AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #161 Skrevet 16. september 2023 Hannah80 skrev (19 timer siden): Vet du hva som er absurd? At vi faktisk må argumentere for hvorfor vi ikke ønsker å date en transperson. At jeg som lesbisk ikke ønsker å ligge med en "kvinne" som kanskje fremdeles har en penis. Eller du som ikke ønsker å ha sex med en som har en ikke-fungerende penis. Velkommen til 2023! Det merkelige er at slike som d6c argumenterer for at transpersoners preferanser skal respekteres. Mens personer som ikke er transpersoner, deres preferanser skal ikke respekteres, men de som ikke har samme preferanser som transpersoner, de skal stemples for transfobe. Jeg fatter ikke at slike som d6c ikke selv ser hvor skadelig denne holdningen er for transpersoner generelt, for når det forventes at andre ikke lenger skal få leve etter sine preferanser, men tilpasse seg deres, da skaper det fremmedgjøring og motstand. Jeg har stor sympati med at det må være svært vanskelig å være transperson, og at de nok har mindre utvalg enn andre å velge mellom når det kommer til partnere. Men det er alltid noen som synes det er greit å være sammen med en transperson, og da er det disse de må finne. Å finne en partner kan være utfordrende for hvem som helst. Men å forvente at andre skal gå på akkord med egne preferanser for at transpersoner skal få det de vil, det er toppen av navlebeskuelse. Heldigvis tror jeg ikke transpersoner generelt har den holdningen som d6c fronter. Anonymkode: e3bdc...e0b 10 1 2
cafflatte Skrevet 16. september 2023 #162 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det merkelige er at slike som d6c argumenterer for at transpersoners preferanser skal respekteres. Mens personer som ikke er transpersoner, deres preferanser skal ikke respekteres, men de som ikke har samme preferanser som transpersoner, de skal stemples for transfobe. Jeg fatter ikke at slike som d6c ikke selv ser hvor skadelig denne holdningen er for transpersoner generelt, for når det forventes at andre ikke lenger skal få leve etter sine preferanser, men tilpasse seg deres, da skaper det fremmedgjøring og motstand. Jeg har stor sympati med at det må være svært vanskelig å være transperson, og at de nok har mindre utvalg enn andre å velge mellom når det kommer til partnere. Men det er alltid noen som synes det er greit å være sammen med en transperson, og da er det disse de må finne. Å finne en partner kan være utfordrende for hvem som helst. Men å forvente at andre skal gå på akkord med egne preferanser for at transpersoner skal få det de vil, det er toppen av navlebeskuelse. Heldigvis tror jeg ikke transpersoner generelt har den holdningen som d6c fronter. Anonymkode: e3bdc...e0b Enig. 6
anonym111111 Skrevet 16. september 2023 #163 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har stor sympati med at det må være svært vanskelig å være transperson, og at de nok har mindre utvalg enn andre å velge mellom når det kommer til partnere. Men det er alltid noen som synes det er greit å være sammen med en transperson, og da er det disse de må finne. Å finne en partner kan være utfordrende for hvem som helst. Anonymkode: e3bdc...e0b Tror nok personer som gjennomgår "kjønnsskifte" med hormoner og operasjoner av kjønnsorganet har mindre utvalg når det kommer til dating/kjæreste, enn om de hadde forblitt det kjønnet de egentlig er. Noen som vet om det finnes undersøkelser som viser om feminine gutter og maskuline jenter har lettere for å finne en potensiell partner enn de som gjennomgår behandling/operasjon? 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #164 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (På 12.9.2023 den 12.55): Hadde du som heterofil datet en transperson? Et eksempel.... Hadde du som heterofil mann, datet en mann som kledde seg og identifiserte seg som kvinne (transkvinne)? Og vil dere andre si at det er homofilt? Og ville noen av dere sagt det er transfobisk å ikke ville gjøre det? Anonymkode: 6073d...fbb Nei, men det er litt skremmende å tenke på at jeg lett kunne blitt "lurt" av en trans i 2023. Det er ikke som transpersonene du hørte om på 90-tallet som var typ en mann med høye hæler og parykk. Det har skjedd mye siden.. Anonymkode: 1dd86...835
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #165 Skrevet 17. september 2023 Ja, har faktisk crush på en transperson. 😊 Men han er litt for ung for meg, så ville føltes rart for meg. Får bli med avstands-crush. Anonymkode: cae02...105 2
anonym111111 Skrevet 17. september 2023 #166 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Nei, men det er litt skremmende å tenke på at jeg lett kunne blitt "lurt" av en trans i 2023. Det er ikke som transpersonene du hørte om på 90-tallet som var typ en mann med høye hæler og parykk. Det har skjedd mye siden.. Anonymkode: 1dd86...835 Enig, og det blir vel i tillegg sett på som transfobisk å spørre om vedkommende er dette før et evnt treff eller date. 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #167 Skrevet 17. september 2023 Påkrevd skrev (På 12.9.2023 den 17.03): Jo, den er da funksjonell, da man både kan urinere og ha samleie med den. Sædutuløsning er det eneste man ikke kan få, selvfølgelig. Mulig det var blyantstumper i "gamle dager", men størrelsen blir helt ok, den. De fyller vel ut med noe mer enn bare klitoris. Litt avhengig av anatomien til personen, men sånn 14-15 cm i snitt, tror jeg. Det er ikke noe mindre enn veldig mange naturlige peniser, det. Nei nei nei, det blir bare det samme som en fungerende dildo med akkurat de samme funksjoner. Den er ikke biologisk kroppslig men fungerer som et kunstig organ slik dildoene er det. De er også kunstig avanserte i dag. Anonymkode: 775ac...2f0 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #168 Skrevet 17. september 2023 Vel, etter å ha rotet meg inn på en trans-algoritme på TikTok, har jeg innsett at det finnes transmenn der ute som jeg overhode ikke ville visst at egentlig var biologiske kvinner, hadde de ikke opplyst det selv. Så jeg må si ja til at jeg kunne ha datet en transmann, selv om jeg er skeptisk — spesielt mtp kjønnsorgan😳. Man er ikke transfobisk fordi man ikke vil date en transperson — punktum! Trans er jo så mye forskjellig i dag, spesielt på transkvinne-siden. Skjønner veldig godt at heterofile menn sier nei takk til menn som tror de er kvinner fordi de har tatt på kjole og smekket på litt sminke. Når det er sagt har jeg også sett mange flotte transkvinner også. Anonymkode: f7d65...383
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #169 Skrevet 17. september 2023 "Jeg er ikke transfob jeg bare sprer holdninger om at transpersoner mener at andre er transfobe hvis de har preferanser og ikke ønsker å date transpersoner. " Hilsen transfob. Anonymkode: c630b...a09 1
Leselusa Skrevet 17. september 2023 #170 Skrevet 17. september 2023 Tråden er ryddet for nedsettende innhold, brukerangrep, brukerdebatt, avsporing og svar til dette. Mvh. Leselusa, mod.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #171 Skrevet 17. september 2023 Jeg har blitt så åpen med årene som har gått og har forstått at seksualitet også min er flytende. Kunne absolutt datet en trans, har ikke gjort det men vil tro det. Viktigste for meg er uansett tiltrekning og at jeg føler at wow dette er et menneske jeg har lyst til å vite mer om. Helt uavhengig av merkelapp. Mennesker er mennesker. Sex er jo så mye mer enn penetrering også det er erotikk, kjærlighet, nytelse, omsorg osv. Er åpen jeg for hva enn som kommer rundt neste sving i livet🤗 K36 Anonymkode: 3f0c7...09c 1
Gjest Inverto Skrevet 17. september 2023 #172 Skrevet 17. september 2023 Elooon skrev (På 13.9.2023 den 12.24): Nei det kunne jeg ikke. Fordi det blir helt feil for meg. Det er ikke transfobisk å ikke ville date en transe. Langt i fra. Amen to that TS
Erixon Skrevet 17. september 2023 #174 Skrevet 17. september 2023 Nope, totalt uaktuelt. Er bare intressert i "ekte" kvinner. 2
Gjest Hoia Skrevet 17. september 2023 #176 Skrevet 17. september 2023 Jeg tenker at det er skikkelig kult at en våger å være hva en vil, transe, homo, bifil etc. Når det gjelder kjærester, så faller ikke jeg for feminine trekk hos menn (det er jo ikke noe en bestemmer selv), så jeg ville hatt problemer med å ha en som bikket over mot det kvinnelige. Men nå sier jeg faktisk farvel til KG for godt! Jeg har fått masse gode tips her inne!
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #177 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (På 12.9.2023 den 12.55): Hadde du som heterofil datet en transperson? Et eksempel.... Hadde du som heterofil mann, datet en mann som kledde seg og identifiserte seg som kvinne (transkvinne)? Og vil dere andre si at det er homofilt? Og ville noen av dere sagt det er transfobisk å ikke ville gjøre det? Anonymkode: 6073d...fbb Absolutt ikke!!!! Anonymkode: 950e8...566 1
Gibralfaro Skrevet 17. september 2023 #178 Skrevet 17. september 2023 Nei, helt uaktuelt. Ikke gjør det meg til transfob heller. 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #179 Skrevet 18. september 2023 Jeg kunne ha gjort det, men nå er jeg bifil da Anonymkode: 49f51...154
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #180 Skrevet 19. september 2023 Det spørs på personen, alle er forskjellige både i kropp og personlighet. Hver person som sier blankt nei har visst ikke fått med seg dette og forestiller seg en stereotyp tenker jeg. Transhatet som foregår på nettet i dag er som å være femti år tilbake i tid når folk fremdeles var skeptiske til homofile.. Anonymkode: 75fa3...9c7 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå