Gå til innhold

Dere som skal til syden nå: Dere må vel angre, når dere ser hvor varmt det blir?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Morsomt hvor dumme folk er om de overrasket over at det varmt i syden på sommeren 🤣

Anonymkode: 46cd9...c0a

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er på Kypros nå, og tilpasser selvfølgelig dagene ifht varmen. Vi ligger ikke i timevis på stranden eller ved bassenget, men holder oss til ett par timer om gangen, pause på hotellet med aircondition midt på dagen. Vi hadde nok ikke lagt i timevis på stranden om det var kjøligere heller, så tror det hadde blitt ganske likt, men kanskje pausen hadde vært litt kortere.

Vi koser oss, klager litt på varmen, blir litt gretne når vi har vært litt lenge i sola, men har likevel en deilig ferie 🌞

Anonymkode: 522a0...1f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

40+ grader i ferien, må jo være et mareritt..

Anonymkode: effdc...ad5

Det ER det..

Derfor vi IKKE reiser ril syden om sommeren,men venter til senhøsten..

Orker ikke 42° i skyggen..

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker dårlig temperaturer over 25 grader, og liker å finne på litt annet enn å bare ligge og sløve ved et basseng/strand, så derfor reiser vi til Syden om vinteren. Har det nydelig på diverse hytter i Norge om sommeren!

Snakket senest i går om for JÆVLIG glad jeg er for at vi ikke skal reise ned til 45 grader nå!

Anonymkode: 8172a...96a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min komforttemperatur er på mellom 30-35 grader. De som KOSER seg i 43 grader og oppover lyver. 

Anonymkode: 96079...013

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er halvveis i Mallorcaferien vår med både pensjonister og barnehagebarn. Vi har det veldig behagelig i feriehus med aircondition og med stranden hver dag. Havet kjølner veldig, og det blåser nok til at vi koser oss på stranda 5-6 timer hver dag. Alle restaurantene som vi har vært på har store vifter og vi skulle gjerne ha valgt 2 uker her og ikke 1, noe vi dessverre ikke hadde råd til. Men ja, det er varmt på ettermiddagene når det ikke blåser og det ikke finnes skygge. Vi har alltid drikke med oss, og stråhatter, så vi har det deilig. Men det må være virkelig ille inne på fastlandet for dem uten tilgang på vifter, aircondition, og som må jobbe 8-10 t dager og ikke bare late seg på ferie slik som oss.

Anonymkode: e2792...74d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men klimatisk sett liker jeg ørkenhager mye bedre enn Norge 🤷🏼‍♀️ Juni var vidunderlig! 

Ser ingen sjarm i vekslende vær, blir bare deppa og miserabel av det.

Hvorfor det? Blir det mindre klimaendringer om man velger å bare fokusere på alt det negative her i verden og ikke evner å ha glede av noe?

Deg om det. Jeg foretrekker 25-30, men heller 40 enn 15, og heller tørke enn regn.

Anonymkode: 876e6...5ca

Snakk om å stikke hodet i sanden.

Vi må fly mindre, forbruke mindre. Skulle alle levd som oss i Norge skulle vi hatt 3,6 jordkloder. 

Alle burde blitt skremt av det som skjer i verden nå. 

Og ja, det er varmt i syden hver sommer, men det er ikke vanlig at hver eneste dag, måned og år setter nye varmerekorder.

Anonymkode: fa40f...8c7

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Snakk om å stikke hodet i sanden.

Vi må fly mindre, forbruke mindre. Skulle alle levd som oss i Norge skulle vi hatt 3,6 jordkloder. 

Alle burde blitt skremt av det som skjer i verden nå. 

Og ja, det er varmt i syden hver sommer, men det er ikke vanlig at hver eneste dag, måned og år setter nye varmerekorder.

Anonymkode: fa40f...8c7

Eventuelt at folk i shithole-countries hadde tatt litt ansvar og sluttet å føde så ekstremt mange unger.

Anonymkode: 46cd9...c0a

  • Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Eventuelt at folk i shithole-countries hadde tatt litt ansvar og sluttet å føde så ekstremt mange unger.

Anonymkode: 46cd9...c0a

Det hadde vært den beste løsningen,

Anonymkode: 0a0ee...127

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert mange nordmenn som takler hetebølgetemperaturer og derfor reiser til Sør-Europa om sommeren uten å angre, men jeg er ikke blant dem. Siterer derfor en annen bruker her inne: Alt over 25 varmegrader er bortkastet. 
Det sitter vel også langt inne å innrømme at man angrer på en ferie man har betalt 40K+ for.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomas77 skrev (9 timer siden):

Deg om det. 

Ja personen skriver jo at det er noe h*n mener. Hvorfor følte du at du måtte poengtere at det var den brukeren sin mening? Ble du provosert av den?

Anonymkode: 7c4cf...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Morsomt hvor dumme folk er om de overrasket over at det varmt i syden på sommeren 🤣

Anonymkode: 46cd9...c0a

Morsomt hvor dumme folk er om de ikke har forstått at det er usedvanlig varmt 🤣🤣

Anonymkode: 7c4cf...534

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker said:

Eventuelt at folk i shithole-countries hadde tatt litt ansvar og sluttet å føde så ekstremt mange unger.

Anonymkode: 46cd9...c0a

Det slutter de med når de får samme levestandard som oss (dvs når ungene overlever). Og det er da det går til helvete. 

Vi fødte jo også mange unger en gang i tiden. 

Så jævla arrogant å sitte her på berget og si "ikke gjør som oss, det er bare vi som fortjener å ha det sånn som oss". 

Anonymkode: 2f8db...2b2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jo, du føler at folk er tullinger fordi at de ikke sier det du føler, skriver du selv, men skjønner at dette med tanker og følelser er vanskelig for mange i dagens samfunn. Spesielt etter pandemien.

Anonymkode: d382b...53d

Dette føleriet må du ta på egen kappe.

Anonymkode: dcb49...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Vi har akkurat kommet hjem etter to uker og er veldig glade vi bare fikk 3-4 dager med den verste varmen. Det legger helt klart en demper på ferien. Det var ingen krise for oss, vi badet masse på de varme dagene, men har gått glipp av mye sightseeing i den siste byen vi var i pga varmen. Hadde vi reist nå hadde det blitt to ekstremt lange uker, for å BARE bade i to uker gidder jeg ikke ass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer absolutt ikke. Tåler varme godt og gleder meg til 3 uker i varmen.

Anonymkode: 3cb69...877

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere som sier at dere like 40+ grader. Da har dere vel 40+ grader i hjemmene deres også, ikke sant?

Anonymkode: effdc...ad5

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg til Syden, men i går var det 13 grader her, og regn i sånne mengder at man hadde risikert drukning om man så mye som åpnet døren, så jeg tenker det er et tilfelle av pest eller kolera. Ig kolera kan man jo vaksinere seg mot, så jeg hadde reist, og satset på at det gikk bra. For meg er sol og varme stort sett alltid bedre enn drittvær uansett, selv om man kanskje ikke kan gjøre alt man vil eller hadde tenkt når det blir for varmt.

Anonymkode: 6c577...dd8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Eventuelt at folk i shithole-countries hadde tatt litt ansvar og sluttet å føde så ekstremt mange unger.

Anonymkode: 46cd9...c0a

Nå er det vel vi på Nordpolen og ellers den rike befolkning uten mange barn i verden som er årsaken til klimaforandringene, ikke verdens fattige. 

Anonymkode: fa40f...8c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dere som sier at dere like 40+ grader. Da har dere vel 40+ grader i hjemmene deres også, ikke sant?

Anonymkode: effdc...ad5

? Selv om jeg synes 40 grader er en temperatur jeg trives ute, betyr ikke det at man har der inne. Litt dum konklusjon.

Anonymkode: c8d19...1c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...