CAPS LOCK Skrevet 15. september 2023 #121 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (På 12.9.2023 den 12.55): Hadde du som heterofil datet en transperson? Et eksempel.... Hadde du som heterofil mann, datet en mann som kledde seg og identifiserte seg som kvinne (transkvinne)? Og vil dere andre si at det er homofilt? Og ville noen av dere sagt det er transfobisk å ikke ville gjøre det? Anonymkode: 6073d...fbb 1. Nei. Jeg hadde aldri datet en transperson, for man kan ikke skifte kjønn, og jeg er heterofil 2. Ja. Det er homofilt å date transpersoner, for man kan ikke skifte kjønn 3. Nei. Det handler ikke om hat like lite som hat er årsaken til at jeg ikke dater nære slektninger 9
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #122 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Vel, du sier du kun tiltrekkes av biologiske menn. Men plutselig en dag møter du en mann du trodde var biologisk født mann, som viser seg å være noe annet. 🫣 Forøvrig er jeg «100%» heterofil selv, hva enn det betyr. Jeg tenner ikke på mannlige kjønnsorganer. Hvorfor skulle det da vært et problem å date en transKVINNE med kvinnelige kjønnsorganer. Vil du da si at jeg blir mindre heterofil enn deg, av den grunn? Blir jeg plutselig bare 50% eller 0% hetero da, eller? Du er transfob hvis du dumper noen kùn for det faktum at de er transer, dessverre. Anonymkode: 84090...d6c Jeg har møtt noen av dem, ikke dating. Kunne ikke falt for noen av dem. Behandler dem som det kjønnet de definerer seg som, men det betyr ikke at jeg er transfob bare fordi jeg ikke tenner på dem. Hvorfor er det så ille for deg at mange heterofile ikke tenner på transpersoner? Og hvorfor er det så om å gjøre at jeg eller andre som meg skal møte en transperson og falle for en slik? Jeg tenner ikke på annet enn biologiske menn, det er helt normalt for heterofile kvinner. Om andre tenner på noe annet, det gjør meg fremdeles ikke transfob, uansett hvor mye du forsøker å påstå det. Anonymkode: e3bdc...e0b 5
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #123 Skrevet 15. september 2023 Slipper i hvert fall for å bekymre meg for at Turid, tidligere Gunnar kan bli gravid🤣 Anonymkode: 8d5e4...87b 5
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #124 Skrevet 15. september 2023 Nei, hadde ikke datet en transperson. Transfobi er ikke reellt og det har blitt en uting å sette fobi bak alt mulig for å skjemme folk. Anonymkode: ed77e...dfd 4 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #125 Skrevet 15. september 2023 Nei, jeg ville ikke datet en transperson. Anonymkode: 49407...63a 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #126 Skrevet 15. september 2023 Nei det kunne jeg ikke, men man vet jo aldri heller. Om noen av mine venner hadde gjort det eller familie, hadde jeg ikke sett på det som noe rart, love is love. Anonymkode: 85916...fd4
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #127 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har møtt noen av dem, ikke dating. Kunne ikke falt for noen av dem. Behandler dem som det kjønnet de definerer seg som, men det betyr ikke at jeg er transfob bare fordi jeg ikke tenner på dem. Hvorfor er det så ille for deg at mange heterofile ikke tenner på transpersoner? Og hvorfor er det så om å gjøre at jeg eller andre som meg skal møte en transperson og falle for en slik? Jeg tenner ikke på annet enn biologiske menn, det er helt normalt for heterofile kvinner. Om andre tenner på noe annet, det gjør meg fremdeles ikke transfob, uansett hvor mye du forsøker å påstå det. Anonymkode: e3bdc...e0b Hvis du møter en transmann en gang som er 100% troverdig som en biologisk mann, noe som kan skje. Ikke fortell meg at det aldri kan skje, i hvert fall i fremtiden en gang. Du ligger med personen, liker personen og alt er helt fint. Så sier personen at h*n er trans. Og du da dumper, mener du da at du ikke er transfob? Per definisjon er du transfob. Du kan ikke gjemme deg bak at du prefererer biologiske menn. Isåfall kan jeg bare si at jeg prefererer å ikke omgås mørke personer, uten å bli kalt rasist. Noe som selvfølgelig er rasistisk. Hva folk tenner på er opp til dem selv, men hvis vi ser på scenarioet jeg har forklart hele veien her, hvor du fra før av tenner på personen. Så vil det være transfobisk å dumpe. Jeg har ingen intensjon om at folk skal falle for transpersoner. Ville bare se hva folk tenkte on det scenarioet jeg la frem, som for meg er ganske åpenbart transfobisk fordi du diskriminerer basert på at personen er trans. Mange ser ut til å gjemme seg bak hva de prefererer, og at det dermed ikke er transfobisk. Da argumenterer de pga hva magefølelsen sier, noe som ikke hjelper dem noe særlig. Det er fortsatt diskriminering selv om det er en preferanse. Anonymkode: 84090...d6c 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #128 Skrevet 15. september 2023 Ja om jeg likte personen og vi var begge interessert så kunne jeg det. For meg er personlighet mer viktig enn det som befinner seg mellom beina Anonymkode: ce020...1d3 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #129 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (På 15.9.2023 den 0.17): Vil ha en normal person, takk. Anonymkode: 0594b...5d4 Og hva er egentlig "normal" 😉 Anonymkode: ce020...1d3
Kipling Skrevet 15. september 2023 #130 Skrevet 15. september 2023 Just now, AnonymBruker said: Og hva er egentlig "normal" 😉 Anonymkode: ce020...1d3 Normal er å ikke tro man er det motsatte kjønnet av det man faktisk er. 5
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #131 Skrevet 15. september 2023 Heldigvis går verden fremover! Ungdommen blir mer og mer aksepterende og åpne. Anonymkode: da864...7dd 2 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #132 Skrevet 15. september 2023 Ulven skrev (På 12.9.2023 den 14.15): Jeg ville ikke datet en trans, men jeg er ikke transfobisk av den grunn. Enig. Jeg ville ikke datet en trans heller. Det handler om mine preferanser, og ikke at jeg er transfobisk av den grunn. Anonymkode: 62b3c...851 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #133 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Enig. Jeg ville ikke datet en trans heller. Det handler om mine preferanser, og ikke at jeg er transfobisk av den grunn. Anonymkode: 62b3c...851 Jeg vil ikke omgås mørke mennesker, er jo bare min preferanse. Derfor er det ikke rasistisk. Anonymkode: 84090...d6c
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #134 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hvis du møter en transmann en gang som er 100% troverdig som en biologisk mann, noe som kan skje. Ikke fortell meg at det aldri kan skje, i hvert fall i fremtiden en gang. Du ligger med personen, liker personen og alt er helt fint. Så sier personen at h*n er trans. Og du da dumper, mener du da at du ikke er transfob? Per definisjon er du transfob. Du kan ikke gjemme deg bak at du prefererer biologiske menn. Isåfall kan jeg bare si at jeg prefererer å ikke omgås mørke personer, uten å bli kalt rasist. Noe som selvfølgelig er rasistisk. Hva folk tenner på er opp til dem selv, men hvis vi ser på scenarioet jeg har forklart hele veien her, hvor du fra før av tenner på personen. Så vil det være transfobisk å dumpe. Jeg har ingen intensjon om at folk skal falle for transpersoner. Ville bare se hva folk tenkte on det scenarioet jeg la frem, som for meg er ganske åpenbart transfobisk fordi du diskriminerer basert på at personen er trans. Mange ser ut til å gjemme seg bak hva de prefererer, og at det dermed ikke er transfobisk. Da argumenterer de pga hva magefølelsen sier, noe som ikke hjelper dem noe særlig. Det er fortsatt diskriminering selv om det er en preferanse. Anonymkode: 84090...d6c Jeg har absolutt ingen tro på at jeg ville endt opp med å faktisk ha samleie med en transmann uten å merke det. Personen ville mest trolig hatt arr etter fjerning av bryst, og man ville sett spor etter kirurgi ved penis også. Men igjen - jeg diskriminerer ikke transer selv om jeg ikke har noe ønske om å ha et forhold med eller sex med en transmann. Hvis jeg hadde unngått transpersoner og snakket stygt om dem og rakket ned på transpersoner generelt, unnlatt å ansette fordi personer kun fordi de er transpersoner, da hadde jeg diskriminert transpersoner. Å ikke ville ha et forhold til en person som er født som kvinne, når jeg selv er heterofil kvinne, det er ikke diskriminering, uansett hvor mye du forsøker å gi inntrykk av det. Anonymkode: e3bdc...e0b 6
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #135 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har absolutt ingen tro på at jeg ville endt opp med å faktisk ha samleie med en transmann uten å merke det. Personen ville mest trolig hatt arr etter fjerning av bryst, og man ville sett spor etter kirurgi ved penis også. Men igjen - jeg diskriminerer ikke transer selv om jeg ikke har noe ønske om å ha et forhold med eller sex med en transmann. Hvis jeg hadde unngått transpersoner og snakket stygt om dem og rakket ned på transpersoner generelt, unnlatt å ansette fordi personer kun fordi de er transpersoner, da hadde jeg diskriminert transpersoner. Å ikke ville ha et forhold til en person som er født som kvinne, når jeg selv er heterofil kvinne, det er ikke diskriminering, uansett hvor mye du forsøker å gi inntrykk av det. Anonymkode: e3bdc...e0b Hvis du du dumper en person kun for det faktum at personen er trans, så diskriminerer du jo nettopp fordi personen er trans. Og det er transfobisk. Uansett hvor mye du prøver å ro deg vekk fra det. Diskriminering handler ikke bare om å ansette folk og snakke pent til dem. Anonymkode: 84090...d6c
Lorieen Skrevet 15. september 2023 #136 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har absolutt ingen tro på at jeg ville endt opp med å faktisk ha samleie med en transmann uten å merke det. Personen ville mest trolig hatt arr etter fjerning av bryst, og man ville sett spor etter kirurgi ved penis også. Men igjen - jeg diskriminerer ikke transer selv om jeg ikke har noe ønske om å ha et forhold med eller sex med en transmann. Hvis jeg hadde unngått transpersoner og snakket stygt om dem og rakket ned på transpersoner generelt, unnlatt å ansette fordi personer kun fordi de er transpersoner, da hadde jeg diskriminert transpersoner. Å ikke ville ha et forhold til en person som er født som kvinne, når jeg selv er heterofil kvinne, det er ikke diskriminering, uansett hvor mye du forsøker å gi inntrykk av det. Anonymkode: e3bdc...e0b «Spor etter kirurgi ved penis»? Prøv heller «en ørliten micropenis konstruert av det som en gang var klitoris samt transplantert hud, som ikke er funksjonell overhodet til seksuell aktivitet». 5
Lorieen Skrevet 15. september 2023 #137 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du du dumper en person kun for det faktum at personen er trans, så diskriminerer du jo nettopp fordi personen er trans. Og det er transfobisk. Uansett hvor mye du prøver å ro deg vekk fra det. Diskriminering handler ikke bare om å ansette folk og snakke pent til dem. Anonymkode: 84090...d6c Jeg er jo ikke homofob bare fordi jeg som heterofil kvinne ikke vil ha sex med andre kvinner, hvordan kan jeg da være transfob fordi jeg ikke vil ha sex med en biologisk kvinne (transmann)? Det du sier henger ikke på greip i det hele tatt. 11
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #138 Skrevet 15. september 2023 Lorieen skrev (1 minutt siden): «Spor etter kirurgi ved penis»? Prøv heller «en ørliten micropenis konstruert av det som en gang var klitoris samt transplantert hud, som ikke er funksjonell overhodet til seksuell aktivitet». Jeg har valgt å ikke sette meg inn i detaljene, så forsøkte å være diplomatisk i mit uttalelse, da beskrivelse av andres kjønnsorganer negativt kan være sårende. Anonymkode: e3bdc...e0b
Lorieen Skrevet 15. september 2023 #139 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har valgt å ikke sette meg inn i detaljene, så forsøkte å være diplomatisk i mit uttalelse, da beskrivelse av andres kjønnsorganer negativt kan være sårende. Anonymkode: e3bdc...e0b Det er vel ikke sårende å nøkternt beskrive hvordan en «penis» hos en transmann er konstruert, det er kalde fakta… 5
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #140 Skrevet 15. september 2023 Lorieen skrev (1 minutt siden): Jeg er jo ikke homofob bare fordi jeg som heterofil kvinne ikke vil ha sex med andre kvinner, hvordan kan jeg da være transfob fordi jeg ikke vil ha sex med en biologisk kvinne (transmann)? Det du sier henger ikke på greip i det hele tatt. Du har ikke lest konteksten ser jeg. Du kan lese fra side 5 og til nå så kan vi snakkes når du er ferdig. Anonymkode: 84090...d6c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå