Gå til innhold

Dere som skal til syden nå: Dere må vel angre, når dere ser hvor varmt det blir?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan overlever du vinteren da?

Anonymkode: dcb49...7b6

Ikke meg du spør.

Men hus i Spania (som vi tydeligvis også lyver om), samt en langtur til Asia hvert år når også Spania er kaldt. 

Ellers er vurderingen at den norske velferdsstaten gjør det verdt å være bosatt her. 

Anonymkode: d3f6e...c1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ikke noe problem. Du overdramatiserer. 40 + er super badetemperatur 

Anonymkode: 57b01...e59

Så det er derfor folk ikke får heteslag? Det er for kaldt?

Anonymkode: 16c4c...826

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke meg du spør.

Men hus i Spania (som vi tydeligvis også lyver om), samt en langtur til Asia hvert år når også Spania er kaldt. 

Ellers er vurderingen at den norske velferdsstaten gjør det verdt å være bosatt her. 

Anonymkode: d3f6e...c1b

Alle har sikkert hus i Spania.

Anonymkode: dcb49...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg snakket om tan. Det er et annet ord ( engelsk) for brunfarge/ solbrun/ solkysset hud osv . 
 

fortann, jeksler og visdomstenner er jeg ferdig med for lenge siden. Jeg bruker heller ikke ordet « tan» til vanlig, men brun. Jeg synes jeg ser mer opplagt ut med litt farge, men jeg er ikke like opptatt av tan som hen jeg siterte.  

Anonymkode: d0267...131

Du skrev jo faktisk at tannen din ble ujevn

Anonymkode: 9427d...58d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alle har sikkert hus i Spania.

Anonymkode: dcb49...7b6

Jeg svarte for meg selv :)

Andre får innrette seg slik de ønsker. Uansett om det er hjemmeferie, hytte, eller Sri Lanka i 40 grader. 

Det jeg ikke ser vitsen med er å sitte å godte seg over at andre mulig ikke får den ferieopplevelsen de hadde spart til og gledet seg til. Det er lavmål. 

Anonymkode: d3f6e...c1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og det bor barn der også, utrolig nok! 

Alle må da få ta sine egne risikovurderinger. Handler ikke om å kunne og vite alt. 
 

Generelt misliker folk som bor i varmen, varme mye mer enn vi som bor i kalde strøk. Da jeg bodde i Australia snakket de lokale hele tiden om hvor varmt og fælt det var på sommeren, og lurte på hvordan vi skandinavere holdt ut. Mens vi nøøøøt varmen. Så da det ble 18 grader og regn storkoste de lokale seg, men vi fra Skandinavia frøs og var miserable.

 

Anonymkode: 876e6...5ca

Folk skal jobbe i varmen. Bønder får avlingen ødelagt og folk får heteslag.

Anonymkode: 16c4c...826

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Angrer på valget om norgesferie. 12 grader og striregn ...i telt...ved kysten...to hele uker 🙄

Anonymkode: a53b1...143

Mens jeg angrer på at jeg valgte å utsette ferie til høsten, fordi jeg tenkte det kunne bli fint å forlenge sommeren litt. Men altså, hvor er den sommeren jeg hadde tenkt til å forlenge da? Her er den i hvert fall ikke.

Anonymkode: 6c577...dd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg snakket om tan. Det er et annet ord ( engelsk) for brunfarge/ solbrun/ solkysset hud osv . 
 

fortann, jeksler og visdomstenner er jeg ferdig med for lenge siden. Jeg bruker heller ikke ordet « tan» til vanlig, men brun. Jeg synes jeg ser mer opplagt ut med litt farge, men jeg er ikke like opptatt av tan som hen jeg siterte.  

Anonymkode: d0267...131

Det heter brunfarge.

Anonymkode: 16c4c...826

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror ikke du fikk med deg ironien i innlegget mitt.

Anonymkode: d3f6e...c1b

Det er ikke umulig nei. 😄 

Anonymkode: d382b...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det heter brunfarge.

Anonymkode: 16c4c...826

For meg heter det også brunfarge, selvom jeg ofte i dagligtale forkorter det til brun eller farge « jeg har blitt skikkelig brun i sommer « «  . Hen jeg siterte var misunnelig på de som skulle til « syden» og få tan.  

Anonymkode: d0267...131

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg svarte for meg selv :)

Andre får innrette seg slik de ønsker. Uansett om det er hjemmeferie, hytte, eller Sri Lanka i 40 grader. 

Det jeg ikke ser vitsen med er å sitte å godte seg over at andre mulig ikke får den ferieopplevelsen de hadde spart til og gledet seg til. Det er lavmål. 

Anonymkode: d3f6e...c1b

Vel, det er vel en måte å overleve misunnelsen på, tenker jeg. Har sett dette flere ganger. 

Anonymkode: 310c0...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Folk skal jobbe i varmen. Bønder får avlingen ødelagt og folk får heteslag.

Anonymkode: 16c4c...826

Bønder får ofte ødelagt avlingene sine her i Norge på grunn av regn også. Og ellers ha dler tråden om ferie. Ferie i vatne og tørke er deilig, selv om det er tragisk for bøndene. 

Jeg har hest, og blir det for vått og kaldt ELLER for tørt og varmt er det problematisk i forhold til høy til vinteren.

Men selv om for mye tørke og varme gir like lite for som for mye kulde og regn, er det i det minste veldig behagelig underveis.

 

Anonymkode: 876e6...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du skrev jo faktisk at tannen din ble ujevn

Anonymkode: 9427d...58d

Ja, blir det tanen på godt norsk kanskje? Sorry, sleit litt med den, stavekontrollen ga seg på 3 forsøk. Er vi enige nå? Neida, ikke fått ugjevn visdomstann av solkrem som renner av. 

Anonymkode: d0267...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja, blir det tanen på godt norsk kanskje? Sorry, sleit litt med den, stavekontrollen ga seg på 3 forsøk. Er vi enige nå? Neida, ikke fått ugjevn visdomstann av solkrem som renner av. 

Anonymkode: d0267...131

Det heter brunfarge.

Anonymkode: 16c4c...826

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg angrer på er at jeg bare var borte en uke, kom hjem til tidlig høst og styrtregn..

Norge er virkelig et utrivelig land

Anonymkode: 9ceee...832

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Eneste jeg angrer på er at jeg bare var borte en uke, kom hjem til tidlig høst og styrtregn..

Norge er virkelig et utrivelig land

Anonymkode: 9ceee...832

Men vi slipper tørke og andre naturkatastrofer da (i hvertfall så langt)

Anonymkode: 9427d...58d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men vi slipper tørke og andre naturkatastrofer da (i hvertfall så langt)

Anonymkode: 9427d...58d

Det gjør de på Gran Canaria og ;)

Anonymkode: 9ceee...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.7.2023 den 23.00):

Uff jeg sliter i 33 grader i Norge. Orker ikke tanken på hvordan det hadde vært å dra til Spania nå. Norsk sommer med regn og mygg er ikke dritkult, men heller det fremfor 40 😰

Anonymkode: 41423...b7e

Det har vært max 34 grader her nede de siste 2 ukene, hele familien min forstår ikke hysteriet🙃 skikkelig overdrevet i avisene & nyhetene. "Global oppvarming ææ" det var sånn for 10 år siden også😂😂

Anonymkode: 9e02f...ccd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det gjør de på Gran Canaria og ;)

Anonymkode: 9ceee...832

Fritt å bosette seg der🙂

Anonymkode: 9427d...58d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På GC var det 40 grader to dager og ellers 36 grader, det er helt overkommelig, media hauser opp varmerekorder og spår nesten verdens undergang virker det som, det er så negativt at det virker som om de vil påvirke folk til å la være å reise, for et kaldt, fordomsfullt og utrivelig land Norge er.

Det er når vi reiser vi virkelig får perspektiver på hvor fin verden faktisk kan være, alt blir malt så negativt her i Norge, ikke rart folk blir deprimerte.

Anonymkode: 9ceee...832

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...