Snok1 Skrevet 13. juli 2023 #161 Del Skrevet 13. juli 2023 Kvinner trenger ikke menn og menn trenger ikke kvinner. Likevel søker vi hverandre. Go figure! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 13. juli 2023 #162 Del Skrevet 13. juli 2023 I et samfunn kan alle individer trenges. Hvor bra det blir kommer an på hva vi skaper sammen. Heldigvis har vi skapt et samfunn der vi ikke trenger å ta med noen hjem. Vi har en samfunnsstruktur som gir hver av oss så bra rettigheter og muligheter at vi kan greie oss selv, og velge livet vårt selv. Mange velger også å leve alene. Stadig flere faktisk. Noen vil ha hverandre, og det er helt nydelig, uavhengig av hvilket kjønn personene i relasjonen har. De som lengter etter vennskap, kjærlighet eller andre nære relasjoner er selv ansvarlig for å være godt selskap, og kan ikke skylde på noen for å være et dårlig valg. Det er ikke en straff å være alene, og det er ikke et dårlig liv. Vi får håpe at samfunnsstrukturene frigjør seg stadig mer fra kjønnsforventninger, og dermed øker rommet for å være seg selv - på sin måte. Å klandre hverandre er kontraproduktivt og feigt, og skaper garantert ingen ting. Det er ikke en konkurranse, og ingen mister noe av at andre får en bedre posisjon. Primært er vi mennesker, og det er svært få sammenhenger at kjønn har noen egentlig relevans. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #163 Del Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 12.7.2023 den 19.21): Menn trenger heller ikke kvinner for annet enn et sted å tømme pungen i ny og ne. Anonymkode: 2a356...bae Nei, og nå er vi heldigvis flere og flere som er blitt klar over dette og velger singellivet i stedet. Samfunnet trenger fortsatt både kvinner og menn, men på individnivå - not so much. Anonymkode: 33845...b79 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 14. juli 2023 #164 Del Skrevet 14. juli 2023 Tråden er ryddet for persondebatt, brukerdebatt, nedsettende og hatefullt innhold, og svar til dette Perelandra, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 15. juli 2023 #165 Del Skrevet 15. juli 2023 (endret) Her er en svært god kommentar fra en kvinne i dagsavisen som setter fingeren på hvor unyttig denne kjønnskampen og svake historieforståelsen som dominerer svarene på den opprinnelige kronikken er. https://www.dagsavisen.no/debatt/kommentar/2023/07/15/kjonnskamp-i-blinde/ Endret 15. juli 2023 av herzeleid 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 17. juli 2023 #166 Del Skrevet 17. juli 2023 Ryddet for gjengivelse av innhold fra ekstern kilde og svar til dette. Perelandra, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inverto Skrevet 17. juli 2023 #167 Del Skrevet 17. juli 2023 Uff, herregud ass. Jeg gidder ikke å gå inn i den politiske og historiske delen av ting. Da kan du lese ørten artikler og studier på nettet. Istedet vil jeg bare snakke logikk og sannhet Det er sant at verden er i forandring for kvinner, jolly good. Det eneste jeg vil si er at de av dere som trår inn i denne nye verden ondsinnet, klar for å se etter hvilken som helst mulighet til å angripe menn og "ta hevn" på både direkte og de mest indirekte måter, burde snu seg rundt og gå tilbake i tidsmaskinen. Og jeg får faktisk følelsen av at det er mange av dem der ute. Ja for jeg frykter at mange av dere ikke vet hvordan dere skal håndtere denne makten Om du kan ærlig til Gud love ditt liv på at denne teksten ikke beskriver deg personlig som kvinne, så flott. Da er ikke denne prekenen rettet mot deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #168 Del Skrevet 17. juli 2023 Hvis kvinner ikke trenger menn, trenger du heller ikke spermen vår. Lev et barnløst liv uten menn. Håper en dag at menn nekter single kvinner å få barn for gøy. Vi har makten til det om vi står samlet. Anonymkode: 3744c...866 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gorgonzola Skrevet 17. juli 2023 #169 Del Skrevet 17. juli 2023 Grandidosa83 skrev (På 12.7.2023 den 8.31): Hva er egentlig nydelig med dette innlegget? Det er det samme tankegodset som gjentas hver eneste gang en mann/menn fremmer menns perspektiv i denne saken. Det er så forutsigbart at jeg kunne resonnere meg fram til hele innlegget etter å ha lest innledningen. Alle som kan lese statistikk ser at det foregår en utvikling hvor menn havner stadig lengre bak på mange områder. Å påstå at løsningen er å gjøre ingenting på samfunnsnivå men at menn må tilpasse seg… kommer fra en person jeg tipper mener masse skal / bør gjøres for å fremme kvinner på samfunnsnivå (eksempelvis kvotering). Nå er dette en av de mest unyanserte debattene i politikken i dag, hvor skyttergravene er så dype at mange ikke lenger vil lytte på meningsmotstanderen lenger. Menn kan ikke tilpasse seg helt vekk fra sin egen natur, like lite som kvinner kan det. Å kreve/legge til grunn at kvinners løsninger vil ordne menns problemer er like fruktbart som det motsatte. Samfunnet er heller ikke rigget for det. For å ta et enkelt eksempel: hvor er den ledige kapasiteten i psykriatrien alle mennene skal benytte? Blir kvinner med psykiske problemer friskere om ventetiden fordobles? This Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gorgonzola Skrevet 17. juli 2023 #170 Del Skrevet 17. juli 2023 herzeleid skrev (På 15.7.2023 den 13.48): Her er en svært god kommentar fra en kvinne i dagsavisen som setter fingeren på hvor unyttig denne kjønnskampen og svake historieforståelsen som dominerer svarene på den opprinnelige kronikken er. https://www.dagsavisen.no/debatt/kommentar/2023/07/15/kjonnskamp-i-blinde/ And this. Tilføyd en liten anekdote: forfatteren skriver at det som kunne vært en debatt om likestilling har utspilt seg til en giftig kjønnskamp. Og sånn er det (dessverre?) alltid, da en debatt om likestilling alltid vil eskalere til noe i nærheten av kjønnskamp. Fordi; likestilling er utopi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inverto Skrevet 17. juli 2023 #171 Del Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 13.7.2023 den 20.19): jeg personlig trenger ikke en mann, jeg klarer meg selv. Men det er praktisk og ganske greit med å ha en mann da. Liker det jeg. Anonymkode: 65fe4...07c Bønder kan ikke romanse guder. Kjærlighet og lidenskapen i et forhold skal være likt begge veier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #172 Del Skrevet 17. juli 2023 Jeg behøver strengt tatt ingen mann, men det er veldig hyggelig å ha en! 😄 Anonymkode: f20fe...ba4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #173 Del Skrevet 17. juli 2023 Jeg vet ikke hvilket sort hull mange her kommer fra, men mine forfedre fra Nordland- og jeg kjente min bestemor og min oldemor. Det var ikke tvil hvem som var sjefen i huset. Det var heller ikke tvil om kjærligheten mine beste og oldeforeldre hadde for hverandre. De drev fiske og gård, og mannen tok de hardeste takene. De sendte ikke kona ut på vinterfiske. De dro selv, og mange menn kom heller aldri tilbake. Det var en ganske farlig jobb tilbake i tid.. Min morfar deltok under krigen i Narvik, og en annen onkel døde der. Den dag i dag trenger barna sin far, og mange av oss føler faktisk av vi trenger en mann. Det er faktisk han som har bygget hytta, som har lært ungene matte, som er den tålmodige og stabile klippen i vårt liv som alltid har overskudd, tålmodighet og kan alt, gjør alt- bygger hytte og fikser alt som er i stykker. I tillegg for han meg til å føle meg fantastisk. Nå har han vært bortreist og den pokkers gressroboten fungerer ikke. Så da må han ta det når han kommer tilbake, og imens sitter jeg og gremmes over plenen. ..som en tulling. Burde jeg ikke greie å finne ut av den robotklipperen? Ja, jeg hadde jo sikkert det. Eller? Samtidig har jeg tenkt slik før, og prøvd å skru ting fra hverandre, og faan ikke fått det sammen. haha...så jeg venter. Dere får snakke for dere selv! Jeg trenger mannen min. Ikke bare fordi jeg er glad i han, men han er en veldig nyttig mann. Anonymkode: 91c2b...7fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #174 Del Skrevet 17. juli 2023 senior skrev (På 12.7.2023 den 20.56): . . . . . og hvem renser sluket på badet? ☺️ Kvinner! Anonymkode: 66978...e84 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 17. juli 2023 #175 Del Skrevet 17. juli 2023 (endret) Jeg synes det var mye bra i kronikken. Man må lese hele, og ikke henge seg opp i overskriften! Jeg er uenig i det med skolen. Det handler ikke om at den er feminisert, men den er endret på en måte som fungerer dårlig for gutter. Det er lagt altfor mye vekt på frihet. Elevene får altfor mye frihet til å gjøre lite. Gutter under 20 er noen slabbedasker, og trenger klar beskjed om hva de skal gjøre. Jenter taper på den måten at de jobber seg ihjel når det ikke er klare rammer. Samfunnet kaster bort mye talent på å tillate gutter å sose bort ungdomsårene. Det er IKKE kvinners feil. Jeg bryr meg ikke om hvem sin feil det er. Endret 17. juli 2023 av Isambard 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jonathan Smith Skrevet 17. juli 2023 #176 Del Skrevet 17. juli 2023 Mulig at kvinner ikke trenger menn, men våre barn trenger fedre og samfunnet trenger menn, så får damene klare seg sjøl. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 17. juli 2023 #177 Del Skrevet 17. juli 2023 Inverto skrev (46 minutter siden): Uff, herregud ass. Jeg gidder ikke å gå inn i den politiske og historiske delen av ting. Da kan du lese ørten artikler og studier på nettet. Istedet vil jeg bare snakke logikk og sannhet Det er sant at verden er i forandring for kvinner, jolly good. Det eneste jeg vil si er at de av dere som trår inn i denne nye verden ondsinnet, klar for å se etter hvilken som helst mulighet til å angripe menn og "ta hevn" på både direkte og de mest indirekte måter, burde snu seg rundt og gå tilbake i tidsmaskinen. Og jeg får faktisk følelsen av at det er mange av dem der ute. Ja for jeg frykter at mange av dere ikke vet hvordan dere skal håndtere denne makten Om du kan ærlig til Gud love ditt liv på at denne teksten ikke beskriver deg personlig som kvinne, så flott. Da er ikke denne prekenen rettet mot deg Er kvinnene i din omgangskrets ondsinnede og ønsker å ta hevn på alle menn? Tror aldri jeg har møtt en kvinne som passer inn i din beskrivelse her. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #178 Del Skrevet 17. juli 2023 Planeten vår trenger verken kvinner eller menn Anonymkode: ae09c...473 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mysticgirl Skrevet 17. juli 2023 #179 Del Skrevet 17. juli 2023 Jo, vi trenger menn. Vi trenger de på arbeidsplasser der kvinner kommer til kort, vi trenger de i politiet og i militæret. vi trenger de med rå handmakt Vi trenger de når vi skal ha sex, når vi skal løse oppgaver vår hjerne ikke klarer. Ja, vi trenger menn og vi må ta vare på menn ❤️ Vi må gi de litt manndom tilbake, verden er blitt gal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inverto Skrevet 17. juli 2023 #180 Del Skrevet 17. juli 2023 Pippi Lotta skrev (8 minutter siden): Er kvinnene i din omgangskrets ondsinnede og ønsker å ta hevn på alle menn? Tror aldri jeg har møtt en kvinne som passer inn i din beskrivelse her. Bare fordi du ikke har erfart det, betyr ikke at de ikke eksiterer. Et godt eksempel: de sinte feministene du finner i Youtube videoer. Der er kvinnehatere, og der er mannehatere. Sånn er det bare. De eksisterer, og det er nyttesløst å krangle mot eksistensen. Kvinner er også i stand til å være slemme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå