Gå til innhold

Får ikke ha med følge, takket nei til bryllupet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En i nær familie skulle gifte seg. Jeg hadde hatt en kjæreste i 9 mnd, som brudeparet aldri hadde møtt, i og med at vi bor i en annen by. Det var mange gjester de ønsket å be, og de måtte gjøre noen prioriteringer. Jeg ble bedt uten følge, noe jeg syntes var helt rimelig- brudeparet hadde jo ingen relasjon til han. I og med at det er deres dag, så forstår jeg godt at prioriterte slik, og at de heller valgte å invitere personer som står dem nær. Jeg hadde vurdert meg selv som smålig hvis jeg hadde lagd noe styr ifht dette.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 28.8.2023 den 9.21):

Det er du som er vrang. Man ber med partner! 

Anonymkode: 8e161...459

Nei. Man ber med partner om det er ein partner som er litt stabil, og ellers er det lov å be single åleine. Makan...

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjaselina skrev (9 timer siden):

Nei. Man ber med partner om det er ein partner som er litt stabil, og ellers er det lov å be single åleine. Makan...

enig. Og en man har deita i et par uker er ikke noens partner

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville latt det ligge, helt greit greit og si nei til ny kjæreste som dere ikke engang visste om. Mange må jo velge da det kommer både på penger og plass til et visst antall. Det er sikkert sårt at han takket nei, men samtidig ikke legg så mye i det. Tenkt på alle andre dere skal feire med dere og deres store dag. Han har prioritert annerledes. Jeg tenker forhold til at han har kuttet dere alle ut, er nok at han ikke er i et sunt forhold, men og begynne og advare og sånt mot henne. Kan slå bare ennå mere sprekker. Jeg ville trekt meg litt tilbake og la han finne ut av dette selv. Eller si at man synes det er litt synd at vennskapet har blitt sånn, men at man er der om det skulle være noe seinere. Ikke bland deg, har selv gjort det og jeg ble taperen til en som ikke ville høre på det øret. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.8.2023 den 21.35):

Inviterte en av mine nære venner fra videregående til bryllupet mitt. Dette er en felles venn av oss begge. Fikk svar på invitasjonen at det var koselig og gledet seg mye (snakket også om bryllupet innimellom i tiden vi var forlovet) og sa de ville gjerne ha med en date. Svarte at det dessverre ikke går å ha med følge, at vi satt begrensning ved samboer/partner eller langvarig kjæreste, mens dette var en de hadde datet i noen uker, og visste ikke om det før de nevnte det nå. Fikk da svar at da gadd de ikke, og dro heller på hyttetur eller noe annet med daten.
 

Dette mennesket har forresten siden den gang blitt et lite tema når venner møtes fordi ingen har kontakt med dem lenger, og den nye kjæresten er veldig…. usikker, er vel rette ordet. Kontrollerende er et annet ord jeg tror passer. 

 

Burde jeg ta dette opp på noen måte? Kan hende det ikke føles som om den nye kjæresten blir så godt tatt imot, og at det er derfor det blir takket nei? Jeg syns jo også det er ubehagelig at det ble takket nei, og at det føles litt som om vennskapet er over, rett og slett, på grunn av den kalde formuleringen. 

Anonymkode: 14afc...619

Selvfølgelig vil nye kjærester prioritere tid med hverandre i stedet for aleneinvitasjon i bryllup. 

Anonymkode: 1d904...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.8.2023 den 0.50):

Tror kanskje jeg skal presisere dette med spørsmål om å ha med +1 kom etter at det allerede var takket ja, og svarfristen hadde gått ut uten at jeg fikk svar angående meny-valget (hadde forskjellige valg til gjestene). Det ble sagt mer som en selvfølge at de skulle få ha med seg en date 🫤 Jeg ser selvsagt selv at dette er supersnål oppførsel, og jeg vet godt vi er gode venner. 

Det er ikke bare enkelt å hive inn flere gjester etter frister har gått ut, og det er heller ikke naturlig at et bryllup er et sted hvor folk har sin 3. date eller blir kjekt med omgangskretsen til venner av daten din. 
 

ts

Anonymkode: 14afc...619

Hive inn flere gjester? Frister? Menyvalg? Altså ...

Anonymkode: 1d904...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Selvfølgelig vil nye kjærester prioritere tid med hverandre i stedet for aleneinvitasjon i bryllup. 

Anonymkode: 1d904...4ef

Selvfølgelig ikke… Man prioriterer gamle venner / familie de få timene på deres store dag… 

Anonymkode: 2b2f8...185

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.9.2023 den 10.52):

Selvfølgelig ikke… Man prioriterer gamle venner / familie de få timene på deres store dag… 

Anonymkode: 2b2f8...185

De som ikke ønsker å ha kjæreste, prioriterer alltid andre. 

Anonymkode: 1d904...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De som ikke ønsker å ha kjæreste, prioriterer alltid andre. 

Anonymkode: 1d904...4ef

Hva mener du? Jeg har gått i flere bryllup uten kjæreste, og omvendt. Jeg kunne ikke hatt eller vært en kjærest som ikke tålte at den andre var borte noen timer - i et bryllup av alle ting… Dersom noe vil gå fra meg pga det, da tenker jeg «dodged a bullet» altså 🙈 Det hadde nok vært en person som hadde kommet med masse rare problemstillinger senere også jeg absolutt klarer meg best uten… Det er jo ikke som jeg skipper middag hos svigers for å gå på strippeklubb 😅 

Anonymkode: 2b2f8...185

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.9.2023 den 9.35):

Hva mener du? Jeg har gått i flere bryllup uten kjæreste, og omvendt. Jeg kunne ikke hatt eller vært en kjærest som ikke tålte at den andre var borte noen timer - i et bryllup av alle ting… Dersom noe vil gå fra meg pga det, da tenker jeg «dodged a bullet» altså 🙈 Det hadde nok vært en person som hadde kommet med masse rare problemstillinger senere også jeg absolutt klarer meg best uten… Det er jo ikke som jeg skipper middag hos svigers for å gå på strippeklubb 😅 

Anonymkode: 2b2f8...185

Nå snakker jeg om at forskjellige mennesker har forskjellige prioriteringer. Nyforelskede kjærester er gjerne helt oppslukt i hverandre, noe som er helt naturlig. Men så er det ikke alle som blir forelsket heller, mange etablerer forhold basert på fornuft, og det er også helt greit.

Anonymkode: 1d904...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.9.2023 den 15.03):

Nå snakker jeg om at forskjellige mennesker har forskjellige prioriteringer. Nyforelskede kjærester er gjerne helt oppslukt i hverandre, noe som er helt naturlig. Men så er det ikke alle som blir forelsket heller, mange etablerer forhold basert på fornuft, og det er også helt greit.

Anonymkode: 1d904...4ef

😅 vi får nesten bare være enige om å være uenige… jeg har også vært ung og hodestups forelska, gikk selvfølgelig likevel i bryllupet til kusina mi - både av normal folkeskikk siden de hadde vært hyggelige og inkludert meg, og fordi det er koselig med bryllupsfest med slekt og venner. Forholdet overlevde de timene med adskillelse også 😉 

Anonymkode: 2b2f8...185

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...