Gå til innhold

Ville du datet en trans?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er heterofil mann.

Hvis jeg MÅTTE velge ville jeg heller hatt en partner med ekte penis enn en falsk vagina.

Jeg synes det bare er vondt å tenke på at folk opererer bort et kjønnsorgan som fungerer. 

Anonymkode: 6e44c...c6d

• Liker 6
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
c_buk skrev (24 minutter siden):

Nei, mer heterofilt. Hvis jeg var sammen med en transmann så ville jeg jo i mitt hode vært sammen med en kvinne. 

Med det sagt synes jeg fortsatt skeiv er mer dekkende enn heterofil/homofil når det gjelder å karakterisere forhold utenfor "normalen".

Så du hadde heller datet Buck Angel enn Emma Ellingsen for å ta et eksempel?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan det være... at du ikke klarer å se forskjell på noen, og dermed har møtt transkvinner, men du vet ikke at de er transkvinner? 

Tror du alle transkvinner introduserer seg som trans ? 

Anonymkode: 5b7c0...ad6

Det er klart det kan være, men alle de jeg kjenner fremstår for meg ikke helt som kvinner. Jeg har møtt flere som kan passere rent fysisk, men kun spede asiater. Den andre veien er det annerledes, flere transmenn jeg kjenner fremstår for meg som menn selv om jeg også har kjent dem da de presenterte som kvinner.

Anonymkode: a0fc6...601

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg synes dette spørsmålet er veldig interessant. Jeg er per nå i fast forhold og har heller aldri vært med en transperson før, men prøver å reflektere hvordan jeg ville forholde meg til dette som singel.

Jeg er heterofil kvinne, og derfor er jeg kun tiltrukket av mennesker som ser ut som menn (dette kan også gjelde transmenn). Jeg har aldri vært interessert i ons eller å date villt fremmede (apper o.l), derfor vil det alltid dreie seg om å bli litt kjent med en person før jeg er åpen for dating. Jeg blir tiltrukket av utseendet og kjemi, samt hva slags personlighet vedkommende virker til å ha.

Gitt at jeg synes utseendet er tiltrekkende, kjemien er god og jeg synes personen har en fin personlighet ville jeg datet vedkommende. Jeg ser for meg at jeg trolig ikke vet at det er en transperson ved første date, men at vedkommende forteller dette hvis vi fortsetter å møtes og før vi har sex.

Hvis vi allerede har møttes flere ganger og har det så fint sammen at jeg ønsker å ha sex med personen, så vil ikke det faktum at personen er trans være noen dealbreaker. Fordi jeg er interessert i å bli kjent med et menneske før jeg ligger med dem, og vil ha en grunnleggende respekt og ønske om å bli sammen med MENNESKET (altså mennesket ikke kjønnsorganet) jeg dater, så er det ikke hva som er mellom bena som avgjør mine følelser. 

Men som sagt, så er jeg heterofil, så i denne hypotetiske situasjonen så må den jeg dater fremstå som en mann for å i det hele tatt fatte min interesse. Utover det så har jeg best sex når jeg er glad i personen og det er god kjemi, og der finnes mange måter å ha sex på. Jeg har et åpent sinn og hvis jeg synes vedkommende er sexy og flott, så vil jeg fortsatt være med den personen. Nøyaktig hva som er mellom beina er ikke avgjørende.

Er det homofilt? Jeg synes ikke det. Det er jo hvilket kjønn personen fremstår som som avgjør om man er sammen med en kvinne eller mann. 

Er man transfobisk om man ikke vil være sammen med en transperson? Nei, jeg mener ikke det. Man må få lov til å ha sine preferanser, og ikke alle er like åpne for ulike måter å ha sex på, og noen er bare mer tradisjonelle og bundne i hva kjønn og sex er, og det må være greit. Ikke alle er for alle. 

Endret av Falkefugl
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei

Anonymkode: d7308...f31

• Liker 3
Skrevet

Nei, kan ikke si at jeg tenner på hverken menn med bryster eller kvinner med skjeggstubber.

Anonymkode: e292f...4ab

• Liker 2
Skrevet
Thyra skrev (34 minutter siden):

Så du hadde heller datet Buck Angel enn Emma Ellingsen for å ta et eksempel?

Som jeg nevnte tidligere i tråden, og som jeg har all forståelse for at du eventuelt ikke har lest, så hadde jeg ikke datet en transperson. Det er utenfor min preferanse for en partner.

Så da blir det egentlig irrelevant for meg å sammenligne to spesifikke alternativer. Jeg finner ingen av dem attraktive.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nei, kan ikke si at jeg tenner på hverken menn med bryster eller kvinner med skjeggstubber.

Anonymkode: e292f...4ab

Altså, det er mange menn som har bryster og mange kvinner som har skjeggstubber, helt uten å være trans...

• Liker 2
Skrevet

Ikke at jeg hadde hatt noen sjans, men hadde selvsagt ikke sagt nei til å date f.eks hun her. Om noen mente det var "homofilt" hadde jeg ikke brydd meg om en gang.

Anonymkode: dc551...da6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, jeg som kvinne ville ikke dagen en som er trans. 

• Liker 5
Skrevet

Ja, det kunne jeg, forutsett at personen er kjønnsoperert og jeg tiltrekkes av både utseende og personlighet, så hadde det ikke vært noe problem.

er det homofilt? Selvsagt ikke.

Er det transfobisk å ikke date en trans? Hvis man tiltrekkes av personen, og den eneste faktoren som gjør at man ikke vil date vedkommende videre er at h*n er trans, så ja. Da diskriminerer du basert på at personen er en transperson, ergo er du transfob. Og det slutter ikke å være diskriminering bare fordi man har en preferanse. Det kan man si om rasisme også. 

Anonymkode: 84090...d6c

Skrevet

Som heterofil kvinne ville jeg ikke dated en personsom var født kvinne.

Anonymkode: da454...290

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hadde du som heterofil datet en transperson? Et eksempel....

Hadde du som heterofil mann, datet en mann som kledde seg og identifiserte seg som kvinne (transkvinne)?
Og vil dere andre si at det er homofilt? Og ville noen av dere sagt det er transfobisk å ikke ville gjøre det?

Anonymkode: 6073d...fbb

Kunne mottatt en blowjob av Emma Ellingsen, liksom. Ung og ser pen ut. Ville ikke datet en transe.

• Liker 1
Skrevet

Noen av dem er svært vakre og feminine.   Har fra sikker kilde at selv erfarne tjenestemenn har latt seg lure før det ble foretatt kroppsvisitering.  Jeg dømmer ingen men tror selv det hadde blitt litt for komplisert.  

Skrevet

Vet ikke

Måtte vært noen som var ferdig "utviklet" mann isåfall.

Anonymkode: 94d39...2d3

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det transfobisk å ikke date en trans? Hvis man tiltrekkes av personen, og den eneste faktoren som gjør at man ikke vil date vedkommende videre er at h*n er trans, så ja. Da diskriminerer du basert på at personen er en transperson, ergo er du transfob. Og det slutter ikke å være diskriminering bare fordi man har en preferanse

Tja, da burde det da ikke være tillat å avvise noen pga høyde og vekt etc.
De er jo preferanser også

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Nei. Som heterofil kvinne er det nok enda mer uaktuelt enn det er for heterofile menn, ettersom det å konstruere en fungerende penis ikke er mulig med dagens kunnskap (mens det er mulig å lage en vagina som fungerer til å ha vaginalt samleie med).

Jeg kaller ikke folk som er sammen med transpersoner for noe annet enn de selv kaller seg, har ikke noe problem med at andre er sammen med transpersoner. Men jeg ønsker ikke å være det selv. Jeg synes ikke det er transfobt, nei.

Skrevet

Jeg kunne absolutt datet en transmann. En mann er en mann i mine øyne, og en transmann har kanskje noen innsikter i en kvinnes tilværelse som ville vært en fordel i et forhold. Han vet bl.a. hvordan klitoris fungerer 😁
Jeg tror da ikke noen ville sett på meg som lesbisk av den grunn? Og skulle de gjøre det vil ikke det påvirke meg overhodet, så samma det. 

Men det er ikke transfobisk å ikke ønske det - det tror jeg heller ingen oppegående mennesker påstår? Alle har jo sine preferanser - jeg ville ikke datet en FRP'er, det betyr ikke at jeg hater FRP'ere, kun at jeg ikke vil date dem. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ja, det kunne jeg, forutsett at personen er kjønnsoperert og jeg tiltrekkes av både utseende og personlighet, så hadde det ikke vært noe problem.

er det homofilt? Selvsagt ikke.

Er det transfobisk å ikke date en trans? Hvis man tiltrekkes av personen, og den eneste faktoren som gjør at man ikke vil date vedkommende videre er at h*n er trans, så ja. Da diskriminerer du basert på at personen er en transperson, ergo er du transfob. Og det slutter ikke å være diskriminering bare fordi man har en preferanse. Det kan man si om rasisme også. 

Om man føler sånn er det vel bedre å la være å date personen videre så personen heller kan finne seg noen som klarer å se forbi dette? Det er vel best for alle parter?

Folk diskriminerer jo i datingmarkedet pga alle mulige små og store ting. Kan ikke se at dette er noe annerledes. Ingen har plikt til å date og ingen har rett til å bli datet. Om man lar være å ansette noen, lar være å leie ut bolig til noen o.l fordi vedkommende er trans, er det noe annet. Men ingen skal måtte tenke på diskriminering når de dater.

• Liker 1
Skrevet

Hadde ikke spilt noen som helst rolle om vedkommende var cis, ikke-binær eller trans.
Det som betyr noe er om det er et flott menneske, og om jeg er tiltrukket av personen.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...