Gå til innhold

Avhørt - Flukten fra Bolivia


Nutz

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Klappe said:

Tror jeg må se denne i kveld, håper ikke det blir veldig puteflaut med den dialekten 😅 Kan jo være hun bærer preg av å ha bodd i Bolivia i 15 år, bruker sikkert det norske språket minimalt, kanskje kun når hun snakker med søsteren og med journalister. 

Det jeg viser til ligger på vgtv. Schønneru

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klappe skrev (6 minutter siden):

Tror jeg må se denne i kveld, håper ikke det blir veldig puteflaut med den dialekten 😅 Kan jo være hun bærer preg av å ha bodd i Bolivia i 15 år, bruker sikkert det norske språket minimalt, kanskje kun når hun snakker med søsteren og med journalister. 

Jeg synes nesten hun virket ruset. Eller har vært ruset. Flere som føler det samme?

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shab skrev (3 minutter siden):

Jeg synes nesten hun virket ruset. Eller har vært ruset. Flere som føler det samme?

Hadde ikke blitt sjokkert om det viser seg hun ruser seg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, shab said:

Jeg synes nesten hun virket ruset. Eller har vært ruset. Flere som føler det samme?

Der hun knekker sammen var hun rusa. Det er også da hun blir mest selvmedlidende. Tipper piller eller ghb. Det er også da hun setter norgesrekord i antall "shamener" og "schønneru" i samme setning.

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/16/2023 at 1:00 PM, Gulvplanke said:

Ja, du har rett, navnet hennes er visst publisert noen steder. :) Men hvis jeg husker riktig var hun lenge anonym i media, med de to andre ble publisert med både bilde og fullt navn fra første dag. 

Lurer på hvor mye denne saken har kostet norske myndigheter. Som sagt så må jo noen offisielle ha bistått med dette passet til Stina.

Denne saken har jo kosta staten minimalt sammenlignet med enkelte andre som dro til Kongo for å leke Rambo. Syns det er betenkelig at Madeleine har fått sitte så lenge i fengsel i Bolivia uten rettskraftig dom som hun gjorde, det er jo faktisk et menneskerettighetsbrudd. Men ingen norske diplomater ble sendt dit for å snakke med politikere og det som er. 

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gliffy skrev (4 minutter siden):

Denne saken har jo kosta staten minimalt sammenlignet med enkelte andre som dro til Kongo for å leke Rambo. Syns det er betenkelig at Madeleine har fått sitte så lenge i fengsel i Bolivia uten rettskraftig dom som hun gjorde, det er jo faktisk et menneskerettighetsbrudd. Men ingen norske diplomater ble sendt dit for å snakke med politikere og det som er. 

Enig. Hun bør få hjelp til å komme hjem.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, HerKommerMummi said:

Hva betyr shamener? 🤔🙄

Skjønner du hva jeg mener. KnowImmean?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettrollet skrev (13 minutter siden):

Det er også da hun setter norgesrekord i antall "shamener" og "schønneru" i samme setning.

Nå lo jeg godt!!!😂

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shab skrev (19 minutter siden):

Jeg synes nesten hun virket ruset. Eller har vært ruset. Flere som føler det samme?

Hun er helt klart ganske høy!

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gliffy skrev (9 minutter siden):

Denne saken har jo kosta staten minimalt sammenlignet med enkelte andre som dro til Kongo for å leke Rambo. Syns det er betenkelig at Madeleine har fått sitte så lenge i fengsel i Bolivia uten rettskraftig dom som hun gjorde, det er jo faktisk et menneskerettighetsbrudd. Men ingen norske diplomater ble sendt dit for å snakke med politikere og det som er. 

Enig her. På toppen av det er hun medlem av det som fremstår å være en av landets mest ressurssvake familier, og derav null hjelp å få derfra heller.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, shab said:

Jeg synes nesten hun virket ruset. Eller har vært ruset. Flere som føler det samme?

Definitivt ruset i VG intervuet. Syntes faktisk VG burde holde seg for god for å sende sånt, alle ser hvor rød i øynene hun er og hvordan hun prater. 

Ang at dette var ekstremt selv for grorud - helt enig. Men jeg kjenner faktisk folk som snakker sånn. Jeg tror hun snakker såpass lite norsk at når hun først gjør det snakker hun med folk som kanskje ikke har det beste vokabularet. Hun husker det hun vokste opp med. Shamener?

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Months after being caught, Christina radically changes her image, she goes from wearing pants and having short hair, to wearing dresses, having long hair and using a scarf to cover her neck tattoo. Christina comes from a Norwegian upper-middle class religious family. "

 

Husker jeg kommenterte ang dette på et annet forum da det var rettsak. Jeg fikk kjeft, men åpenbart hvordan jente 3 byttet stil!! 

Endret av shab
  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Googlet litt og fant frem til denne artikkelen - https://www.rus.no/aktuelt/dagen-som-endret-alt om tvillingsøster til Madelaine. Virker som familien hennes er ikke så ressurssvake som noen her i tråden påstår. Moren til tvillingjentene har oppdratt dattera til Madelaine, altså sitt barnebarn. Det er barnet som var med henne til Bolivia og havnet også i fengsel til å begynne med, som en toåring. Den jenta er nå 18 og begynner på videregående. Og tvillingsøstra samlet på et tidspunkt inn 150 tusen for å betale kausjon for Madelaine, sånn at hun kunne fortsette soning utenfor fengsel. 

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Nutz said:

Definitivt ruset i VG intervuet. Syntes faktisk VG burde holde seg for god for å sende sånt, alle ser hvor rød i øynene hun er og hvordan hun prater. 

Ang at dette var ekstremt selv for grorud - helt enig. Men jeg kjenner faktisk folk som snakker sånn. Jeg tror hun snakker såpass lite norsk at når hun først gjør det snakker hun med folk som kanskje ikke har det beste vokabularet. Hun husker det hun vokste opp med. Shamener?

Enig. VG burde ikke ha sendt dette. 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gliffy skrev (1 time siden):

Denne saken har jo kosta staten minimalt sammenlignet med enkelte andre som dro til Kongo for å leke Rambo. Syns det er betenkelig at Madeleine har fått sitte så lenge i fengsel i Bolivia uten rettskraftig dom som hun gjorde, det er jo faktisk et menneskerettighetsbrudd. Men ingen norske diplomater ble sendt dit for å snakke med politikere og det som er. 

Men hvorfor må hun inn å sone igjen der nede, når han andre i saken som slapp ut på kausjon ikke må inn å sone igjen? Er noe shady greier her, tror ikke hun forteller alt om hvorfor hun må inn igjen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Klappe said:

Men hvorfor må hun inn å sone igjen der nede, når han andre i saken som slapp ut på kausjon ikke må inn å sone igjen? Er noe shady greier her, tror ikke hun forteller alt om hvorfor hun må inn igjen.

Enig i at dette høres rart ut.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen lurte på hvor faren er fra. Fant ikke svaret på det, men antar at han er fra Uruguay ettersom M ble født der https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/dy8vj/slik-skal-madeleine-gaa-fri , og faren bor der https://www.dagbladet.no/nyheter/datoen-for-ny-rettssak-i-bolivia-er-klar/65188444 Forsvareren til Madeleine Rodriguez (23) gikk hardt inn for å utsette saken fordi Rodriguez' far, som bor i Uruguay og skulle vitne i saken, ikke hadde møtt opp.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For alenemødre som selger no hekto

For alenemødre som selger no hekto

Alle visste hva de gjorde, narkokjerringer alle sammen

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...