Gå til innhold

Dere som skal til syden nå: Dere må vel angre, når dere ser hvor varmt det blir?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi ser på en tur til Barcelona neste uke, på yr står det at det skal ligge på rundt 31 grader. Er det noen som er der nå eller nettopp har vært der som kan si om det føltes ubehagelig varmt ut der nå…? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Endelig en ærlig sjel.

Anonymkode: dcb49...7b6

1 ærlig sjel, og mange uærlige sjeler i tråden.

Anonymkode: effdc...ad5

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Heller det en 40 grader

Anonymkode: 9427d...58d

Nope

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

1 ærlig sjel, og mange uærlige sjeler i tråden.

Anonymkode: effdc...ad5

Snakk om vås. Noen fikser ikke 40 pluss greit nok, men en god del av oss tar gjerne det på ferie framfor 15 og pissregn forutsatt at man har pool og fasiliteter til det. 

Jeg sitter dessverre i de 15 og pissregn fordi vi måtte ta utenlandsferien i juni grunnet familiebryllup. Whoopdedoo. 

Endret av Tomas77
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Endelig en ærlig sjel.

Anonymkode: dcb49...7b6

 Så man kan ikke være en "ærlig sjel" om man ikke føler det samme som deg? Hva slags logikk er det?

Anonymkode: d382b...53d

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Juni var kjempetørt, det går ut over både landbruk og dyr og mennesker. 30 grader og ikke en regndråpe passer i ørkenhager, ikke i Norge.

Jeg synes vekslende vær er sjarmerende, tar nye hellere 15 grader noen dager her og der enn 45 grader i skyggen 🤩

Anonymkode: fa40f...8c7

Men klimatisk sett liker jeg ørkenhager mye bedre enn Norge 🤷🏼‍♀️ Juni var vidunderlig! 

Ser ingen sjarm i vekslende vær, blir bare deppa og miserabel av det.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bakteppet for hetebølgen gjør det ganske usmakelig å si at det ikke er noe problem, og at jo varmere jo bedre.

Anonymkode: d459e...97b

Hvorfor det? Blir det mindre klimaendringer om man velger å bare fokusere på alt det negative her i verden og ikke evner å ha glede av noe?

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Heller det en 40 grader

Anonymkode: 9427d...58d

Deg om det. Jeg foretrekker 25-30, men heller 40 enn 15, og heller tørke enn regn.

Anonymkode: 876e6...5ca

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Men klimatisk sett liker jeg ørkenhager mye bedre enn Norge 🤷🏼‍♀️ Juni var vidunderlig! 

Ser ingen sjarm i vekslende vær, blir bare deppa og miserabel av det.

Hvorfor det? Blir det mindre klimaendringer om man velger å bare fokusere på alt det negative her i verden og ikke evner å ha glede av noe?

Deg om det. Jeg foretrekker 25-30, men heller 40 enn 15, og heller tørke enn regn.

Anonymkode: 876e6...5ca

Ja vi svarer vel her ut i fra oss selv? Selv om 100% av de i sør europa hadde foretrukket regn fremfor tørke

Anonymkode: 9427d...58d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 Så man kan ikke være en "ærlig sjel" om man ikke føler det samme som deg? Hva slags logikk er det?

Anonymkode: d382b...53d

Fordi tullinger nekter å innrømme at ferien ikke ble som de ville.

Anonymkode: dcb49...7b6

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi tullinger nekter å innrømme at ferien ikke ble som de ville.

Anonymkode: dcb49...7b6

«Synes det er flott med 45 grader jeg…» 🙄

Anonymkode: effdc...ad5

  • Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pissregner og er søtten grader og vind. Om det er 28 eller 40 så er det uansett en værtype jeg takler mye bedre enn dette som er utenfor vinduene her akkurat nå. Om tre uker drar jeg til paradis, og ideelt sett tretti grader. Om det er varmere så overlever jeg det også.

Anonymkode: 16bb4...a44

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi tullinger nekter å innrømme at ferien ikke ble som de ville.

Anonymkode: dcb49...7b6

Klart, for ingen i historien har vel følt noe annet, eller hatt andre preferanser enn deg👏

Anonymkode: d382b...53d

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i Spania nå, og vi bare ler av all skremselspropagandaen til vg etc. Vi koser oss som alltid!

Anonymkode: 5b6e0...98e

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 grader er nok for meg. Hater varme. Klamt og seigt og svett - verste jeg vet

Anonymkode: a6ea2...41a

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor for tiden i et område hvor det har ligget på mellom 30 og til 40 (rekorden var 41 en dag) de siste ukene. Heldigvis "pause" fra oppunder 40 nå, men det kan jo komme igjen. Det er greit, det er bare å "komme seg igjennom det". De fleste som bor her har vært helt utslått, og vi ser grunnen til små vinduer mange steder, og mur og sement har flere egenskaper enn å være det eneste byggematerialet, -det holder varmen ute. Litt.. Selv har jeg ikke klart å få gjort så mye fornuftig på denne tida, slitsomt å bevege seg utendørs. Det blir nesten som når det er for kaldt i Norge, folk er mer hjemme eller sitter inne på cafe. Turistene sitter  ute. Blir fint nå når det bare er 26-29 igjen. 

Anonymkode: 1ad4b...31d

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Klart, for ingen i historien har vel følt noe annet, eller hatt andre preferanser enn deg👏

Anonymkode: d382b...53d

Jeg føler ingenting.

Anonymkode: dcb49...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er i Spania nå, og vi bare ler av all skremselspropagandaen til vg etc. Vi koser oss som alltid!

Anonymkode: 5b6e0...98e

Klart det.

Anonymkode: dcb49...7b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Juni var kjempetørt, det går ut over både landbruk og dyr og mennesker. 30 grader og ikke en regndråpe passer i ørkenhager, ikke i Norge.

Jeg synes vekslende vær er sjarmerende, tar nye hellere 15 grader noen dager her og der enn 45 grader i skyggen 🤩

Anonymkode: fa40f...8c7

Så sant! Jeg er sjeleglad for å være i svale friske Norge nå 💙💙💙

Anonymkode: 266bb...328

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg føler ingenting.

Anonymkode: dcb49...7b6

Jo, du føler at folk er tullinger fordi at de ikke sier det du føler, skriver du selv, men skjønner at dette med tanker og følelser er vanskelig for mange i dagens samfunn. Spesielt etter pandemien.

Anonymkode: d382b...53d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hæ, hvorfor det? Hadde med glede reist om det ikke var så dyrt å reise nå. Har bodd både i Dubai og i Australia, 45 grader går helt fint. Har opplevd 48 også, men ikke over tid.

Det sure pisseværet her i Norge for tiden derimot, det er miserabelt det. Juni på østlandet var digg, men juli har vært småkjipt.

 

Anonymkode: 876e6...5ca

45 grader går selvsagt ikke fint? Bare fordi det gikk fint for deg den gangen betyr ikke det at mennesker generelt OVERLEVER i såpass varme. Ikke kan man dyrke ting og vann tørker ut. Idiotisk kommentar, tenk deg litt om før du skriver. 

Anonymkode: 16691...7d3

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Er i Spania nå, og vi bare ler av all skremselspropagandaen til vg etc. Vi koser oss som alltid!

Anonymkode: 5b6e0...98e

Litt drøyt å le av det. Bøndene og fastboende ellers sliter. De blir igjen når dere er ferdige med den ene uka på solseng.

Vi må snart begynne å innse hvor fordømt heldige vi er som har nedbør hele året.

  • Liker 22
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...