Gå til innhold

Dere som skal til syden nå: Dere må vel angre, når dere ser hvor varmt det blir?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Sommerkommer said:

Jeg går ikke fottur på sydentur. Jeg reiser til syden for å ligge ved bassenget og spise is.. sorry altså. Men alle har ikke et behov for å løpe rundt på fjelltopper på ferie. 

100% enig!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Morsomt å lese alle som skriver at der er/skal til"Syden" her😅 Dere vet at det ikke er et land som heter Syden?

Anonymkode: dfa5c...d54

Ja selvsagt vet vi det. Men du forstår at det er en forenkling sant? Eller gikk det over hodet på deg?  Enten har man kanskje ikke lyst å spesifikt si hvor en skal eller så omtaler en området og da er det enklere å skrive syden enn : «Spania,Italia, Frankrike, Kroatia, Portugal, hellas, Albania og Kypros» 

Anonymkode: bfe20...06f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan får du fin tan på sommeren da? Jeg får hvertfall ikke bra tan i Norge, da må jeg til syden. Så det blir mye Spraytanhuset på meg. 

Anonymkode: ed991...694

Nå vet jeg ikke hva tan er for noe. Mener du få farge/bli brun?

Endret av Honey Dew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Bakteppet for hetebølgen gjør det ganske usmakelig å si at det ikke er noe problem, og at jo varmere jo bedre.

Anonymkode: d459e...97b

To ting kan være sant på samme tid. Man kan både like varmen OG være bekymret for oppvarmingen av planeten.

Anonymkode: 36f3c...c56

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Fordi tullinger nekter å innrømme at ferien ikke ble som de ville.

Anonymkode: dcb49...7b6

«Som vi ville?» det var vel i gen som var overrasket over nok et år med hetebølge i sør Europa? Vi var alle vel klar over hva vi gikk til da vi bestilte. 

Anonymkode: 36f3c...c56

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Honey Dew skrev (14 minutter siden):

Nå vet jeg ikke hva tan er for noe. Mener du få farge/bli brun?

Ja! Det blir jo ikke like bra brunfarge her i Norge. Da må man på Spraytanhuset og det blir dyrt. Eller smører de fleste seg selv kanskje, med fake tan? Jeg får ikke til det på ryggen, derfor betaler jeg de på Spraytanhuset for å spraye meg. 

Litt misunnelig på de som er i syden og får en bra tan! Da ser jo sommerklærne bedre ut og :) 

Anonymkode: ed991...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macro skrev (14 timer siden):

Litt drøyt å le av det. Bøndene og fastboende ellers sliter. De blir igjen når dere er ferdige med den ene uka på solseng.

Vi må snart begynne å innse hvor fordømt heldige vi er som har nedbør hele året.

Bønder og fastboende sliter uavhengig av personen som skrev dette. Ønsker du at turistnæringen skal slite like mye? 

Anonymkode: 36f3c...c56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ved kysten i Spania, 28-33’c hver dag, helt fantastisk sommer, også helt vanlig her i juli

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bønder og fastboende sliter uavhengig av personen som skrev dette. Ønsker du at turistnæringen skal slite like mye? 

Anonymkode: 36f3c...c56

Poenget var at de lo av situasjonen, jeg sa aldri at vedkommende skulle gjøre noe med situasjoen annet enn å la være å le av andre sin ulykke. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja selvsagt vet vi det. Men du forstår at det er en forenkling sant? Eller gikk det over hodet på deg?  Enten har man kanskje ikke lyst å spesifikt si hvor en skal eller så omtaler en området og da er det enklere å skrive syden enn : «Spania,Italia, Frankrike, Kroatia, Portugal, hellas, Albania og Kypros» 

Anonymkode: bfe20...06f

Det er bare helt tullete, og hvorfor er Frankirke med her? Det gir jo ingen mening. Da burde jo Belgia, Nederland, Sveits, Tyskland også være "syden" da?

Anonymkode: dfa5c...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dere som sier at dere like 40+ grader. Da har dere vel 40+ grader i hjemmene deres også, ikke sant?

Anonymkode: effdc...ad5

De fleste som sier 40+ er fint sammenligner jo med alternativet. 15 grader og pissregn i Norge. Skulle gjerne hatt 30 grader, men heller 40 enn 15. 

Anonymkode: 36f3c...c56

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enmanelskeråhate skrev (Akkurat nå):

Er ved kysten i Spania, 28-33’c hver dag, helt fantastisk sommer, også helt vanlig her i juli

Det er slik det er ved kysten, som vanlig. 

VG blåser opp temperaturene i innlandet på store, grafiske bilder, der ingen uansett drar på sommerferie. 

Men greit nok at folk går på det, om man da føler seg bedre med tanke på å ha lagt sommerferien i Norge. 

Anonymkode: d3f6e...c1b

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt omtrent bare regn i år, og i fjor, her jeg bor. HATER det og det er så trist. Høstvær året rundt. Hadde lett dratt til varmere strøk, men hadde klart meg fint med et sted som ikke har sommer.

Jeg er nok ikke laget for norsk klima, trives uendelig mye bedre når jeg tasser rundt i lette klær og flip-flops med en liten bris med varm luft.

40+ er i overkant, men 12 grader i snitt i juni og juli er verre.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Bakteppet for hetebølgen gjør det ganske usmakelig å si at det ikke er noe problem, og at jo varmere jo bedre.

Anonymkode: d459e...97b

Hvilken hetebølge? Det var tilsvarende temperaturer da jeg var ung. Var det bensinbiler som lå bak den romerske varmeperioden også? Storkoste meg nylig i Emiratene, 40-45 grader er ikke noe problem med mindre man er feit og ikke drikker vann. 

Anonymkode: 06e20...f85

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis aldri opplevd temperaturer over 40, men da jeg var i Bangkok på den varmeste tiden på året så smeltet skosålene i asfalten. I tillegg følte jeg meg uvel og svimmel, så jeg kan ikke forestille meg at jeg hadde tålt enda høyere temperaturer. 

Anonymkode: 6c978...a52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har heldigvis aldri opplevd temperaturer over 40, men da jeg var i Bangkok på den varmeste tiden på året så smeltet skosålene i asfalten. I tillegg følte jeg meg uvel og svimmel, så jeg kan ikke forestille meg at jeg hadde tålt enda høyere temperaturer. 

Anonymkode: 6c978...a52

BKK er en storby, men når det er sagt har jeg ikke hatt problemer med varmeste tid der... fint med aircondition dog, og kanskje resise litt mot kysten på det varmeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macro skrev (15 minutter siden):

Poenget var at de lo av situasjonen, jeg sa aldri at vedkommende skulle gjøre noe med situasjoen annet enn å la være å le av andre sin ulykke. 

Det er ikke noe galt i å kose seg når ting er som de er. Det hjelper ingen at turister holder seg hjemme.

Anonymkode: 36f3c...c56

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er ikke noe galt i å kose seg når ting er som de er. Det hjelper ingen at turister holder seg hjemme.

Anonymkode: 36f3c...c56

Igjen, poenget var at de kan spare seg for å le.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvordan får du fin tan på sommeren da? Jeg får hvertfall ikke bra tan i Norge, da må jeg til syden. Så det blir mye Spraytanhuset på meg. 

Anonymkode: ed991...694

Ikke alle er så opptatt av farge...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Morsomt å lese alle som skriver at der er/skal til"Syden" her😅 Dere vet at det ikke er et land som heter Syden?

Anonymkode: dfa5c...d54

Fordi syden er ett samlebegrep, som tilogmed språkrådet synes er greit bruke... https://ordbokene.no/bm/58887/ordbokene.no

Hvorfor mener du at vi ikke skal bruke godkjente begreper?

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvilken hetebølge? Det var tilsvarende temperaturer da jeg var ung. Var det bensinbiler som lå bak den romerske varmeperioden også? Storkoste meg nylig i Emiratene, 40-45 grader er ikke noe problem med mindre man er feit og ikke drikker vann. 

Anonymkode: 06e20...f85

Det var ikke tilsvarende temperaturer når du var ung, det kan du ikke påstå når man snakker om stadig nye varmerekorder. Det hadde ikke vært nye rekorder om det var samme temperaturer tidligere...

Anonymkode: cc48c...8a7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...