AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #261 Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det har (fram til nå) vært akseptert å ha preferanser innen dating. Man har kunnet foretrekke et kjønn, en etnisitet, høye, slanke, utadvendte, de som ikke slår… Hvis man skal dra relativismen langt så kan man si at alt dette er diskriminering, og vi skal få tildelt en partner ved lotteri (eller en som foreldrene våre har valgt ut til oss). Anonymkode: 80d5f...e0c Nettopp. Rart at det er helt OK for menn å ikke ville date mindre pene, overvektige eller karrierefokuserte damer, greit for damer å ikke date menn som stemmer på et bestemt parti, men ikke greit å ikke ville date en person med vagina eller ikke-fungerende, kunstig penis når man er heterofil og heteroseksuell kvinne. At transpersoner skal ha like rettigheter betyr ikke at de skal ha rett til å date alle de vil date. Fordi ingen biologiske menn eller kvinner har en slik rettighet. Anonymkode: e6ae3...eef 4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #262 Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det er en menneskerett å kalle deg hva man vil. Du har rett til å kalle deg en lampeskjerm om du vil. Det er min rett å la være. Anonymkode: fc0bb...84e Jeg kommer aldri til å titulere noen "de". Jeg er ikke en slave eller en tjenestepike som henvender meg til herren min. Men jeg kan selvfølgelig heller bruke personens navn i stedet for "han" eller "hun". Anonymkode: e6ae3...eef 3
Thyra Skrevet 3. oktober 2023 #263 Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du trenger ikke kategorisere det for det er allerede kategorisert forut. Ord har betydning. Betydning av ordene homoseksuell/homofil er at man blir seksuelt/romantisk tiltrukket av de av samme kjønn. Om to av samme kjønn er i et forhold er det et homofilt forhold. Per definisjon. Anonymkode: d5c2e...829 Men om en mann han bli tiltrukket av en transkvinne, så betyr jo ikke det at han tiltrekkes av menn generelt. For å være homofil må man generelt ha en tiltrekning mot samme kjønn, ikke bare den ene transpersoner man tilfeldigvis falt for.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #264 Skrevet 3. oktober 2023 Thyra skrev (1 minutt siden): Men om en mann han bli tiltrukket av en transkvinne, så betyr jo ikke det at han tiltrekkes av menn generelt. For å være homofil må man generelt ha en tiltrekning mot samme kjønn, ikke bare den ene transpersoner man tilfeldigvis falt for. For å være homoSEKSUELL, må man like å ha sex med en person som har mannlige kjønnsorganer. Å være homoFIL er noe annet. Anonymkode: e6ae3...eef
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #265 Skrevet 3. oktober 2023 Jeg er heterofil og tiltrekkes av det motsatte kjønn, så nei. Det første vi legger merke til når vi ser et nytt menneske er hvilket kjønn det er. Vi tenker ikke over det engang, det bare skjer. Det er biologi og menneskets natur. Om en transkvinne eller transmann har tatt masse operasjoner i ansikt og kropp så kanskje man blir lurt, men stort sett ser man hvilket bioligisk kjønn personen har umiddelbart. Anonymkode: 0a94f...ca9 3 1
Gjest Hoia Skrevet 3. oktober 2023 #266 Skrevet 3. oktober 2023 Folk kan jo tiltrekkes av hvem de vil, menn, kvinner, transer etc. Jeg for min del faller ikke for feminine trekk, nykker hos menn, det er bare sånn jeg er. Men jeg vet om veldig mange jenter som faller for feminine trekk hos menn. Og det ville ikke hatt noen påvirkning på vennskap, men dating innebærer jo tiltrekning da det er ofte ikke noe en bestemmer selv.
Gjest Hoia Skrevet 3. oktober 2023 #267 Skrevet 3. oktober 2023 For min del er det så enkelt at jeg vil mascara og div. i fred.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #268 Skrevet 3. oktober 2023 For min del er det det samme svaret som på ikke-binær tråden. Det kommer an på hvordan hun er, og ser ut. Hadde jeg vært 20 år hadde jeg lett datet Emma Ellingsen. Men hadde nok ikke dradd på date med Catlynn Jenner om jeg var 80. Anonymkode: 9def2...fe7
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #269 Skrevet 3. oktober 2023 Thyra skrev (4 timer siden): Men om en mann han bli tiltrukket av en transkvinne, så betyr jo ikke det at han tiltrekkes av menn generelt. For å være homofil må man generelt ha en tiltrekning mot samme kjønn, ikke bare den ene transpersoner man tilfeldigvis falt for. Aner ikke hvor mange menn en mann ligge med før han er homo. Jeg tenker nå at om man blir tiltrukket nok av en mann til å ligge med så er man et snev homo. Ikke at det er noe galt med det. Anonymkode: d5c2e...829
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #270 Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er heterofil og tiltrekkes av det motsatte kjønn, så nei. Det første vi legger merke til når vi ser et nytt menneske er hvilket kjønn det er. Vi tenker ikke over det engang, det bare skjer. Det er biologi og menneskets natur. Om en transkvinne eller transmann har tatt masse operasjoner i ansikt og kropp så kanskje man blir lurt, men stort sett ser man hvilket bioligisk kjønn personen har umiddelbart. Anonymkode: 0a94f...ca9 Man blir sjelden lurt ved nærmere ettersyn. Det er noe med høyde, skulderbredde, størrelse på hender og føtter. Ser det veldig lett. Anonymkode: 967af...23a 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #271 Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Man blir sjelden lurt ved nærmere ettersyn. Det er noe med høyde, skulderbredde, størrelse på hender og føtter. Ser det veldig lett. Anonymkode: 967af...23a Og ikke minst adamseple. Anonymkode: e6ae3...eef 1
Sinsiew Skrevet 3. oktober 2023 #272 Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 19.9.2023 den 20.34): Dette derimot er transfobisk og homofobisk. Og insistere at en kvinne er en mann. Det er en kvinne. Og hvordan vedkommende ser ut uten klær eller identifiserer seg som angår ikke deg mer enn hvilken sofa en random person velger seg å kjøpe. Det er ikke din sak. Jeg hadde forøvrig datet en transkvinne, fordi det er en kvinne. Anonymkode: b3607...8c9 Nei, det er ikke en kvinne. Det er en transkvinne. Det er to vidt forskjellige ting.
Thyra Skrevet 3. oktober 2023 #273 Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Aner ikke hvor mange menn en mann ligge med før han er homo. Jeg tenker nå at om man blir tiltrukket nok av en mann til å ligge med så er man et snev homo. Ikke at det er noe galt med det. Anonymkode: d5c2e...829 Men alle ser da ikke på transkvinner som menn! Om han blir tiltrukket av en feminint utseende person med bryster og kvinnelige kjønnsorganer, så er han da ikke homo fordi om kvinnen var født mann!
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #274 Skrevet 3. oktober 2023 Thyra skrev (1 time siden): Men alle ser da ikke på transkvinner som menn! Om han blir tiltrukket av en feminint utseende person med bryster og kvinnelige kjønnsorganer, så er han da ikke homo fordi om kvinnen var født mann! Du anser ikke noen som transkvinne før de har fullført alt av operasjoner mao? Det er mer i et feminint utseende enn silikonpupper og et utskjært hull i underlivet btw. Anonymkode: d5c2e...829 2
Sykkelkopp Skrevet 3. oktober 2023 #275 Skrevet 3. oktober 2023 Fremmed fugl skrev (16 timer siden): Nå blir du radikal utover alminnelig fornuft. Så jeg som heterofil mann, vil da per definisjon være tiltrukket til transmenn som står på testosteron og har gjennomført kirurgi for å fjerne kvinnelige kjønnsattribut samt fått noe som ligner litt på et mannlig kjønnsorgan? Som heterofil mann som bare går for ekte jenter er det fortsatt andre trekk jeg også vil ha. Jeg tar ikke alt med vagina, gjør du? Din logikk er lik å anta at heterofile menn liker alle kvinner. Nei, vi gjør ikke det. Men kvinner er de eneste vi liker. Men enkelte av disse biologiske kvinnene som nå kaller seg menn kunne jeg nok hatt sex med. De er jo ofte ikke så veldig passable. 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #276 Skrevet 3. oktober 2023 Helt uaktuelt å date transe! Om en heterofil mann ville hat enn mann som innbiller seg at han er noe annet enn han i virkeligheten er - da er han seffølgelig ikke heterofil! Biologien å virkeligheten er det den er uavhengig av hva Pride,Fri etc prøver å innbille seg selv å andre! Anonymkode: d345b...a1e
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #277 Skrevet 4. oktober 2023 Å ikke date noen pga de er trans er en preferanse alle skal få ha. Synes ikke det er transfobisk, på lik linje at det ikke er fettfobisk å ikke ville date noen som veier 100 kg for mye. Eller diskriminerende å ville ha en partner som ikke sitter i rullestol. Og siden det er helt greit for muslimer å bare date muslimer fordi det er deres kultur, er det greit for hvite å ikke date muslimer uten at rasistkortet kommer. Men språkbruken til mange her inne er hatsk. Det er fult mulig å si «nei, jeg kunne ikke» og ikke spy ut med nedsettende ting. Men dere klarer ikke å unngå en mulighet til å få kunne snakke nedsettende om andre. Anonymkode: 69bbb...5b1 3
Fremmed fugl Skrevet 4. oktober 2023 #278 Skrevet 4. oktober 2023 (endret) Sykkelkopp skrev (7 timer siden): Som heterofil mann som bare går for ekte jenter er det fortsatt andre trekk jeg også vil ha. Jeg tar ikke alt med vagina, gjør du? Din logikk er lik å anta at heterofile menn liker alle kvinner. Nei, vi gjør ikke det. Men kvinner er de eneste vi liker. Men enkelte av disse biologiske kvinnene som nå kaller seg menn kunne jeg nok hatt sex med. De er jo ofte ikke så veldig passable. Nei, hvor har jeg skrevet at alle menn er tiltrukket av alle kvinner (eller andre veien rundt). Men hvis en heterofil mann blir tiltrukket av noen så er det noen med kvinnelige kjønnsattributer, og ikke mannlige kjønnsattributer. Det er det som gjør oss til heterofile. Hvis du tenner på noen som er bredskuldret, full av store muskler, 190 cm høy, kraftig kjeve under helskjegget, med dyp stemme... Men som var født med vagina... Da er du faktisk homofil eller bifil. Da du i så fall tenner på menn. Er ikke noe galt å være det. Men det like galt å benekte det, som hvis en transmann sier at den er mann på helt lik linje med cis-menn. Ser du ikke at du har gått deg vill i din iver å argumentere. Menneskelig seksualitet har selvfølgelig sin bakgrunn i reproduksjon, men det er ikke slik at den som biologisk, psykologisk, kulturelt eller sosialt fenomen kun kan forklares fra reproduksjon. Endret 4. oktober 2023 av Fremmed fugl
Fremmed fugl Skrevet 4. oktober 2023 #279 Skrevet 4. oktober 2023 c_buk skrev (23 timer siden): Jeg er enig i at ord har betydning, og at det er viktig med et felles språk. Hvorvidt trans skal defineres som homofilt eller skeivt er derimot ikke opp til meg å avgjøre. Om du spør om min personlige subjektive mening, så heller jeg mot at vi skal følge det biologiske skjønnet, og definere det deretter. Men så er jeg verken trans eller lever i et transforhold, så denne problemstillingen treffer ikke meg. Min stemme har liten til ingen betydning i den språkdebatten. Derfor lar jeg det være opp til de involverte å kategorisere sitt eget forhold som homofilt, heterofilt eller skeivt. Så tror jeg at vi over tid, slik som ofte skjer med språkutvikling, lander på en definisjon med bred forankring. Praktisk vil det være et par områder der ordnet faktisk betyr noe: - Når vi matcher oss sammen med andre. - Forskning og med det kunnskap om menneskelig seksualitet. Her er det ekstremt viktig og ha nok entydige definisjoner. Ellers blir det bare rot. - Egen identitet som vi må huske går begge veier. Se tråden om Ibi-Pippi, kvinnen som ser ut som enn 100 % mann og har mange barn med andre kvinner. Hun definerer seg som lesbisk, men med det vil hun fjerne retten til andre kvinner å selve definerer sin seksualitet. Hvis en skjeggete kvinne med penis er lesbisk, hva betyr det da å være lesbisk?
Thyra Skrevet 4. oktober 2023 #280 Skrevet 4. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du anser ikke noen som transkvinne før de har fullført alt av operasjoner mao? Det er mer i et feminint utseende enn silikonpupper og et utskjært hull i underlivet btw. Anonymkode: d5c2e...829 Transkvinner kommer i ulike varianter, ikke alle like feminine. Noen veldig feminine. Så jo, mange transkvinner har ikke fullført operasjoner, noen kommer aldri til å gjøre det. Men andre her i tråden omtaler transkvinner som "menn i kjole" og "menn som har kledd seg ut". Men noen transkvinner ser så feminine ut både med og uten klær at en mann ikke ville sett forskjell. Likevel er det altså "homofilt" om han innleder et forhold med, eller har sex med henne, ifølge enkelte. Om han faller for/tenner på transkvinnens på grunn av at hun er født mann/har (delvis) mannlige kjønnsorganer, så er jeg enig i at det er homofilt (ikke at det har noe å si), men om han faller for en kvinne, både personlighet og utseende, og klarer å se forbi at hun har nært mann, er det da ikke noe homofilt med det! Jeg tror mennesker som er så bastante på at det er homofilt kan være usikre på egen seksualitet. Jeg hadde nok heller ikke kunnet blitt sammen med en transperson, men jeg føler ikke for å kategorisere andre som blir det som homofile, om de selv ikke kategoriserer seg som det. Om jeg hypotetisk sett skulle blitt sammen med en transperson, ville det for meg som heterofil kvinne vært mer naturlig med en transmenn (født kvinne men fremstår som mann og identifiserer seg som mann) enn en transkvinne (født mann, men ser ut som og identifiserer seg som kvinne). Framtoning betyr mer enn kromosomer for meg ihvertfall. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå