Gå til innhold

Dere som skal til syden nå: Dere må vel angre, når dere ser hvor varmt det blir?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er i Alicante, har vært her en uke allerede. I følge media skulle det ha vært 42-60 grader her?? Men vi har hatt normale 30-33 grader på dagtid. Men klart hvis de måler på ASFALTEN inne i byen så klarer de sikkert måle varmere. Men det normale er da å måle temperaturen i skyggen?

Anonymkode: 939df...328

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man ser været her, er det vanskelig å angre. En må på en måte velge mellom pest eller kolera. 

Anonymkode: 0cb98...f25

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til tur snart. Eneste jeg angrer på er at vi booket 2 uker og ikke 3 🙈😅

Anonymkode: 4eb94...20f

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gleder meg til tur snart. Eneste jeg angrer på er at vi booket 2 uker og ikke 3 🙈😅

Anonymkode: 4eb94...20f

Ååh, da kommer du til å få en fin tan 😍 Jeg er misunnelig. Tipper de som bare er negative i denne tråden er misunnelig på alle som får fin tan, og en tur til sol og varme. 

Anonymkode: ed991...694

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ja! Det blir jo ikke like bra brunfarge her i Norge. Da må man på Spraytanhuset og det blir dyrt. Eller smører de fleste seg selv kanskje, med fake tan? Jeg får ikke til det på ryggen, derfor betaler jeg de på Spraytanhuset for å spraye meg. 

Litt misunnelig på de som er i syden og får en bra tan! Da ser jo sommerklærne bedre ut og :) 

Anonymkode: ed991...694

Eller kanskje ikke det er det viktigste for alle?

Anonymkode: 38eef...760

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ååh, da kommer du til å få en fin tan 😍 Jeg er misunnelig. Tipper de som bare er negative i denne tråden er misunnelig på alle som får fin tan, og en tur til sol og varme. 

Anonymkode: ed991...694

"Tan"? Du høres veldig utseendefokusert ut. 

Anonymkode: 6c978...a52

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frøken I skrev (17 timer siden):

Vi ser på en tur til Barcelona neste uke, på yr står det at det skal ligge på rundt 31 grader. Er det noen som er der nå eller nettopp har vært der som kan si om det føltes ubehagelig varmt ut der nå…? 

Kom hjem på i går.  Var varmt der, spesielt inne i byen var det trykkende midt på dagen.  Anbefaler å stå tidlig opp, utnytte tiden frem til lunch og ta et par timers siesta med AC når det er på det varmeste.  Drikk mye vann og vær forsiktig med alkohol og GOD TUR, Barcelona er fantastisk

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

40+ grader i ferien, må jo være et mareritt..

Anonymkode: effdc...ad5

Hadde mer enn gjerne reist, hadde jeg hatt råd. Hadde bada, passa på å drikke mye, spist is. Nytt sol og varme. Den møkkasommeren vi har her blir man drittlei! 

Anonymkode: 3b14c...909

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha hvem orker seriøst å opprette et innlegg for å poengtere noe så dumt? Høres definitivt ut som en person som ikke har råd til ferie selv og som må prøve godte seg over de som har brukt penger på sydentur når det er så varmt.

Jeg skal ikke selv til syden men hadde ikke takket nei. Har vært på ferie før med 45 grader og det var veldig  greit. Hvorfor? Fordi jeg hadde FERIE. Et ANNET sted enn hjemme. Jeg gjorde andre ting enn jeg Normalt gjør. Jeg Koste meg.

Og jeg hadde bikini. Jeg hadde flere basseng. Jeg hadde parasoll og skygge.  Varmt vann i havet. Solkrem. Og aircondition på hotellrommet. Jeg tok en tur inn med gratis wifi når det var som varmest og nøt drikke fra all inclusiven. Hadde gjerne gjort det igjen. 45 grader eller ei.

Anonymkode: c8c93...4b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

"Tan"? Du høres veldig utseendefokusert ut. 

Anonymkode: 6c978...a52

Det tror jeg nok 99% er i 2023 . :) 

Anonymkode: c8c93...4b9

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ikke alle er så opptatt av farge...

Fordi syden er ett samlebegrep, som tilogmed språkrådet synes er greit bruke... https://ordbokene.no/bm/58887/ordbokene.no

Hvorfor mener du at vi ikke skal bruke godkjente begreper?

Det var ikke tilsvarende temperaturer når du var ung, det kan du ikke påstå når man snakker om stadig nye varmerekorder. Det hadde ikke vært nye rekorder om det var samme temperaturer tidligere...

Anonymkode: cc48c...8a7

Joda. «Varmerekordene» de prater om er ofte snakk om de siste 20-30 årene. De som har vært utenlands før den tid kan fortelle om tilsvarende temperaturer. det bare selger og skremmer ikke like bra i media. Jeg hører stadig folk snakke om sommeren i 80 feks. Vi har hatt dritsommere i årevis. Hvis dette er menneskeskapt sier jeg bare, please more. Fly mer, forurens mer. Endelig har vi varme i Trøndelag. 

Anonymkode: c8c93...4b9

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ååh, da kommer du til å få en fin tan 😍 Jeg er misunnelig. Tipper de som bare er negative i denne tråden er misunnelig på alle som får fin tan, og en tur til sol og varme. 

Anonymkode: ed991...694

«En fin tan» handler om gener. Jeg bor i Trøndelag og har klart å få «en fin tan» uten å reise til syden. Så vanskelig er det ikke. 

Anonymkode: d459e...97b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

 

Fordi syden er ett samlebegrep, som tilogmed språkrådet synes er greit bruke... https://ordbokene.no/bm/58887/ordbokene.no

Hvorfor mener du at vi ikke skal bruke godkjente begreper?

Anonymkode: cc48c...8a7

Mongoloid og neger står også i ordbøkene, men man bruker vel ikke disse begrepene for det?

Anonymkode: dfa5c...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mongoloid og neger står også i ordbøkene, men man bruker vel ikke disse begrepene for det?

Anonymkode: dfa5c...d54

Ja for det er helt sammenlignbart.

Anonymkode: bfe20...06f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja for det er helt sammenlignbart.

Anonymkode: bfe20...06f

Ja de er alle gamle og utdaterte begreper man ikke bør bruke lenger

Anonymkode: dfa5c...d54

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ååh, da kommer du til å få en fin tan 😍 Jeg er misunnelig. Tipper de som bare er negative i denne tråden er misunnelig på alle som får fin tan, og en tur til sol og varme. 

Anonymkode: ed991...694

Tan, ass.

Anonymkode: dcb49...7b6

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Honey Dew skrev (4 timer siden):

Har aldri reist til syden. Trives best i +15 - +20 grader.

I følge enkelte her må du da ha 15-20 grader innendørs året rundt

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Feil! Hvis alle andre mennesker på jorda reiste på sydenferie hvert femte år, gikk det lukt til helvete...

Anonymkode: d3317...cd2

De aller fleste mennesker i verden bor jo allerede i land med sydentemperatur, så de har jo ikke det behovet. Blir like dumt som å si at om alle mennesker i verden skulle hatt cytostatika hadde det gått til helvete…

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvordan får du fin tan på sommeren da? Jeg får hvertfall ikke bra tan i Norge, da må jeg til syden. Så det blir mye Spraytanhuset på meg. 

Anonymkode: ed991...694

Jeg får fin gyllen brun  farge i Norge, så lenge det er sol. Hele juni hadde vi jo knallvær i vår del av landet, så er knallbrun fortsatt.

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

 

Det var ikke tilsvarende temperaturer når du var ung, det kan du ikke påstå når man snakker om stadig nye varmerekorder. Det hadde ikke vært nye rekorder om det var samme temperaturer tidligere...

Anonymkode: cc48c...8a7

Jo. Rekord, «varmeste på 20 år» eller «tørreste på 8 år» og så videre.

Ikke EN av rekordene jeg leser om er «varmeste på jordkloden noensinne».

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Joda. «Varmerekordene» de prater om er ofte snakk om de siste 20-30 årene. De som har vært utenlands før den tid kan fortelle om tilsvarende temperaturer. det bare selger og skremmer ikke like bra i media. Jeg hører stadig folk snakke om sommeren i 80 feks. Vi har hatt dritsommere i årevis. Hvis dette er menneskeskapt sier jeg bare, please more. Fly mer, forurens mer. Endelig har vi varme i Trøndelag. 

Anonymkode: c8c93...4b9

Dette!

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ja! Det blir jo ikke like bra brunfarge her i Norge. Da må man på Spraytanhuset og det blir dyrt. Eller smører de fleste seg selv kanskje, med fake tan? Jeg får ikke til det på ryggen, derfor betaler jeg de på Spraytanhuset for å spraye meg. 

Litt misunnelig på de som er i syden og får en bra tan! Da ser jo sommerklærne bedre ut og :) 

Anonymkode: ed991...694

Jo. Det blir akkurat like bra farge av sola i Norge som i Syden. Og selvbruning er dødsharry og avgir masse miljøgifter. 

Anonymkode: 876e6...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke noen av dere som koser og trives i 45 grader vet hvor varmt det er eller har opplevd slik varme. 

Anonymkode: 96079...013

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si jeg angrer meg veldig nei. Vi har hus i Spania med aircon og basseng, samt er nært stranda. Har vært der i over 40 grader før, det går greit. Selvsagt bedre med 25 grader, men det ødelegger ikke oppholdet liksom. Eneste som er synd er at lange sykkelturer, fjellturer utgår, men man kan ta kortere turer litt tidlig på dagen da.

Synes uansett det er fint å komme ned dit i noen uker, spesielt hvis det blir mye regn og gråvær i Norge.

Anonymkode: 310c0...638

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror ikke noen av dere som koser og trives i 45 grader vet hvor varmt det er eller har opplevd slik varme. 

Anonymkode: 96079...013

Ingen koser seg i 45 grader. 

De som svarer slik ødelegger poenget i tråden;

Det er ekstremt få steder som har denne temperaturen nå. Kysten nordover i Italia og i Frankrike ligger på behagelige 25-30 som vanlig. Selv Costa del sol er på behagelige 30, med bris fra sjøen.

Men så har en eller annen reporter fra VG målt temperaturen på asfalten i innlandet, og fikset en flott agurk-sak. 

Anonymkode: d3f6e...c1b

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...