Gå til innhold

Ville du datet en trans?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Thyra skrev (1 time siden):

Men andre her i tråden omtaler transkvinner som "menn i kjole" og "menn som har kledd seg ut". Men noen transkvinner ser så feminine ut både med og uten klær at en mann ikke ville sett forskjell. Likevel er det altså "homofilt" om han innleder et forhold med, eller har sex med henne, ifølge enkelte.

Disse enkelte bestrider vel at man ikke ser forskjell. Man må kanskje bruke noen sekunder/minutter ekstra men man merker det.

Anonymkode: d5c2e...829

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Man blir sjelden lurt ved nærmere ettersyn. Det er noe med høyde, skulderbredde, størrelse på hender og føtter. Ser det veldig lett.

Anonymkode: 967af...23a

Ikke alltid. Noen biologiske kvinner kan være høye,ha brede skuldre og større hender og føtter enn vanlig.

Anonymkode: e8d07...b10

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke alltid. Noen biologiske kvinner kan være høye,ha brede skuldre og større hender og føtter enn vanlig.

Anonymkode: e8d07...b10

Hvis utviklingen med aksept for prepubertal hormonbehandling vil fortsette, så vil det bli vanligere med transpersoner som er meget vanskelige å skille fra cis-personer. 

For dem som er glade i biologi, så burde det vare klart at det som vi biologisk er trigget på å skille mellom menn og kvinner, er de endringer som skjer på grunn av hormoner under puberteten.

Så med:

Pubertetsblokkere

Hormonbehandling

Plastisk kirurgi

En kulturelt kjønnsstereotyp bruk av klær, bruk eller ikke bruk av sminke, perfyme og dylikt. Bruk eller ikke bruk av smykker, hårlengde og frisyre. Interesser. Adferd. 

Tenk følgende lille scenario. Heterofile Anders, havner tilfeldigvis ved siden av Lise på en flight til New York. Dem snakker bland annet om hennes jobb som operasjonssykepleier og hennes hestinteresse. Det at hun nylig har avsluttet et samboerskap med en mann. Hun lukter som en kvinne, hennes stemme er ikke enn stemme til enn voksen mann, hennes klær gjør hennes meget flotte kvinnelige figur ekstra fin, sminken sitter perfekt... hvorfor er så mange sikre på at det er umulig at hvis dem hadde vært Anders så hadde dem ikke kunnet blitt litt betatt i løpet av flyturen. Kanskje så betatt at dem hadde tatt motet til seg og spurt om en date fremme i New York?

Og hvordan kan noen i hin håle lage en fantasi om at hvis Anders blir litt betatt i Lise, så er det et bevis på at Anders er bifil.... 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Thyra skrev (På 4.10.2023 den 7.30):

Transkvinner kommer i ulike varianter, ikke alle like feminine. Noen veldig feminine. 

Så jo, mange transkvinner har ikke fullført operasjoner, noen kommer aldri til å gjøre det.

Men andre her i tråden omtaler transkvinner som "menn i kjole" og "menn som har kledd seg ut". Men noen transkvinner ser så feminine ut både med og uten klær at en mann ikke ville sett forskjell. Likevel er det altså "homofilt" om han innleder et forhold med, eller har sex med henne, ifølge enkelte.

Om han faller for/tenner på transkvinnens på grunn av at hun er født mann/har (delvis) mannlige kjønnsorganer, så er jeg enig i at det er homofilt (ikke at det har noe å si), men om han faller for en kvinne, både personlighet og utseende, og klarer å se forbi at hun har nært mann, er det da ikke noe homofilt med det! 

Jeg tror mennesker som er så bastante på at det er homofilt kan være usikre på egen seksualitet. Jeg hadde nok heller ikke kunnet blitt sammen med en transperson, men jeg føler ikke for å kategorisere andre som blir det som homofile, om de selv ikke kategoriserer seg som det.

Om jeg hypotetisk sett skulle blitt sammen med en transperson, ville det for meg som heterofil kvinne vært mer naturlig med en transmenn (født kvinne men fremstår som mann og identifiserer seg som mann) enn en transkvinne (født mann, men ser ut som og identifiserer seg som kvinne). Framtoning betyr mer enn kromosomer for meg ihvertfall.

Enn naken transkvinne ser ikke ut som en kvinne. 

Anonymkode: d345b...a1e

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Enn naken transkvinne ser ikke ut som en kvinne. 

Anonymkode: d345b...a1e

Jo, noen gjør det.

Skrevet

Jo, noen gjør det.

Faktisk ikke. En kunstig vagina laget ut av en penis vil aldri se ut som en naturlig vagina. Adamseplet er det kun menn som har. I tillegg har mannekroppen helt annerledes proporsjoner enn kvinnekroppen. 

Anonymkode: e6ae3...eef

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.9.2023 den 20.34):

Dette derimot er transfobisk og homofobisk. Og insistere at en kvinne er en mann. Det er en kvinne. Og hvordan vedkommende ser ut uten klær eller identifiserer seg som angår ikke deg mer enn hvilken sofa en random person velger seg å kjøpe. Det er ikke din sak. 

Jeg hadde forøvrig datet en transkvinne, fordi det er en kvinne. 

Anonymkode: b3607...8c9

En transkvinne er ikke en kvinne. Hvorfor er det så viktig å kalle noen for noe de ikke er. Jeg respekterer de som mennesker, men jeg mener man er det kjønnet man er født som, uavhengig av hva man føler.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jo, noen gjør det.

Men da er jo ikke kjønnsorganene ekte, de bare ser ekte ut, og det er noe annet.

Noen som vet om det er vanskeligere for transpersoner som har operert å finne seg kjæreste? Jeg tenker at det må være enklere å finne seg en kjæreste som feminin mann eller maskulin kvinne enn som transperson, men har ikke sett noe dokumentasjon på det.

Skrevet

Jeg hadde aldri kunne datet noe annet enn en ekte mann😂 hadde jeg gått på en date med en mann jeg syns var tiltrekkende å kansje hadde kjemi med , men som viste seg å være trans så ja.. det hadde avsluttet på sekundet. Vet ikke hvordan jeg skal si det på en god måte men bryr meg ikke hva folk er , om en mann vil bli katt så må han får guds skyld bli det å lev livet🤗😅 men ser jo på tråden at dette er et sårt tema.. virker ut som heterofile godtar at homofile liker hva de vil å motsatt men transer godtar ikke at mesteparten av hetrofile å homofile liker motsatt eller samme kjønn. En trans er ikke motsatt eller samme kjønn , de er et kjønn å ser ut som et annet😅  Jeg kan operere inn en ballong i magen men det betyr ikke at jeg er gravid🤷‍♀️ Men man velger jo selv å være annerledes i en sånn situasjon, er ingen som tvinger noen til å bytte kjønn 🙈  btw så hele denne tråden er faktisk i psykisk ubalanse allerede😅 håper dere har en fin kveld uansett kjønn 🥰😂😂

Anonymkode: 00f49...0a1

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg er transe, føler meg best i dameklær.  Jeg føler bare for andre kvinner og utad bli sett på som lepser . Ikke mange kvinner klerer det, men noen bifile kvinner er det vel ok for?

Anonymkode: fb760...98d

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.9.2023 den 16.17):

Jeg er bifil og kunne ikke datet en transperson. Vet ikke helt hvorfor, de kan være fine nok og oppfattes som det kjønnet de opplever seg som. Men det er så mye mer som følger med psykisk, i oppveksten deres og ikke minst reproduksjonsmessig. 

Som jeg har forstått det er det panfile som kan date transpersoner litt uavhengig av hvor de er i prosessen. 

Anonymkode: b24bd...707

Jeg er panfil, og hadde du spurt meg for 5 år siden ville jeg sagt JA uten å nøle. 

Nå har jeg snudd. Jeg ville ikke datert en trans idag. Og det er takket være transaktivister og kanselleringen av JK Rowling, som fikk meg til å dypdykke i temaet, og jeg tror det er mange som har hatt denne opplevelsen. 

Nå regner jeg transpersoner som ute av min datingpool fordi jeg anser de som psykisk syke, med alt for mye bagasje til at jeg orker det. I tillegg har jeg ingen tålmodighet for woke. 

Det er jo synd. Jeg har gått i sikker 10 prideparader, har sett alle episodene av RuPauls Dragrace, har hovedsakelig skeive venner, og er skeiv selv. Og Woke-folka har gjort så mye skade at jeg nå har droppet både dragshows og parade. 

Anonymkode: 15343...47e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Faktisk ikke. En kunstig vagina laget ut av en penis vil aldri se ut som en naturlig vagina. Adamseplet er det kun menn som har. I tillegg har mannekroppen helt annerledes proporsjoner enn kvinnekroppen. 

Anonymkode: e6ae3...eef

Nå har jeg aldri studert en kunstig vagina på nært hold.

Adamsepler kanmopereres bort. Og gutter som får pubertets blokkere og aldri går gjennom en mannlig pubertet, vil utvikle kroppen litt annerledes. Noen er også mer feminine i utseendet fra naturens side. Og noen biologiske kvinner har en mer maskulin kropp og framtoning enn gjennomsnittet. Så jeg står på mitt. Du kan ikke se det på alle.

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Nå har jeg snudd. Jeg ville ikke datert en trans idag. Og det er takket være transaktivister og kanselleringen av JK Rowling, som fikk meg til å dypdykke i temaet, og jeg tror det er mange som har hatt denne opplevelsen. 

Nå regner jeg transpersoner som ute av min datingpool fordi jeg anser de som psykisk syke, med alt for mye bagasje til at jeg orker det. I tillegg har jeg ingen tålmodighet for woke. 

Det er jo synd. Jeg har gått i sikker 10 prideparader, har sett alle episodene av RuPauls Dragrace, har hovedsakelig skeive venner, og er skeiv selv. Og Woke-folka har gjort så mye skade at jeg nå har droppet både dragshows og parade. 

Anonymkode: 15343...47e

Dette er du ikke alene om. Tror godt over halvparten av alle de transaktivistiske bekjente jeg hadde for 5-6 år siden har tonet ned fokuset betraktelig.. De erkjenner nå at det ikke er transhat å ikke erkjenne en transkvinne som en kvinne, de erkjenner det at genitalia faktisk er en vesentlig del av tenningsmønsteret osv.. 

Anonymkode: 8d5e4...87b

Skrevet

Nei,ikke så glad i mannetissefant.

Anonymkode: f1d52...41b

• 3 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.9.2023 den 18.45):

Transkvinner tar hormoner og gjør endringer så eksempelet ditt med BE er helt på jordet.

Bjørn Eidsvåg på estrogen kur 🤣

Om han hadde tatt hormoner, ville han da vært ok som kvinne?

Han har allerede kjerringsveis.

Anonymkode: 9c2c5...be0

• Liker 2
Skrevet

Uff nei, jeg er hetero, og dater kun damer 

Anonymkode: edcfd...537

Skrevet

Det er personer som ikke er trans som oppleves som mest attraktive, også av dem som er trans.

Kvinner er transparsoners favoritter. Kanskje overraskende for noen at Transkvinner har kvinner og ikke menn som favoritter når det gjelder seksuell attraksjon. Eller så er det kanskje ikke overraskende. 

https://bmcpublichealth.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12889-023-16654-z#Fig1

Screenshot_20231029_114150_Chrome.jpg

Screenshot_20231029_114310_Chrome.jpg

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Jeg tenner på menn og jeg vil ha en normalt fungerende penis. 

Enkelt og greit.

Skrevet

Tråden er ryddet for nedsettende innhold og brukerangrep. 

Mvh. Leselusa, mod. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...