Lorieen Skrevet 15. september 2023 #141 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du har ikke lest konteksten ser jeg. Du kan lese fra side 5 og til nå så kan vi snakkes når du er ferdig. Anonymkode: 84090...d6c Har lest hele tråden. Mener fortsatt du (og flere) prater tull. 5
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #142 Skrevet 15. september 2023 Absolutt ikke... Om det gjør meg transfobisk så får jeg bare være det. Anonymkode: 9ee1e...6c9 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #143 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis du du dumper en person kun for det faktum at personen er trans, så diskriminerer du jo nettopp fordi personen er trans. Og det er transfobisk. Uansett hvor mye du prøver å ro deg vekk fra det. Diskriminering handler ikke bare om å ansette folk og snakke pent til dem. Anonymkode: 84090...d6c Du, jeg gidder ikke krangle med deg. Uansett hvor mye du ønsker å stemple meg som transfob, så er jeg det ikke. Men som 100 % heterofil kvinne hevder jeg min rett til å ikke ha et forhold til eller sex med en person som er født kvinne. Det som er langt mer alvorlig med måten du kverrulerer på og ikke minst det at du ikke respekterer andre, det er at du dessverre gjør en svært "god" jobb for å få folk til å bli negative til transpersoner. Og det synes jeg er stygt gjort av deg! Jeg har ikke noe imot transpersoner, som jeg har forklart deg flere ganger, men ingen har rett til å tvinge meg til å ha et forhold til eller ha sex med en person som er født som kvinne, slik du forsøker å mene å ha rett til. Du sitter heldigvis ikke på definisjonsmakten på noen ting. Ønsker du å snakke transpersoners sak, så må du ta et seriøst oppgjør med deg selv, for måten du nå holder på med skader virkelig transpersoner! Anonymkode: e3bdc...e0b 9 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #144 Skrevet 15. september 2023 Lorieen skrev (6 minutter siden): Det er vel ikke sårende å nøkternt beskrive hvordan en «penis» hos en transmann er konstruert, det er kalde fakta… Det var ikke kritikk av det du skrev, ikke hvis det stemmer, som sagt, jeg har valgt å ikke sette meg inn i detaljene i det. Jeg forsøkte bare å velge en måte å formulere meg på som ikke skulle støte noen (selv om det ev. er fakta). Tror vi egentlig er enige om dette. Anonymkode: e3bdc...e0b
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #145 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du, jeg gidder ikke krangle med deg. Uansett hvor mye du ønsker å stemple meg som transfob, så er jeg det ikke. Men som 100 % heterofil kvinne hevder jeg min rett til å ikke ha et forhold til eller sex med en person som er født kvinne. Det som er langt mer alvorlig med måten du kverrulerer på og ikke minst det at du ikke respekterer andre, det er at du dessverre gjør en svært "god" jobb for å få folk til å bli negative til transpersoner. Og det synes jeg er stygt gjort av deg! Jeg har ikke noe imot transpersoner, som jeg har forklart deg flere ganger, men ingen har rett til å tvinge meg til å ha et forhold til eller ha sex med en person som er født som kvinne, slik du forsøker å mene å ha rett til. Du sitter heldigvis ikke på definisjonsmakten på noen ting. Ønsker du å snakke transpersoners sak, så må du ta et seriøst oppgjør med deg selv, for måten du nå holder på med skader virkelig transpersoner! Anonymkode: e3bdc...e0b Haha, jeg gjør at andre blir negative til transpersoner? Litt av en påstand. jeg sitter ikke på definisjonsmakten nei, helt riktig det. Men det finnes en objektiv definisjon om du lurte. Det er den jeg har tatt utgangspunkt i. Flere burde gjort det, merker jeg, istedenfor å ta utgangspunkt i magefølelsen sin i alle diskusjoner. Anonymkode: 84090...d6c
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #146 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Haha, jeg gjør at andre blir negative til transpersoner? Litt av en påstand. jeg sitter ikke på definisjonsmakten nei, helt riktig det. Men det finnes en objektiv definisjon om du lurte. Det er den jeg har tatt utgangspunkt i. Flere burde gjort det, merker jeg, istedenfor å ta utgangspunkt i magefølelsen sin i alle diskusjoner. Anonymkode: 84090...d6c Du får hoste opp denne "objektive" definisjonen som sier at heterofile som ikke ønsker å ha forhold/sex med en person som er føldt med samme kjønn som dem selv, er transfobe. Husk en seriøs og nøytral kilde til den definisjonen din... Anonymkode: e3bdc...e0b 9
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #147 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du får hoste opp denne "objektive" definisjonen som sier at heterofile som ikke ønsker å ha forhold/sex med en person som er føldt med samme kjønn som dem selv, er transfobe. Husk en seriøs og nøytral kilde til den definisjonen din... Anonymkode: e3bdc...e0b Du kan søke opp transfobi og så se den i sammenheng med scenarioet jeg har gått igjennom. Hvis du fortsatt mener det ikke er transfobi så veit jeg ikke hva mer jeg skal gjøre. Anonymkode: 84090...d6c
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #148 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du kan søke opp transfobi og så se den i sammenheng med scenarioet jeg har gått igjennom. Hvis du fortsatt mener det ikke er transfobi så veit jeg ikke hva mer jeg skal gjøre. Anonymkode: 84090...d6c Før du kom med en påstand om at det finnes en objektiv definisjon så hadde jeg allerede søkt. Ingen definisjoner jeg har funnet støtter det du har påstått om meg. Siden det er du som kommer med en påstan om at det finnes en objektiv definisjon på transfobi som støtter det du sier om meg, så ligger dokumentasjonsbyrden på deg. Kom med en definisjon fra en seriøs og nøytral kilde... hvis du finner en slik... Anonymkode: e3bdc...e0b 7
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #149 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Før du kom med en påstand om at det finnes en objektiv definisjon så hadde jeg allerede søkt. Ingen definisjoner jeg har funnet støtter det du har påstått om meg. Siden det er du som kommer med en påstan om at det finnes en objektiv definisjon på transfobi som støtter det du sier om meg, så ligger dokumentasjonsbyrden på deg. Kom med en definisjon fra en seriøs og nøytral kilde... hvis du finner en slik... Anonymkode: e3bdc...e0b «Transfobi er frykt for transpersoner, som kan gi seg uttrykk i fordommer og aggressivitet. Transfobi brukes for å beskrive negative handlinger og holdninger rettet mot transpersoner.» Vær så god. Hvis du mener denne definisjonen ikke støtter at du er transfob i mitt scenario, så tar du feil. Du vil vel si det er en negativ handling og holdning å forskjellsbehandle dem pga de er trans? Anonymkode: 84090...d6c
Lorieen Skrevet 16. september 2023 #150 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): «Transfobi er frykt for transpersoner, som kan gi seg uttrykk i fordommer og aggressivitet. Transfobi brukes for å beskrive negative handlinger og holdninger rettet mot transpersoner.» Vær så god. Hvis du mener denne definisjonen ikke støtter at du er transfob i mitt scenario, så tar du feil. Du vil vel si det er en negativ handling og holdning å forskjellsbehandle dem pga de er trans? Anonymkode: 84090...d6c Er det frykt eller aggressivt å ikke tenne seksuelt på en person som ikke har de rette organene og kromosomene? Nei. Det kalles legning og preferanser. Noen misliker overvektige menn, noen misliker hårete menn, noen liker ikke at menn er for tynne eller menn som er skallet, og jeg, jeg liker ikke menn som i realiteten er kvinner. Det tenner jeg rett og slett ikke på. Jeg vil ha en penis som virker, et y-kromosom og spermier, takk! 10 3
Hannah80 Skrevet 16. september 2023 #151 Skrevet 16. september 2023 Lorieen skrev (1 time siden): Er det frykt eller aggressivt å ikke tenne seksuelt på en person som ikke har de rette organene og kromosomene? Nei. Det kalles legning og preferanser. Noen misliker overvektige menn, noen misliker hårete menn, noen liker ikke at menn er for tynne eller menn som er skallet, og jeg, jeg liker ikke menn som i realiteten er kvinner. Det tenner jeg rett og slett ikke på. Jeg vil ha en penis som virker, et y-kromosom og spermier, takk! Vet du hva som er absurd? At vi faktisk må argumentere for hvorfor vi ikke ønsker å date en transperson. At jeg som lesbisk ikke ønsker å ligge med en "kvinne" som kanskje fremdeles har en penis. Eller du som ikke ønsker å ha sex med en som har en ikke-fungerende penis. Velkommen til 2023! 11 11
ClausSaus Skrevet 16. september 2023 #152 Skrevet 16. september 2023 Hannah80 skrev (3 timer siden): Vet du hva som er absurd? At vi faktisk må argumentere for hvorfor vi ikke ønsker å date en transperson. At jeg som lesbisk ikke ønsker å ligge med en "kvinne" som kanskje fremdeles har en penis. Eller du som ikke ønsker å ha sex med en som har en ikke-fungerende penis. Velkommen til 2023! I prinsippet: Joda. Men i praksis trenger du ikke argumentere for hvem du vil og ikke vil ligge med. Det er mer enn nok å konstatere at slik er det. Og om en eller annen hysterisk woke drittunge uten oppdragelse begynner å beskylde deg for ting av den grunn… hva så? Når har hysteriske woke drittunger uten oppdragelse betydd noe som helst? 7 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #153 Skrevet 16. september 2023 Svarene fra mange her gjør dette til en trist tråd å lese, og forsterker trans-miljøet sine påstander om hvor utfordrende denne gruppen mennesker fortsatt har det i verden i dag. Sort/hvitt-tankegang om menneskelig seksualitet og samliv er skadelig for mange, og regnes som utdatert kunnskap i dag. Mennesker og andre dyr har til alle tider vist former for flytende seksualitet, og flytende kjønnsidentiteter har vært en del av menneskeheten lenge rundt om i verden. Seksualitet og samliv er ikke kun biologisk styrt, men kulturelt betinget, arvet og tillært. Hvorfor er dette så vanskelig å godta? Og hvorfor er responsen til altfor mange «Æsj, nei!» hvis de utfordres med samkjønnet seksualitet? Jeg tror ingen her mener at du som identifiserer deg som hetero skal tvinges til seksuelle handlinger med en samkjønnet. Vi mener heller ikke du skal tvinges til seksuelle handlinger med en transperson. Men ganske mange transpersoner går etterhvert «under radaren» din og fremstår utad som en hvilken som helst mann/kvinne/ikke-binær person i verden. Se for deg at du møter en interessant person som fanger din interesse. Du tiltrekkes av denne personen. Dere har flere ting til felles, og du kjenner med hele deg at denne personen er attraktiv. Det går kanskje noen dager eller uker, og relasjonen bygges. Så åpner vedkommende seg for deg og forteller om sin erfaring som transperson, og hvor langt prosessen har kommet. Hvordan reagerer du? Hvis du velger å avvise vedkommende på dette stadiet, hva er grunnlaget? Er du åpen for å prøve? Hvis du er tiltrukket av dette mennesket, hvorfor er du i såfall negativ til å prøve? For meg som kvinne som tiltrekkes menn så har jeg erfart at et forhold til en mann handler om veldig mye mer enn det han har mellom beina. Jeg ønsker et forhold til hele mennesket, og selv om sex er viktig for meg så er min seksualitet mer kompleks. Penisen er èn del av det, men kanskje ikke den viktigste. Kjemi, kommunikasjon, lekenhet, respekt, ydmykhet, kreativitet, varme og raushet er viktigere. Hvem han var før vi møttes trenger ikke ha så mye å si, det viktige er hvem han og vi er nå og fremover. Hvis du avviser en person kun pga transkjønnethet, når alle andre faktorer er til stede, så er du transfobisk. Du lar fordommer og stigma, og kanskje frykt for egen tiltrekning eller legning, styre. Hvis du avviser en person fordi det viser seg at dere genuint ikke er en match (etter å ha gjort et eller flere forsøk) så er du ikke transfobisk, da har du kun avvist en dårlig match. Anonymkode: e33fb...140 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #154 Skrevet 16. september 2023 Nei. Er ikke transfobisk da, man har ulike preferanser bare Anonymkode: 2c973...810 2
ruffen29 Skrevet 16. september 2023 #155 Skrevet 16. september 2023 Nei, jeg ville ikke datet en trans. Og ikke synes jeg det er noe man skal føle seg tvunget til å gjøre for å bevise at man ikke har fordommer. Vi må få lov til å ha våre preferanser fri fra ideologisk innblanding. Det er mitt synspunkt og det jeg lever jeg godt med. 6 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #156 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (På 12.9.2023 den 12.55): Hadde du som heterofil datet en transperson? Et eksempel.... Hadde du som heterofil mann, datet en mann som kledde seg og identifiserte seg som kvinne (transkvinne)? Og vil dere andre si at det er homofilt? Og ville noen av dere sagt det er transfobisk å ikke ville gjøre det? Anonymkode: 6073d...fbb Nei. Og det handler ikke om å like eller like trans. Jeg liker uansett mennesket i seg selv. Men når det kommer til kjæreste og tenningsmønster så er jeg ikke helt der. Og det betyr ikke at mitt tenninfsmønster er noe bedre. Men det er slik jeg fungerer. På amme vis som andre feks tenner kun på samme kjønn, ett kjønn osv. Jeg kjenner noen trans, og jeg elsker de for mye diverse. Men å leve i tidomskap og bygge fremtid, så er det like nei, som at det går en grense for venner generelt. Fnt å ha de livet, og være glad i dem på den måten. Men å dele seng og mat ligger det andre krierier til grunn. Har også mange hankjønn som venner også, som det er umulig for meg å gå videre i forhold med, selv om de er verdens beste. Anonymkode: 0add2...6f5 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #157 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): «Transfobi er frykt for transpersoner, som kan gi seg uttrykk i fordommer og aggressivitet. Transfobi brukes for å beskrive negative handlinger og holdninger rettet mot transpersoner.» Vær så god. Hvis du mener denne definisjonen ikke støtter at du er transfob i mitt scenario, så tar du feil. Du vil vel si det er en negativ handling og holdning å forskjellsbehandle dem pga de er trans? Anonymkode: 84090...d6c Det er ingenting i den definisjonen (som du ikke greide å hoste opp en kilde på), som sier at man er transfob selv om man ikke ønsker et kjærlighetsforhold eller seksuelt forhold til en transperson Jeg har ingen frykt for transpersoner, og det er ikke fordom mot dem å si at jeg som heterofil kvinne ønsker et forhold til en mann som er født mann. Det er ingen negativ handling mot transpersoner at jeg har preferanser for menn som er født menn. Det er ikke diskriminerende at en heterofil person ikke ønsker å ha et seksuelt forhold til en person som er født med samme kjønn som seg selv. Transpersoner trenger virkelig ikke fiender når de har slike "venner" som deg! Anonymkode: e3bdc...e0b 6 5
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #158 Skrevet 16. september 2023 Nei Anonymkode: bc8e6...18e 1
Gjest Bombasi Skrevet 16. september 2023 #159 Skrevet 16. september 2023 (endret) Nei, jeg kunne aldri datet en transkvinne. Og nei, det er ikke transfobisk at jeg som heterofil mann ikke ønsker å ha sex med noen som har penis. Men vi kunne blitt gode venner.. 🙂 Endret 16. september 2023 av Bombasi
anonym111111 Skrevet 16. september 2023 #160 Skrevet 16. september 2023 fred123 skrev (På 14.9.2023 den 0.36): Det er ikke det samme. Jeg snakket om at du allerede er tiltrukket av personen på alle områder, men du dumper kun fordi h*n er trans. Og det er transfobi. Vil ikke si det er transfobi. Tror jeg hadde merket det raskt om en jeg datet var trans, og ville uansett ikke fortsatt når jeg fikk vite. Hadde nok følt at personen jeg datet ikke var det kjønnet hen utga seg for å være, og da hadde interessen min avtatt. Mener det er kromosomene som bestemmer om vi er menn eller kvinner. Man kan ikke bytte kjønn. Synes det er trist at noen tror de får det bedre ved å gå på hormoner og operere seg, samfunnet bør heller respektere mennesker akkurat som de er. Man skal ikke behøve å oppføre seg eller se ut på en bestemt måte kun basert på kjønnet man har. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå