Men en sånn eks å forholde seg til så tror jeg at jeg kunne blitt gal selv.

Det jeg mener er at jeg tror flestparten av kvinnene er oppegående og oppmerksomme på barnas behov. Jeg tror ikke at 90 % enter er en kjip eks eller en jævla stemor.

Men de kjipe og jævla damene eksisterer og det kommer vi ikke unna. Og jeg blir forbanna på de som kommer inn her og syter og faktisk valgfritt kan forholde seg til situasjonen.

Jeg kan ikke velge min eks nye kone, men jeg kan velge å ha noe med min manns eks og et liv med han. Det er faktisk valgfritt.

Og dette pratet om "den store kjærligheten" my ass!!!!! Klarer du ikke å elske din kjærestes barn, nei da tror jeg ikke du elsker din kjæreste heller....

(dette var ikke til deg gjest i innlegg 155)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes denne tråden sier en hel del om menn... Stebarn er ofte lik sine mødre (eller fedre) naturlig nok. Og det synes som en del stemødre rett og slett ikke takler det. Derav klaging over at barnet er slik eller sånn og har lært av sin mor. Ganske frekt og navlebeskuende... tenk deg hvordan andre oppfatter DITT barn som ligner på DEG...osv.

Problemer man har i et forhold er ikke vekk med et trylleslag når forholdet er over, det fortsetter fordi man har barn. Der det var problemer ang. barna før det ble slutt, vil det fortsette å være det etterpå. Forskjellen synes bare å være at stemor tar over der far slapp, og han lever lykkelig videre som han vil.

Dumme menn ja. Spennende å se hvordan det fyker av nå i disse tider hvor dette er i endring.

Gjest Gjest
Skrevet

En av grunnene til at vi mødre lager problemer kan være at vi er sjalu. I de

fleste tilfeller mannen flytter ut er det en annen som venter.

Jeg syns det er sinnsykt vondt at han hadde en annen og hun skal bli stemor. Det er kanskje ikke hennes feil(mannens valg) men hun gikk inn i forholdet med åpne øyne og ben. Å forvente at mor som sitter igjen med sorgen skal være blid og fornøyd og gjøre det beste er mye forlangt.

Ja, vi burde gjøre det beste for barna, men er det det beste for barna at far(mor) er utro og flytter sammen med stemor med en gang. (så klart ikke alle over en kam)

Jeg gjorde alt for familien min og nå skal en annen "mor" inn i livet til barna. Og IKKE kom med at hun kan ikke ta fra deg plassen som mamman til barna. Det er faktisk en annen som skal være mor noen dager. Jeg er sikkert naiv, men det er bare jeg som kan være mamma for mine barn. En stemor kan ikke elske barna mine som meg.

I noen tilfeller burde stemødre se på situasjonen på hvorfor mor oppfører seg som hun gjør. Har ikke stemødrene barn selv vil de ikke forstå hvordan det er å sende barna til en som har vært med på å ødelegge ekteskapet og familien. JADA MANNENS VALG. Men prøv å forstå hvor vondt det er.

Er ikke dermed sagt at mødre kan ture frem som de vil i evigheter. Man må gå videre, det tar bare litt tid. Altfor lang tid for meg. Skulle ønske jeg kom over mannen og sviket i går men.......

Har ikke tenkt å lage vanskligheter for x og stemor, men følelsene sitter løst, og noen ganger kommer de feil ut og da er nok stemor den letteste å ta det ut på hvis hun gjør noe "feil". Har ikke gjort det enda da det er helt nytt, men håper jeg ikke gjør det heller.

Stemødre må se at de er inne på vårt område når det gjelder barna. Vi har født dem og vil elske dem til vi dør, og "mamma vet best"..........

Skrevet

Jeg forventer at alle som har ansvar for barn - uansett biologisk tilknytning - og som har valgt dette selv er oppegående nok til å sette barnas ve og vel foran sin egen egoisme, sine egne sårede følelser osv...

Jeg har et barn fra før og et med min nåværende mann, min eldste har en far og en stemor, de deler flere sett foreldre, besteforeldre, oldeforeldre og onkler - og de som ikke klarer behandle dem likt kan holde seg unna - det er ikke barnas skyld at vi sviktet som kjærester - men i forhold til å være foreldre har vi ikke lov å svikte..

Det gjelder oss som har skapt dem, og de som er med på å fostre dem opp!

Skam dere som med opne øyne går inn i et forhold hvor barn er innvolvert uten helhjertet innsats overfor barnet - og skam dere foreldre som bruker ungene mot expartnerens nye partner...

Fysj!

Gjest Gjest
Skrevet

Min erfaring som mor og stemor er at det er endel kvinner som rett og slett engasjerer seg for mye i konflikter mellom partneren og hans eks.

Jeg merket at det gikk voldsomt på humøret løs når jeg lot meg hisse opp over ting eksen til min mann gjorde og sa. Jeg ble forbannet på min mann og mine barns vegne når hun saboterte samvær, og jeg ble også irritert over sure mld fra henne, selv om de ikke var til meg ;)

Nå har jeg sluttet å bry meg om henne. Det er faktisk min manns problem. Min oppgave er å være en god omsorgsperson for barna, og det er faktisk mye lettere nå når jeg ikke går rundt og er forbannet på moren deres.

La mannen ordne opp, og klarer han ikke det så prøv allikevel å holde en lav profil. Jo flere kokker jo mere søl,-det tror jeg stemmer i slike situasjoner.

Så, konsentrer dere om ungene og familien. Det kan bli for mye negativt engasjement fra oss stemødre også, uansett om eksen ikke har hodet skrudd riktig på...de fleste har jo det da ;)

Klart det kan være mye negativt å henge seg opp i, men om en velger å la de positive tingene få hovedfokuset så sparer en i alle fall seg selv og omgivelsene for mye sure oppstøt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...