Gå til innhold

Dere som skal til syden nå: Dere må vel angre, når dere ser hvor varmt det blir?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

droopy skrev (2 minutter siden):

Er det dette du ønsker?

79098530.jpg?imageId=79098530&x=0&y=0&cropw=100&croph=90.161290322581&width=993&height=559&compression=80

Såvidt jeg har erfart på mine reiser er dette en inntørket innsjø/elveleie, med leirbunn. 

Den er full av vann igjen om noen uker/måneder. 

Anonymkode: d3f6e...c1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Såvidt jeg har erfart på mine reiser er dette en inntørket innsjø/elveleie, med leirbunn. 

Den er full av vann igjen om noen uker/måneder. 

Anonymkode: d3f6e...c1b

Det er vel uansett tørke? og det er hun jeg spurt ønsket i Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

1. Det andre som bor i ørkener spiser og drikker

 

og

 

2. Tenker du at vi per nå, året rundt, kun spiser og drikker det som produseres i vårt eget klima her i Norge….? 

Anonymkode: 876e6...5ca

Det andre spiser i ørkenen er mat som er dyrket andre steder som ikke er ørken.

Anonymkode: 16c4c...826

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

 

 

 

 

 

Hva var irrelevant for debatten sa du? 

Anonymkode: d3f6e...c1b

Det var ikke jeg som brakte ørken på banen. Men jeg må jo spørre når folk sier at de ønsker høye temperaturer fordi de elsker ørkenlandskap og vil bo der. Man begynner jo å lure.

Anonymkode: 310c0...638

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er heten, det andre brannene som herjer og flystreikene som pågår. 

Jeg skjønner at folk her som er i rundt Middelhavet nå eller skal nedover snart er opptatt av å forsvare ferien sin de har brukt titusener på, og ikke føle seg som noen idioter. Det sitter langt inne å måtte revurdere den norske tradisjonen med Sydentur i fellesferien. Men sånn utviklingen går så er ekstremtemperaturer normen og ikke lenger unntak. Ja, det var kanskje 40 grader den gangen du var i Hellas i 1988 også, men det var unntak. 

Hetebølgen er forresten i starten av det verste nå. Ikke for 2 uker siden. 

Anonymkode: 81528...16c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

En ting er heten, det andre brannene som herjer og flystreikene som pågår. 

Jeg skjønner at folk her som er i rundt Middelhavet nå eller skal nedover snart er opptatt av å forsvare ferien sin de har brukt titusener på, og ikke føle seg som noen idioter. Det sitter langt inne å måtte revurdere den norske tradisjonen med Sydentur i fellesferien. Men sånn utviklingen går så er ekstremtemperaturer normen og ikke lenger unntak. Ja, det var kanskje 40 grader den gangen du var i Hellas i 1988 også, men det var unntak. 

Hetebølgen er forresten i starten av det verste nå. Ikke for 2 uker siden. 

Anonymkode: 81528...16c

Jeg bestrider ikke at det er hetebølge. Jeg bestrider ikke at utviklingen er høyere temperaturer og at ekstremtemperaturer blir normen. Jeg prøver bare å poengtere at det er mulig å ha en fin ferie i over 40 grader også. Jeg har vært i f.eks. India og Cuba på juli, der var det over 40 grader. Det har vært det flere ganger tidligere når jeg har vært i Spania også. Det er ikke slik at ferien nødvendigvis blir ødelagt og at man må angre seg og avbestille. Og nei, jeg forsvarer ikke ferien for å unngå å fremstå som en idiot. Jeg har ferier i 40 grader før og synes likevel det er bedre enn 12 grader og regn.

Jeg skal ikke påstå at jeg foretrekker 40 grader, men det er heller ikke slik at ferien må avbestilles av den grunn. Og så kommer det litt an på hvor man skal selvfølgelig. Jeg kjenner flere som ferierer i Spania og Italia nå, og de sier det ligger rundt 36-38 grader.

Anonymkode: 310c0...638

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

1. Det andre som bor i ørkener spiser og drikker

 

og

 

2. Tenker du at vi per nå, året rundt, kun spiser og drikker det som produseres i vårt eget klima her i Norge….? 

Anonymkode: 876e6...5ca

Gjett om du ventet på å få skrive det der😂

Anonymkode: dcb49...7b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er rundt 40 min unna Malaga. Har vært her i 14 dager og har 14 dager igjen. Det kaldeste på dagtid her vi har vært er 32 grader og det varmeste 43. For oss går det helt fint. Vi er ved bassenget/ havet for å leke/ kjøle oss ned og ellers holder vi stort sett skyggen. Vi er en familie med to barn og vi alle virker til å tåle varmen godt. Klart det er varmt å gå langt i oppoverbakker, men det har vi gjort minimalt i år. Vår plan var å ha det varmt og bade, så vi har ikke gått glipp av noe som var planlagt av utflukter. 

Anonymkode: 57700...355

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det var ikke jeg som brakte ørken på banen. Men jeg må jo spørre når folk sier at de ønsker høye temperaturer fordi de elsker ørkenlandskap og vil bo der. Man begynner jo å lure.

Anonymkode: 310c0...638

Hvorfor i all verden mener du at man kun kan like å oppholde seg der hvor det er best forhold for å dyrke mat?

Hadde gjerne bodd i en ørken ja. Har tidligere bodd i ørken, og stortrivdes, men savnet familien.

Hverken her jeg bor i Norge eller der jeg bodde i en ørken er det spesielt gode forhold for matproduksjon. Jeg elsker ørkenen likevel 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 876e6...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.7.2023 den 21.56):

40+ grader i ferien, må jo være et mareritt..

Anonymkode: effdc...ad5

Nej. Vi har hatt 34 grader på det varmeste. Ligget på 24-28 grader ellers. Nydelig. 
 

 

Anonymkode: c9520...a82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel grunnen til at folk drar sørover, eller? Jeg bor i "syden" og kan ikke huske sist vi hadde en sommer uten 40+ grader. 

Anonymkode: 68b9f...8a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klimakrisen er norsk, også den europeiske er særnorsk. Sjekker du temperaturer fra internasjonale værvarsel ser du at temperaturene ligger i snitt 5 grader under de norske værmeldingene. Vi er og blir hysteriske bedrevitende nervevrak her oppe i jammerdalen. Norske meteorologer sitter her oppe i steinrøysa og vet bedre enn europeere som bor der.

 

Anonymkode: 4f89f...145

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Klimakrisen er norsk, også den europeiske er særnorsk. Sjekker du temperaturer fra internasjonale værvarsel ser du at temperaturene ligger i snitt 5 grader under de norske værmeldingene. Vi er og blir hysteriske bedrevitende nervevrak her oppe i jammerdalen. Norske meteorologer sitter her oppe i steinrøysa og vet bedre enn europeere som bor der.

 

Anonymkode: 4f89f...145

Tja, sjekket varselet for Palma de Mallorca på Accuweather (amerikansk) https://www.accuweather.com/no/es/palma/308014/weather-forecast/308014 og på Yr.no https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-tabell/2-2512989/Spania/Balearene/Balearene/Palma de Mallorca Syns det ser ganske likt ut jeg. Men Accuweather er kanskje mer ærlig siden de varsler en "Real feel" på 43 grader, noe Yr ikke gjør.

Anonymkode: d459e...97b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje når vi kommer ned. Akkurat nå som det er 13 grader og store nedbørsmengder i Bergen må jeg si jeg gleder meg.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...