Gå til innhold

Dere som skal til syden nå: Dere må vel angre, når dere ser hvor varmt det blir?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ikke meg du spør, men for meg hadde det fortsatt vært mye mer ferie enn å sitte inne og vente på at det skal slutte og regne, og kjenne på at man faktisk fryser litt på hendene på morgenkvisten. Det skal veldig mye til for at ikke sol og varme skal være bedre enn sånt drittvær som vi har her nå. (13 grader i dag tidlig, og så kjølig og rått inne at jeg mistenker at varmepumpen må gjøre en innsats i kveld).

Anonymkode: 6c577...dd8

Hvor regner det? Hvor fryser man på hendene? Ikke på Østlandet, i hvert fall

Anonymkode: 20c5f...78d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Altså, det er hetebølger hver sommer, og hvert år blir rekordene slått, fordi.. Ja, dessverre, så blir det varmere og varmere på jorda. Så de som har bestilt seg "sydentur" i år, har vel vært like klar over faren for ekstrem varme, som de som var på "sydentur" i fjor, året før der og året før pandemien osv. Vi skal til Hellas og gleder oss til sol og varme. Men ja, grunnen til at det er slik, er dyster og jeg syns synd på de som blir rammet av ekstremvær som ikke bare kan ta et fly ut av problemområdene.

Hetebølge 2022:
https://energiogklima.no/nyhet/fem-paa-fredag/over-20000-ekstra-dodsfall-i-europas-hetebolger/

Hetebølge 2021:
https://www.nrk.no/norge/varsler-ny-ekstrem-hetebolge-i-europa-denne-uken-1.15605913

Anonymkode: 4b838...aaf

Så…hykleri? 

Anonymkode: 20c5f...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

 

Og det var jo ikke det som var poenget mitt heller. Poenget er at når det er SÅ varmt, kan man ikke bare gjøre hva man vil. Man må planlegge, tilpasse, sjekke…Hva slags «ferie» er det? 

Anonymkode: 20c5f...78d

Man må da planlegge, tilpasse og sjekke ut i fra vær hver dag om sommeren i mye større grad i Norge. Blir det 30 varmegrader eller 13? Blir det sol eller regn? Er det bikinivær eller to lag ull-vær?

Jeg kan gjøre det JEG vil i 45 pluss. Jeg liker alltid varme bedre enn kulde. Jeg kan derimot ikke gjøre det jeg vil i regn, eller kulde. 

Var på ferie forrige uke, og yr.no styrte dagene fullstendig for at vi skulle klare å få til litt ting mellom regnbygene i stedet for å sitte inne hele jævla tiden.

Anonymkode: 876e6...5ca

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor regner det? Hvor fryser man på hendene? Ikke på Østlandet, i hvert fall

Anonymkode: 20c5f...78d

Jo? Regnet da i Oslo i går for eksempel. Jeg frøs og var miserabel.

Anonymkode: 876e6...5ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor regner det? Hvor fryser man på hendene? Ikke på Østlandet, i hvert fall

Anonymkode: 20c5f...78d

Jeg bor på indre Østlandet, og sitter med følelsen av at høsten er offisielt åpnet. Det har knapt vært en dag uten regn de siste 3 ukene, og nå har det plutselig blitt unormalt kaldt også. 

Anonymkode: 6c577...dd8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Å bruke begrep som østen og syden, vitner om at man tror man er bedre enn dit man reiser, gidder ikke engang å bruke navnet på landet man er i liksom

Anonymkode: dfa5c...d54

Norden er jo helt vanlig betegnelse. Hvorfor skulle Østen og syden være annerledes. Det henviser jo bare til land beliggende i sydlige og østlige strøk.

Anonymkode: 38597...ee0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er mye rimelig nå. Både fly og hotell. Mange har avlyst, eller holder seg hjemme, på grunn av temperaturene. 

Anonymkode: d3f6e...c1b

Ja, det toget er nok gått nå når en ikke planla det slik.

poenget er at nei, 40 graders varme ville ikke plaget meg på ferie

Anonymkode: 982f1...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jo? Regnet da i Oslo i går for eksempel. Jeg frøs og var miserabel.

Anonymkode: 876e6...5ca

Så miserabel.

Anonymkode: dcb49...7b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvor regner det? Hvor fryser man på hendene? Ikke på Østlandet, i hvert fall

Anonymkode: 20c5f...78d

Bor på Østlandet, her regner det. 

Anonymkode: c8d19...1c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BBC sender nyheter hver time, fra Spania, Italia, om 45 grader og folk som kollapser. De som sier her at det er +28 og er bare «koselig» og «hyggelig», lyver, rett og slett 

Anonymkode: 20c5f...78d

  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sesilia…Ikke til Meljorkka eller Grån Kenåria, altså? 

Anonymkode: 20c5f...78d

Er ikke lommekjent i Italia. Aldri vært der, foretrekker å feriere i Norge med barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

BBC sender nyheter hver time, fra Spania, Italia, om 45 grader og folk som kollapser. De som sier her at det er +28 og er bare «koselig» og «hyggelig», lyver, rett og slett 

Anonymkode: 20c5f...78d

Du vet at Spania er et stort land. Med store, interne temperaturforskjeller. Der noen byer ligger trykt inn i lande, mens andre har en fin bris ved sjøen. 

Der jeg har hus ser jeg at det var registrert maks på 28 grader i går. 

Jeg har vært i San Sebastian med 20 grader og regn, samtidig som det er 40 grader i Cordoba i Sør. 

Anonymkode: d3f6e...c1b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ååh, da kommer du til å få en fin tan 😍 Jeg er misunnelig. Tipper de som bare er negative i denne tråden er misunnelig på alle som får fin tan, og en tur til sol og varme. 

Anonymkode: ed991...694

Herregud 😅 

fikk fin tan i juni av , 30 grader holder for meg og tannen sitter ennå. Selvom jeg er dypt skuffet over juli været hjemme ( får jeg ikke vist fram tannen på stranden en gang jo ) er jeg glad jeg drøyer « syden « til høsten. Fikk nok i fjor, det var så varmt at solkremen rente av og tannen ble ujevn. I tillegg begynte det og brenne på stranden grunnet tørke og  så vi måtte evakuere . Kjipt og betale så mye for ujevn tan 😢 har du prøvd selvbruningskrem? 

Anonymkode: d0267...131

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er forskjell på å feriere i 35-40 grader pluss når man er nær sjøen man kan avkjøle seg i, lett bris, basseng, AC, tilgang til kald drikke og is. I motsetning til byer og innland. Jeg skjønner det er utholdelig for de som må jobbe utendørs og de eldre som ikke har tilgang til å avkjøle seg.
 

Men vi velger å dra sydover hvert år for vi liker varme og vi har ikke klaget en gang mens vi nå ferierer i Sør Spania. 

Anonymkode: 350b5...d43

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk forstår jo ikke at ekstrem varme kan være helsefarlig, så det er håpløst å snakke til nordmenn på tur.

Anonymkode: 21b76...568

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

For det bor ikke barn i Italia? Er derfor du er bekymret for dem? Og fordi det er vanlig at hetebølgen varer 3-4 uker? Og fordi det er like varmt i heeeeele Italia? Deler av Italia har hat uvanlig mye regn de siste dagene. Men det er vel ikke dit din venninne skal, hun skal sikkert til det stedet som har 53 grader i august.

Anonymkode: 3cb69...877

Vel, når myndighetene anbefaler og holde barna innendørs mellom 11-17 er ihvertfall de bekymret for dem. Du har forøvrig rett i at det ikke er like varmt i hele Italia, og om hvor varmt det er der hennes venninne skal om 2 uker eller hva det var er jo ukjent. 

Anonymkode: d0267...131

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor bryr du det TS? Jeg har norgesferie men sitter ikke å godter meg over at å nå har de som bestilte sydenferie der kjipt . 

Anonymkode: a8559...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor regner det? Hvor fryser man på hendene? Ikke på Østlandet, i hvert fall

Anonymkode: 20c5f...78d

😅😅 ble satt ny kulderekord for juli i Oslo forrige uke. Nei, fryser ikke på hendene, var kaldere i januar. Regner gjør det akkurat nå, og det har det gjort 9 av 10 dager de siste 3 ukene. Ser ut som det tar en kort ukes pause da. Juni var jo fantastisk da. 

Anonymkode: d0267...131

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff bruke penger på å ligge på en strand, solkrem og is, og de samme kjedelige resturantene på kvelden, at folk ikke blir lei av den samme driten hvert år🙈

Anonymkode: 926a8...d94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

BBC sender nyheter hver time, fra Spania, Italia, om 45 grader og folk som kollapser. De som sier her at det er +28 og er bare «koselig» og «hyggelig», lyver, rett og slett 

Anonymkode: 20c5f...78d

Ja Spania og Italia er bare ett sted 😂

Anonymkode: bfe20...06f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...